Honda Civic sedan: sportovní limuzína za výborné peníze

Automobilka Honda přichystala pro české motoristy novou karosářskou variantu svého modelu Civic. Honda Civic sedan klade důraz na charakter vozu a proti svému pětidveřovému sourozenci přináší řadu inovací, novinek a také poměrně značnou designovou odlišnost.
Honda Civic sedan: sportovní limuzína za výborné peníze

Nová generace sportovně laděného Civicu přišla nyní na český trh také se čtyřdveřovou verzí sedan. Doplňuje tak pětidveřový hatchback, který se stal po svém představení doslova prodejním trhákem. Stejně jako 5D verze i sedan přichází se sportovně střiženým kabátem, byť vnější odlišnosti jsou poměrně výrazné.

Tip: Velký test nového Civicu 5D s motorem 1,8 si můžete přečíst zde.

Nový vzhled a rozměry

Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan – vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamický a futuristický vzhled. Nové proporce také přispívají k efektivnějšímu využití prostoru, dobré ovladatelnosti a jízdním vlastnostem. Sedan měří na délku 4 545 mm, na šířku 1 750 mm a na výšku 1 435 mm. Rozvor má hodnotu 2 700 mm. Civic sedan se tak svými rozměry dostal mezi největší sedany nižší střední třídy. Pro prakticky smýšlející řidiče pak Honda připravila zavazadelník o základním objemu 375 l, který ve své třídě patří k těm menším.

Výrazná karosérie navazuje na sportovní kořeny značky Honda a charakterizuje jí dynamický profil s výrazně skloněným čelním sklem, což vozidlu umožňuje dosáhnout špičkové aerodynamiky.

V moderním, sportovně laděném interiéru dostala přednost originalita a stylovost. Přesto však díky vysoké úrovni ergonomie nabízí interiér Hondy Civic sedan funkčnost a pohodlí. Vzhled a funkčnost interiéru byly navíc vylepšeny použitím dvouzónového přístrojového panelu, lepších sedadel a multifunkční středové konzoly.

Motory a výkony

Honda Civic sedan bude v počátku nabízen pouze s jediným motorem a to čtyřválcem o objemu 1,8 litru. Agregát dává výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 174 Nm. Civic sedan s tímto motorem zrychlí na stovku za 9 sekund s manuální a za 10,4 sekundy s automatickou převodovkou. Maximální rychlost pak má u obou převodovek stejnou hodnotu 200 km/h. Zákazník bude mít také na výběr mezi šestistupňovou manuální a pětistupňovou automatickou převodovkou.

V průběhu června pak doplní nabídku také hybridní verze, která v sobě spojí benzínový motor o objemu 1,3 l a elektromotor. Bližší informace o této verzi přineseme s uvedením tohoto modelu na trh.

Objem motoru (ccm)

1 799

Výkon (kW/k)

103/140

Točivý moment (Nm)

174

Převodovka

MT 6

AT 5

Zrychlení 0-100 (s)

9

10,4

Maximální rychlost (km/h)

200

200

Spotřeba (l/100 km)

Město

8,7

9,5

Mimo město

5,5

5,1

Kombinace

6,6

6,7

Ceny a výbavy

Honda nasadila s příchodem nové generace Civicu velmi příznivé ceny. S ohledem na výkon motoru, originalitu designu a výbavu patří Civic 5D k vozů s nejlepším poměrem cena/užitná hodnota a výbava. Stejně tak pokračuje Honda u verze sedan. Sedan je nabízen ve výbavě LS a ES s minimem příplatkové výbavy.

Motor

LS

ES

MT 6

AT 5

1,8

539 000

599 000

629 000

Výbava LS obsahuje : ABS + EBD, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy po celé délce kabiny, dvojité předpínání předních bezpečnostních pásů, přední aktivní opěrky hlavy, 3 bezpečnostní opěrky hlavy na zadních sedadlech, kotoučové brzdy, el. posilovač řízení, vyhřívaná vnější zrcátka, třetí brzdové světlo, centrální zamykání na DO, ECU imobilizér, alarm systém, el. ovládané přední a zadní okna, el. ovládaná vnější zpětná zrcátka, nastavení volantu ve 2 osách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradla zadních sedadel v poměru 2:3, ISOFIX, přední a zadní loketní opěrku, multifunkční displej, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace s pylovým filtrem, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, nárazníky a ochranné lišty v barvě vozu, 15" ocelová kola, vnější kliky dveří v barvě vozu, dvojitý výfuk, autorádio s CD a MP3, 4 repro,

Výbava ES obsahuje navíc: VSA, přední mlhová světla, střešní okno, tempomat, kůži obšitý volant, chromované kliky dveří (vnitřní), 16" kola z lehké slitiny, chromované klikdy dveří, changer na 6 CD, ovládání rádia na volantu, 6 repro,

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic sedan

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků