Honda Civic 2009: jemně omlazené „UFO”

Současná generace Hondy Civic si díky svému vzhledu právem vysloužila nejednu přezdívku. Jak tento podivín vypadá po omlazení?

Jednou z dalších důležitých událostí, které se odehrály ve stánku Hondy na Pařížském autosalonu, bylo i představení faceliftované Hondy Civic a její ostřejší verze Type-S. Hned na úvod můžeme říci, že základní rysy zůstávají beze změny a drobné modifikace najdeme skutečně jen v detailech. Na druhé straně potěší nový přírůstek do nabídky agregátů a mírná „reorganizace” nabízených převodovek k jednotlivým pohonným jednotkám. Pojďme však pěkně po pořádku.

Snad největší změnou na standardní verzi je, kromě trochu hranatějšího nárazníku, upravená maska, kde kolem znaku automobilky přibyla dvojice výdechů. Ty ozvláštňují jinak celkem „plasticky“ vypadající „prosklení” prostoru okolo znaku automobilky, jenž se mnohokrát stalo terčem kritiky. Další změny nalezneme až na zadní části, kde byly dosti zásadně předělané zadní svítilny. Menší změny pak najdeme na zadním nárazníku. Uvnitř najdeme upravena sedadla a do výbavy přibylo několik nových potahů a dekoračních lišt. 

V podobném duchu se nesly i úpravy sportovnější verze s označením Type-S, kde najdeme dynamičtěji vypadající bodykit kompletně v barvě karoserie, mohutnější difuzor a rovněž jako u běžné verze, i zde je nový panel zadních světel.

Jak už jsme zmínili výše, nezůstalo jen u jemných kosmetických úprav, v nabídce pohonných jednotek najdeme upravený 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 100 koní a maximálním točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. O mnoho víc práce si však vývojáři dali s převodovkami. Pro výše zmíněný agregát je za příplatek poprvé dostupná nová automatická převodovka, zatímco pro 1,8 litrový čtyřválec bude nyní dostupný i šestistupňový automat. K tomu všemu byla ještě upravena sekvenční převodovka i-Shift, která podle vyjádření má teď výrazně rychlejší reakce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic a Civic Type S
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků