Honda Civic: 9. generace představena

A je to zde: Honda v tichosti uvádí devátou generaci své řady Civic. Zatím jen pro USA, nové „UFO“ se ale chystá i k nám.

Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale jde skutečně o zcela nově postavené auto, jež se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic. Devátá generace ságy jménem Civic připravená pro modelový rok 2012 odstartuje v USA prodejem karosářských verzí sedan a kupé, které se v podobě prototypů americkému publiku představily již letos na autosalonu v Detroitu. V porovnání s těmito studiemi i 8. generací je třeba připustit, že došlo k jistému „obrušování hran“ dosud poněkud extravagantního designu, navíc se mi zdá jeho nové pojetí již jaksi „vyvařené“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značná podobnost 8. a 9. generace se netýká pouze karoserie, ale také jejích útrob. Palubní deska s rozšířeným horním přístrojovým štítem působí v konfrontaci se stávající verzí Civicu bezmála identicky, konstruktéři se věnovali spíše cizelaci vzhledu a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Modelovou paletu na americkém trhu budou zprvu tvořit verze s konvenčním zážehovým čtyřválcem 1,8 l i-VTEC, na snížení spotřeby upravená tatáž jednotka (HF), dvojice sportovně střižených modifikací Si, hybrid a varianta spalující stlačený zemní plyn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic HF má být naladěna na 140 koní (103 kW) a vykázat v dálničním režimu průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Nejhospodárnějším článkem řetězu Civic bude pochopitelně Hybrid kombinující čtyřválec 1,5 l i-VTEC a li-ionové akumulátory. Nabídne kombinovaný výkon 110 koní (81 kW) a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Hybrid bude spolu s typem Civic HF opatřen aerodynamickými doplňky pro snížení odporu vzduchu a pomocnou soustavou Honda ECO. Provedení Civic Si se může pochlubit větším čtyřválcem 2,4 l i-VTEC s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 230 Nm a bude kombinován výhradně s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Devátá generace Hondy Civic se začne v USA prodávat již na jaře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků