Honda Civic Type-R dostane naftový motor

Nafta již delší dobu nepatří do kamen a není doménou jen traktorů či kombajnů. Své místo si naftový motor našel téměř všude. Lze ho najít na závodních okruzích, v luxusních limuzínách, hot hatchích, kuchyňských robotech... Ale vážně, současná doba přeje naftě jak žádná dřívější a aktuální hon za CO2, jehož nepříliš škodlivé emise jen kopírují spotřebu paliva, přeje naftě dvojnásob.

Že se nafta objeví pod kapotou různých nudných polorodinných vozů jako je např. Octavia RS, lze ještě pochopit. S notnou dávkou přivření obou očí lze najít opodstatnění i třeba u Renaultu Megane, ale jsou určité vozy, kde si naftu prostě představit nelze. A nemáme těd na mysli jen sportovní legendy jako Ferrari nebo Porsche, ale i některé skutečně sportovní vozy, mezi jejichž domény nepatří vysoká cenovka.

A právě do jednoho takového vozu teď naftový motor půjde. Honda Civic Type-R, jeden ze zakladatelů třídy puristických moderních hot-hatchů, se totiž dočká motoru, který spaluje naftu. Půjde o dobře známý čtyřválec 2,2 i-CTDi, který Honda nabízí u některých modelů.

Na rozdíl od běžné verze agregátu dojde k jeho modifikaci a měl by přesáhnout výkon konkurenčních kadla-hatchů. Hodnota výkonu by měla atakovat hranici 180 koní a točivý moment by měl dosáhnout přibližně 430 Nm.

Co ovšem tento počin přinese řidičovi? Na jednu nádrž ujede určitě více kilometrů, než s benzínovým motorem. Pokud za Type-R i-CTDi připojíte lafetu a povezete sousedovic vůz napříč republikou, do kopce se vám pojede také lépe. Bezpochyby zvládnete 80-120 na šestý stupeň rychleji než s benzínovou verzi, takže pozitiva jsou jasná.

A negativa? Z pohledu dnešní doby žádná nejsou. Koho by zajímal metrák váhy navíc nad přední nápravou, turboefekt, kouřová clona za autem a nulová zvuková kulisa při jízdě.

Kdy se tento vůz na trhu objeví není prozatím známo. Dle šéfinženýra automobilky je totiž motor teprve ve vývoji, ale záměr přijít s Hondou Civic Type-R i-CTDi zde je a automobilka si určitě nenechá ujít příležitost jej realizovat.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků