Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Zájemci o dieselový hatchback nižší střední třídy mohou opět vyzkoušet i Hondu. České zastoupení láká zaváděcí nabídkou.

Dieselovou šestnáctistovku iDTEC představila Honda už v minulé generaci Civicu. V té aktuální však vznětový agregát dosud chyběl. Na český trh se dostává nyní, a to pro pětidveřovou variantu.

K dispozici je ve čtyřech výbavách S, Comfort, Elegance a Executive. Nejlevněji jej pořídíte za 509.900 korun. Oproti přeplňovanému litrovému tříválci se jedná o padesátitisícový příplatek. Na všechny výbavy s dieselovým motorem ale od 9.2. do 30.6. 2018 platí dvacetitisícová sleva a sada příslušenství ve stejné hodnotě.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Pro současnou generaci nový agregát disponuje výkonem 88 kilowatt. Maximální točivý moment je na kubaturu 1,6 litru slušných 300 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 3,5 litru na sto kilometrů. Sprint z nuly na sto zabere 10,5 sekundy, maximálně zvládne 201 km/h. Kombinován je vždy s manuální šestistupňovou převodovkou. Jedinou automatickou volbou v případě převodovky tak zůstává dvojice benzínových motorů s CVT.

Honda Civic - srovnání vznětové verze se zážehovými + konkurent
Model Honda Civic Honda Civic Honda Civic Peugeot 308
Motor 1,6 i-DTEC 1,0 VTEC TURBO 1,5 VTEC TURBO 1,5 BlueHDI
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1597 988 1498 1499
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/4000 95/5500 134/5500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 300/2000 200/2250 240/1900-5000 300/1750
Maximální rychlost [km/h] 201 203 220 204
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 10,4 8,2 9,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5 4,8 5,8 3,5
Základní cena [Kč] 509.900 469.900 639.900 520.000
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků