Honda Civic Type-R dostane naftový motor

Nafta již delší dobu nepatří do kamen a není doménou jen traktorů či kombajnů. Své místo si naftový motor našel téměř všude. Lze ho najít na závodních okruzích, v luxusních limuzínách, hot hatchích, kuchyňských robotech... Ale vážně, současná doba přeje naftě jak žádná dřívější a aktuální hon za CO2, jehož nepříliš škodlivé emise jen kopírují spotřebu paliva, přeje naftě dvojnásob.

Že se nafta objeví pod kapotou různých nudných polorodinných vozů jako je např. Octavia RS, lze ještě pochopit. S notnou dávkou přivření obou očí lze najít opodstatnění i třeba u Renaultu Megane, ale jsou určité vozy, kde si naftu prostě představit nelze. A nemáme těd na mysli jen sportovní legendy jako Ferrari nebo Porsche, ale i některé skutečně sportovní vozy, mezi jejichž domény nepatří vysoká cenovka.

A právě do jednoho takového vozu teď naftový motor půjde. Honda Civic Type-R, jeden ze zakladatelů třídy puristických moderních hot-hatchů, se totiž dočká motoru, který spaluje naftu. Půjde o dobře známý čtyřválec 2,2 i-CTDi, který Honda nabízí u některých modelů.

Na rozdíl od běžné verze agregátu dojde k jeho modifikaci a měl by přesáhnout výkon konkurenčních kadla-hatchů. Hodnota výkonu by měla atakovat hranici 180 koní a točivý moment by měl dosáhnout přibližně 430 Nm.

Co ovšem tento počin přinese řidičovi? Na jednu nádrž ujede určitě více kilometrů, než s benzínovým motorem. Pokud za Type-R i-CTDi připojíte lafetu a povezete sousedovic vůz napříč republikou, do kopce se vám pojede také lépe. Bezpochyby zvládnete 80-120 na šestý stupeň rychleji než s benzínovou verzi, takže pozitiva jsou jasná.

A negativa? Z pohledu dnešní doby žádná nejsou. Koho by zajímal metrák váhy navíc nad přední nápravou, turboefekt, kouřová clona za autem a nulová zvuková kulisa při jízdě.

Kdy se tento vůz na trhu objeví není prozatím známo. Dle šéfinženýra automobilky je totiž motor teprve ve vývoji, ale záměr přijít s Hondou Civic Type-R i-CTDi zde je a automobilka si určitě nenechá ujít příležitost jej realizovat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků