Honda Civic nabízí dieselový motor

Již na konci dubna přišel na český trh model Civic s dieselovým motorem. V nabídce je v tří a pětidveřovém provedení.
Honda Civic nabízí dieselový motor

Výkony

Pohonná jednotka využívá moderní technologii přímého vstřikování paliva typu „common rail“. To ve spojení s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek umožňuje zrychlení třídveřové verze z 0 na 100 km/h za 11.3 sekundy. Motor nabízí výkon 74 kW (100 ks). Točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm při 1 800 ot./min. Svůj výkon si Civic CDTi cení na 5,0 litrů nafty na každých sto kilometrů.

Jak funguje common rail

V provedení typu „common rail“ čerpadlo natlakuje palivo na vysoký konstantní tlak v přívodním potrubí ke vstřikovačům paliva. Přímé vstřikování paliva do spalovací komory lze velmi přesně monitorovat, čímž je umožněno dodávání přesného množství za účelem dosažení maximální efektivnosti.

Kromě toho je použito turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, které umožňuje změnu plnicího tlaku na základě aktuální potřeby, čímž poskytuje větší flexibilitu a efektivnost.

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic 5D

Co je v nabídce u nás

Na český trh je Civic 1.7 CTDi dodáván ve dvou karosářských variantách – jako tří a pětidvéřový hatchback. Na výběr jsou také dvě úrovně výbavy – S a LS.

U obou verzí patří mezi prvky standardní výbavy ABS s elektrickým rozdělovačem brzdného účinku EBD. Nechybí také čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání vozu, imobilizér s plovoucím kódem, autorádio s přehrávačem, systém pro uchycení dětské sedačky ISOFIX, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 3:2 a další prvky.

Ceny za třídveřový model jsou stanoveny na Kč 444 000,- za základní provedení S (do 30. června), běžná cena tohoto modelu je stanovena na Kč 494 000,-. Za lépe vybavené provedení LS zákazníci zaplatí Kč 544 000,-.

U pětidvéřového modelu je cena za verzi S stanovena na Kč 464 000,- (také do 30.6.) jinak bude stát Kč 514 000,- a varianta LS pak Kč 569 000,-.

  • 19. 6. 2002 19:11 olda
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků