Honda Civic sedan: sportovní limuzína za výborné peníze

Automobilka Honda přichystala pro české motoristy novou karosářskou variantu svého modelu Civic. Honda Civic sedan klade důraz na charakter vozu a proti svému pětidveřovému sourozenci přináší řadu inovací, novinek a také poměrně značnou designovou odlišnost.
Honda Civic sedan: sportovní limuzína za výborné peníze

Nová generace sportovně laděného Civicu přišla nyní na český trh také se čtyřdveřovou verzí sedan. Doplňuje tak pětidveřový hatchback, který se stal po svém představení doslova prodejním trhákem. Stejně jako 5D verze i sedan přichází se sportovně střiženým kabátem, byť vnější odlišnosti jsou poměrně výrazné.

Tip: Velký test nového Civicu 5D s motorem 1,8 si můžete přečíst zde.

Nový vzhled a rozměry

Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan – vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamický a futuristický vzhled. Nové proporce také přispívají k efektivnějšímu využití prostoru, dobré ovladatelnosti a jízdním vlastnostem. Sedan měří na délku 4 545 mm, na šířku 1 750 mm a na výšku 1 435 mm. Rozvor má hodnotu 2 700 mm. Civic sedan se tak svými rozměry dostal mezi největší sedany nižší střední třídy. Pro prakticky smýšlející řidiče pak Honda připravila zavazadelník o základním objemu 375 l, který ve své třídě patří k těm menším.

Výrazná karosérie navazuje na sportovní kořeny značky Honda a charakterizuje jí dynamický profil s výrazně skloněným čelním sklem, což vozidlu umožňuje dosáhnout špičkové aerodynamiky.

V moderním, sportovně laděném interiéru dostala přednost originalita a stylovost. Přesto však díky vysoké úrovni ergonomie nabízí interiér Hondy Civic sedan funkčnost a pohodlí. Vzhled a funkčnost interiéru byly navíc vylepšeny použitím dvouzónového přístrojového panelu, lepších sedadel a multifunkční středové konzoly.

Motory a výkony

Honda Civic sedan bude v počátku nabízen pouze s jediným motorem a to čtyřválcem o objemu 1,8 litru. Agregát dává výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 174 Nm. Civic sedan s tímto motorem zrychlí na stovku za 9 sekund s manuální a za 10,4 sekundy s automatickou převodovkou. Maximální rychlost pak má u obou převodovek stejnou hodnotu 200 km/h. Zákazník bude mít také na výběr mezi šestistupňovou manuální a pětistupňovou automatickou převodovkou.

V průběhu června pak doplní nabídku také hybridní verze, která v sobě spojí benzínový motor o objemu 1,3 l a elektromotor. Bližší informace o této verzi přineseme s uvedením tohoto modelu na trh.

Objem motoru (ccm)

1 799

Výkon (kW/k)

103/140

Točivý moment (Nm)

174

Převodovka

MT 6

AT 5

Zrychlení 0-100 (s)

9

10,4

Maximální rychlost (km/h)

200

200

Spotřeba (l/100 km)

Město

8,7

9,5

Mimo město

5,5

5,1

Kombinace

6,6

6,7

Ceny a výbavy

Honda nasadila s příchodem nové generace Civicu velmi příznivé ceny. S ohledem na výkon motoru, originalitu designu a výbavu patří Civic 5D k vozů s nejlepším poměrem cena/užitná hodnota a výbava. Stejně tak pokračuje Honda u verze sedan. Sedan je nabízen ve výbavě LS a ES s minimem příplatkové výbavy.

Motor

LS

ES

MT 6

AT 5

1,8

539 000

599 000

629 000

Výbava LS obsahuje : ABS + EBD, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy po celé délce kabiny, dvojité předpínání předních bezpečnostních pásů, přední aktivní opěrky hlavy, 3 bezpečnostní opěrky hlavy na zadních sedadlech, kotoučové brzdy, el. posilovač řízení, vyhřívaná vnější zrcátka, třetí brzdové světlo, centrální zamykání na DO, ECU imobilizér, alarm systém, el. ovládané přední a zadní okna, el. ovládaná vnější zpětná zrcátka, nastavení volantu ve 2 osách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradla zadních sedadel v poměru 2:3, ISOFIX, přední a zadní loketní opěrku, multifunkční displej, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace s pylovým filtrem, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, nárazníky a ochranné lišty v barvě vozu, 15" ocelová kola, vnější kliky dveří v barvě vozu, dvojitý výfuk, autorádio s CD a MP3, 4 repro,

Výbava ES obsahuje navíc: VSA, přední mlhová světla, střešní okno, tempomat, kůži obšitý volant, chromované kliky dveří (vnitřní), 16" kola z lehké slitiny, chromované klikdy dveří, changer na 6 CD, ovládání rádia na volantu, 6 repro,

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic sedan
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků