Honda Civic nabízí dieselový motor

Již na konci dubna přišel na český trh model Civic s dieselovým motorem. V nabídce je v tří a pětidveřovém provedení.
Honda Civic nabízí dieselový motor

Výkony

Pohonná jednotka využívá moderní technologii přímého vstřikování paliva typu „common rail“. To ve spojení s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek umožňuje zrychlení třídveřové verze z 0 na 100 km/h za 11.3 sekundy. Motor nabízí výkon 74 kW (100 ks). Točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm při 1 800 ot./min. Svůj výkon si Civic CDTi cení na 5,0 litrů nafty na každých sto kilometrů.

Jak funguje common rail

V provedení typu „common rail“ čerpadlo natlakuje palivo na vysoký konstantní tlak v přívodním potrubí ke vstřikovačům paliva. Přímé vstřikování paliva do spalovací komory lze velmi přesně monitorovat, čímž je umožněno dodávání přesného množství za účelem dosažení maximální efektivnosti.

Kromě toho je použito turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, které umožňuje změnu plnicího tlaku na základě aktuální potřeby, čímž poskytuje větší flexibilitu a efektivnost.

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic 5D

Co je v nabídce u nás

Na český trh je Civic 1.7 CTDi dodáván ve dvou karosářských variantách – jako tří a pětidvéřový hatchback. Na výběr jsou také dvě úrovně výbavy – S a LS.

U obou verzí patří mezi prvky standardní výbavy ABS s elektrickým rozdělovačem brzdného účinku EBD. Nechybí také čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání vozu, imobilizér s plovoucím kódem, autorádio s přehrávačem, systém pro uchycení dětské sedačky ISOFIX, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 3:2 a další prvky.

Ceny za třídveřový model jsou stanoveny na Kč 444 000,- za základní provedení S (do 30. června), běžná cena tohoto modelu je stanovena na Kč 494 000,-. Za lépe vybavené provedení LS zákazníci zaplatí Kč 544 000,-.

U pětidvéřového modelu je cena za verzi S stanovena na Kč 464 000,- (také do 30.6.) jinak bude stát Kč 514 000,- a varianta LS pak Kč 569 000,-.

  • 19. 6. 2002 19:11 olda
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků