Honda Civic Type-R dostane naftový motor

Honda Civic Type-R dostane naftový motor

Nafta již delší dobu nepatří do kamen a není doménou jen traktorů či kombajnů. Své místo si naftový motor našel téměř všude. Lze ho najít na závodních okruzích, v luxusních limuzínách, hot hatchích, kuchyňských robotech... Ale vážně, současná doba přeje naftě jak žádná dřívější a aktuální hon za CO2, jehož nepříliš škodlivé emise jen kopírují spotřebu paliva, přeje naftě dvojnásob.

Že se nafta objeví pod kapotou různých nudných polorodinných vozů jako je např. Octavia RS, lze ještě pochopit. S notnou dávkou přivření obou očí lze najít opodstatnění i třeba u Renaultu Megane, ale jsou určité vozy, kde si naftu prostě představit nelze. A nemáme těd na mysli jen sportovní legendy jako Ferrari nebo Porsche, ale i některé skutečně sportovní vozy, mezi jejichž domény nepatří vysoká cenovka.

A právě do jednoho takového vozu teď naftový motor půjde. Honda Civic Type-R, jeden ze zakladatelů třídy puristických moderních hot-hatchů, se totiž dočká motoru, který spaluje naftu. Půjde o dobře známý čtyřválec 2,2 i-CTDi, který Honda nabízí u některých modelů.

Na rozdíl od běžné verze agregátu dojde k jeho modifikaci a měl by přesáhnout výkon konkurenčních kadla-hatchů. Hodnota výkonu by měla atakovat hranici 180 koní a točivý moment by měl dosáhnout přibližně 430 Nm.

Co ovšem tento počin přinese řidičovi? Na jednu nádrž ujede určitě více kilometrů, než s benzínovým motorem. Pokud za Type-R i-CTDi připojíte lafetu a povezete sousedovic vůz napříč republikou, do kopce se vám pojede také lépe. Bezpochyby zvládnete 80-120 na šestý stupeň rychleji než s benzínovou verzi, takže pozitiva jsou jasná.

A negativa? Z pohledu dnešní doby žádná nejsou. Koho by zajímal metrák váhy navíc nad přední nápravou, turboefekt, kouřová clona za autem a nulová zvuková kulisa při jízdě.

Kdy se tento vůz na trhu objeví není prozatím známo. Dle šéfinženýra automobilky je totiž motor teprve ve vývoji, ale záměr přijít s Hondou Civic Type-R i-CTDi zde je a automobilka si určitě nenechá ujít příležitost jej realizovat.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků