Kapitoly článku:
Závěrečné zhodnocení, plusy a mínusy
Honda Civic přinesla do segmentu nižší střední třídy spoustu zajímavých nápadů, oceňuji její odvážný design. Futuristické prvky vůz činí atraktivním, mnoho lidí se za ním otočí, protože Civic nezapadá do šedého středu a v koloně aut si jej určitě všimnete. Příjemně mě překvapilo, že exteriér vozu vyvolává skoro dojem, že jde o kupé, a přitom má dostatek vnitřního prostoru a rozumný zavazadlový prostor. Byl jsem trochu zaskočen omezenou nabídkou motorů, přeci jen benzínová 1.4 i-DSI a 1.8 i-VTEC a naftová 2.2 i-CTDi jsou trochu málo. A to ještě silnější zážehový agregát má stejný výkon jako vznětová pohonná jednotka.
Jednoznačnými přednostmi dieselové verze je spotřeba paliva, dojezd a vzhledem k naftovému čtyřválci i relativně komfortní a kultivovaný projev. Jistě oceníte pružnost agregátu a jeho charakter, který nebude proti chuti ani řidičům preferujícím benzinové motory. Od dokonalého vozu Civic i-CTDi vzdaluje především těžší příď, která vozu ubírá něco z jeho přirozené mrštnosti. Ve verzi Executive ale Civic i-CTDi představuje zajímavý cestovní kompakt, který uspokojí i velmi náročného zákazníka.
Plusy
+ nápaditý design
+ vnitřní prostor
+ charakter motoru
+ relativně kultivovaný a tichý chod motoru
Mínusy
- nevyrovnané jízdní vlastnosti v extrému
- odezvy motoru na plynový pedál
- malá nabídka motorů
- výhled z vozu
Standardní výbava (Executive): ABS+EBD, stabilizace VSA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy po celé délce kabiny, dvojité předpínače pásů, přední bezpečnostní opěrky hlavy, vyhřívaná a el. sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, automatické zapínaní světel, automaticky výškově stavitelná světla, centrální zamykání s imobilizérem na DO, alarm systém, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, nastavení volantu ve dvou osách, zadní sedadla dělená v poměru 3:2, ISOFIX, přední loketní opěrka, chlazení přihrádky v přístrojové desce, multifunkční display, ukazatel vnější teploty, tempomat, duální automatická klimatizace, stěrače s dešťovým senzorem, kůži potažený volant, vyhřívaná sedadla, sportovní hliníkové pedály, 17" kola z lehké slitiny, dvojitý výfuk, autorádio s MP3, automatické nastavení hlasitosti dle rychlosti, multifunkční volant, anténa v zadním okně.
Příplatkové doplňky v testovaném voze: textilní koberce s logem (1 544 Kč), modré osvětlení podlahy interiéru (6 805 Kč).
Cena v základní výbavě: 649 000 Kč
Cena v testované výbavě: 657 349 Kč (všechny ceny jsou včetně DPH).
Technické parametry
Motor
Objem: 2 204 cm3
Největší výkon: 103 kW (140 koní) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km): 6,7/4,5/5,3
Objem palivové nádrže: 50 l
Podvozek
Rozměr kol: 7Jx17
Rozměr pneumatik: 225/45 R17
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1 422 kg
Užitečná hmotnost: 468 kg
Vnější rozměry
Délka: 4 245 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Vnitřní rozměr
Základní objem zavazadlového prostoru: 415 l
Maximální objem zavazadlového prostoru po sklopení sedaček: 1 352 l
Počet míst k sezení: 5
Kompletní fotogalerie
Fotografie k testu nafotil Libor Zhoř (www.liborzhor.com)
Exteriér
Interiér
Vnitřní prostor
Motor
Jízda s Hondou Civic
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E