Honda Civic Type R: 310 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Po dlouhém čekání na sériovou verzi Hondy Civic Type R konečně japonská automobilka zveřejnila vše podstatné. Novinka má 310 koní a maximálně jede 270 km/h.
Honda Civic Type R: 310 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Nová generace Hondy Civic Type R je tady. Jako první model této japonské značky dostal nových hot-hatch pod kapotu přeplňovaný benzinový dvoulitr VTEC Turbo vybavený systémem přímého vstřiku paliva. Konečné parametry motoru zní: maximální výkon 228 kW (310 k) dostupný při 6500 ot./min a točivý moment 400 Nm dostupný při 2500 ot./min. 

Design | Tajné | Autosalony | Sportovní auta | Hatchbacky | Honda | Honda Civic | Ženeva 2015

Honda Civic Type R na dalším obrázku. Jak jí sluší červená?

Motor bude mít rád vysoké otáčky, což kromě vysoko položeného maximálního výkonu naznačuje také omezovač. Ten zasáhne až při sedmi tisících. Čtyřválec spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, přes kterou jsou poháněna přední kola. Maximální rychlost činí 270 km/h.

Standardem jsou devatenáctipalcové disky speciálně určené pro Type R. Pneumatiky mají rozměr 235/35 R19. Jak bylo oznámeno dříve, brzdy obstarala společnost Brembo, přičemž kotouče na přední nápravě nabídnou průměr 35 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také Honda měla svůj večírek těsně před autosalonem. Civic Type R představil světu Jenson Button. 

Honda rovněž upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku. Inženýři se zaměřili na stabilitu ve vysokých rychlostech a vysoký přítlak. Civic Type R má za sebou testování ve větrném tunelu v japonském centru, kde Honda připravuje motor pro seriál F1. Kvůli aerodynamice dostal ostrý Civic kromě spoilerů a zadního difuzoru také kompletně zakrytý podvozek.

Civic Type R nabídne elektronicky řízené tlumiče a přední nápravu konstruovanou tak, aby o padesát procent omezila tahání za řízení. Vzadu stále zůstává torzní příčka. Posilovač řízení je elektrický.

Autosalony | Premiéry | Paříž 2014 | Honda | Honda Civic

Honda Civic dostala menší facelift a sportovní variantu

Nabídka pro nový Civic Type R zahrnuje pět barev karoserie (Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sporty Blue a Milano Red). V interiéru očekávejte sportovní sedadla, sportovní volant, kovovou hlavici řadicí páky a červené kontrastní švy.

Kdo by chtěl udělat ze svého Civicu Type R komfortnější vůz, ten může sáhnout po paketu GT, který přidá do auta parkovací senzory vpředu a vzadu, dešťový senzor, automatické stěrače, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, výkonné audio a řadu bezpečnostních asistentů (přednárazový systém, hlídání mrtvého úhlu, jízdních pruhů, rozpoznávání značek...).

Pakliže máte o nový Civic Type R zájem, můžete si pomalu začít chystat potřebné finance. Do prodeje dorazí nový japonský hot-hatch v létě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 180 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 84 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků