Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda konečně ukázala také evropský hatchback modelu Civic. Do prodeje ale zamíří zřejmě až za rok.

Honda Civic se ve své desáté generaci představila už minulý rok, ale tehdy šlo o americké kupé a sedan. Evropský hatchback byl zatím zahalen tajemstvím, nyní však na autosalonu v Ženevě zažívá svou premiéru. Zatím tu máme oficiální fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, jak je budeme mít k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ačkoli Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatím jen prototyp, do sériové výroby se toho už moc nezmění. Možná se dočkáme i tohoto poměrně agresivního bodykitu v rámci nějaké sportovní verze. K novému litrovému tříválci se to bude náramně hodit

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic moc nového zatím neřekla. Už víme, že se bude vyrábět ve Swindonu ve Velké Británii a že dostane pod kapotou litrový tříválec s přeplňováním (až 130 koní a 200 Nm) a také nový motor 1.5 VTEC Turbo, který zřejmě bude dostupný ve dvou stupních naladění. V americkém Civicu má patnáctistovka až 175 koní.

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Počítá se i se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu o objemu 1.6 i-DTEC. Všechny motory budou v základu s šestistupňovým manuálem, ale Honda připravuje i nové automatické převodovky. Zatím není potvrzeno, jak to bude s atmosférickým motorem 1.8 VTEC, jestli se nadále objeví v nabídce aspoň na některých trzích.

Civic bude o 13 cm delší, 3 cm širší a 2 cm nižší než aktuální model. Na kombi si ještě pár let počkáme, ale sedan má jistou šanci i na evropském trhu. Rozhodně se ale nedočkáme výhradně amerického kupé. Pokud jde o ostrý model Civic Type-R, to je hudba velmi daleké budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků