Honda Civic: auto z jiné planety

Civic je tu podeváté. A abych pravdu řekl, nemám pocit, že se bude v Česku prodávat lépe než předchozí osmá generace, která se ve své třídě nevešla ani do první desítky.
Seznam kapitol
  1. Nejprve lenivý...; Překvapivě velký prostor; Silná konkurence
  2. Kompletní fotogalerie

Příběh Civicu mi totiž připomíná dosti podobnou story modelu Hyundai Elantra, který jsem testoval před třemi týdny. Byl výjimečný, moderní, originální... jenže na Čechy až moc. A v tom byl problém. 

Podobně je na tom i Civic. U nás auto, které vypadá, jako kdyby přijelo z jiné planety, prostě uspět nemůže. Přitom byl Civic v testu velmi dobrý. Natolik, že jsem byl skoro rád, když jsem ho vracel.

Zní to paradoxně? Ani ne. Asi bych totiž přišel o řidičák. Neustále jsem podléhal kouzlu té pohyblivé, čiperné „blechy“ na kolech.

Nejprve lenivý…

V testovaném voze byla atmosférická osmnáctistovka, čtyřválec o výkonu 104 kW (142 k), kterému bylo nejlépe při 6500 otáčkách. V nižších polohách byl letargický, lenivý. Pokud jsem tedy s vozem chtěl jezdit bystřeji, musel jsem motor točit neustále na hranici čtyř tisíc otáček.

A to byl můj problém. Mně se totiž tento způsob jízdy zalíbil. Zvláště když jsem za to byl odměněn opravdu svižným, energickým projevem. Malý příklad: na trojku jsem jel při 6000 otáčkách rychlostí 135 km/h a Civic mi připadal, jako že neměl stále dost.

Maximálka 215 km/h dostačovala, stejně tak zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy. Výhodou vozu byla totiž jeho vcelku nízká provozní hmotnost 1280 kilogramů (včetně řidiče). 

Klepněte pro větší obrázek
Plusy. Jízdní vlastnosti, prostorná kabina, kvalitní materiály v interiéru.

Nádavkem k tomu jsem ještě dostal skvělý podvozek. Vůz, který byl ve srovnání se svým předchůdcem o 20 mm nižší a 35 mm širší (délka: 4300 mm, šířka: 1770 mm, výška 1470 mm), se při rychlých průjezdech zatáček téměř nenakláněl, neodskakoval. A já jsem si nesčíslněkrát kladl otázku, proč řidiči přede mnou v zatáčkách brzdili.

Honda Civic: první jízdní dojmy

Honda Civic: první jízdní dojmy

Auto bylo nastavené podle mého názoru poměrně tvrdě. (V tomto se liším od svého kolegy, který podvozek charakterizoval spíše jako měkčí). Ale už to nebylo jako dříve, kdy jste při přejezdu příčných nerovností ucítili herdu až v páteři. Nový Civic byl vyladěný tak, abyste si ho užili jak při komfortní, tak sportovní jízdě. Dobrý kompromis.

Řízení bylo tuhé přiměřeně, posilovač skvěle vyladěný. Volant mi kladl přesně ten správný odpor. A přesná byla i manuální šestistupňová převodovka.

Klepněte pro větší obrázek
Minusy. Design zadní části, výhled dozadu, hlučný motor.

Co se týkalo spotřeby, trochu jsem nerozuměl údaji výrobce. Udávané spotřebě 5,8 l/100 km jsem se přibližoval jen tehdy, když jsem zapnul tlačítko ECON. Pak se totiž snížil výkon motoru a to přispělo k nižší žíznivosti vozu. V průběhu testu jsem byl jinak rád, když jsem se jen přiblížil spotřebě 7 l/100. A to i přesto, že vůz byl vybavený systémem start/stop.

Překvapivě velký prostor

Prostor, prostor a zase prostor. Toto bych odpověděl každému, kdo by se mne zeptal na největší klad vozu. Bylo to překvapivé. Zvenku totiž Civic vypadal jako mrňous. Jenže opak byl pravdou. Zasloužili se o to jeho tvůrci, jejich vynalézavost.

Třeba zavazadlový prostor. Nabídl mi 477 litrů. K tomu tu byla ještě možnost sklopit zadní sedadla do roviny a široce výklopné zadní dveře. Ve voze za sebou mohly sedět bez problémů dvě osoby vysoké 180 centimetrů.

Klepněte pro větší obrázek
Zvláštní zvenku i zevnitř...

Hodně nezvyklý byl design nového kokpitu a hlavně přístrojové desky. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na její dvě „patra“. Digitální rychloměr byl v tom vyšším. Příjemná byla i modrá barva ukazatelů.

Horší byl výhled dozadu. Už u minulé generace si na něj stěžovalo dost majitelů Civicu, a tak na něm Honda zapracovala. Výsledek se ale nepovedl. Výhled z testovaného vozu byl o něco lepší (ale pořád špatný).

Silná konkurence

Civic se začal prodávat před 40 lety. Od té doby si ho pořídilo více než 20 milionů motoristů. Pro Hondu je to klíčový model, jeho hlavními soupeři jsou u nás Alfa Romeo Giulietta, Chevrolet Cruze, Citroën DS4, Ford Focus, Mazda 3, Mitsubishi Lancer, Peugeot 308, Toyota Auris, Opel Astra, Volkswagen Golf.

Jak už jsem ale řekl v úvodu, mám obavy, že u nás se trhákem nestane. A to i přesto, že je nabízen za poměrně příznivou cenu. Cena nejlevnějšího modelu začíná na 379 900 Kč (1.4 i-VTEC, 73 kW, výbava S). Základní cena testovaného vozu byla 479 000 Kč (výbava Sport)

 

Více v připravovaném testu...

 



 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejprve lenivý...; Překvapivě velký prostor; Silná konkurence
  2. Kompletní fotogalerie

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků