Honda Civic Type – R vstupuje na trh

Civic Type-R, byl v Evropě poprvé představen na loňském ženevském autosalonu, kde vzbudil zájem odborné i laické veřejnosti. Dnes už může budit zájem i na českých silnicích.
Honda Civic Type – R  vstupuje na trh
Nový Civic kráčí ve šlépějích sportovních vozů Integra Type-R a Accord Type-R, jejichž mimořádné kvality jsou pověstné dynamice, inovativním technickým řešením a Klepněte pro větší obrázekskvělým zážitkům z jízdy.

O pohon se stará nový dvoulitrový motor s vyspělou technologií DOHC i-VTEC, která se již osvědčila u modelu Honda Stream. Díky jejímu použití v modelu Civic Type-R se výkon zvýšil na 147 kW (200 ks) při 7400 ot/min., s maximálním kroutícím momentem 196 Nm při 5900 ot/min.

Litrový výkon 100 koňských sil umožňuje dosažení maximální rychlosti 235 km/h a Klepněte pro větší obrázekzrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund. Při kombinovaném provozu však zůstává spotřeba paliva na hodnotě 8,9 l/100 km.

i-VTEC je rodovým jménem nové rodiny motorů Honda. Název je odvozen od technologie „inteligentního“ řízení spalování, která zajišťuje vynikající ekonomiku provozu, čistší emise a nižší hmotnost, spolu s vysokým výkonem a skvělým průběhem kroutícího momentu ve všech oblastech otáček motoru. Dokladem jeho Klepněte pro větší obrázekefektivnosti je zejména plochá křivka točivého momentu, kdy motor poskytuje více než 180 Nm již při 3000 ot/min.

Motor je doplněn novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, jejíž řadící páka je umístěna stejně jako u pětidveřové verze na přístrojové desce. Krátké zpřevodování jednotlivých převodových stupňů zajišťuje, že otáčky motoru zůstávají při akceleraci stále v rozsahu maximálního kroutícího momentu motoru.

Tradičně skvělé ovládání třídveřového Civicu s jeho vysoce tuhou karosérií a dokonalá konstrukce podvozku nabízí ideální platformu pro vysokovýkonnou verzi. Mezi zadními podběhy je umístěna vzpěra, která spolu s vysoce tuhými podběhy zvyšuje dynamickou tuhost ve vertikálním směru o 23 procent. Klepněte pro větší obrázekHorizontální tuhost vpředu se zvýšila o 17 procent díky použití přídavné vzpěry umístěné mezi předními podběhy a motorovou přepážkou.

To vše je doplněno tvrdšími tlumiči a sportovními příčnými stabilizátory vpředu i vzadu (příčný stabilizátor vpředu je tužší, příčný stabilizátor vzadu má oproti stabilizátoru u standardní třídveřové verze větší průměr). Civic Type-R disponuje vynikající dynamikou podvozku s neutrálním chováním při jízdě, k čemuž dopomohly rovněž výsledky rozsáhlého testovacího programu, který se uskutečnil na německém závodním okruhu Nürburgring. Může se pochlubit dokonce větší citlivostí řízení, než model Integra Type-R.

Civic Type-R je v nabídce s jedním stupněm výbavy, která je velmi rozsáhlá a zahrnuje například: ABS s Klepněte pro větší obrázekelektronickým rozdělením brzdného účinku EBD, čelní airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a imobilizér.

Sportovní charakter vozu dále umocňují sportovní sedadla, střešní spoiler, přední a zadní spodní spoiler, boční prahové lišty, řadící páka v imitaci titanu, sportovní kožený tříramenný volant a 17-palcová kola s ráfky z lehkých slitin.

Civic Type-R je v České republice v prodeji za cenu Kč 809.000,-.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků