Honda Civic Tourer: překoná v praxi Škodu Octavii Combi?

26 komentářů (26 nových)

Dušan
15. srpna 2015 • 21:59

Na Octávii mne štve jedna věc, a to jsou příplatky - koupíte si RS za více než 700 tis a připlácíte za zadní stěrač. Obdobně s multifunkčním volantem. Jen snad ona a VW maj v ceníku věci typu tříbodový pás nebo el.stavitelná zrcátka, což jsou dneska nejen normy, ale i nařízení pro všechna nová auta (maj tam tedy zaškrtnuto, že to maj všechny verze, tak proč teda to tam je?)
Slavné "simply clever" by se měli jít učit právě k Hondě.
To že civic má malé dveře je pravda, ale taky jdou otevírat do pravého úhlu, což to kompenzuje...

.
15. září 2013 • 0:05

Ta palubovka je pěkný humus, něco tak nevkusného se hned tak nevidí. Jooo, auta se už budou primárně vyvýjet pro vkus asiatů a ne pro evropany.

Lukixe
13. září 2013 • 16:08

Jaká vadenica skrz kufor :-D Kks to je dôležité jak papagáj medzi nohami :-D To jak keby každy máte 10 deciek plus každý deň plný kufer z Baumaxu..

Ivan
12. září 2013 • 18:58

volkswagen Oktaviu porovnávať s Hondou??derivát s originálom?!!ja nechcem ani jedno ani druhé,naco by mi bol taký kufor? a okrem toho ked vidímbežné VW Oktáfky ako vetraju prach na cestách,tak asi keby som tu oktáfku naplniltak trem povrch cesty alebo prinajmenšom by som mohol ist len po rovnej ceste!takže žiadne víkendové autičko to nie je/oktáfka/:-/ Kto chce nech si kupuje...každý máme svoje,ešte keby to bolo české auto,ale nie je...ale i tak tie nízke podvozkymy vadia u volkswagenov...ako aj ceny!

Revan_21
12. září 2013 • 20:44

Jaj... Slovák o5 posuzuje co je české, a co ne.
Britský jaguar taky vlastní indická společnost, a je to snad indické auto? Ne, není.
A žádná VW octavia neexistuje :-)

vity
12. září 2013 • 17:51

Měřím 193cm ,pokud jsi sednu sám za sebe v Octávce 3 tak kolena zabořím do opěradla řidiče.Sedět se tam dá,ale bez pohnutí nohou.Takže s prostorností to žádný zázrak neni.Za mezipodlahu chtějí u Škody 4500kč, u ostatních je v základu.Kufr normální velikost,nahnaný objem včetně prostoru rezervy.Opěradla se nedají u Octávie sklopit do úplné roviny,protože sedák je pevný.Naměřený objem kufru v testech je 523l.Třeba Toyota Auris combi má naměřeno 521l.Pokud bude Civic kombi za těch 420-430tis(1.8 Comfort),tak Octávia se cenově nechytá, je min.o 100 tis dražší(1.4 Ambition) + příplatky co má Honda v základu.I dokonce bratr Golf je levnější.

Jozef Kostelansky
12. září 2013 • 13:53

Objem kufru nie je všetko. Aj tak je väčšinou prázdny alebo poloprázdny.
Dôležitejšie - a pre TAXI to platí zvlášť - priestor na zadných sedadlách. A tam Octavia tento Civic deklasuje rozdielom jednej-dvoch tried. A to isté platí aj pre nastupovanie na zadné sedadlá.
Typickí japonci - tak sa sústredia na jednu - rekordný kufor - až zabudnú na to, že pasažieri sa nevozia v kufri, ale na sedačkách. :-)

marcelo
12. září 2013 • 19:24

A z jakých dat vycházíte ? Když se kouknu na údaje na auto.cz, tak tam jsou uvedeny tyto hodnoty:Podélný prostor vpředu (min/max):
Honda Civic 5dv HB: 860/1.080 mm
Octavia Combi: 830/1.070 mmPodélný prostor vzadu (min/max):
Honda Civic 5dv HB: 630/860 mm
Octavia Combi: 580/830 mmPodle těchto údajů Civic deklasuje Octavii o rozdíl jedné třídy, tedy přesný opak Vašeho tvrzení.Honda Civic:
http://www.auto.cz/test-honda-civic-1-6-i-dt... ... Škoda Octavia:
http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-combi-... ...

Jozef Kostelansky
13. září 2013 • 8:14

Mňa moc čísla nezaujímajú. Dôležitá je hlavne osobná skúsenosť. Ak sa idem pozrieť na nejakú novinku, tak najskôr VŽDY vyskúšam, aký je priestor vzadu: nastavím si predné sedačky na svoju výšku a posadím sa dozadu. V Octavii sú lukulské hody, čo sa týka miesta. Sadol som si aj do Civica hatchback (kombi asi nebude odlišné), a tam je problém a.) do auta sa nasúkať (kvôli menším dverám), a b.) miesta tam je ako vo Fabii.
Mám rád japonské autá (posledné 3 moje autá boli, resp. sú japonci), ale nebudem tvrdiť, že biele je čierne len preto, že mám rád japoncov.

mrazik
12. září 2013 • 15:28

Skoda na to jde chytre, zkrati sedaky a najednou mame hodne mista na zadnich sedackach. Jak proste, ze ? To ze toho mista tam je mene a sezeni neni prijemne, je vec jina, ze ?

Jozef Kostelansky
12. září 2013 • 18:35

Nevidím dôvod, prečo by sedáky vzadu mali byť extra dlhé. Potom by sa vzadu zle sedelo ľuďom menšej postavy a samozrejme aj deťom.
Takže škoda na to ide naozaj chytre, keďže je to hlavne rodinné auto.

Mirek
12. září 2013 • 21:22

Pokud nejsi trpaslík, tak ti bude vadit v Octavii, že sedáky vzadu jsou nízko kvůli sklápění opěradel, neboť sedáku jsou pevné. Dále ti bude vadit, že sedíš nízko, takzvaně na bobku a nemáš podepřená stehna. Nepříjemné na delší cesty.
Abych byl spravedlivý, tak Civic také nemá ideální sezení na zadních sedadlech. Nelze prakticky vsunout chodidla pod přední sedáky, je tam benzínová nádrž. Také tato místa neoplývají zrovna velkým prostorem a budou doménou menších dětí.
Pro ty, kteří napíšou, že vždyť to tak u rodinných aut je, bych jen chtěl doplnit, že můj syn má v necelých šestnácti letech již skoro 180 cm výšky a nějak si tam zrovna pohodlně nesedne. Je vysoký jako já a já bych tam nechtěl cestovat na delší vzdálenosti, mám to vyzkoušeno.

Honza
12. září 2013 • 20:51

Fakt jde na to Skodovka chytre. Staci letmy pohled, nekomu i delsi patravy pohled na zadni sedacky v Oktavce a figl, kvuli kteremu si dovoli Skodovka tvrdit, jak ohromne narostla delka mezi operadlem predniho sedadla a sedakem sedadla zadnih, je zrejmy. Ano, je to jiz zminene zkraceni sedaku. Ale to, ze nadrz zustala jaksi vystrcena do prostoru pro chodidla, tzn. v realu stejne je porad malo mista na to, abych nekam dal nohy (tim myslim nohy od kotniku dolu...:-)), resp. ze je jen jedna myslitelna poloha pro ne, to se nezmenilo. A tim padem se v Oktavce 2 a 3 sedi v zadu malem stejne mizerne, jako v Okte 1.

mpolan
12. září 2013 • 14:50

No jasně, všichni jsme taxíkáři... :-D
Ve většině takových aut jezdí rodiny s dětmi, pro které je prostor na zadních sedadlech více než dostačující. Ta jedna třída rozdílu je mi k smíchu. Japonci umí naopak velice dobře přemýšlet...

Lister
12. září 2013 • 11:26

Co pořád placate s tou rezervou. Octavie má objem kufru udávaným včetně prostoru pod mezipodlahou a samozřejmě započítává i prostor pro rezervu.Civic má podle mne obrovskou vyhodu v hloubce kufru a v tom že sklopena sedadla zajíždí do podlahy takže není potřeba ta trapná zvednutá podlaha. Jestli se mi nezalibi nějaké MPV tak Civic je horký kandidát na nový vůz.

karel
12. září 2013 • 11:37

No já teda nevím, ale oktávka má kufr, prostor pod mezipodlahou a pod tím vanu na rezervu. Civic tohle nemá a jinak když je řeč o té trapné zvednuté podlaze, dej si tu trapnou mezipadlahu v civicu na dno, když není potřeba :D

Lister
12. září 2013 • 11:47

To čemu říkáš kufr má o Octavie objem cca 400 litrů. Zbylý udávaný objem je právě pod mezipodlahou.Pokud jde o tu tvou druhou větu tak té teda vůbec nerozumím.

karel
12. září 2013 • 14:37

Druhá věta je o tom, že tvrdíš, jak je octavia trapná, protože musí mít zvednutou podlahu, aby po sklopení sedaček vznikla rovná plocha. Tak ti říkám, když je to tak trapný, hoď si v Civicu podlahu na dno, když jsi takový expert. B-]

Radim
12. září 2013 • 14:58

Přidávám se k příspěvku nade mnou..větu o hození podlahy v Civicu na dno absolutně nechápu..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
12. září 2013 • 15:26

Je to jednoduche, protoze zadnou hondu nemel, ani nevidel, takze netusi jak ma honda resenou podlahu v kufru.

karel
12. září 2013 • 16:52

Tady to vypadá na fanclub Honda. Jen jsem chtěl poukázat na to, že se kolega směje Octavii, protože musí mít mezipodlahu, aby bylo dosaženo rovné plochy po sklopení sedadel. Zatímco tento nový zázrak má to samé. Kdyby tam nebyla ta mezipodlaha, tak máte v autě díru ja do prd..le a o nějaké rovné ploše si můžete nechat jenom zdát. Takže snad už to pochopíte. Jinak řečeno, nechápu, proč se kolega vysmívá Octavii, když Civic potřebuje k rovné ploše úplně to samé. Sedačky můžou zajíždět kam chtějí...

Mirek
12. září 2013 • 21:06

Základní problém je, že Octavia nemá po sklopení opěradel rovnou podlahu a nemá ji rovnou ani po dokoupeni mezipodlahy a jejího zvednutí do úrovně hrany šikmo sklopených opěradel.

Lister
12. září 2013 • 21:02

Takže ještě jednou a pomalu.Honda nemá meziopodlahu, protože ji nepotřebuje. Honda má jen podlahu kufru a v ní je kryt prostoru, kde je buď rezerva nebo další úložný prostor. Sedadla při sklopení zajíždí do podlahy, takže jsou pak s podlahou kufru v jedné rovině.
Octavia má samozřejmě taky běžnou podlahu kufru, ale ta není v jedné rovině se sklopenými sedáky zadních opěradel a proto nabízí možnost instalovat mezipodlahu, který sice vše zarovná se sklopenými zadními opěradly, ale zase docela razantně zmenší vzdálenost ke stropu.Jako cyklistu je pro mne docela dost zásadní jaká je vzdálenost mezi podlahou a sklopenými sedáky a stropem, protože v autě často vozím kolo tzv nastojáka a proto potřebuju opravdu co nejhlubší kufr a hlavně opěradla sklopených sedadel co nejníže. Tohle má ale samozřejmě každý úplně jinak a jinému to může být zase fuk.Ale i když člověk cyklista není, tak ty moderně zarovnané a mělké kufry současných kombíků musí snad vadit každému normálnímu otci rodiny - nacpat tam rozměrnější kočár je pak už docela problém.Prostě sečteno a podtženo - když jsem viděl první fotky nového Civica kombi, tak jsem zajásal, protože první co mne uchvátilo byla právě hloubka kufru - konečně jsem našel auto, které nemusí být velkým MPV a přitom má dlouhý a hluboký kufr. Design nechávám stranou, ten auto nedělá a prostor na zadních sedadlech je taky docela nepodstatný - než svišti vyrostou, aby je to omezovalo, bude mít to auto už nového majitele. Základní cena vyšší, ale výbava bohatá. Těším se, až to uvidím naživo a pokud nekoupím Novou C4 Picasso, tak asi nakonec vyhraje tohle.

karel
13. září 2013 • 8:38

Aha, tak už to chápu. Ještě mi osvětli, jaký je rozdíl mezi mezidpolahou a krytem prostoru, to by mě fakt zajímalo. V obou případech, pokud chceš maximální objem kufru, nebudeš mít rovnou plochu, takže je to úplně jedno. Stejně tak by mě zajímalo, jak do té díry, co má Civic v kufru, nacpeš kolo.

Mirek
13. září 2013 • 20:49

To je přece jednoduché, Octavia má normálně kryt prostoru, kde je např rezerva a pokud chceš rovnou podlahu, tak si musíš koupit další kryt, kterým vyrovnáš schod mezi kufrem a sklopenými opěradly. To u Civicu není, ten má rovnou podlahu jen se zakrytým prostorem třeba pro tu rezervu a nedokupuje se další kryt. Jak tak čtu tvé příspěvky, tak chápat tě moc nenaučili. A ten výše napsaný nesmysl o fanclubu Honda si pro sebe přejmenuj na Škoda. Evidentně se ti při příspěvcích, které nechválí Octavii zatmívá v mozku.

Honza
12. září 2013 • 20:42

Placate nesmysly, ktere vas usvedcuji, ze jste Civic videl tak akorat jen na fotce. Civic nepotrebuje k rovne podlaze vubec nic extra. Mechanicky je sklopeni zadnich sedacek reseno tak, ze se sedaky snizi a na se priklopi operadla. Zrejme mezipodlahou myslite kryt prostoru, kde je u jinych aut rezerva. To je snad to jedine, co maji v zavazadlovem prostoru Civic a Oktavka stejne.

Doporučujeme

Články odjinud