Honda Civic Coupe na český trh

Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.
Honda Civic Coupe na český trh
Novou generaci nejúspěšnější modelové řady Civic rozšířila počátkem února sportovní verze coupé, spojující silný, dynamický výkon spolu s kompaktními vnějšími rozměry.

Při vývoji nového Civicu coupé bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadného ovládání kompaktního automobilu. Nový Civic coupé je poněkud kratší a vyšší než jeho předchůdce. I přes zkrácení celkové délky se však konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace modelu Civic.

Honda byla přesvědčena o tom, že nové coupé by mělo mít svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho vývoj a design svěřen americkému týmu. Dynamičtější linie, vycházející z hrany předního a zadního skla, nízká zužující se linie střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál tohoto vozu.

Velmi důležitým cílem vývoje bylo dosažení výjimečně vysokého stupně bezpečnosti při nárazu spolu s vysokou ohleduplností vůči chodcům při eventuelním vzájemném střetu. Design krátké přídě byl v tomto smyslu opravdovou výzvou pro konstruktéry. Řešením je účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě dosahují výborných charakteristik absorpce energie. Přední a boční SRS airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedadlech jsou součástí standardní výbavy.

Celý skelet karoserie byl výrazně zpevněn za použití oceli s vysokou pevností, která navíc zajišťuje extrémní tuhost konstrukce. Zvýšení tuhosti karoserie mělo samozřejmě pozitivní dopad na snížení hlučnosti a vibrací.

Sportovní charakter nového coupé je zajištěn pomocí dvou nových vyspělých motorů o objemu 1,7 l, které jsou oproti předchůdcům lehčí, ekonomičtější a mají lepší průběh kroutícího momentu.

Motor 1,7 l SOHC ve verzi 1,7i LS nabízí výkon 120 k (88 kW) při 6200 1/min. Kroutící moment byl pro zlepšení jízdního výkonu zvýšen z 139 Nm při 4600 1/min u předchozí generace na 152 Nm při 4500 1/min.

Podobně byl zvýšen kroutící moment motoru 1,7 l SOHC VTEC-II ve verzi 1,7i ES – z původních 144 Nm při 5400 1/min u předchozí generace Civicu coupé na 153 Nm při 4800 1/min. Maximální výkon tohoto motoru je 125 k (92 kW) při 6300 1/min oproti dřívějším 6600 1/min. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karoserií je výsledkem rovněž nižší spotřeba paliva (přibližně 10 procent).

Oba motory podstatnou měrou převyšují limity emisní normy EU2000 a v zemích, kde mohou zákazníci těžit z doplňkových daňových úlev, bude jistě pozitivní informací plnění normy EU 2005, jejíž limity budou platné až za 5 let.

Na českém a slovenském trhu bude Civic coupé nabízen ve verzi 1,7i ES VTEC-II.

Cena nového Civicu coupé 1.7i ES je pro český trh stanovena na 689.000,- Kč.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků