Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Doslova v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu značka Honda představila svůj strategický, zcela nový model Civic.

Dosavadní, osmá generace řady Civic se vyznačovala velmi netradičním pojetím karoserie i interiéru, díky čemuž příliš nezestárla dodnes, a to i přesto, že se od roku 2005 vyráběla pouze s minimálními změnami. Vzhled generace deváté, jejíž premiéra byla naplánována na letošní autosalon ve Frankfurtu, zůstává dosti blízký modelu Honda Civic představenému letos na jaře v USA, ovšem tam šlo jen o sedan a kupé. Hatchback určený především pro Evropu je tedy zda až nyní a my vám nabízíme oficiální fotografie a první specifikace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled je patrné, že základní proporce pětidveřové karoserie zůstaly v porovnání s osmou generací do značné míry zachovány. Designéři se zaměřili především na detaily, díky nimž novinka působí propracovanějším dojmem s členitějšími plochami a křivkami poněkud otupujícími futuristické pojetí předchůdce. To platí také pro výraznější svítilny, ty vpředu již nejsou navzájem opticky propojeny, příď nový Civic přibližuje k ostatním stávajícím vozům značky Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě těsněji je s předchozí generací sepjat interiér přístrojovým štítem rozděleným do dvou zón a kombinujícím analogové a digitální ukazatele. Podle Hondy nabízí posádce nový Civic více prostoru a kvalitnější materiály. Pod karoserií se skrývá výrazně modernizovaný podvozek, který si vzadu zachovává vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny jeho komponenty však byly údajně přepracovány pro zlepšení jízdních vlastností a komfortu cestování.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou pro evropské zákazníky se stává zcela nový vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC nahrazující jednotku CDTi stejného objemu. Vyznačovat se má výkonem zvýšeným o 10 koní na 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm, emise CO2 mají klesnout o 29 g na výsledných 110 g/km. Výroba tohoto hatchbacku pro Evropu bude probíhat výhradně v britské továrně Honda ve Swindonu, prodeje mají odstartovat na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků