Honda Civic Tourer projela celou Evropu se spotřebou 2,82 l/100 km

runner42  |  07. 07. 2015 15:22

A co z toho?
Snad jedině, že pokud se chce někdo prošourat Evropou průměrnou třicítkou, tak si má koupit Hondu.

Odpovědět  |   | 
Přispěvatel  |  07. 07. 2015 16:28

Než něco plácnu, tak se zkusím zamyslet ...

"Under the rules the same two drivers must be in the car for the whole journey, giving the challenge of driving an average of approximately 600km, taking around 7.5 hours, each day."

Pokud mám jet 600 km za 7,5 hodiny, vychází z toho průměrná rychlost 80 km/h.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 07. 2015 17:02

Fikaně se tam nic nepíše o tom, že musí jet denně 600 km 7,5 hodiny. Vidím pouze závazné pravidlo, že mají být oba v autě. A že PRUMER bych měl vycházet PŘIBLIŽNĚ na 600 km denně, což představuje ZHRUBA 7,5 hodiny denně.
Už první kontrola prostým dělením celkových km počtem dní trvání odhalí, že to nevychází na 600, ale na 540km. A že těch 540km mohli jet klidně 12 hodin, protože to není v rozporu se zadáním.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 07. 2015 21:51

Pokud by měli jet průměrnou rychlostí 80 km/hod., tak nevěřím, že budou mít tak nízkou spotřebu. Když si představím, že běžně 70 km trasu, kterou často jezdím, jedu asi 70 minut, a to se v žádném případě neloudám, tak mám průměrnou rychlost 60 km/hod. Mám takový pocit, že by nesměli projet žádným městem, vesnicí, žádné omezení rychlosti, křižovatky... Jinak si nedovedu ten průměr představit a spotřebu už vůbec ne.

Odpovědět  |   | 
Eurohumanista  |  07. 07. 2015 18:56

Oktavka v tDIby to urcite zajela za min

Odpovědět  |   | 
irm  |  08. 07. 2015 08:54

Měli by k tomu zveřejnit grafy s rychlostí v čase a mapu trasy. Pak by bylo jasno. Ale zřejmě právě toho se bojí, protože by se ukázalo, jak se šourali a že byli brzdou normálního provozu.

Odpovědět  |   | 
Sataniak  |  08. 07. 2015 10:20

Vlastním túto hondu asi 1mesiac ( modry tourer vybava elegance ) a najazdenene ma zatial 4000km a moje spotreby doteraz su: sportovejsia jazda (okresky max. 170km/h) za 5,1l, okresky + mesto (vacsinou tempomat 95km/h mimo + 55km/h mesto, pomer 60/40) za 4,3l, druhý raz za 4,6l a teraz vychádza na 4,1l so zapnutou klímou a bez 6 prevodoveho stupna ( 6-tku davam od 110km/h ). Neviem ci je to dobra spotreba, pred tym som vlastnil benzinove auto, ale podla mna to az taka zla spotreba nie je, inak je to spotreba podla palubaku, ale aj podla tankovania ( zaujimave je, ze mi to zatial ukazuje presne aj podla dotankovania... ). To su moje skusenosti, ale tych 2,8l by som urcite nedal...

Odpovědět  |   | 
Jimclark  |  08. 07. 2015 16:54

Proč vlastně řadíš šestku až od 110? Já mám benzíňák 1,8 i-VTEC a snese v pohodě i 60. Samozřejmě že ne do kopce a při předjíždění.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 07. 2015 10:57

Možná proto, že si správně spočítal, že dosažené úspory na palivu se mu nevyplatí, pokud bude muset po sto tisících km měnit sadu spojka+dvouhmotový setrvačník.

Odpovědět  |   | 
Jimclark  |  10. 07. 2015 20:29

Ale no tak, snad to nebude tak zlé. 100 tis. já najedu asi tak v roce 2021, teď mám něco přes 40 tis. (r.v. 2011 od novoty). Navíc rádce řazení klidně radí řadit šestku už v 55 km/h. Bavím se samozřejmě o klidné jízdě přes obce po rovince.

Odpovědět  |   | 
Sataniak  |  10. 07. 2015 11:06

Pretoze sa mi zda, ze motor ma malo otacok (pri 90tke na 6-tku asi 1500ot.) a aj ked ide hladko, tak na 5-ke pri 90-tke ma asi 1800ot. a snazim sa jazdit od 1800ot. vyssie... Inak ten motor sa krasne vytaca a aj priebeh je podobny benzinaku (skoro ziadny turbo efekt) a kedze som mal pred tym benzin, tak mi toto uplne vyhovuje, dokonca aj hlucnostou ( v meste sice ten motor pocujem, ale zaujimave je, ze cim rychlejsie idem, tym menej motor pocut, napr. pri 170km/h na 6-tkje toci uz 3000ot., ale od motora je ticho, netvrdim ze je to najtihsie auto na svete, ale oproti mojej primere P11 je to super, ale pri mensich rychlostiach v meste zase bola tihsia primera). Uz len dufat, aby toto nove vydrzalo aspon tolko ako ta primera a hlavne bez zavad... (keby nezhrdzavela, mal by som ju do teraz..., mala 440000km a minimalne zavady).

Odpovědět  |   | 
Jimclark  |  10. 07. 2015 20:25

Aha, tak já nemám tak dlouhé převody. Při 130 km/h mi to na šestku točí 3500 ot. A v té šedesátce asi těch 1500 ot.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 84 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 20 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord