Honda Civic Tourer chce být kvalitní auto za dobré peníze [první dojmy]

Pilot  |  26. 02. 2014 14:27


"Nakonec maximum točivého momentu je k dispozici při 4300 ot./min a vrchol výkonu dostanete až úplně v nejvyšších otáčkách (6500 ot./min). V dnešní turbo-době už tento styl jízdy není příliš oblíbený."

... já tento styl miluji ...........

Odpovědět  |   | 
homer  |  26. 02. 2014 17:16

nevěřim že tak jezdíš trvale: zaprvé je to velmi unavující a zadruhé velmi nákladné

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  26. 02. 2014 18:39

Co je unavující? To že řadim v 2200ot a jedu pohodičku, bez neustálýho kopání jak se roztočí turbo kolem 1500 nebo 1800ot? Pro mě je unavující právě ten projev turba!

Velmi nákladné je honit turbo benzín, kde je rozptyl spotřeby jinde než u atmosféry...

A řeči o tom jak turbo nežere a jede, hm hm, když nemá turbo žrát tak řadíš asi tak 300ot za hranicí kde se roztočí a to není žádná dynamická jízda, stejně jako u atmosféry, na tohle mám opačný názor.

Odpovědět  |   | 
dj.kure  |  27. 02. 2014 00:46

Když už, tak turbo se točí pořád, pouze plnící tlak roste až od nějakých otáček motoru (třeba 1400 otáček), kde už je cítit. Dnešní turbomotory rozhodně efektem kopance netrpí. Naopak, jízda s nimi je podstatně pohodlnější, jak vlažný projev atmosferického motoru, který pro výkon musíte podřadit o 2 stupně a dupnout na plyn.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  27. 02. 2014 10:21

To je skutecne velice kvalitni argument pro turbo.

Jen tak premyslim: K cemu jinemu by tam byla prevodovka, nez prave k tomu razeni? Myslim, ze smyslem turba opravdu neni to, co pises. A rozhodne neni pravda, ze u turba (oproti atmosfere) nemusis tak moc radit. Staci se projet v osobaku s dieselem bez turba a hned uvidis sam.

Dnesni turbo motory jsou vyladene a skutecne nekopou. Tuto nereset jejich predchudcu se totiz podarilo nahradit celou radou jinych problemu.

Odpovědět  |   | 
John  |  01. 03. 2014 23:30

Peter ty si honis na tom, ze mas pod clankom vypisane vsetky haraburdy, ktore vlastnis?
Daj si tan aj dlzku péra.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  03. 03. 2014 11:02

Co je pohodlneho na neustalem "zabirani" v nizkych otackach? Pokud myslis dnesni malorazky tak rozhodne nestaci neradit a pridat plyn, to musis za vyssim obsahem, to turbo neni vsemocny u malyho motoru!

Odpovědět  |   | 
homer  |  27. 02. 2014 17:26

já jsem Pilotovi napsal jak mu nevěřím že jezdí pilu a ty tady bleješ něco o 2200ot/min, máš vůbec papíry?

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  27. 02. 2014 23:01


.. zeptej se mojí ženy .....

Vážně ... samozřejmě že nejezdím nonstop s motorem 6000+ rpm .... ale vůbec se jej nebojím točit pokud je to potřeba, a moc mě to baví .....

Přitom, neskromě, mám zpravidla menší nebo maximalně stejnou spotřebu (dlouhodobrý trend - roky) než moje žena ... Proč? protože na druhou stranu vím jak palivem šetřit ... a taky .. je to atmosféra ...

A ještě menší detail ... ono strašně záleží na průběhu krouťáku ...

Tady je stroj kterým jezdím ... je to očištěno od čísel, aby jste mi moc nezáviděli ..
http://tinyurl.com/torque-profile...

Je to trochu psychologie ... pokud se stoupajícíma otáčkama se zvyšuje i krouťák ... to znamená že je více slyšet, narustá frekvece a motor nabírá větší a větší sílu (táhne) je to skutečné blaho pro smysly, a pro zážitek z auta ... to je esence "auta které baví" .... (samozřejmě spodek apod. teď opomíjím)

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  28. 02. 2014 10:17

Sice mam ted turbobenzin 1.6 118kW a ver mi je to navykove, stejne mi obcas chybi ten pocit, jak u atmosfery stoupaji otacky a roste kroutak, coz jsem zazival se starickou 1.8 96kW.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  03. 03. 2014 11:00

Pilot nikde nepise ze jezdi pilu, jen ze mu vyhovuje styl prubehu vykonu tocivy atmosfery, tak si ty tvoje blitky utri a sedni na autobus.

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 03. 2014 18:09

že nechápeš psanej text to ses pěkně odkopal - dostat z atmosferickýho benzinu nějakej zážitek jinak než pilou nelze, ale to jako abonent mastný tyče nemůžeš tušit

Odpovědět  |   | 
Drak  |  28. 02. 2014 17:56

Přesně tak, je to super svezení, to už se snad ty novináři domluvili a melou pořád dokola tyhle cancy - bez turba to nejede - to je snad úplná mánie - není turbo, tak si podřadim a jedu.

Odpovědět  |   | 
oon  |  23. 03. 2014 19:20

lenže väčšina z nás jazdí v bežnej premávke a tam je podstatne pohodlnejšie iba zošliapnuť a ísť, než neustále podraďovať... najmä v meste a na okreske pri predbiehaní.

je to návykové.

Odpovědět  |   | 
VW  |  26. 02. 2014 14:58

Jedno je jisté že na Octavii v žádném případě nemá!

Odpovědět  |   | 
jirka  |  26. 02. 2014 15:23

V pohodli lepsiho podvozku a kvalitnejsiho motoru urcite. Na okresce s prehledem. Tuhle jsem se drzel za oktavkou a moc jsem to nehnal frajer to malem v zatacce hodil na boudu a ua v honde pohoda.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  26. 02. 2014 15:58

Prazdneho prostoru jako v Octavii.

Odpovědět  |   | 
dsds  |  27. 02. 2014 07:41

No zaujikmave by bolo aj porovnanie pohodlia jazdy. Tlmic je na naprave tiez uplne vzadu. A podvozok je uplne zakrytovany.
Puls za fotky podvozka.

http://www.team-bhp.com/forum/test-drives-initial... ...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  26. 02. 2014 18:01

to hej Hondu porovnávať s oktáviou sa môže tak akurát v česku a slovensku, kde octa je modla, ale na západ tam by ich ani nenapadlo porovnávať.

Odpovědět  |   | 
VW  |  26. 02. 2014 18:16

A to hej, to sis dovolil docela dost!

Odpovědět  |   | 
Drak  |  28. 02. 2014 17:59

Na takový průměrný německý auto má v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Drak  |  28. 02. 2014 18:08

Tak ty jsi opravdu pacient - kdy už ty ochcávkáři pochopí, že jezdí v průměrnym, předraženym a nudnym autě.

Odpovědět  |   | 
Aleee  |  26. 02. 2014 15:52

A jak auto vypadá zezadu si můžeme jen představovat.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  26. 02. 2014 15:56

Je zajimave, ze kdekoliv ctu o tomto kombiku, autori venuji podstatne vice pozornosti prazdnemu prostoru uvnitr nez vozu samotnemu.

Odpovědět  |   | 
VW  |  26. 02. 2014 16:07

Předpokládám že ti je jasné proč!?

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  26. 02. 2014 18:03

Jasne! Protoze na pocatku vseho byl prece prave ten prazdny prostor. Pak se z niceho nic zhmotnil VW a stvoril Octavii plnou prazdneho prostoru. Aby ji nebylo smutno, stvoril VW z zebra jeji prevodovkove skrine zakaznika. A aby je neco na veky pojilo, i zakaznik mel more prazdneho prostoru. I videl VW ze je to dobre, neb na zacatku i na konci je stale prazdny prostor a zakon zachovani prazdneho prostoru nebyl porusen.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  26. 02. 2014 18:06

Tohle auto je určitě praktické a svezení s ním taky nebude špatné, ale proč je tak hnusné? Nevěřím tomu, že se bude dobře prodávat. I třeba ve srovnání s Aurisem.

Odpovědět  |   | 
alf  |  26. 02. 2014 19:25

Turbo doba !?..bohužel turbo doba, samé problémy(1,4 tsi loni v německu nejporuchovější motor..)líbí se mi leon st, ale koncern nemá normální motor, zlatí japonci a korejci s atmosférama. Tato 1,8 je skvělá, "umí" jezdit za 6 (dálnice 130 za 7) a "umí" být i zábavná když ji pěkně vytáčíte a nesežere vás (na rozdíl od turba, kde je rozptyl spotřeby obrovský), jistě že pocitová dynamika je slabší. Jo a hodnoty které uvádím jsou z hatchbacku, u kombi to bude jistě o nějakou desetinku víc.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  26. 02. 2014 21:17

Nejen pocitova dynamika. Pokud pojedes tak, ze te turbobenzin sezere, tak ta atmosfera bude jeste v garazi a turbobenzin v cili

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  26. 02. 2014 21:48

Vykonove a hmotnostne podobna auta (turbo benzin vs. benzin) nebudou mit v zadnem pripade takovy rozdil v dynamice jak s nadsazkou popisujes....

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  27. 02. 2014 00:37

Je to presne tak. Ovsem je to treba ponekud upresnit:

Zatimco atmosfera jeste dli v garazi
turbo jednu, druhou a treti pumpu obrazi.
V servisu skvi se v plne sve krase pak
rovnez jako prvni turbo maniak.

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  26. 02. 2014 21:29

Jak často jezdíte autem a jak často jezdíte s plným kufrem. Zatím se mi zdá, že většina lidí u nás převáží hlavně vzduch. Většina lidí se vymlouvá stylem "co kdyby", ale to je stejné jako tvrdit, že nutně potřebuji tahač s návěsem, co kdybych náhodou vyhořel. Jasně, nutně potřebuji Airbus A330, sice v něm budu 90% času sám, ale co kdybych náhodou potřeboval převézt 2 autobusy německých turistů. Nebo jednou za rok k moři do Chorvatska, ale jděte, autobus je moc drahej. Mnohem pohodlnější je nacpat se v 5 lidech do kombíku a pařit se tam pár hodin, hlavně, že je to o 1000,- levnější (klimatizace samozřejmě plive jak myška s astmatem, bylo moc drahý nechat ji naplnit, protože kombi žere tak o litr víc, ale proč bych to nedal, ten vzduch se zadarmo nepřeveze). No a po zbytek léta to auto přetěžuji vezením fošen na chatu kdesi v lesích, výpůjčka vlečňáku přece stojí 4 stovky, to raději pojedu víckrát s prknama v kufru a vlaječkou. Tu kouli vzadu bych taky asi nakonec i odřel a stejně ji mám jen proto abych při couvání rozbil jen sousedovo auto.

Vzhledem k posledním událostem kolem prezidenta, pro ty co nepochopili, přejděte sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie... a těm co pochopili, blahopřeji a pokud nevěří, zkuste se rozhlédnout kolem sebe, alespoň část z textu výše sedí na velkou spoustu lidí.

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  27. 02. 2014 15:00

Nad takovým kufrem budou čeští zahradkáři a redaktoři asi onanovat. Máš naprostou pravdu. Měl jsem Mondeo s kufrem asi 500l. Je to k ničemu. Věčně jsem hledal nákup za zadními sedadly a byl jsem jak prase, když jsem se opřel o zadní nárazník. Kdy už skončí tato honba za litry? Vžtyť dneska vám všechno zboží dovezou a zadarmo. A vymlouvat se, že jedu jednou do roka na dovolenou je docela ubohé. A kočár se vleze i do menšího auta. Nač tahat za sebou takovou prdel.

Odpovědět  |   | 
dj.kure  |  27. 02. 2014 00:53

Ano, všichni musí mít kombíky a pak se člověk diví, že na parkovišti není kde zastavit. Ideálně ještě všichni koule. A pak člověk vidí, že z rodiny (kde mají dva kombíky) jezdí každý do práce jedním (prázdným) vozem. Říkám si, že i s Liftbackem (Laguna II) mám velké auto, ale bohužel, kratší se nedělá.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 27. 02. 2014 00:53

Odpovědět  |   | 
rob  |  27. 02. 2014 05:50

..................až bude tahle obluda v základu od 349tis., dejte vědět, do té doby si testujte co chcete

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 02. 2014 07:06

za ty prachy těžko protože tam nejsou ložiska a nápravy z hliníku jak koncern to mi stačí. Přeskakující řetězy atd.

Odpovědět  |   | 
Cinan308  |  27. 02. 2014 15:27

500k za kombik s 1.6 vam prijde "za dobre penize" ???

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 02. 2014 16:40

Jak uz jsem psal kvlita se plati. Je i rozdil mezi hondou vyrobenou v japonsku a anglii.

Odpovědět  |   | 
Rampa  |  27. 02. 2014 22:20

Koukám, že z kdysi sportovní značky se stala značka pro tatíky a chalupáře. Vzhled jak pytel brambor, na zadku torzka, nejsilnější diesel 88kW, nejsilnější benal 104kW, ale má největší kufr ve třídě. Úžasné.

Odpovědět  |   | 
John  |  01. 03. 2014 23:34

Opat jedno neforemne a skarede auto bez vlastnej tvare a bez odkazu na nejaku dizajnovu minulost. Fuuuuuuj

Odpovědět  |   | 
james  |  03. 03. 2014 00:06

odkedy sikmoocka mali dizajnovu minulost, su schopny pajcu podla toho co leti, akurat vacsinou sa ani netrafia. vid honda, kia atd. motory vedia, ale to je jedine.

Odpovědět  |   | 
rousini  |  03. 03. 2014 10:55

Oni prostě jen mají jinak nastaveno vnímání estetična. Co je lesklé je hezké a když to není lesklé, tak to musí alespoň blikat...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší c…

Pokud si chcete koupit Hyundai i30 po faceliftu, bude vám stačit 320 tisíc korun. Nejlevnější Škoda Scala, konkurent kompaktního hyundaie, přitom stojí skoro o 80 tisíc více. Oba vozy jsme teď postavili proti sobě v cenovém srovnání.

28.  4.  2020 | | 163 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A