Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Doslova v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu značka Honda představila svůj strategický, zcela nový model Civic.

Dosavadní, osmá generace řady Civic se vyznačovala velmi netradičním pojetím karoserie i interiéru, díky čemuž příliš nezestárla dodnes, a to i přesto, že se od roku 2005 vyráběla pouze s minimálními změnami. Vzhled generace deváté, jejíž premiéra byla naplánována na letošní autosalon ve Frankfurtu, zůstává dosti blízký modelu Honda Civic představenému letos na jaře v USA, ovšem tam šlo jen o sedan a kupé. Hatchback určený především pro Evropu je tedy zda až nyní a my vám nabízíme oficiální fotografie a první specifikace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled je patrné, že základní proporce pětidveřové karoserie zůstaly v porovnání s osmou generací do značné míry zachovány. Designéři se zaměřili především na detaily, díky nimž novinka působí propracovanějším dojmem s členitějšími plochami a křivkami poněkud otupujícími futuristické pojetí předchůdce. To platí také pro výraznější svítilny, ty vpředu již nejsou navzájem opticky propojeny, příď nový Civic přibližuje k ostatním stávajícím vozům značky Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě těsněji je s předchozí generací sepjat interiér přístrojovým štítem rozděleným do dvou zón a kombinujícím analogové a digitální ukazatele. Podle Hondy nabízí posádce nový Civic více prostoru a kvalitnější materiály. Pod karoserií se skrývá výrazně modernizovaný podvozek, který si vzadu zachovává vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny jeho komponenty však byly údajně přepracovány pro zlepšení jízdních vlastností a komfortu cestování.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou pro evropské zákazníky se stává zcela nový vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC nahrazující jednotku CDTi stejného objemu. Vyznačovat se má výkonem zvýšeným o 10 koní na 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm, emise CO2 mají klesnout o 29 g na výsledných 110 g/km. Výroba tohoto hatchbacku pro Evropu bude probíhat výhradně v britské továrně Honda ve Swindonu, prodeje mají odstartovat na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 18 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky