Honda Civic 1.6 VTEC: rodinný přítel (test)

Již sedmá generace Hondy Civic se nabízí v několika verzích. Námi testovaná pětidveřová varianta se zalíbí zejména rodinám. Je prostorná, pohání ji živá, přitom úsporná 1.6 VTEC. Je ale všechno růžové? Odpověď jsme zjišťovali v testu.
Honda Civic 1.6 VTEC: rodinný přítel (test)
Seznam kapitol
  1. Civic jako legenda, první až sedmá generace
  2. Osvěžený vzhled, vnitřní a zavazadlový prostor
  3. Zpracování, plasty, odkládací plochy, sedadla
  4. Motor, odhlučnění, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  5. Hodnocení, kompletní technické údaje, výbava a ceník
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic vypadá i po několika letech stále k světu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nedávný facelift přinesl čirou optiku na přední i zadní světlomety

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pětidveřové provedení, ač vypadá dynamicky, v sobě nezapře
orientaci na rodinu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část je shodná pro tří i pětidveřový model

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Civic poháněl motor 1.6 SOHC VTEC II s výkonem 81 kW/110 k

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po sklopení sedadel vznikne téměř rovná ložná plocha a objem
zavazadlového prostoru vzroste na 732 litrů

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru je 370 litrů. --- Víko se
zvedá dostatečně vysoko na to, aby nezranilo osobu s výškou
okolo 180 cm


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pod popelníkem naleznete praktickou a chytře řešenou schránku

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sedadla jsou pohodlná, s dostatečným bočním vedením --- Řadicí
páka vyrůstá ze středové konzoly

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volant se příjemně drží --- Klasické analogové budíky přispívají k
přehlednosti --- Pod rádiem se nachází praktická schránka

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S lahví 0,5 l si kapsy na dveřích poradí --- Na kelímky s nápojem
nebylo zapomenuto

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Schránka na straně spolujezdce schová i větší předměty --- Úzký
žlábek na drobnosti stačí

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska má zajímavý tvar, jako stavební materiál posloužily
tvrdé plasty

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Všechny prvky vypadají hodnotně --- Na zadních sedadlech prostor
rozhodně neschází

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Osoba vysoká cca 180 cm se usadí pohodlně. I osoby vyšší
si nebudou na nedostatek místa stěžovat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pod sedadlo si můžete pohodlně zasunout chodidla - místo neschází

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Předchozí kapitola
Seznam kapitol
  1. Civic jako legenda, první až sedmá generace
  2. Osvěžený vzhled, vnitřní a zavazadlový prostor
  3. Zpracování, plasty, odkládací plochy, sedadla
  4. Motor, odhlučnění, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  5. Hodnocení, kompletní technické údaje, výbava a ceník
  6. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)
TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků