Honda Civic Type-R dostane naftový motor

Nafta již delší dobu nepatří do kamen a není doménou jen traktorů či kombajnů. Své místo si naftový motor našel téměř všude. Lze ho najít na závodních okruzích, v luxusních limuzínách, hot hatchích, kuchyňských robotech... Ale vážně, současná doba přeje naftě jak žádná dřívější a aktuální hon za CO2, jehož nepříliš škodlivé emise jen kopírují spotřebu paliva, přeje naftě dvojnásob.

Že se nafta objeví pod kapotou různých nudných polorodinných vozů jako je např. Octavia RS, lze ještě pochopit. S notnou dávkou přivření obou očí lze najít opodstatnění i třeba u Renaultu Megane, ale jsou určité vozy, kde si naftu prostě představit nelze. A nemáme těd na mysli jen sportovní legendy jako Ferrari nebo Porsche, ale i některé skutečně sportovní vozy, mezi jejichž domény nepatří vysoká cenovka.

A právě do jednoho takového vozu teď naftový motor půjde. Honda Civic Type-R, jeden ze zakladatelů třídy puristických moderních hot-hatchů, se totiž dočká motoru, který spaluje naftu. Půjde o dobře známý čtyřválec 2,2 i-CTDi, který Honda nabízí u některých modelů.

Na rozdíl od běžné verze agregátu dojde k jeho modifikaci a měl by přesáhnout výkon konkurenčních kadla-hatchů. Hodnota výkonu by měla atakovat hranici 180 koní a točivý moment by měl dosáhnout přibližně 430 Nm.

Co ovšem tento počin přinese řidičovi? Na jednu nádrž ujede určitě více kilometrů, než s benzínovým motorem. Pokud za Type-R i-CTDi připojíte lafetu a povezete sousedovic vůz napříč republikou, do kopce se vám pojede také lépe. Bezpochyby zvládnete 80-120 na šestý stupeň rychleji než s benzínovou verzi, takže pozitiva jsou jasná.

A negativa? Z pohledu dnešní doby žádná nejsou. Koho by zajímal metrák váhy navíc nad přední nápravou, turboefekt, kouřová clona za autem a nulová zvuková kulisa při jízdě.

Kdy se tento vůz na trhu objeví není prozatím známo. Dle šéfinženýra automobilky je totiž motor teprve ve vývoji, ale záměr přijít s Hondou Civic Type-R i-CTDi zde je a automobilka si určitě nenechá ujít příležitost jej realizovat.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků