Honda Civic: 9. generace představena

A je to zde: Honda v tichosti uvádí devátou generaci své řady Civic. Zatím jen pro USA, nové „UFO“ se ale chystá i k nám.

Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale jde skutečně o zcela nově postavené auto, jež se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic. Devátá generace ságy jménem Civic připravená pro modelový rok 2012 odstartuje v USA prodejem karosářských verzí sedan a kupé, které se v podobě prototypů americkému publiku představily již letos na autosalonu v Detroitu. V porovnání s těmito studiemi i 8. generací je třeba připustit, že došlo k jistému „obrušování hran“ dosud poněkud extravagantního designu, navíc se mi zdá jeho nové pojetí již jaksi „vyvařené“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značná podobnost 8. a 9. generace se netýká pouze karoserie, ale také jejích útrob. Palubní deska s rozšířeným horním přístrojovým štítem působí v konfrontaci se stávající verzí Civicu bezmála identicky, konstruktéři se věnovali spíše cizelaci vzhledu a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Modelovou paletu na americkém trhu budou zprvu tvořit verze s konvenčním zážehovým čtyřválcem 1,8 l i-VTEC, na snížení spotřeby upravená tatáž jednotka (HF), dvojice sportovně střižených modifikací Si, hybrid a varianta spalující stlačený zemní plyn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic HF má být naladěna na 140 koní (103 kW) a vykázat v dálničním režimu průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Nejhospodárnějším článkem řetězu Civic bude pochopitelně Hybrid kombinující čtyřválec 1,5 l i-VTEC a li-ionové akumulátory. Nabídne kombinovaný výkon 110 koní (81 kW) a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Hybrid bude spolu s typem Civic HF opatřen aerodynamickými doplňky pro snížení odporu vzduchu a pomocnou soustavou Honda ECO. Provedení Civic Si se může pochlubit větším čtyřválcem 2,4 l i-VTEC s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 230 Nm a bude kombinován výhradně s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Devátá generace Hondy Civic se začne v USA prodávat již na jaře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků