Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím jde proti Octavii?

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o svém novém kompaktním kombi. Chlubí se úsporným dieselem, adaptivními tlumiči a největším kufrem široko daleko.
Seznam kapitol
  1. Kufr a motory; video
  2. Fotogalerie

Honda Civic Tourer je připravena řádně zamíchat kartami v segmentu kombíků nižší střední třídy. Automobilka dnes zveřejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiemi a také videem, o které vás pochopitelně neochudíme. Najdete ho na konci této kapitoly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic Tourer se bude vyrábět v britském Swindownu; je o 235 mm delší než hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podle svého výrobce nejkompaktnější v celém segmentu kompaktních kombi, přitom ale nabízí největší zavazadlový prostor. Jeho objem činí 624 litrů v základní konfiguraci nebo až 1668 po sklopení zadních sedadel.

Výška nakládací hrany 565 mm nad zemí je podle Hondy nejlepší v segmentu, zatímco v šířce nakládacího otvoru má navrch pouze Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozřejmě naše šampiónka všech latentních stěhováků, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráží Hondu i v maximální šířce nákladu, který lze teoreticky do zavazadelníku dostat: 1449 vs. 1545 mm.

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Honda označuje nový Civic Tourer za první sériově vyráběný automobil s adaptivními zadními tlumiči. To je snad pravda, ale pouze díky tomu, že ostatní výrobci jednoduše montují adaptivní tlumiče pérování na přední i zadní nápravu. Řidiči Civiku Tourer budou moci přepínat mezi třemi režimy: komfortním, normálním a sportovním. Honda údajně ladila podvozek na míru evropskému řidičskému vkusu.

Paleta motorů bude mnohem méně pestrá, než je zvykem například u evropských výrobců. Tvoří ji atmosféricky plněná zážehová osmnáctistovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i-DTEC (120 k, 300 Nm).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník Civiku Tourer vyniká nejen objemem, ale i variabilitou

Se vznětovým motorem potřebuje Honda Civic Tourer k překonání 100 km/h 10,1 sekundy. Odvděčí se za to ale kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 99 g/km, což bude pro zákazníky v řadě evropských zemí znamenat zajímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i-VTEC zvládne „stovku“ za 9,2 s a jeho kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km. Honda pro něj udává nejvyšší rychlost 210 km/h, kdežto u dieselu je to 195 km/h. Benzínový motor lze kombinovat i s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Japonská automobilka pochopitelně nabídne zákazníkům komfortní a bezpečnostní výbavu na výši doby. V nabídce nechybí adaptivní tempomat, systém autonomního brzdění v nízkých rychlostech nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Nová Honda Civic Tourer zamíří k českým zákazníkům na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2014. „Uvedení na náš trh předpokládáme přibližně v březnu příštího roku,“ řekl nám Aleš Indra z Hondy.

Hovořit o cenách je podle něj zatím předčasné. Podíl varianty Tourer na prodejích Civiku Indra odhaduje na 25 až 30 procent. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kufr a motory; video
  2. Fotogalerie
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků