Honda Civic Coupe na český trh

Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.
Honda Civic Coupe na český trh
Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.

Při vývoji nového Civicu coupé bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadného ovládání kompaktního automobilu. Nový Civic coupé je poněkud kratší a vyšší než jeho předchůdce. I přes zkrácení celkové délky se však konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace modelu Civic.

Honda byla přesvědčena o tom, že nové coupé by mělo mít svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho vývoj a design svěřen americkému týmu. Dynamičtější linie, vycházející z hrany předního a zadního skla, nízká zužující se linie střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál tohoto vozu.

Velmi důležitým cílem vývoje bylo dosažení výjimečně vysokého stupně bezpečnosti při nárazu spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům při eventuelním vzájemném střetu. Design krátké přídě byl v tomto smyslu opravdovou výzvou pro konstruktéry. Řešením je účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě dosahují výborných charakteristik absorpce energie. Přední a boční SRS airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedadlech jsou součástí standardní výbavy.

Celý skelet karoserie byl výrazně zpevněn za použití oceli s vysokou pevností, která navíc zajišťuje extrémní tuhost konstrukce. Zvýšení tuhosti karoserie mělo samozřejmě pozitivní dopad na snížení hlučnosti a vibrací.

Sportovní charakter nového coupé je zajištěn pomocí dvou nových vyspělých motorů o objemu 1,7 l, které jsou oproti předchůdcům lehčí, ekonomičtější a mají lepší průběh kroutícího momentu.

Motor 1,7 l SOHC ve verzi 1,7i LS nabízí výkon 120 k (88 kW) při 6200 1/min. Kroutící moment byl pro zlepšení jízdního výkonu zvýšen z 139 Nm při 4600 1/min u předchozí generace na 152 Nm při 4500 1/min.

Podobně byl zvýšen kroutící moment motoru 1,7 l SOHC VTEC-II ve verzi 1,7i ES – z původních 144 Nm při 5400 1/min u předchozí generace Civicu coupé na 153 Nm při 4800 1/min. Maximální výkon tohoto motoru je 125 k (92 kW) při 6300 1/min oproti dřívějším 6600 1/min. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karoserií je výsledkem rovněž nižší spotřeba paliva (přibližně 10 procent).

Oba motory podstatnou měrou převyšují limity emisní normy EU2000 a v zemích, kde mohou zákazníci těžit z doplňkových daňových úlev, bude jistě pozitivní informací plnění normy EU 2005, jejíž limity budou platné až za 5 let.

Na českém a slovenském trhu bude Civic coupé nabízen ve verzi 1,7i ES VTEC-II.

Cena nového Civicu coupé 1.7i ES je pro český trh stanovena na 689.000,- Kč.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků