Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda konečně ukázala také evropský hatchback modelu Civic. Do prodeje ale zamíří zřejmě až za rok.

Honda Civic se ve své desáté generaci představila už minulý rok, ale tehdy šlo o americké kupé a sedan. Evropský hatchback byl zatím zahalen tajemstvím, nyní však na autosalonu v Ženevě zažívá svou premiéru. Zatím tu máme oficiální fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, jak je budeme mít k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ačkoli Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatím jen prototyp, do sériové výroby se toho už moc nezmění. Možná se dočkáme i tohoto poměrně agresivního bodykitu v rámci nějaké sportovní verze. K novému litrovému tříválci se to bude náramně hodit

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic moc nového zatím neřekla. Už víme, že se bude vyrábět ve Swindonu ve Velké Británii a že dostane pod kapotou litrový tříválec s přeplňováním (až 130 koní a 200 Nm) a také nový motor 1.5 VTEC Turbo, který zřejmě bude dostupný ve dvou stupních naladění. V americkém Civicu má patnáctistovka až 175 koní.

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Počítá se i se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu o objemu 1.6 i-DTEC. Všechny motory budou v základu s šestistupňovým manuálem, ale Honda připravuje i nové automatické převodovky. Zatím není potvrzeno, jak to bude s atmosférickým motorem 1.8 VTEC, jestli se nadále objeví v nabídce aspoň na některých trzích.

Civic bude o 13 cm delší, 3 cm širší a 2 cm nižší než aktuální model. Na kombi si ještě pár let počkáme, ale sedan má jistou šanci i na evropském trhu. Rozhodně se ale nedočkáme výhradně amerického kupé. Pokud jde o ostrý model Civic Type-R, to je hudba velmi daleké budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků