Honda Civic 5D přichází na český trh

Při vývoji nového Civicu 5D, vyráběného v britské továrně Hondy ve Swindonu, bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér...
Honda Civic 5D přichází na český trh
Při vývoji nového Civicu 5D, vyráběného v britské továrně Hondy ve Swindonu, bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadného ovládání kompaktního automobilu. Nový Civic 5D je poněkud kratší než předchozí generace. I přes zkrácení celkové délky se konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven“, která byla poprvé aplikována právě u nové generace tohoto modelu.

Daného cíle bylo dosaženo novým uspořádáním konstrukčních prvků. Jedním z nich je delší rozvor, který „potlačuje“ kola více dopředu a dozadu, čímž redukuje přední a zadní převis vozu. Svou roli hraje rovněž použití nového zavěšení se vzpěrami Mc Pherson. Převodka řízení je uložena výše než doposud a pohonná jednotka je zcela nové, kompaktnější konstrukce. To vše umožnilo minimalizovat přední převis vozu, čímž se uvolnilo více místa pro cestující a zavazadla.

Zavěšení zadních kol využívá osvědčené konstrukce dvojitých lichoběžníkových ramen, kombinovaných s promyšleným uspořádáním podpodlažních dílů včetně palivové nádrže tvarované tak, aby zcela vyplňovala volný prostor. Výsledkem je rovná, plochá podlaha bez centrálního tunelu, umožňující snadný pohyb na zadních sedadlech.

Rozměry interiéru nového Civicu v mnoha ohledech překonávají konkurenční modely. Klíčovým indikátorem prostornosti automobilu je tzv. „tandem distance“, tedy vzdálenost mezi takzvanými kyčelními body cestujících vpředu a vzadu. U nového Civicu 5D činí tato vzdálenost 1010 mm, což je o celých 100 mm více než u předchozího modelu a daleko před všemi konkurenty. Spolu s relativně vysokou střechou nabízí nový Civic 5D světlý, vzdušný interiér a zvláště příjemné cestovní prostředí.

Design exteriéru nového Civicu 5D je čistý, vyvážený, s výrazným dojmem preciznosti a propracovanosti. Je mnohem kompaktnější než jeho předchůdce a přední část je charakteristická krátkým převisem. Oblá linie střechy rámuje bohatě dimenzovanou prosklenou plochu, která poskytuje vynikající viditelnost. Celek pak působí velmi kompaktním a elegantním dojmem a řadí tento vůz na rozhraní mezi standardní hatchback C-segmentu a malé MPV.

Neobvyklým novým prvkem je řadící páka umístěná na přístrojové desce. Toto umístění bylo zvoleno vzhledem k naprosto přirozenému pocitu při každodenním řízení. Kratší vzdálenost mezi řadící pákou a volantem je nejen pohodlnější a bezpečnější, ale rovněž navozuje sportovní pocit z jízdy a především zcela uvolňuje prostor podlahy. Spolu s naprosto rovnou podlahou tak umožňuje nový Civic 5D volný pohyb ve voze jak „zleva doprava“, tak i „zepředu dozadu“. Shodné řešení řadící páky bude použito i u Civicu 3D.

Nový Civic 5D je nabízen s motory 1.4l SOHC o výkonu 66 kW a 1.6l VTEC-II s výkonem 81 kW, které jsou shodné s motory použitými ve verzi sedan.

Výbava nového Civicu 5D se liší ve verzích S, LS a ES. Avšak již základní verze S je velmi bohatá – ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání s imobilizérem či autorádio s přehrávačem jsou již součástí standardní výbavy.

Civic 5D je tak již třetím zástupcem nové generace, uvedeným na náš trh. Další, již poslední karosářská verze modelu Honda Civic – 3D, přijde na český a slovenský trh na podzim tohoto roku.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků