Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Zájemci o dieselový hatchback nižší střední třídy mohou opět vyzkoušet i Hondu. České zastoupení láká zaváděcí nabídkou.

Dieselovou šestnáctistovku iDTEC představila Honda už v minulé generaci Civicu. V té aktuální však vznětový agregát dosud chyběl. Na český trh se dostává nyní, a to pro pětidveřovou variantu.

K dispozici je ve čtyřech výbavách S, Comfort, Elegance a Executive. Nejlevněji jej pořídíte za 509.900 korun. Oproti přeplňovanému litrovému tříválci se jedná o padesátitisícový příplatek. Na všechny výbavy s dieselovým motorem ale od 9.2. do 30.6. 2018 platí dvacetitisícová sleva a sada příslušenství ve stejné hodnotě.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Pro současnou generaci nový agregát disponuje výkonem 88 kilowatt. Maximální točivý moment je na kubaturu 1,6 litru slušných 300 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 3,5 litru na sto kilometrů. Sprint z nuly na sto zabere 10,5 sekundy, maximálně zvládne 201 km/h. Kombinován je vždy s manuální šestistupňovou převodovkou. Jedinou automatickou volbou v případě převodovky tak zůstává dvojice benzínových motorů s CVT.

Honda Civic - srovnání vznětové verze se zážehovými + konkurent
Model Honda Civic Honda Civic Honda Civic Peugeot 308
Motor 1,6 i-DTEC 1,0 VTEC TURBO 1,5 VTEC TURBO 1,5 BlueHDI
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1597 988 1498 1499
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/4000 95/5500 134/5500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 300/2000 200/2250 240/1900-5000 300/1750
Maximální rychlost [km/h] 201 203 220 204
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 10,4 8,2 9,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5 4,8 5,8 3,5
Základní cena [Kč] 509.900 469.900 639.900 520.000
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků