Honda Civic 2012: nová generace odhalena

Doslova v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu značka Honda představila svůj strategický, zcela nový model Civic.

Dosavadní, osmá generace řady Civic se vyznačovala velmi netradičním pojetím karoserie i interiéru, díky čemuž příliš nezestárla dodnes, a to i přesto, že se od roku 2005 vyráběla pouze s minimálními změnami. Vzhled generace deváté, jejíž premiéra byla naplánována na letošní autosalon ve Frankfurtu, zůstává dosti blízký modelu Honda Civic představenému letos na jaře v USA, ovšem tam šlo jen o sedan a kupé. Hatchback určený především pro Evropu je tedy zda až nyní a my vám nabízíme oficiální fotografie a první specifikace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned na první pohled je patrné, že základní proporce pětidveřové karoserie zůstaly v porovnání s osmou generací do značné míry zachovány. Designéři se zaměřili především na detaily, díky nimž novinka působí propracovanějším dojmem s členitějšími plochami a křivkami poněkud otupujícími futuristické pojetí předchůdce. To platí také pro výraznější svítilny, ty vpředu již nejsou navzájem opticky propojeny, příď nový Civic přibližuje k ostatním stávajícím vozům značky Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě těsněji je s předchozí generací sepjat interiér přístrojovým štítem rozděleným do dvou zón a kombinujícím analogové a digitální ukazatele. Podle Hondy nabízí posádce nový Civic více prostoru a kvalitnější materiály. Pod karoserií se skrývá výrazně modernizovaný podvozek, který si vzadu zachovává vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny jeho komponenty však byly údajně přepracovány pro zlepšení jízdních vlastností a komfortu cestování.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou pro evropské zákazníky se stává zcela nový vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC nahrazující jednotku CDTi stejného objemu. Vyznačovat se má výkonem zvýšeným o 10 koní na 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm, emise CO2 mají klesnout o 29 g na výsledných 110 g/km. Výroba tohoto hatchbacku pro Evropu bude probíhat výhradně v britské továrně Honda ve Swindonu, prodeje mají odstartovat na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků