Honda Civic 2009: jemně omlazené „UFO”

Současná generace Hondy Civic si díky svému vzhledu právem vysloužila nejednu přezdívku. Jak tento podivín vypadá po omlazení?

Jednou z dalších důležitých událostí, které se odehrály ve stánku Hondy na Pařížském autosalonu, bylo i představení faceliftované Hondy Civic a její ostřejší verze Type-S. Hned na úvod můžeme říci, že základní rysy zůstávají beze změny a drobné modifikace najdeme skutečně jen v detailech. Na druhé straně potěší nový přírůstek do nabídky agregátů a mírná „reorganizace” nabízených převodovek k jednotlivým pohonným jednotkám. Pojďme však pěkně po pořádku.

Snad největší změnou na standardní verzi je, kromě trochu hranatějšího nárazníku, upravená maska, kde kolem znaku automobilky přibyla dvojice výdechů. Ty ozvláštňují jinak celkem „plasticky“ vypadající „prosklení” prostoru okolo znaku automobilky, jenž se mnohokrát stalo terčem kritiky. Další změny nalezneme až na zadní části, kde byly dosti zásadně předělané zadní svítilny. Menší změny pak najdeme na zadním nárazníku. Uvnitř najdeme upravena sedadla a do výbavy přibylo několik nových potahů a dekoračních lišt. 

V podobném duchu se nesly i úpravy sportovnější verze s označením Type-S, kde najdeme dynamičtěji vypadající bodykit kompletně v barvě karoserie, mohutnější difuzor a rovněž jako u běžné verze, i zde je nový panel zadních světel.

Jak už jsme zmínili výše, nezůstalo jen u jemných kosmetických úprav, v nabídce pohonných jednotek najdeme upravený 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 100 koní a maximálním točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. O mnoho víc práce si však vývojáři dali s převodovkami. Pro výše zmíněný agregát je za příplatek poprvé dostupná nová automatická převodovka, zatímco pro 1,8 litrový čtyřválec bude nyní dostupný i šestistupňový automat. K tomu všemu byla ještě upravena sekvenční převodovka i-Shift, která podle vyjádření má teď výrazně rychlejší reakce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic a Civic Type S

bazar

Honda CRV 2
Rok výroby: 2002
Stav: 188 640 km
Cena: 98 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 147 436 km
Cena: 250 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 602 km
Cena: 140 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 126 504 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2013
Stav: 28 179 km
Cena: 460 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 95 213 km
Cena: 143 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků