Honda Civic Type R: 310 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Po dlouhém čekání na sériovou verzi Hondy Civic Type R konečně japonská automobilka zveřejnila vše podstatné. Novinka má 310 koní a maximálně jede 270 km/h.

Nová generace Hondy Civic Type R je tady. Jako první model této japonské značky dostal nových hot-hatch pod kapotu přeplňovaný benzinový dvoulitr VTEC Turbo vybavený systémem přímého vstřiku paliva. Konečné parametry motoru zní: maximální výkon 228 kW (310 k) dostupný při 6500 ot./min a točivý moment 400 Nm dostupný při 2500 ot./min. 

Honda Civic Type R na dalším obrázku. Jak jí sluší červená?

Honda Civic Type R na dalším obrázku. Jak jí sluší červená?

Motor bude mít rád vysoké otáčky, což kromě vysoko položeného maximálního výkonu naznačuje také omezovač. Ten zasáhne až při sedmi tisících. Čtyřválec spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, přes kterou jsou poháněna přední kola. Maximální rychlost činí 270 km/h.

Standardem jsou devatenáctipalcové disky speciálně určené pro Type R. Pneumatiky mají rozměr 235/35 R19. Jak bylo oznámeno dříve, brzdy obstarala společnost Brembo, přičemž kotouče na přední nápravě nabídnou průměr 35 cm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také Honda měla svůj večírek těsně před autosalonem. Civic Type R představil světu Jenson Button. 

Honda rovněž upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku. Inženýři se zaměřili na stabilitu ve vysokých rychlostech a vysoký přítlak. Civic Type R má za sebou testování ve větrném tunelu v japonském centru, kde Honda připravuje motor pro seriál F1. Kvůli aerodynamice dostal ostrý Civic kromě spoilerů a zadního difuzoru také kompletně zakrytý podvozek.

Civic Type R nabídne elektronicky řízené tlumiče a přední nápravu konstruovanou tak, aby o padesát procent omezila tahání za řízení. Vzadu stále zůstává torzní příčka. Posilovač řízení je elektrický.

Honda Civic dostala menší facelift a sportovní variantu

Honda Civic dostala menší facelift a sportovní variantu

Nabídka pro nový Civic Type R zahrnuje pět barev karoserie (Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sporty Blue a Milano Red). V interiéru očekávejte sportovní sedadla, sportovní volant, kovovou hlavici řadicí páky a červené kontrastní švy.

Kdo by chtěl udělat ze svého Civicu Type R komfortnější vůz, ten může sáhnout po paketu GT, který přidá do auta parkovací senzory vpředu a vzadu, dešťový senzor, automatické stěrače, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, výkonné audio a řadu bezpečnostních asistentů (přednárazový systém, hlídání mrtvého úhlu, jízdních pruhů, rozpoznávání značek...).

Pakliže máte o nový Civic Type R zájem, můžete si pomalu začít chystat potřebné finance. Do prodeje dorazí nový japonský hot-hatch v létě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky