Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda konečně ukázala také evropský hatchback modelu Civic. Do prodeje ale zamíří zřejmě až za rok.

Honda Civic se ve své desáté generaci představila už minulý rok, ale tehdy šlo o americké kupé a sedan. Evropský hatchback byl zatím zahalen tajemstvím, nyní však na autosalonu v Ženevě zažívá svou premiéru. Zatím tu máme oficiální fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, jak je budeme mít k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ačkoli Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatím jen prototyp, do sériové výroby se toho už moc nezmění. Možná se dočkáme i tohoto poměrně agresivního bodykitu v rámci nějaké sportovní verze. K novému litrovému tříválci se to bude náramně hodit

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic moc nového zatím neřekla. Už víme, že se bude vyrábět ve Swindonu ve Velké Británii a že dostane pod kapotou litrový tříválec s přeplňováním (až 130 koní a 200 Nm) a také nový motor 1.5 VTEC Turbo, který zřejmě bude dostupný ve dvou stupních naladění. V americkém Civicu má patnáctistovka až 175 koní.

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

Počítá se i se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu o objemu 1.6 i-DTEC. Všechny motory budou v základu s šestistupňovým manuálem, ale Honda připravuje i nové automatické převodovky. Zatím není potvrzeno, jak to bude s atmosférickým motorem 1.8 VTEC, jestli se nadále objeví v nabídce aspoň na některých trzích.

Civic bude o 13 cm delší, 3 cm širší a 2 cm nižší než aktuální model. Na kombi si ještě pár let počkáme, ale sedan má jistou šanci i na evropském trhu. Rozhodně se ale nedočkáme výhradně amerického kupé. Pokud jde o ostrý model Civic Type-R, to je hudba velmi daleké budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků