Zájemci o dieselový hatchback nižší střední třídy mohou opět vyzkoušet i Hondu. České zastoupení láká zaváděcí nabídkou.
Dieselovou šestnáctistovku iDTEC představila Honda už v minulé generaci Civicu. V té aktuální však vznětový agregát dosud chyběl. Na český trh se dostává nyní, a to pro pětidveřovou variantu.
K dispozici je ve čtyřech výbavách S, Comfort, Elegance a Executive. Nejlevněji jej pořídíte za 509.900 korun. Oproti přeplňovanému litrovému tříválci se jedná o padesátitisícový příplatek. Na všechny výbavy s dieselovým motorem ale od 9.2. do 30.6. 2018 platí dvacetitisícová sleva a sada příslušenství ve stejné hodnotě.
Pro současnou generaci nový agregát disponuje výkonem 88 kilowatt. Maximální točivý moment je na kubaturu 1,6 litru slušných 300 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 3,5 litru na sto kilometrů. Sprint z nuly na sto zabere 10,5 sekundy, maximálně zvládne 201 km/h. Kombinován je vždy s manuální šestistupňovou převodovkou. Jedinou automatickou volbou v případě převodovky tak zůstává dvojice benzínových motorů s CVT.
Honda Civic - srovnání vznětové verze se zážehovými + konkurent |
Model |
Honda Civic |
Honda Civic |
Honda Civic |
Peugeot 308 |
Motor |
1,6 i-DTEC |
1,0 VTEC TURBO |
1,5 VTEC TURBO |
1,5 BlueHDI |
Převodovka |
6M |
6M |
6M |
6M |
Zdvihový objem [cm3] |
1597 |
988 |
1498 |
1499 |
Válce/ventily |
4/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
88/4000 |
95/5500 |
134/5500 |
96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
300/2000 |
200/2250 |
240/1900-5000 |
300/1750 |
Maximální rychlost [km/h] |
201 |
203 |
220 |
204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,5 |
10,4 |
8,2 |
9,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
3,5 |
4,8 |
5,8 |
3,5 |
Základní cena [Kč] |
509.900 |
469.900 |
639.900 |
520.000 |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E