41
Fotogalerie

Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím jde proti Octavii?

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o svém novém kompaktním kombi. Chlubí se úsporným dieselem, adaptivními tlumiči a největším kufrem široko daleko.

Kapitoly článku:


Honda Civic Tourer je připravena řádně zamíchat kartami v segmentu kombíků nižší střední třídy. Automobilka dnes zveřejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiemi a také videem, o které vás pochopitelně neochudíme. Najdete ho na konci této kapitoly.

24288_Civic_Tourer.jpg24333_Civic_Tourer.jpg24299_Civic_Tourer.jpg
Civic Tourer se bude vyrábět v britském Swindownu; je o 235 mm delší než hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podle svého výrobce nejkompaktnější v celém segmentu kompaktních kombi, přitom ale nabízí největší zavazadlový prostor. Jeho objem činí 624 litrů v základní konfiguraci nebo až 1668 po sklopení zadních sedadel.

Výška nakládací hrany 565 mm nad zemí je podle Hondy nejlepší v segmentu, zatímco v šířce nakládacího otvoru má navrch pouze Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozřejmě naše šampiónka všech latentních stěhováků, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráží Hondu i v maximální šířce nákladu, který lze teoreticky do zavazadelníku dostat: 1449 vs. 1545 mm.

Honda označuje nový Civic Tourer za první sériově vyráběný automobil s adaptivními zadními tlumiči. To je snad pravda, ale pouze díky tomu, že ostatní výrobci jednoduše montují adaptivní tlumiče pérování na přední i zadní nápravu. Řidiči Civiku Tourer budou moci přepínat mezi třemi režimy: komfortním, normálním a sportovním. Honda údajně ladila podvozek na míru evropskému řidičskému vkusu.

Paleta motorů bude mnohem méně pestrá, než je zvykem například u evropských výrobců. Tvoří ji atmosféricky plněná zážehová osmnáctistovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i-DTEC (120 k, 300 Nm).

24323_Civic_Tourer.jpg24324_Civic_Tourer.jpg24325_Civic_Tourer.jpg
Zavazadelník Civiku Tourer vyniká nejen objemem, ale i variabilitou

Se vznětovým motorem potřebuje Honda Civic Tourer k překonání 100 km/h 10,1 sekundy. Odvděčí se za to ale kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 99 g/km, což bude pro zákazníky v řadě evropských zemí znamenat zajímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i-VTEC zvládne „stovku“ za 9,2 s a jeho kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km. Honda pro něj udává nejvyšší rychlost 210 km/h, kdežto u dieselu je to 195 km/h. Benzínový motor lze kombinovat i s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Japonská automobilka pochopitelně nabídne zákazníkům komfortní a bezpečnostní výbavu na výši doby. V nabídce nechybí adaptivní tempomat, systém autonomního brzdění v nízkých rychlostech nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Nová Honda Civic Tourer zamíří k českým zákazníkům na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2014. „Uvedení na náš trh předpokládáme přibližně v březnu příštího roku,“ řekl nám Aleš Indra z Hondy.

Hovořit o cenách je podle něj zatím předčasné. Podíl varianty Tourer na prodejích Civiku Indra odhaduje na 25 až 30 procent. 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud