Honda Civic sedan: prostě kliďas (test)

80 komentářů

Jefe
16. listopadu • 20:45

Hnusnejsi Hovnu jsem nevidel:-D

Mr.Digital
16. listopadu • 18:47


to bych nevěřil, co s redaktorem udělá jedna holka od Hondařů :-) ale ten posun v posuzování Hondy je zcela zřejmý a není to jen novým modelem Hondy. Test jsem si se zájmem přečetl a rozhodně byl zajímavý - díky

King
16. listopadu • 20:21

Kam čert nemůže, nastrčí ženskou :-D

tuky
15. listopadu • 21:30

sedel som v sevroamerickom variate civicu ma pravdupovediac vobec nenadchol - 1.8 I4 ma sice dobry zatah zospodu, ale nad 2500-3000ot zmizne tocivy moment - nieco ako turbodiera - a motor zacne tahat az vo vysokych ot.; potom brzdy - trochu cajove, brzdili ako sa im chcelo, raz prudko, raz slabo a raz normalne...; A-stlpik je moc siroky a celkovo nevidim jeden dvovod na kupu hondy na ukor skody [tie ktore som mal moznost soferovat nemali ani miznuci tocivy moment ani schyzofrenicke brzdy]

King
16. listopadu • 20:42

Zajímavé postřehy, mají ale jeden háček, prakticky vše, cos popsal, je přesně obráceně. :-D Právě nad 2500 se auto perfektně sbírá, pořádná akcelerace však přichází pochopitelně od 4000 - je to Honda. Brzdy mají pro hondu typický plynulý nástup a u 8G skutečně brzdí už v sérii. A sloupek je trochu širší, ale ukaž mi nějaký užší u nového auta. Nevidíš jediný důvod proč upřednostnit Hondu před škodovkou? Vidíš to, já nevidím jediný důvod, proč dát přednost škodovce. Tedy jeden jo - veeeeeeeeeelkej kufr. A sympatická je i možnost individualizace. Toť vše... :-/

tuky
19. listopadu • 1:55

ale, no; z 50 na 100km/h je to hotove utrpenie [prave 2500ot hore] a ako ste napisal od 4000 sa ten motor zobudza. Neviem, pre mna bol zazitok s Civicom utrpenie// tie brzdy neboli zle, akurat nikdy som nevedel, ako a kedy zacnu brzdit [+ ABS bolo cajove a po zahriati brzdny ucinok dost vadol]:-(

PG
15. listopadu • 16:41

Je to tak trochu klišé, ale přesto mi nedá se zeptat, co přesně míníte tou nevýhodou v pouze jednom motoru v nabídce. Pokud tím myslíte nedostupnost nafty, tak to beru.
V případě, že byste žehral nad neexistencí jiných benzínů, zajímalo by mě, o jaké jiné byste měl zájem. 5D má kromě zmiňované nafty i 1.4, ovšem patrně nikdo si ho nekupuje - snad i kvůli ne příliš nižší ceně oproti 1.8.
Tak snad dvoulitr, ale ten je až v TypeR a těžko ho v sedanu očekávat.

Radek Ondrášík
15. listopadu • 17:20

Ne každý musí chtít zrovna tento motor. Větší výběr je pro zákazníka vždy výhodnější. Proto např. Honda nasadí do 5D i motor 1,6, aby byl větší výběr. Důvodů pro jiný motor je hodně, od toho, že se někomu nechce platit pojištění až po to, že každý motor má jiný charakter.Prostě čím větší má zákazník výběr a možnosti při koupi, tím více to auto může zaujmout. Pokud bude s jedním motorem, jednou barvou a jednou výbavou, tak prostě hodně zákazníků odejde.Má to sice své výhody takový systém, ale čistě z pohledu zákazníka asi žádné. Motor 1,8 je sice skvělý, ale nějaký mezistupeň mezi 1,8 a Type-R by nebyl na škodu. Něco okolo 160-170 koní a objem tak 1,8 - 2,0.Jinak Type-R je i u sedanu, ovšem ne pro evropský trh.

King
16. listopadu • 13:41

Odkud jsi vzal informaci, že bude mít 5D i motor 1,6 l? O ničem takovým totiž nevím. Měl být v sedanu, leč není.

TECH
16. listopadu • 17:32

Tady se to psalo....http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=10096

King
16. listopadu • 20:19

Tam se píše o tom, že motor bude, což je pravda, motor je. Vznikl snížením zdvihu 1.8. Ale rozhodně nebude pro 5D (minimálně v nejbližších letech) a sedan ho u nás nemá taktéž. Kdo ví, jestli ho mají alespoň v turecku. :-)

PG
16. listopadu • 10:31

Z hlediska segmentace povinného ručení má smysl právě ta 1.4-ka, ale ne 1.6-ka, kde to vychází stejně jako 1.8-ka.
Výběr vždy výhodnější - jak se to vezme. Na jedné staně se to zdá být pravda, na straně druhé se to musí projevit v prodejních cenách - víc modelů, větší režie, roztříštěnost výroby atd. Proto si myslím, že ideálem není 10 různých motorů, které za moc nestojí, spíš bych bral pro běžné ježdění jeden univerzální, za který hondí 1.8 považuji. Domnívám se, že podaří-li se výrobci motor s výkonem dvoulitru a spotřebou 1.6-ky, byl by blázen, aby draze vyvíjel další motory se specifikací někde mezi. Prodražilo by se to a v důsledku by na tom ztratili i zákazníci. Raději ať se soustředí na novou generaci.
Řekl bych, že pokud to jde po technické stránce, unifikace je v důsledku i levnější pro zákazníka. Nikdy se samozřejmě nedočkáme situace z polovodičového průmyslu, abychom po vzoru Pentium-Celeron vyráběli jeden motor a ten pak vydávali za různé jen s vypnutou cache pamětí.
Jiné to je, pokud výrobce již má historické motory a lze je osadit. To je pak víc otázka marketingu. Předpokládám, že nový motor bývá lepší než ten starý ve sejné specifikaci.Jako teoretický zákazník bych se zajímal spíš o cenu, výkon, spotřebu a průběh točivého momentu. Pak samozřejmě spolehlivost atd. Jak jsem psal, chápu výtku ohledně nafty, celkem je mi pochopitelné i to, že by si někteří přáli do toho auta dvoulitr s 200kW. Vaše představa mezistupně je trochu podivná, jako byste chtěl motor jen pro to, aby byl ještě jeden. Nač menší výkon, když by tam šla namontovat 2l bestie a na povinném ručení byste to nepoznal?
Nějak neshledávám racionálními ani stesky po 1.6 takové a makové např. po vzoru VW. Chtělo by to asi napsat, jaké byste si představoval parametry motoru, který chybí.Já osobně bych viděl rozdělení takto:
- nafta klasická (cca 2l, jízda na pohodu, dostatek výkonu - dnešní 2.2)
- nafta minimální na spotřebu (pod 1.8 kvůli ručení - chybí)
- benzín optimalizovaný na spotřebu (tj. do 1.8 - dnešní 1.8, dříve 1.5)
- benzín-žralok (tj. max. výkon s ohledem na konstrukci auta - 2.0 z typeR)
- eventuelně mimimální konfiguraci šnek (to je třeba ta 1.4, ale klidně i do litru s 50kW, ať se stáhne ručení - chybí?)Málokterá automobilka ale dovolí montovat kterýkoliv motor. Žraloka si nechávají na příplatkové modely a se šnekem zase váhají, aby nekazil značku. Minimálního ropáka zase ne všichni dělají a je zde problém jako se šnekem.
Od Hondy bych třeba uvítal právě toho šneka s naprosto mizivou spotřebou, ale v lehčím autě. Hybrid to nesplňuje cenou.
Když tedy odečtu ty tři kategorie, vychází mi zase jen chybějící ropák. Proto se ptám, co chybí Vám.Ohledně motorů v 8. generaci to lze napsat dvojím způsobem:
1. negativně - velmi úzká nabídka motorů, nelze si prakticky svobodně vybrat
2. pozitivně - povedl se motor, který při výborné spotřebě pokrývá oblast, kterou konkurence musí řešit 2-3 typy. Není tedy vážný důvod si vůbec vybírat.Jistěže exitují lidé, kteří pocit výběru založeného na etiketě potřebují - pro ně jedna továrna produkuje tentýž prací prášek pod 10 názvy, to by ale neměl být případ recenzentů automobilů. Jinak, aby to nevypadalo, že se do Vás navážím, článek byl fajn. Já si jen potřeboval ujasnit, co recenzenti očekávají od motorů, když se to klišé malého výběru neustále objevuje a Vás jsem oslovil proto, že jste rozumně komunikoval v diskusi.

King
16. listopadu • 14:02

Asi bych tu měl hájit Hondu, ale... Taky považuji nabídku motorů u Civicu za nedostatečnou. Motor 1,35 l nijak zvlášť necvičí ani s Jazzem, tak si nedělám iluze o dynamice CV, takže sice asi bude úsporný, ale sportovní značky poněkud nedůstojný, myslím že staroušek 1.4/90 k by byl vhodnější... Motor 1.8 je jak u sedanu tak u 5D super, to je bez diskuze, ale jak bylo řečeno, sedanu chybí diesel, funkci úsporného auta sice hybrid zastoupí, ale jízdní dynamikou nikoli. Naopak si myslím, že by hybrid slušel futuristickému 5D mnohem víc...
V sedanu bych naopak motor 1,4 nehledal, sedany se profilují jako více nóbl zboží. Pak tu jsou sportovní modely. U 3D je vše v pořádku. Ale proč není u 4D a proč nedopřát rychlou verzi také 5D? A pokud MUSÍ být z jakéhosi hlediska třeba image Type R jen jeden a pouze 3D (byť má Amerika Si jako kupé i sedan), proč nedat sedanu a 5D jako podstupeň CTR verzi Type S třeba s dvoulitrem DOHC i-VTEC/160 k?
Takže pokud to dobře počítám, chybí mi: 4D diesel, 5D hybrid, 4D Type R (nebo type S), 5D Type R (nebo Type S) a vyměnil bych základní "1.4" u 5D, byť se patrně vůbec neprodává. Takže postrádám celkem čtyři verze, což není málo. A smutné je, že minimálně dvě by k dispozici byla z fleku (4D CTR a 4D CTS) a že ani jedna z ostatních není nereálná. Divil bych se, že by bylo tak těžké dát sedanu diesel a dát 200k dvoulitr do 5D jakbysmet. Nebo že by byly tyto modifikace tak vývojověnáročné, že by se to nevplácelo? No nevim... :-/

PG
22. listopadu • 17:27

To se v pohodě shodeme, nakonec diesel jsem jmenoval jako skutečně reálný nedostatek a šneka (1.4) se žralokem (2,0+) pak s tím, že to bude asi důsledkem nějaké managersko-obchodnické segmentace.
Šlo mi o to vyzvědět, co přesně autorovi chybělo.

Radek Ondrášík
16. listopadu • 10:49

Vcelku obsáhlý příspěvek a více méně s ním soulasím. Jen doplním pár věcí - pojištění dle obsahu - to je ale jen v několika státech, jinde se řeší pojištění dle výkonu, emisí apod. Takže toto sice obstojí u nás, ale ne v globálním hledisku.Motor 1,8 je skutečně výborný a skutečně nahrazuje i několik jednotek konkurentů. V podstatě má vlastnosti od motor 1,6 až po motor 2,0 (spotřeba-parametry) a toho si u toho motoru velmi cením. Přeto to není pro mne důvodem, abych si neměl z čeho vybrat.Co čekají recenzenti netuším, ale vím co očekávám já. Prostě i u menších vozů, než je nižší střední třída očekávám výběr motorů, individuální příplatkovou výbavu, výborné zpracování, kvalitu, pro mne povedený design atd.Malá nabídka motorů (obzvláště u sedanu) je prostě fakt. Je tam jeden motor a nic víc (+ hybrid). Tedy i když je 1,8 výborný motor, je to prostě málo, alespoň tak to vidím já. Konkurence většinou nabízí daleko více jednotek a to také výborných (onen omílaný Golf např. 1,4 TSI, 1,6 a 2,0 FSI, 2,0 TFSI, 3,2 FSI) to máme 5 špičkových agregátů jen v benzínu. Ano 1,8 u Hondy pokryje 1,6 a 2,0 FSI, 2,0 147 kW je soupeřem pro 2,0 TFSI, ale okolo toho nic jiného.)Pro mne je to tedy mínus, ale chápu ty důvody - malý výběr z několika jasných verzí = výrazné snížení nákladů. Tyto nevýhody (motory, výbavy) jsou kompenzovány cenou, která je v článku uvedena jako plus.Prostě je to něco za něco, malý výběr vs. dobrá cena. Každý ať se pak při výběru řídí tím, co preferuje. Pokud mu Civic nabídne co hledá, ušetří vůči konkurenci nemalé peníze, ovšem věřím, že mnoho lidí uvízne v tom, že výbavy a motory jsou velmi omezené.Pro férovost dodám, že je to obecný problém asi všech japonských vozů a nejen Hondy. Evropské vozy prostě mají jinou "politiku" motorů a výbav.Pro vás je to možná klišé, pro mne je to minus v celkovém hodnocení, ale je to minus, které umím vysvětlit a jasně ho definovat a říci proče se mi to jeví jako mínus. Navíc je třeba mít na paměti, že jakýkoli test je silně subjektivní záležitost autora a to, že mu něco nesedí, neznamená, že jinému by to nemuselo vyhovovat. A naopak.

King
16. listopadu • 14:40

Promiň, ale co přesně dobrého je na motorech 1.6 a 2.0 FSI? :-O
:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
16. listopadu • 14:49

Z pohledu běžného řidiče - velmi komfortní průběh točivého momentu, slušný litrový výkon, přes slušný výkon solidní zátah i v nižších otáčkách, velmi klidný chod, velmi dobrá spotřeba.Tímto neříkám, že jsou to nejlepší motory na světě, jen tím říkám, že jsou to skvělé motory, které se prostě Volkswagenu povedly.

King
16. listopadu • 20:32

Jistě, lineární průběh točáku ano, slušný litrový výkon ale pouze s N98 a stejně tak solidní zátah v nižších otáčkách. S klasickou 95 to jde se zátahem a dynamikou do kopru. Klidný chod? myslíš to dieselové chrochtání při rozjezdech a v nízkých otáčkách? ;-) A spotřeba jo? To je vtip? Spotřeba je nízká pouze při ustálené plynulé jízdě, tak kde si bere 1.6 FSI 7 l, tam má Civic 1.8 6,3. A jakmile se začne jet svižně, často řadit, přidávat plyn a brzdit, začnou FSIčka žrát jako šílený, o městě nemluvě. Bohužel jsem toho názoru, že co benzinového od VW nemá turbo, stojí za houby. Nechtěl bych generalizovat, ale tak nějak to je. Krom V8 4.2 B-]

Radek Ondrášík
16. listopadu • 23:16

Např. mi 2,0 FSI v Leonu padl jak ulitý a dlouho jsem nezažil takovou sladěnou pohodu. Jak víš nejsem nějakým zaslepeným příznivcem daného koncernu, ale umím uznat to, co se jim povedlo. Tím, že ty motory pochválím jim nedávám ihned hodnocení "nejlepší" jen říkám, že prostě jsou to velmi dobré motory. Zda je nějaký lepší či horší nebudu hodnotit, protože to je asi téma, které by nemělo konce nikdy.Takže i kdybychom se dohodli, že nějaký motor je nejlepší, nějaký nejhorší a ostatní jsou mezi tím, tu blíže ke špici, tu ke konci na tom nic nemění. Prostě motory FSI jsou velmi povedené, když se podívám na nabídku benzínových motorů 1,6-2,0 co je nyní v běžných vozech k dispozici patří určitě k těm nejlepším.

Gergi
15. listopadu • 10:36

Ten interier vidim jako zasadni problem. Nerikam, ze ma byt tak extravagantni jako v 5D, ale materialy pouzite v sedanu jsou temer na urovni Honda City. Exterier sedanu se mi libi vic nez 5D, ale dokud Honda nedoplni v lepsich stupnich vybavy materialy interieru alespon na uroven predchozi generace 5D, kterou momentalne vlastnim, tak novy sedan u me nema sanci.

King
15. listopadu • 10:44

Tobě přijdou materiály ve 4D pod úrovní té zoufalosti u 5D 7G? :-O Tak tos mě teda dostal, vřdyť jsou velmi příjemné na omak na mají i sympatickou textruru, na rozdíl od toho proužkovaného hnusu u 5D 7G. Ovšem ta šedá není zrovna šťastně zvolená barva... 3-[

Gergi
15. listopadu • 11:36

Nevim, ja tam zadny prouzkovany hnus nemam, nebude to tim, ze je to vybava ES?
Staci do Google zadat "Velikost XXL s automatem" - najde to test na Auto.cz, jsou tam i fotky interieru a potahu.

King
15. listopadu • 12:27

Asi jsme si úplně nerozuměli. Tys patrně mluvil o čalounění, já o palubní desce. Nechápu tedy, jak se ti může zdát kvalita čalounění u 8G horší než u 7G, když má 8G velmi kvalitní mikroplyš, zatímco 7G hladkou umělotinu ale budiž. Ovšem materiály palubní desky jsou u 8G lepší zcela jistě. To proužkování, pokud si dobře pamatuju, je povrchová úprava horní části palubky. Vážně moc hodnotný look ;-)

Gergi
15. listopadu • 14:25

OK, tak uz si rozumine, palubka je v 8G bezdiskuze lepsi nez v 7G, i kdyz me osobne ta pruhovana horni cast v 7G nijak nebije do oci - asi subjektivni vec - clovek sei zvykne ;).
Me vadi v 8G hlavne ty sedacky a veci okolo - jak rikam i v 7G (ES) jsou sedacky lepsi nez 8G sedan a v 8G 5D jsou o 2 rady lepsi - a to je hlavne do oci bijici - kdyz si clovek vedle sebe postavi sedan a 5D 8G. Nejhorsi je podle me to, ze v soucasne dobe proste nelze zvolit lepsi materialy a navic jsou v nabidce jen 2 odstiny - "americka" beige a korejska seda.
Tipuju, ze situace se nezlepsi driv nez v modelovem roce 2008.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
King
16. listopadu • 14:37

Čoveče, sedal jsem z 4D do 5D a rozdíl mezi sedadly nejsou tak velké, liší se hlavně o něco měkčím čalouněním (4D), boční vedení je hodně podobné. Jaká sedadla jsou v 7G ES si momentálně nevybavuju, LS mělo dobrá, ale jestli lepší než 8G 4D, na to bych nesázel. Ale ta šedá je divná... :-/

Vladimír
13. listopadu • 17:57

Vidím to denně na silnici. Je to zvláštní skupina splašených hazardujících řidičů, hned po nebezpečných motorkářích 3-[

King
13. listopadu • 21:04

Zvláštní, že máš tento pohled. Já totiž na silnicích potkávám rychlých Hondařů mnohem méně, než bych vzhledem k povaze aut očekával. Možná to bude znít jako klišé, ale nejrychlejší a nejzběsilejší řidiči, které potkávám, sedí za volantem aut přibližně v tomto pořadí:
1. Škody Octavia TDI
2. VW Passat TDI
3. Ford Mondeo TDCi
4. BMW 5
5. Audi A6+A8
6. BMW 3
7. BMW 7
V poslední době jako by výrazně ubylo zběsilců s VW Golf. Sorry, rychlých Hondařů potkávám méně, než bych si přál. ;-)

milan
14. listopadu • 17:20

jj, Golfici jsou pro slecinky, cesti hejsci uz presli na ojety BMW - chran nas buh! :)

puck
13. listopadu • 18:47

to je dobre !

Black
13. listopadu • 15:04

Vyrabi se to taky v UK jako 5dver nebo se to vozi z JPN ?

Black
13. listopadu • 16:09

Vedel by nekdo z Vas jak je to presne s modely Hondy a jejich vyrobnimi zavody.Pokud vim Jazz se vozil do nedavna z JPN. (mel se ale letos movnout do zavodu v Chine)
Ma nekdo z Vas letosni Jazz z Chiny ? (poznat by to melo jit podle prvniho pismene seriovem cisle auta.)Jazz - JPN (mozna China)Accordy a Legend jsou z JPNCivic 5dv.-UkCivic sedan - turecko
City - tureckoCivic hybrid bych tipnul na JPNS2000 ?
CR-V ?
FR-v ?

King
29. listopadu • 11:55

Japonsko - Jazz, FR-V, S2000, Legend, Civic 4D, Civic Hybrid, Accord.
UK - Civic 5D, Civic 3D, CR-V
Turecko - City, Civic 4D

Anndy
15. listopadu • 9:25

Od predajcu mam info, ze civic-sedan-hybrid sa montuje v JPN a obyc. sedan v turecku. A tiez mi potrvdil, ze medzi sedanom-hybridom a sedanom-obyc. je velky rozdiel v komponentoch. Ze napr. hybrid ma uplne ine audio, ine repro, etc... (ine v zmysle od ineho vyrobcu), ine plasty....Takze sa obavam aby hybrid nebol kvalitny a klasicky sedan smejda... :(

King
15. listopadu • 10:47

Jestli repro nevím, ale plasty rozhodně stejné jsou. A pokud jsou jiné komponenty pod kapotou, asi to bude tím, že jedno je hybrid a druhé ne. I když jistý rozdíl tu byl, turecký sedan byl udělaný lépe dílensky... :-P

King
13. listopadu • 16:25

Čínský Jazz by měl být pouze pro čínský trh, maximálně pro JV Asii.

TECH
13. listopadu • 15:23

Tohle se montuje tuším v Turecku....

puck
13. listopadu • 15:26

ajeje :-/

King
13. listopadu • 16:02

Jednoho turka mám doma a není důvod ke stížnostem :-)

King
13. listopadu • 13:43

Takže co na to King. :-D
Celým testem se jako červená niť vede porovnávání s 5D, což mi přijde trochu násilné, protože ta auta mají skutečně víc rozdílného než společného, a testu to trochu srazilo hlavu, ale není se čemu divit, porovnat dvě auta na dálku s odstupem několika měsíců není úplně jednoduché, něco jiného je, když jsem obě auta porovnával vedle sebe ;-).
Ad Exteriér: Snaha najít něco společného na 5D a 4D je až dojemná :-D, nakonec se to spláchne tím, že jsou stejné základní tvary a linie. Které? :-O Dokonce ani ta zmiňovaná zrcátka nejsou stejná. :-P Spornou fotogeničnost 4D bych nekomentoval, není to trochu subjektivní pohled?
Ad Interiér: Skutečně jediným shodným dílem je volant a páčku pod ním, takže proč kolem toho psát tolik omajdy? ;-) Jinak souhlas - tvrdé plasty nějak neřeším. Očesaný palubní počítač taky nechápu a už vůbec ne to autorádio. Ty plasty, co se ti tak nelíbily, mají být asi ta imitace titanu 3-[ a u Hondy se tenhle děs nějak dostává do kurzu (viz nové CR-V). Ovšem kde jsi vzal ty laciné šedé plasty namísto těch dekorů, to nevím... Ovšem ten jakotitan není ani hezký, ani hodnotně vypadající. :-/ Viklání sedadel nevím, nestalo se mi. Stejně tak nechápu obsáhlé mudrování kolem díry v opěrce. Pominu-li, že mě její existence nijak nezaskočila, rozhodně mě netlačila. Neměl jsi špatně nastavenou její výšku? :-P Mimochodem - k tomu sklápění zadních opěradel - tenhle způsob už Honda používá dobrých 20 let B-]
Ad motor: Hlučnost je ve srovnání s 5D prakticky identická, ve prospěch 4D hovoří max. pár dB, skutečně nic, co by stálo za zmínku. Teď ale nevím - je tedy 4D tak hlučný, nebo 5D tak tichý ;-) Rozdíl tam je, ale rozhodně ne tak výrazný, jak je popisováno. Spotřeba motorů v 4D a 5D je shodná, takže jsi prostě jen nejel stejným stylem, jak vždy tvrdíš B-]
Ad Jízda: Na tohle jsem byl z celého testu zvědav nevíc :-)) Jestli tomu rozumím dobře, je tedy 4D převážně pohodlný a skvěle filtrující s poněkud kompromisními jízdními vlastnostmi? No, tady je můj pohled:
V první řadě bych skutečně zmínil přítomnost zadního lichoběžníku. Přestože to z hlediska vlastností auta není zásadní, mediální masáž u 5D za "sračkovou" torzku byla značná, ovšem obráceně už to takové není. Čím to? :-D Ale budu se věnovat jízdě samotné. Je pravda, že je 4D výrazně komfortnější než 5D, ale stále je to typická Honda s pružinami měkčími než by měly být a tlumiči tvrdšími než by měly být. Takže delší nerovnosti bere dobře, ale krátké způsobují v kabině rázy, které nejsou o moc menší než u 5D, takže bych to s tou kvalitou jízdy moc nepřeháněl. Zároveň se ale v zatáčkách citelně naklání, což se mi zrovna dvakrát nezamlouvá. Dá se tedy říci, že mám ke komfortu více výhrad, než AR. Ovšem jiný pohled mám na jízdní vlastnosti, která zde vyznívají spíše negativně. Možná za to může konvenční umístění nádrže, možná delší karoserie, možná zadní lichoběžník, ale zatímco Civic 5D je velmi málo nedotáčivý, Civic 4D není nedotáčivý prakticky vůbec. Vlastně si nemůžu vybavit masovou předokolku s neutrálnějším projevem. Má to ale háček - musí se vést jako neutrální auto, pokud se zatáčku najíždjí jako s klasickou předokolkou, tedy se zatočením volantu více než si žádá poloměr zatáčky, bude Civic protestovat. Potěší také postupné zaklekávání do zatáčky, takže je cítit podvozek i při začátku průjezdu zatáčkou. To u 5D není a myslím, že je to pro některé řidiče jeden z největších problémů. Ohradil bych se vůči "odtažitému" řízení. Je stejné jako u 5D, jen trochu méně strmé, to znamená extrémně přesné a vůz pokyny volantu precizně kopíruje, neznám v současném segmentu C lepší řízení. Přes tohle všechno ale nečekejte chování sporťáku. Měkké pérování způsobuje při prudkém brzdění na nerovné silnici rozvlnění zádě a totéž (a to je horší) se stane, pokud chcete provést v zatáčce korekci směru jízdy, pak Civic přichystá i krušnější chvilky. Ovšem je pravda, že se to stává při rychlostech, které jsou o řidičák i na dálnici ;-). Ovšem na silnici není přes handicap měkkého podvozku a 16" kol výrazně pomalejší než 5D na 17" a s tvrdším naladěním, takže bych se vůbec nedivil, kdyby se Civic 4D stal hitem u tunerů. Tipuji, že při setupu shodným s 5D by současné pětidvířko zašlapal do země, což teprve se skutečně sportovním podvozkem. Tuhá karoserie by ho zvládla.

Radek Ondrášík
13. listopadu • 14:48

Příště přídám na závěr testu "názor odborníka" ;-) Ale vážně díky za tvůj názor, respekuji ho a jen opět dokládá nakolik jsou testy subjektivní.Jen malou poznámku k hlučnosti, ono "pár decibelů" je obrovský rozdíl. Hluk neroste lineárně a 5dB je tuším jednou tak velká hlučnost. Takže ono to může být 70 vs. 72 dB, ale je to třeba 30% nárůst (možná dorazí někdo znalý přesně této tématiky a opraví to)

Monis
2. října • 23:33

Nechápu,co tady řešíte stále s tou hlučností v interiéru auta????Pane,kdyby jste tu Hondičku vlastnil,tak v kabině neslyšíte nic,a pak když stojíte u běžícího motoru,pak skutečně jde o velmi tichý kultivovaný motor,jaké jsou jedinně u Hond,tím jsou pověstné.....Když ozkoušíte vozy značky Honda,pak již nevolíte značky jiné...já jsem toho živoucím důkazem!!!Svoji první Hondu accord rv.1992 2.O i,66 kW,jsem si pořídila před 6 lety,hondička mne náležitě zaučila,co si s ní můžu dovolit a co ne.....Dneska jsem starou babičku vyměnila za Hondu civic 4D,rv.2008,a to je nebe a dudy!!!!Jednoznačně,honda civic 1.8 je učiněný ďáblík,je opravdu jedová,a to musím mít tu svoji vypěstovanou "lehkou"nohu na plynu......Myslím,že ti kteří zrovna udělali autoškolu v ní asi nemají co dělat,to je již auto pro zkušenější řidiče.....:-DJeště jedna poznámka k motorům,dokážete si představit sedana s nižším výkonem?dyť by jste ho zabil!!!!B-]

King
13. listopadu • 16:24

Pochop - víceméně jsme se shodli, což se dosud nedalo příliš říct :-)). Teď už jde jen o úhel pohledu. Tys na to auto od začátku nahlížel jako na komfortní a v testu jsi vypichoval zejména ty atributy pohodlnosti, já jakožto Hondař v něm hledám v první řadě to sportovno. A čím mě CV 4D uchvátil úplně nejvíc byla právě ta fantastická neutralita podvozku. A když k tomu přidám super řízení a dobré řazení (mohlo by být i lepší) plus dobrý posaz, mám perfektní základ pro "dreamcar". Protože žádoucí naladění podvozku už je otázkou aftermarketové nabídky. Jezdím tohoto http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=656&s_id=11 broučka. Z naladění podvozku jsem byl dost rozladěný, ale kit od Koni to spravil. Nechci tu být za tunera, ale je to už teďd součást mého pohledu na auta. Z Civicu jsem udělal motokáru, ale s řízením a posazem bohužel nic neudělám, i kdybych se postavil na hlavu... No dobře, tak to nebylo pár dB :-) ten rozdíl je fakt malý. ;-)

Radek Ondrášík
13. listopadu • 17:12

Krasavec auto a i řidička :) TO je sériová výbava? ;-)

King
13. listopadu • 21:11

Kdepak, to bylo accessories zapůjčené výhradně za účelem testování. :-D Ale ani jsem u toho nebyl :-P

mac2
13. listopadu • 16:17

+3 dB je dvojnásobná hlučnost, +6 dB čtyřnásobná, atd... Subjektivní pocit hlučnosti je ale zase o něčem jiném, protože ucho není stejně citlivé na všechny frekvence.

MitsuX
13. listopadu • 11:26

Tu opěrku hlavy nechápu, jel sem ve VW New Beatle a chtěl sem si opřít hlavu a co to? Tam je ta díra 3x větší než u téhle Hondy. Leda snad si opřít hlavu o ten tvrdej plast, tak sem to radšu vzdal. Kterej blázen si tohle vymyslel???? To je vrchol bezpečnosti od VW :-/

Martin
13. listopadu • 10:42

Zaujimal my ma test rovnakeho modelu s hybridnym motorom. Mohlo by to byt zaujimave, ta kombinacia hybridu c CVT prevodovkou.

Radek Ondrášík
13. listopadu • 11:11

Také bude v brzké době.

TECH
13. listopadu • 14:10

Doporučil bych, aby u každého testu bylo zmíněno kolik ma dotyčné auto najeto a zda se zdá motor syrový či ne. I tahle věc spotřebu ovlivňuje..a pak jsou tady rozbroje, když to někdo doma má a spotřeba mu vychází jinak.:-D

Radek Ondrášík
13. listopadu • 14:49

Motory jsou většinou zajeté, pokud ne, tak to v testu uvedeme. Jakmile má motor více jak 5-7 tkm, nemá smysl hovořit o zajetí a nezajetí.Navíc spotřeba mezi řidiči je neporovnatelná. Takže k porovnání je třeba podívat se na mé testy podobných vozů a na základě porovnání spotřeb lze říci, které auto bude mít větší a menší spotřebu.

TECH
13. listopadu • 15:21

No pozor třeba iCTDI si "sedne" až kolem 12-13 000 tisíc km...je mi jasné, že pitvat se v tomto zas tak moc velký smysl nemá. B-]

ppeeticek
13. listopadu • 10:30

Ahoj vsetci,
Civic sa mi straaasne pacil - hlavne hatchback, ale ked mi minule prisli nove vysledky testov z EURONCap neveril som vlastnym ociam..ako moze moderne auto, od japoncov, dosiahnut tak katastrofalne vysledky? Ja nepoviem, ze hviezdy a ercenta znamenaju vsetko, ale ked kupujem auto, chcem aby malo max.z maxima..radsej burat v aute co ma 94perc.z celneho narazu ako v aute co ma 64perc.
skoda..po designerskej stranke je nadherne...
bye.PeeT

Outback
13. listopadu • 11:20

Az tak tragicky by som to nevidel. Europske testy nie su az tak uplne objektivne a casto prikladaju dolezitost nepodstatnym veciam (pipanie pri nezapnutych pasoch) a podstatnym uberaju (pasivna ochrana, systemy ktore by nehode mohli zabralit uplne). Potom to tak vyzera ze napriklad Renault sa tvari ako bezpecne auto, pretoze je prisposobene prave na EuroNCAP testy, ale v praxi pri havarke to casto dopada ovela horsie.Existuje viac druhov testov bezpecnosti, niektore o dost objektivnejsie. Vzdy ked je vo Svedsku nejaka nehoda kde je ucastnikom Volvo, a je to v okruhu 100km od ich centraly, tak tam posielaju vlastneho cloveka, ktory tuto nehodu zanalyzuje. Z toho potom robia statistiky, ktore im pomahaju prisposobovat bezpecnost u novych modelov (a dari sa im to celkom slusne, bezpecnost Volva snad netreba komentovat). Napriek tomu, nema vzdy v EuroNCAPe 5 hviezdiciek. A myslimze toto je aj problem Civicu.Nejake dalsie testy:
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=300
http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/cars/3329.html (starsi model)A specialitka, casopis Forbes ohodnotil 4 najbezpecnejsie auta na trhu:
Acura RL (u nas predavana ako Honda Legend), Honda Civic, Saab 9-3, Volvo S80
http://www.autoblog.com/2006/05/02/forbes-picks-2006s-safest-cars/Popravde ked vidim zoznam tychto 4 aut, pride mi ovela doveryhodnejsi ako vysledky EuroNCAPu.

ppeeticek
13. listopadu • 21:38

Dakujem vsetkym za postrehy, na niektore musim reagovat..NIKDY NEPOZERAM na pocet hviezdiciek!
vzdy ma zaujima perc.vysledok z celnej a bocnej zrazky..dovod je prosty..
celny naraz 50perc. bocny 100 a hned mame 4hv.auto..a pritom nejviem ci to rozchodim po celnom naraze..k tomu renaultu..myslim, ze boli prvy - a pochybujem, ze ten uspech bol postaveny na pripomienkovacoch.. 94perc.vysledok Laguny v tom case povazujem za fenomenalny..
Celkovo by som veci ako pripomienkovac pasov z hodnotenia uplne vyradil..z jendoducheho dovodu - je to dane zakonom! znie to mozno idealisticky, ale myslim, ze kazdy, kto nema v hlave nas---- si pas da - tí čo uz raz burali nan nedaju dopustit - vratane mna..K tomu VOLVU..za toto im patri uznanie - skumaju kazdu nehodu z realu..to je skvele..ale..obrovske sklamanie nastalo, ked to uzasne VOLVO z kvalitne svedskej ocele drbli o stenu..Jednoduchy test..Mrknite na S40,S70, S80..bieda..až XC90 je tank - navyse je vyssie polozene a tazsie..nech sa stretne s cimkolvek mensim, ma vyhrate..a ked s rovnakym superom..poskytuje uroven bezpecnosti ako laguna vs.Laguna//alebo akehokolvek 5hv.auta - aby to nevyznelo, ze som z laguny uplne na vetvy..:D//Trochu som prekvapeny, ze EURONCAP nespravilo jediny tes z najvyssieho segmentu..
BMW 7,AUDI A8, MB S, Jag XJ a pod. Uvedomujem si, ze na jeden cyklus treba 3ks auta //celny, bocny, a sttlpovy naraz//a za tu cenu sa da otestovat 3x viac normalnych aut.ale vysledky by to boli dost zaujiamve..nemyslite?celkom by bolo dobre keby sa testovali aj starsie modely..90te roky, preco nie? I kedto by bolo asi len pre potesenie fanusika - predsa ojaztdene auto vs. nove je riadny rozdiel..
co sa tyka toho, ze je to katastrofa..niekto si ymsli, ze je to rpehnane..ja nie..nechápem, ako moze niekto ako je HONDA vypustit takýto šrot na cestu..celkovo to plati o vsetkych kt. nedosahuju slusne hodnoty..SUPERB 56b? to je vtip? vlajkova lod automobilky..?
ak to dokaze polka vyrobcov na trhu, preco to nedokaze ta druha?ByE
PeeT

bingo
13. listopadu • 14:08

Ja osobne tohle neresim, stejne na vysledku nese nejvyssi podil nahoda a rozdil mezi 4* a 5* ENCAP nechapu jako problem, nakonec to muze kdykoli dopadnout vyhodou auta s 4*, ten rozdil je maly. Urcite tady nikdo netvrdi, ze je to univerzalni ukazatel. Ale zase bych netvrdil, ze je to rovnou neobjektivni. Kdyz vezmu ten zebricek z Forbesu, tak je sestaveny na zaklade nejake statistiky bouracek pro konkretni auta. Ta statistika muze v souhrnu znacit, ze to konkretni auto je ve svete skutecnych bouracek bezpecnejsi, nez se muze zdat z testu ENCAP (protoze bourat se nepochybne da v xy dalsich jinych situacich), ale to u me jste nezaklada duvod o ENCAP pochybovat. Proste v tohle konkretnim pripade za techto podminek to dopadlo takto a nemam proc tomu neverit, je jen otazka, jestli zrovna tenhle naraz je ten nejcastejsi, reprezentativni. Ale celkove, pokud nekdo dokaze udelat nadstandardne bezpecne auto, proc nedokaze zajistit, aby "neselhalo" v ENCAP? Zas tak odtrzene od reality mi celni a bocni naraz v ENCAP neprijdou. Ale mozna jste chtel pouzit misto "neobjektivni" spis "s malou vypovidajici hodnotou", to bych castecne souhlasil.A prosil bych upresneni, kde metodika ENCAP ubira na hodnoceni u "pasivni ochrany" a u systemu, ktere by mohly nehode zabranit. Tomu moc nerozumim :-) Jinak predpokladam, ze vybrat si z ENCAP to podstatne - tj. vysledek narazu - a ignorovat body za pripominace pasu, neni pro nikoho problem.

Outback
14. listopadu • 11:04

Ahoj,Uznavam, vyraz "neobjektivny" nebol uplne namieste, skor ta nizsia vypovedajuca hodnota.
Co sa tyka tej pasivnej ochrany - dnes je vela technologii, pocnuc ABSkom, cez ESP, moderne technologie ktore udrzuju auto v jazdnom pruhu, kontroluju vzdialenost od predchadzajuceho vozidla a v pripade potreby samostatne brzdia, alebo napriklad sledovanie oci a zivotnych funckii vodica, kde pri poklese sustredenia alebo priznakoch unavy elektronicky system upozorni vodica a zabrani pripadnemu mikrospanku. Staci sa poobzerat co ponukaju jednotlive znacky, je toho celkom dost. Tieto technologie nie su v testoch vobec zohladnene, co je dost na skodu. Je pekne mat auto v ktorom je mozne prezit tazku havarku bez tazkych zraneni, ale je este krajsie mat auto ktore tejto havarke dokaze zabranit.Dalsia vec je vybava - su veci, ktore niektore automobilky ponukaju automaticky od zakladnej vybavy, a u inych v zakladnej vybave chybaju a v doplatku su pomerne dost predrazene (taktiez su rozdiely aj v ramci statov). Napriklad Fabia ma v CZ v zaklade 1 airbag a ziadne ABS. Doplatok na 4x airbag a ABS je vzhladom k cene auta dost poznatelny, o ESP radsej ani nehovorim. V DE su ABS a 4 airbagy v zaklade. Ine znacky ponuknu v zaklade aj ESP a kopec dalsich technologii. Netusim aku vybavu testuje EuroNCAP, ale uplne najobjektivnejsie mi pride testovat tu uplne osekanu, pretoze dost casto to byva tak, ze prave tuto si zakaznici kupuju, s domnenim ze ked to malo v teste tolko hviezdiciek, tak snad to bude bezpecne.

xpaja
15. listopadu • 15:40

S tim opomenutim nekterych technologii v ramci bodovani nemas uplne pravdu. euroNCAP
slouzi k hodnoceni a porovnani pasivni bezpecnosti automobilu.
prvky pasivni bezpecnosti - aktivuji se pri nehode, maji zmensit jeji nasledky (pasy, airbagy, predpinace, deformacni zony atd..)
prvky aktivni bezpecnosti - jsou v cinnosti behem jizdy (pred nehodou) a snazi se ji predejit (ABS, ESP a ruzne dalsi, v cetne tech co jsi jmenoval).takze to co si jmenoval je pro bezpecnost vozu mnohem dulezitejsi nez treba kontrolka nezapnuti pasu, ale pod euroNCAP to v podstate nespada.

Skyline
13. listopadu • 10:56

Katastrofa vypada jinak (Seicento). Ze vysledek neni oslnivy je ovsem jasne.

TECH
13. listopadu • 10:39

No katastrofa, mohlo to být lepší...problém je palubní deska, která se posune na kolena, holeně atd.Je sice pěkná, ale v nárazovém testu udělala tento problém.Jinak bych problém neviděl.Stejně to platí jen při této jedné situaci a ta zrovna nastává minimálně.....holt nekde asi zkloubit vše najednou.

King
13. listopadu • 9:54

Než se pustím do zpracování svého názoru na poznatky získané v tomto testu, musím se otřít o velmi špatnou kvalitu tohoto testu po stránce jazykové. Je z něj cítit šití sakra rychlou jehlou. Radku, je vidět, žes vnitřně nevěděl, jak se s tím testem poprat. Pominu-li výskyt obrovského množství překlepů, jsou myšlenky, které se v testu nesmyslně opakují a všímám si též neuspořádaného toku textu a skákání z jedné věci na druhou. Takže z tohoto pohledu se to opravdu nepovedlo. 3-[ Názor na test coming soon ;-)

JardaBar
14. listopadu • 19:23

no myslim, že muj bude po jazykové stránce ještě horší :) .. tak se máš na co těšit, prďlo :))

Anndy
13. listopadu • 9:38

Hmm, v diskusii o hlavovej opierke k civicu-sedan si mi vykreslil hondu v dost horsom. Vrzgajuce plasty, nestabilita (zrejme smerova) pri rychlostiach nad 160km/h a bral si to ako velke nedostatky a sklamnie z atua (teda ja som to tak chapal). Preco to v teste nie je? Alebo aspon ja nemam taky pocit.
diky :)

Skyline
13. listopadu • 9:25

...jsme se taky v nazoru na nejakou Hondu mohli shodnout?:-O Se mi nejak nechce verit, komus to dal za domaci ukol napsat?;-)Moje postrehy jsou temer totozne. Ticho, pohodli, vyborne rizeni i razeni (motor ani nezminuju) na strane jedne, maly kufr (vypada mnohem mensi, nez mych 370 litru) a kilometry plastu, okorenene dekoraci "z 20 metru vypadam jako titan" na strane druhe. Kdybych si auto koupil, pak nejspis s velmi povedenym aerokitem a hned by na to sly i tvrdsi tlumice/pruziny.Predvadecka problem se sedadly nemela, jestli to melo krome testovaneho i jine auto, proc to nebylo v zaruce opraveno? Nejspis jde o konstrukcni vadu.Co jsem v clanku nenasel je pomerne dulezita zmena u podvozku, ktery na rozdil od 5D nema torzku, ale viceprvek.A ta cena - neni to nahodou preklep z testu neceho levnejsiho?

Radek Ondrášík
13. listopadu • 11:13

No víte jak to chodí, přebral jsem Hondistovi holku, tak jsem ty auta začal mít rád ;-)Zmínka k zadní nápravě tam mohla být, ale myslím, že to není nijak podstatné. Pro řidiče je důležitý výsledek, ne způsob jak se k němu dostat. Výsledek je souborem mnoha věcí a naladění a víceprvkové zavěšení neznamená automaticky lepší jízdu. Pokud si půjde vůz někdo koupit, bude se rozhodovat dle dojmu, ne dle toho, zda jsou vzadu vlečná ramena nebo multilink.Ta cena byl nějaký překlep, již opraveno.

Skyline
13. listopadu • 12:05

Tak to gratuluju, abych nekomu prebral holku i auto, to se mi zatim nepovedlo:-DJa myslim, ze je to - zvlast v tomto pripade - podstatne dost. Na Hondu se kvuli torzce u 5D snesla vlna nevybirave kritiky a bez ohledu na vysledek naladeni se mi zda dulezite zminit, ze tento "sileny nedostatek" (staci se podivat do ruznych diskusi) byl odstranen. A co teda ta sedadla, jak je mozne, ze to ma vic aut a neni to opravene? AR je jedine misto, kde jsem se o tomto problemu docetl - ze by problem jen nejake serie? Ale stejne to snad na zaruku opravi, ne?

Radek Ondrášík
13. listopadu • 17:11

Ano, já vím, že se snesla kritika a nechápu, že lidé haní typ nápravy. Já vždy "pomlouvám" výsledek, ne tu použitou techniku a razím heslo, že je mi jedno, co tam je, ale že mne zajímá jen to, jak to jede a jak se to chová. Astra má také zadní "tuhou" a není problém a to ani u ostré OPC, která si pohraje hravě s multilinky, někomu se to zas tolik nepovede. Ale myslím, že lidé haní torzku Civicu z principu, protože znají nějaké nezávislé a proto co má zadní torzku je automaticky špatné.No myslím, že je to třída závodních řidičů, kteří, pokud by jim dal člověk převodovku bez synchronů, tak dojedou z kopce díky gravitaci a skončí.S těmi sedadly nevím, ono to bylo pevné, neviklalo se to samo o sobě, ale když jsem zval opěradlo za horní část a pohnul dopředu-dozadu, tak to prostě šlo o těch +- 20 cm, což mne překvapilo. U 5D jsem to neregistroval a ani u jiných modelů a protože jsem měl sedan možnost projít pouze ve dvou kusech, tak smůla.

PetrB
13. listopadu • 9:03

Dle honda.cz je zakladni cena 539.000,-

Monis
2. října • 23:37

Tahle honda Pane,ve výbavě ES byla v roce 2008 za cenu 620 tis.Kč,tak mi to tvrdil dealer Hondy....;-)

Radek Ondrášík
13. listopadu • 11:10

Díky za upozornění, cena opravena

Vlasta
13. listopadu • 8:46

Jezdím Civicem 1,8 a spotřebu mám cca o litr nižší, než uvádíte. Na D1 mám při tacho 140km/hod do 7,5l, a na cestě Praha - Mnichov (stylem jedu co to jde) jsem pod 9l/100km, dlouhodobý průměr cca 6,5l/100km.
JInak dobrý test!

rs
13. listopadu • 8:16

celkove se mi tohle aouto hodne libi, co me ale dost mrzi, tak je to modry podsviceni. necetl jsem clanek uplne cely, ale predpokladam, ze zmenit to na jinou barvu nejde...ach jo...tohle mi proste prijde hodne agresivni...

Monis
2. října • 23:23

No vidíš a mě se ta modrá líbí,je super!!!!Furt lepší než šílená červená nebo zelená....Ale každý máme svůj názor,každému se líbí něco jiného.....

robin
13. listopadu • 8:20

Sedni do toho a změníš názor ;-)

Monis
2. října • 23:34

To je pravda....kdo v tom neseděl a nejel,pak jenom tak tlachá!!!!

řidič
13. listopadu • 8:40

Obávám se že nezmění. Jel jsem s tím autem v poslední době dvakrát v noci a ta modrá barva mi hodně vadila. Prostě 4x modrý "display" je v noci na mě nějak moc. Možná je to proto, že do Civicu sednu jen jednou za čas, že se na to dá zvyknout. U Passata mi to kdysi taky vadilo, ale po ztlumení podsvícení palubky, se to dalo.

King
13. listopadu • 9:56

Existuje taková věc, jmenuje se to regulace podsvícení. A vážně to funguje... ;-)

řidič
13. listopadu • 13:50

Problém je, že u Hondy se mi nedaří najít takovou intenzitu podsvícení aby byly displaye dobře čitelné a při tom neoslňovaly....
P.S. Civic používáme v práci a nejsem sám komu ty modré "halogeny" přístrojovky vadí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
King
13. listopadu • 20:52

To mi přijde poněkud zvláštní, vzhledem k tomu, že má reostat těch poloh asi 10... :-P

Stanley
13. listopadu • 6:25

operadlo sedacky sa hybe o 20 cm? no to snad nie... ( strana c.1 )
opravit :-)

Monis
2. října • 23:35

Mě se rozhodně žádné opěradlo nehýbe,Vám snad jooooo?;-)

Doporučujeme

Články odjinud