Doslova v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu značka Honda představila svůj strategický, zcela nový model Civic.
Dosavadní, osmá generace řady Civic se vyznačovala velmi netradičním pojetím karoserie i interiéru, díky čemuž příliš nezestárla dodnes, a to i přesto, že se od roku 2005 vyráběla pouze s minimálními změnami. Vzhled generace deváté, jejíž premiéra byla naplánována na letošní autosalon ve Frankfurtu, zůstává dosti blízký modelu Honda Civic představenému letos na jaře v USA, ovšem tam šlo jen o sedan a kupé. Hatchback určený především pro Evropu je tedy zda až nyní a my vám nabízíme oficiální fotografie a první specifikace.
Hned na první pohled je patrné, že základní proporce pětidveřové karoserie zůstaly v porovnání s osmou generací do značné míry zachovány. Designéři se zaměřili především na detaily, díky nimž novinka působí propracovanějším dojmem s členitějšími plochami a křivkami poněkud otupujícími futuristické pojetí předchůdce. To platí také pro výraznější svítilny, ty vpředu již nejsou navzájem opticky propojeny, příď nový Civic přibližuje k ostatním stávajícím vozům značky Honda.
Ještě těsněji je s předchozí generací sepjat interiér přístrojovým štítem rozděleným do dvou zón a kombinujícím analogové a digitální ukazatele. Podle Hondy nabízí posádce nový Civic více prostoru a kvalitnější materiály. Pod karoserií se skrývá výrazně modernizovaný podvozek, který si vzadu zachovává vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny jeho komponenty však byly údajně přepracovány pro zlepšení jízdních vlastností a komfortu cestování.
Zřejmě nejdůležitější novinkou pro evropské zákazníky se stává zcela nový vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC nahrazující jednotku CDTi stejného objemu. Vyznačovat se má výkonem zvýšeným o 10 koní na 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm, emise CO2 mají klesnout o 29 g na výsledných 110 g/km. Výroba tohoto hatchbacku pro Evropu bude probíhat výhradně v britské továrně Honda ve Swindonu, prodeje mají odstartovat na jaře příštího roku.