Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda konečně ukázala také evropský hatchback modelu Civic. Do prodeje ale zamíří zřejmě až za rok.

Honda Civic se ve své desáté generaci představila už minulý rok, ale tehdy šlo o americké kupé a sedan. Evropský hatchback byl zatím zahalen tajemstvím, nyní však na autosalonu v Ženevě zažívá svou premiéru. Zatím tu máme oficiální fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, jak je budeme mít k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ačkoli Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatím jen prototyp, do sériové výroby se toho už moc nezmění. Možná se dočkáme i tohoto poměrně agresivního bodykitu v rámci nějaké sportovní verze. K novému litrovému tříválci se to bude náramně hodit

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic moc nového zatím neřekla. Už víme, že se bude vyrábět ve Swindonu ve Velké Británii a že dostane pod kapotou litrový tříválec s přeplňováním (až 130 koní a 200 Nm) a také nový motor 1.5 VTEC Turbo, který zřejmě bude dostupný ve dvou stupních naladění. V americkém Civicu má patnáctistovka až 175 koní.

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Počítá se i se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu o objemu 1.6 i-DTEC. Všechny motory budou v základu s šestistupňovým manuálem, ale Honda připravuje i nové automatické převodovky. Zatím není potvrzeno, jak to bude s atmosférickým motorem 1.8 VTEC, jestli se nadále objeví v nabídce aspoň na některých trzích.

Civic bude o 13 cm delší, 3 cm širší a 2 cm nižší než aktuální model. Na kombi si ještě pár let počkáme, ale sedan má jistou šanci i na evropském trhu. Rozhodně se ale nedočkáme výhradně amerického kupé. Pokud jde o ostrý model Civic Type-R, to je hudba velmi daleké budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků