Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda konečně ukázala také evropský hatchback modelu Civic. Do prodeje ale zamíří zřejmě až za rok.

Honda Civic se ve své desáté generaci představila už minulý rok, ale tehdy šlo o americké kupé a sedan. Evropský hatchback byl zatím zahalen tajemstvím, nyní však na autosalonu v Ženevě zažívá svou premiéru. Zatím tu máme oficiální fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, jak je budeme mít k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ačkoli Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatím jen prototyp, do sériové výroby se toho už moc nezmění. Možná se dočkáme i tohoto poměrně agresivního bodykitu v rámci nějaké sportovní verze. K novému litrovému tříválci se to bude náramně hodit

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic moc nového zatím neřekla. Už víme, že se bude vyrábět ve Swindonu ve Velké Británii a že dostane pod kapotou litrový tříválec s přeplňováním (až 130 koní a 200 Nm) a také nový motor 1.5 VTEC Turbo, který zřejmě bude dostupný ve dvou stupních naladění. V americkém Civicu má patnáctistovka až 175 koní.

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Počítá se i se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu o objemu 1.6 i-DTEC. Všechny motory budou v základu s šestistupňovým manuálem, ale Honda připravuje i nové automatické převodovky. Zatím není potvrzeno, jak to bude s atmosférickým motorem 1.8 VTEC, jestli se nadále objeví v nabídce aspoň na některých trzích.

Civic bude o 13 cm delší, 3 cm širší a 2 cm nižší než aktuální model. Na kombi si ještě pár let počkáme, ale sedan má jistou šanci i na evropském trhu. Rozhodně se ale nedočkáme výhradně amerického kupé. Pokud jde o ostrý model Civic Type-R, to je hudba velmi daleké budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků