Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Doslova v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu značka Honda představila svůj strategický, zcela nový model Civic.

Dosavadní, osmá generace řady Civic se vyznačovala velmi netradičním pojetím karoserie i interiéru, díky čemuž příliš nezestárla dodnes, a to i přesto, že se od roku 2005 vyráběla pouze s minimálními změnami. Vzhled generace deváté, jejíž premiéra byla naplánována na letošní autosalon ve Frankfurtu, zůstává dosti blízký modelu Honda Civic představenému letos na jaře v USA, ovšem tam šlo jen o sedan a kupé. Hatchback určený především pro Evropu je tedy zda až nyní a my vám nabízíme oficiální fotografie a první specifikace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled je patrné, že základní proporce pětidveřové karoserie zůstaly v porovnání s osmou generací do značné míry zachovány. Designéři se zaměřili především na detaily, díky nimž novinka působí propracovanějším dojmem s členitějšími plochami a křivkami poněkud otupujícími futuristické pojetí předchůdce. To platí také pro výraznější svítilny, ty vpředu již nejsou navzájem opticky propojeny, příď nový Civic přibližuje k ostatním stávajícím vozům značky Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě těsněji je s předchozí generací sepjat interiér přístrojovým štítem rozděleným do dvou zón a kombinujícím analogové a digitální ukazatele. Podle Hondy nabízí posádce nový Civic více prostoru a kvalitnější materiály. Pod karoserií se skrývá výrazně modernizovaný podvozek, který si vzadu zachovává vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny jeho komponenty však byly údajně přepracovány pro zlepšení jízdních vlastností a komfortu cestování.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou pro evropské zákazníky se stává zcela nový vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC nahrazující jednotku CDTi stejného objemu. Vyznačovat se má výkonem zvýšeným o 10 koní na 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm, emise CO2 mají klesnout o 29 g na výsledných 110 g/km. Výroba tohoto hatchbacku pro Evropu bude probíhat výhradně v britské továrně Honda ve Swindonu, prodeje mají odstartovat na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 23 635 km
Cena: 320 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 404 km
Cena: 130 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 51 923 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků