Honda Civic Tourer: překoná v praxi Škodu Octavii Combi?

Škoda se prezentovala po představení nové Octavie Combi rekordně velkým zavazadelníkem s objemem 610 litrů. Na to zareagovala Honda, která ve Frankfurtu ukázala sériovou podobu Civicu Tourer, který má ambice český bestseller překonat, což byl jeden z hlavních důvodů, proč stánek této automobilky poutal tolik pozornosti.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 2x video
  2. Překoná Octavii Combi?
  3. Fotogalerie

Koncept Civic Tourer jsme si mohli prohlédnout v Ženevě a jak se všeobecně očekávalo, sériová verze se od něj příliš neliší. Auto měří na délku 4520 mm, široké je 1770 mm a vysoké 1440 mm. Šířka ani výška se ve srovnání s hatchbackem neliší, na délku nabral kombík 235 mm. Větší délka jde samozřejmě na vrub zavazadlovému prostoru. Z původních 477 litrů vzrostl objem na 624 litrů. Celkově zvládne Tourer 1668 litrů (hatchback 1378 l) a za zmínku stojí také výška nakládací hrany, kterou inženýři od Hondy položili do výšky 565 mm (hatchback 702 mm).

Honda ukazuje kufr Civiku Tourer, prozradila výkon chystaného Type-R

Honda ukazuje kufr Civiku Tourer, prozradila výkon chystaného Type-R

Interiér mnoho rozdílů oproti hatchbacku nenabízí, poněkud sci-fi přístrojový štít vyžaduje zvyk, ale to není žádná novinka. Podrobnější pohled na středový panel odhalí jednu důležitou novinku – tlačítko systému ADS, tedy ovládání adaptivních tlumičů. Vybrat lze klasicky z režimů comfort, normal a dynamic. Pro úplnost je ale potřeba doplnit, že ADS pracuje pouze se zadními tlumiči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Civic Tourer dostane systém adaptivních tlumičů ADS. K dispozici budou tři režimy, nastavování se ale týká pouze zadní nápravy. 

Japonský kombík jednoznačně zaboduje variabilitou vnitřního prostoru. Nechybí vzhůru výklopné zadní sedáky pro přepravu delších plochých předmětů, sklopením zadních opěradel pak vznikne ukázkově rovná ložná plocha. Zavazadelník má obecně dobrý přístup a pravidelný tvar. Kouzlo rekordního objemu podle očekávání najdete pod dnem. Rozloučit se ovšem musíte s rezervou. U českých dealerů bude možné dojezdové kolo pořídit, ale to pak zase Tourer nenabídne rekordní objem porážející i samotnou Octavii.

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

V nabídce motorizací najdete od začátku jednotky 1.6 i-DTEC o výkonu 120 koní a benzinovou jedna-osmičku i-VTEC naladěnou na 142 koní. Naftový čtyřválec vyráběný ve Velké Británii (stejně jako Civic Tourer) bude lákat na nízkou spotřebu. Ta by se měla podle tabulek v kombinovaném provozu vejít do čtyř litrů. Pokud chcete Civic Tourer s automatem, pak budete muset sáhnout po benzinu. K dieselu se nabízet nebude.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 2x video
  2. Překoná Octavii Combi?
  3. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky