Honda Civic Mugen RR je realitou, v Japonsku

Honda oficiálne oznámila príchod ešte ostrejšej verzie Civicu R, ktorú fanúšikovia už dlhšie očakávali. Na svedomí ju má jej dvorný úpravca Mugen.

Naplnili sa tak špekulácie ohľadom vylepšenej športovej verzie pre tento model. V čom sa líši od svojich súkmeňovcov?

Okrem ďaľšieho „Erka“ v názve je to aj mierne upravený design, ktorý má pôsobiť dynamickejšie. Ako sa však na poriadnu úpravárenskú spoločnosť patrí, zmeny sa nevyhli pohonnej jednotke a zlepšeniu jazdných vlastností. Oproti Civicu type R, schudol tento kúsok o 10 kg, čo je určite pozitívne. A keďže niečo odbudlo, muselo niečo aj pribudnúť, Civic Mugen RR má pod kapotou o 15 koní viacej ako jeho „mladší príbuzný“. Výkon motora teda činí 240 koní pri 8 000 ot./min.

Okrem úprav motora nájdeme v Civicu RR vylepšené športové brzdné doštičky, športový bodykit s úpravou priameho nasávania, športové nápravy a nové kolesá. Mugen do interiéru príliš nezasahoval, jedny z najnovších športových sedadiel Recaro však určite za zmienku stoja.

Mugen na svojich stránkach zverejnil aj video, kde sa Civic RR na okruhu Tsukuba Circuit predviedol v plnej kráse.

Podľa plánov bude výroba limitovaná na 300 kusov, pričom všetky budú v charakteristickej červenej farbe. V Japonsku sa cena bude pohybovať okolo 4,777,500 ¥, čo je približne 825 840 Kč. Bohužiaľ, japonské hranice však model neprekročí, takže našinec ktorému Civic Type-R nestačí, o ňom môže akurát tak snívať.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Mugen RR
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků