Honda Civic sedan přichází na český a slovenský trh

Japonská automobilka Honda, oficiálně uvádí na trh v České a Slovenské republice pilotní model sedmé generace nejúspěšnějšího modelu Honda - Civic sedan.
Honda Civic sedan přichází na český a slovenský trh
Japonská automobilka Honda, oficiálně uvádí na trh v České a Slovenské republice pilotní model sedmé generace nejúspěšnějšího modelu Honda - Civic sedan.

Cílem vývoje nového sedanu, vyráběného i nadále v Japonsku, bylo sloučit všechny kladné vlastnosti předchozího modelu s požadavky na větší prostor pro cestující. Nový Civic sedan je tak charakteristický pro svůj silný, dynamický výkon, spojený s velmi kompaktními rozměry a vzdušným, prostorným interiérem. Toho bylo dosaženo díky koncepci "krátké přídě", kterou umožnilo nové uspořádání konstrukčních prvků. Převodovka řízení je umístěna výše a pohonná jednotka je zcela nové, kompaktnější konstrukce. Civic sedan proto směřuje, co do vnitřního prostoru, na vrcholnou pozici ve své třídě.

Velký důraz byl samozřejmě při vývoji kladen na bezpečnost při nárazu, spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům v případě vzájemného střetu. Design "krátké přídě" byl proto opravdovou výzvou pro konstruktéry. Řešením je účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě dosahují výborných charakteristik absorpce energie.

Sofistikovaná konstrukční řešení nových hliníkových motorů o objemu 1.4 l a 1.6 l byla navržena s ohledem na jejich vyšší pružnost. Motory jsou rovněž vnitřně propracovanější a produkují méně zplodin. Motor 1.4 l SOHC disponuje, podobně jako u předchozí verze, výkonem 66 kW, nyní však dosahuje maxima výkonu při nižších otáčkách (5600 ot/min). Největší točivý moment se zvýšil ze 126 Nm při 4600 ot /min na 130 Nm při 4300 ot /min. Podobně se zvýšil točivý moment u motoru 1.6 l VTEC-II s výkonem 81 kW. Předchozí verze dosahovala točivého momentu 143 Nm při 4800 ot/min, nový motor s rozvodem SOHC dosahuje maxima 152 Nm při 4300 ot/min. Tento motor je v kombinaci s aerodynamickou karoserií rovněž enormně hospodárný.

Cílovou skupinou tohoto vozu budou bezesporu rodiny s dětmi, ale své příznivce si jistě nalezne i u ostatních zákazníků. Vždyť samotné vlastnosti Civic sedan - výkon, spolehlivost, pohodlí, výjimečná bezpečnost, hospodárný provoz a radost z jízdy - k tomu přímo vybízejí.

Další karosářská provedení modelu Honda Civic přijdou na český a slovenský trh v průběhu příštího roku. Verze coupé a Civic 5D budou uvedeny na jaře, populární Civic 3D pak na podzim roku 2001.

Ceny platné k 15.11.2000

Civic sedan 1.4 S 479 000 Kč
Civic sedan 1.6 LS MT 589 000 Kč
Civic sedan 1.6 LS AT 629 000 Kč
Civic sedan 1.6 ES 649 000 Kč

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků