Honda Civic sedan přichází na český a slovenský trh

Japonská automobilka Honda, oficiálně uvádí na trh v České a Slovenské republice pilotní model sedmé generace nejúspěšnějšího modelu Honda - Civic sedan.
Honda Civic sedan přichází na český a slovenský trh
Japonská automobilka Honda, oficiálně uvádí na trh v České a Slovenské republice pilotní model sedmé generace nejúspěšnějšího modelu Honda - Civic sedan.

Cílem vývoje nového sedanu, vyráběného i nadále v Japonsku, bylo sloučit všechny kladné vlastnosti předchozího modelu s požadavky na větší prostor pro cestující. Nový Civic sedan je tak charakteristický pro svůj silný, dynamický výkon, spojený s velmi kompaktními rozměry a vzdušným, prostorným interiérem. Toho bylo dosaženo díky koncepci "krátké přídě", kterou umožnilo nové uspořádání konstrukčních prvků. Převodovka řízení je umístěna výše a pohonná jednotka je zcela nové, kompaktnější konstrukce. Civic sedan proto směřuje, co do vnitřního prostoru, na vrcholnou pozici ve své třídě.

Velký důraz byl samozřejmě při vývoji kladen na bezpečnost při nárazu, spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům v případě vzájemného střetu. Design "krátké přídě" byl proto opravdovou výzvou pro konstruktéry. Řešením je účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě dosahují výborných charakteristik absorpce energie.

Sofistikovaná konstrukční řešení nových hliníkových motorů o objemu 1.4 l a 1.6 l byla navržena s ohledem na jejich vyšší pružnost. Motory jsou rovněž vnitřně propracovanější a produkují méně zplodin. Motor 1.4 l SOHC disponuje, podobně jako u předchozí verze, výkonem 66 kW, nyní však dosahuje maxima výkonu při nižších otáčkách (5600 ot/min). Největší točivý moment se zvýšil ze 126 Nm při 4600 ot /min na 130 Nm při 4300 ot /min. Podobně se zvýšil točivý moment u motoru 1.6 l VTEC-II s výkonem 81 kW. Předchozí verze dosahovala točivého momentu 143 Nm při 4800 ot/min, nový motor s rozvodem SOHC dosahuje maxima 152 Nm při 4300 ot/min. Tento motor je v kombinaci s aerodynamickou karoserií rovněž enormně hospodárný.

Cílovou skupinou tohoto vozu budou bezesporu rodiny s dětmi, ale své příznivce si jistě nalezne i u ostatních zákazníků. Vždyť samotné vlastnosti Civic sedan - výkon, spolehlivost, pohodlí, výjimečná bezpečnost, hospodárný provoz a radost z jízdy - k tomu přímo vybízejí.

Další karosářská provedení modelu Honda Civic přijdou na český a slovenský trh v průběhu příštího roku. Verze coupé a Civic 5D budou uvedeny na jaře, populární Civic 3D pak na podzim roku 2001.

Ceny platné k 15.11.2000

Civic sedan 1.4 S 479 000 Kč
Civic sedan 1.6 LS MT 589 000 Kč
Civic sedan 1.6 LS AT 629 000 Kč
Civic sedan 1.6 ES 649 000 Kč

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků