Honda Civic Tourer chce být kvalitní auto za dobré peníze [první dojmy]

Prvního března se oficiálně začne na českém trhu prodávat nová Honda Civic Tourer. S čím přijíždí a má se zavedená konkurence bát?
Seznam kapitol
  1. Základní míry, Hlavně ten kufr
  2. Proč pouze tři?, Schopný podvozek v „novém“
  3. Asistenti nechybí, Fotogalerie

Honda přichází s modelem, který navazuje na rok 1998, kdy se na trhu objevil první Civic s karoserií kombi (Aerodeck). Tehdy šlo o první vůz Honda vyvinutý výhradně pro evropské trhy. Situace se v podstatě opakuje, nový Civic Tourer je opět dílem určeným pro Evropu a v Evropě byl také vyvíjen. V průběhu příprav a testů se novinka podívala do Anglie, střední Evropy, severských států nebo naopak do Barcelony.

Základní míry

Honda Civic Tourer měří na délku 4535 mm, což představuje nárůst oproti hatchbacku o 220 mm. V podstatě jde o jediný rozdíl, který byste mezi oběma verzemi našli. A všechny milimetry navíc připadají na zadní převis. Rozvor 2595 mm zůstal zachován, stejně jako výška 1465 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zepředu rozdíl oproti hatchbacku nepoznáte, zvětšoval se pouze zadní převis. Ten nabral 220 mm navíc.

Podle toho, co nám Honda ukázala na tiskové konferenci, je kombík minimálně ze tří čtvrtin shodný s hatchbackem. Nová je střecha, zadní sloupek, zadní blatníky, svítilny a páté dveře. Zajímavé je, že zadní dvojice dveří je až po okno shodná s hatchbackem, od spodní hrany okna výše se už liší. Z tohoto vyplývá, že po stránce prostoru se zas tolik změn neudálo. Vpředu je vše při starém, vzadu by mělo být více místa pouze v oblasti hlavy.

Honda Civic Tourer: rekordní zavazadelník oficiálně na českém trhu

Honda Civic Tourer: rekordní zavazadelník oficiálně na českém trhu

Co bude nevýhodou Civicu Tourer jak ve srovnání s Octavií, tak také s Leonem nebo Golfem ve verzích kombi, to je prostor vzadu. Všichni koncernoví zástupci nabídnou více. Tourer ztrácí hlavně v oblasti hlavy (i přes nárůst prostoru oproti hatchbacku). Se svými 190 cm už narážím na strop, což se u jmenovaných soupeřů (mimochodem Honda uvádí jako ty nejbližší právě Octavii a Golf) nedělo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku dobře známe z hatchbacku, stejně jako zadní výklopná sedadla. Nabízeným prostorem pro osoby cestující ve druhé řadě Tourer ve srovnání s koncernovými novinkami trochu ztrácí.

Pojďme ale rovnou k tomu nejdůležitějšímu. Hodně sledovanou hodnotou u těchto automobilů je samozřejmě objem zavazadelníku a Civic Tourer přichází v tomto směru se zbraní dosti velkého kalibru. Není to tak dávno, co se chlubila nová Octavia Combi rekordně velkým zavazadelníkem, no a jak už určitě víte, japonský kombík přichází se zavazadelníkem ještě větším.

Škoda Octavia Combi do posledního detailu (144 x foto, 6 x video)

Škoda Octavia Combi do posledního detailu (144 x foto, 6 x video)

Hlavně ten kufr

Konkrétní číslo zní 624 litrů a jedná se o objem od nejspodnějšího dna zavazadelníku po roletku, respektive po hranu oken. Civic Tourer samozřejmě taktéž dostal nádrž pod sedadla, což umožnilo udělat onu vanu pod zavazadelníkem hodně hlubokou. Když se podíváte pod auto, zjistíte, že tomuto řešení musel ustoupit například také zadní tlumič výfuku, který je umístěn netradičně napříč těsně vedle nápravy (hatchback ho má logicky umístěný stejně).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tourer se chlubí součinitelem odporu vzduchu 0,31 a jedním z důvodů této poměrně dobré hodnoty je kompletně rovný spodek auta. Velmi hlubokému zavazadelníku musel ustoupit i tlumič výfuku. Ten našel své místo těsně za nápravou.

Spodní schránka má objem 117 litrů a vjedou se do ní třeba dva menší kufry klasifikované v letecké dopravě jako kabinová zavazadla. Případně Honda nabízí další údaj, a sice díky této vaně lze umístit do kufru až jeden metr vysoký předmět. Samozřejmě u Hondy nepočítají s přítomností rezervního kola. Vystačit si musíte pouze se sadou na lepení, kterou najdete v malé přihrádce umístěné mezi onou „magickou“ vanou a nákladovou hranou.

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

V rámci originálního příslušenství lze pořídit dojezdové rezervní kolo. Není to ovšem tak, že vám zabere celý spodní prostor. Honda uvádí jako celkový objem zavazadelníku v případě použití rezervy 573 litrů, což znamená, že se ona schránka zmenší ze 117 litrů na 66 litrů. Po sklopení zadních opěradel vznikne rovná plocha a objem 1668 litrů. V tomto případě jde o hodnotu započítávající celý prostor až po strop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tourer sází na zavazadelník, který je velmi objemný. Svůj velký podíl na tom má schránka umístěná pod dnem. Ta nabízí 117 litrů, v případě dojezdové rezervy se zmenší na 66 litrů.

Jen pro srovnání, nedávno testovaná Octavia Combi umí bez rezervy známých 610 litrů, po sklopení opěradel se dostane na 1740 litrů. Leon ST standardně vybavený rezervou nabídne 587 litrů, maximu je 1470 litrů.

Co se u auta typu kombi také bude hodit, to je nízká nákladová hrana. Tu má Tourer oproti hatchbacku nižší o 12,5 cm. Celkem tedy budete muset zvedat zavazadla minimálně do výšky 56,5 cm. Opět se nabízí srovnání s nedávno testovanými soupeři. Octavia Combi má hranu umístěnou do výšky 63,1 cm, Leon ST 65 cm. Sluší se podotknout, že Tourer ale nemá za hranou prakticky žádný shod.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní míry, Hlavně ten kufr
  2. Proč pouze tři?, Schopný podvozek v „novém“
  3. Asistenti nechybí, Fotogalerie

bazar

Honda CRV 2
Rok výroby: 2002
Stav: 188 640 km
Cena: 98 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 147 436 km
Cena: 250 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 602 km
Cena: 140 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 126 504 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2013
Stav: 28 179 km
Cena: 460 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 95 213 km
Cena: 143 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků