Honda Civic 2009: jemně omlazené „UFO”

Současná generace Hondy Civic si díky svému vzhledu právem vysloužila nejednu přezdívku. Jak tento podivín vypadá po omlazení?

Jednou z dalších důležitých událostí, které se odehrály ve stánku Hondy na Pařížském autosalonu, bylo i představení faceliftované Hondy Civic a její ostřejší verze Type-S. Hned na úvod můžeme říci, že základní rysy zůstávají beze změny a drobné modifikace najdeme skutečně jen v detailech. Na druhé straně potěší nový přírůstek do nabídky agregátů a mírná „reorganizace” nabízených převodovek k jednotlivým pohonným jednotkám. Pojďme však pěkně po pořádku.

Snad největší změnou na standardní verzi je, kromě trochu hranatějšího nárazníku, upravená maska, kde kolem znaku automobilky přibyla dvojice výdechů. Ty ozvláštňují jinak celkem „plasticky“ vypadající „prosklení” prostoru okolo znaku automobilky, jenž se mnohokrát stalo terčem kritiky. Další změny nalezneme až na zadní části, kde byly dosti zásadně předělané zadní svítilny. Menší změny pak najdeme na zadním nárazníku. Uvnitř najdeme upravena sedadla a do výbavy přibylo několik nových potahů a dekoračních lišt. 

V podobném duchu se nesly i úpravy sportovnější verze s označením Type-S, kde najdeme dynamičtěji vypadající bodykit kompletně v barvě karoserie, mohutnější difuzor a rovněž jako u běžné verze, i zde je nový panel zadních světel.

Jak už jsme zmínili výše, nezůstalo jen u jemných kosmetických úprav, v nabídce pohonných jednotek najdeme upravený 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 100 koní a maximálním točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. O mnoho víc práce si však vývojáři dali s převodovkami. Pro výše zmíněný agregát je za příplatek poprvé dostupná nová automatická převodovka, zatímco pro 1,8 litrový čtyřválec bude nyní dostupný i šestistupňový automat. K tomu všemu byla ještě upravena sekvenční převodovka i-Shift, která podle vyjádření má teď výrazně rychlejší reakce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic a Civic Type S
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků