Honda Civic: nový diesel dorazil na český trh

Na český trh vstoupila Honda Civic modelového roku 2013. Brzká modernizace přinesla několik detailů a především nový naftový motor o objemu 1,6 litru, který se později ukáže také pod kapotou modelu CR-V.

Honda dnes oficiálně zahájila prodej hatchbacku Civic určeného pro modelový rok 2013. Poměrně brzká modernizace přinesla několik drobností. V první řadě se nově objevuje v ceníku výbava Lifestyle, která vyplňuje mezeru mezi vrcholnou úrovní Executive a dosavadní druhou nejvyšší variantou Sport. Minimálně za tuto novinku zaplatíte 529 000 Kč, a to v kombinaci s benzinovou jedna-osmičkou.

Test: Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport - překvapivá proměna

Test: Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport - překvapivá proměna

Vylepšoval se ale i samotný automobil, respektive by bylo přesnější říci, že jej Honda doladila. Jiné jsou třeba přední a zadní deflektory, což má přinést o něco lepší aerodynamiku. Zadní brzdová světla dostala funkci signalizace nouzového brzdění, v interiéru pak Honda optimalizovala ovládání středového displeje, na které se údajně sešla celá řada stížností ze strany zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější novinku, kterou přinesl modelový rok 2013, ale samozřejmě najdeme v nabídce motorizací. Ta se rozrostla o zcela nový naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru naladěný na maximální výkon 120 koní (4000 ot./min) a vrchol točivého momentu 300 Nm (2000 ot./min). Jde o celohliníkový agregát určený výhradně pro evropské trhy. Vyrábět se bude v britském Swindonu.

Čtyřválec 1.6 i-DTEC je první z řady Earth Dreams, která postupně nahradí stávající motorizace automobilky Honda. Ta jej prezentuje jako nejlehčí mezi konkurenty. Kromě nízké hmotnosti se při vývoji pracovalo také na snížení tření, které se údajně podařilo snížit o 40%. Agregát používá systém vstřikování common-rail pracující s tlakem až 180 MPa. Součástí je také nerezové výfukové potrubí a systém recirkulace výfukových plynů s vysokotlakým a nízkotlakým vedením.

V současnosti plní nová jedna-šestka normu Euro 5, ale je připravena k přechodu na Euro 6. Udávaná spotřeba v kombinaci s modelem Civic se pohybuje pod hranicí čtyř litrů, přičemž stovku zvládne tato verze za 10,2 s a maximálně se rozjede na 207 km/h. Nový naftový Civic dostal stejně jako ten osazený dva-dvojkou uzavíratelnou masku chladiče i systém Econ. Kromě toho používá jinak nastavený posilovač řízení.

Nový diesel startuje s cenou od 464 000 Kč. Na podzim letošního roku se objeví pod kapotou Hondy CR-V a na jaře příštího roku se představí také v kombinaci s verzí kombi. Slabší verze tohoto motoru pak poputuje na indický trh. 

Technické údaje: Honda Civic 1.6 i-DTEC

  • Rok 2013
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 597 cm3
  • Vrtání • zdvih 76,0 mm • 88,0 mm
  • Stupeň komprese 16,0:1
  • Nejvyšší výkon 88 kW (120 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 300 Nm při 2 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,2 s
  • Nejvyšší rychlost 207 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 381 kg • 1 870 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 4,0 • 3,3 • 3,6 l/100 km

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků