Honda Civic Coupe na český trh

Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.
Honda Civic Coupe na český trh
Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.

Při vývoji nového Civicu coupé bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadného ovládání kompaktního automobilu. Nový Civic coupé je poněkud kratší a vyšší než jeho předchůdce. I přes zkrácení celkové délky se však konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace modelu Civic.

Honda byla přesvědčena o tom, že nové coupé by mělo mít svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho vývoj a design svěřen americkému týmu. Dynamičtější linie, vycházející z hrany předního a zadního skla, nízká zužující se linie střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál tohoto vozu.

Velmi důležitým cílem vývoje bylo dosažení výjimečně vysokého stupně bezpečnosti při nárazu spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům při eventuelním vzájemném střetu. Design krátké přídě byl v tomto smyslu opravdovou výzvou pro konstruktéry. Řešením je účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě dosahují výborných charakteristik absorpce energie. Přední a boční SRS airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedadlech jsou součástí standardní výbavy.

Celý skelet karoserie byl výrazně zpevněn za použití oceli s vysokou pevností, která navíc zajišťuje extrémní tuhost konstrukce. Zvýšení tuhosti karoserie mělo samozřejmě pozitivní dopad na snížení hlučnosti a vibrací.

Sportovní charakter nového coupé je zajištěn pomocí dvou nových vyspělých motorů o objemu 1,7 l, které jsou oproti předchůdcům lehčí, ekonomičtější a mají lepší průběh kroutícího momentu.

Motor 1,7 l SOHC ve verzi 1,7i LS nabízí výkon 120 k (88 kW) při 6200 1/min. Kroutící moment byl pro zlepšení jízdního výkonu zvýšen z 139 Nm při 4600 1/min u předchozí generace na 152 Nm při 4500 1/min.

Podobně byl zvýšen kroutící moment motoru 1,7 l SOHC VTEC-II ve verzi 1,7i ES – z původních 144 Nm při 5400 1/min u předchozí generace Civicu coupé na 153 Nm při 4800 1/min. Maximální výkon tohoto motoru je 125 k (92 kW) při 6300 1/min oproti dřívějším 6600 1/min. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karoserií je výsledkem rovněž nižší spotřeba paliva (přibližně 10 procent).

Oba motory podstatnou měrou převyšují limity emisní normy EU2000 a v zemích, kde mohou zákazníci těžit z doplňkových daňových úlev, bude jistě pozitivní informací plnění normy EU 2005, jejíž limity budou platné až za 5 let.

Na českém a slovenském trhu bude Civic coupé nabízen ve verzi 1,7i ES VTEC-II.

Cena nového Civicu coupé 1.7i ES je pro český trh stanovena na 689.000,- Kč.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 95 737 km
Cena: 172 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 160 825 km
Cena: 440 000 Kč
Honda Accord 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 988 km
Cena: 146 000 Kč
Honda Civic 1,7
Rok výroby: 2003
Stav: 242 413 km
Cena: 50 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2002
Stav: 188 640 km
Cena: 98 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 147 436 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků