Honda Civic 1.6 VTEC: rodinný přítel (test)

45 komentářů

fidjin
27. června • 2:41

dnes som sa presne v takom viezol asi 300km, 1.6 3dverovy Civic, a taha to velmi dobre, do tych 130km/h je hluk nizky,auto sedi velmi dobre a nemal som pocit nejakych naklonov.Vnutri je taktiez vela miesta, a sedadla su velmi dobre lebo nie su makke ale sedi sa v nich velmi pohodlne-ani po 300km ma nebolela prdel.Napr v Octavii ma prdel bolela vzdy...

civic
15. července • 17:47

Tak ted jsem na Jarove koupil Civic 5d a je to opravdu neuveritelne povozenicko a to uz jsem sedel v hodne autech...Krasne to sedi, moter neni skoro slyset, komfortni interier, za ty penize..ted je akce za 434000 proste nesezenete lepsi AUTO!!! JDETE DO TOHO a mate na 200-300tis kilometru vystarano:) dravim novej hondar:)

P2M
18. června • 11:59

Ahoj, chci se jen zeptat, nevíte, jestli má Civic r.v. 2002 pozink karoserie. Brácha přítelkyně ho má a někdo mu asi dveřma odprýskl trochu lakua začíná to reznout. Když se mi to samé stalo (šutr odletěl od sekačky) na MB, tak to ani po dvou letech nic.

 

Dik Petr

otik
15. června • 21:01

zaujimala by ma skusenost majitelov so spotrebou.
v clanku sa pise, ze pri jazde 40% dialnica a zbytok mesto
je spotreba 7.2l, ale to je udaj o nicom lebo na dialnici
sa da ist 80 aj 180km/h.
aku ma spotrebu to auto napr. pri konstantnych 130km/h na dialnici?

Gergi
12. července • 16:55

Ja mam dlouhodoby prumer 7.8 - to same auto, ovsem v provedeni automat. Jezdim denne do prace do Prahy cca 50 km - v ceste mam Barandak, takze je tam i pravidelne popojizdeni v zacpe. Nejezdim brzda plyn, ale jezdim svizneji. Na dalnici se snazim drzet mezi 120-140 - automat ma jinak prevody nez manual, takze pri 120 toci 3000 ot. pri 130 3200 a pri 140 3500 otacek. Nejlepsi nadrz jsem s tim udelal za 7.1, ale to nebyla zadna radost z jizdy. Nejhorsi 8.6 - na zacatku, kdyz jsem nemel cit na plynu - u automatu se radi plynem. Posledni dobou se drzim kolem 7.5 litru na sto.

King
16. června • 8:49

A to má nějakou vypovídací schopnost?  Prostě to auto jezdí v průměru za 7,4 (moje zkušenost), někomu i 6,5, nebo kolik (jistý Jardabar)...

otik
16. června • 16:27

No podla mna ma a ovela vacsiu ako ked niekto tvrdi,
ze ma priemerne Xl. Poviem priklad. Mam dvoch
kamaratov, ktory maju rovnake auta a byvaju v rovnakom
meste. Jeden ma spotrebu 10l a ten druhy 7l na 100km.
Preco ten velky rozdiel, kde je chyba?
Nikde, staci, ze jeden byva v centre mesta
a ten druhy na periferii. Obidvaja jazdia kazdy den
tu svoju rovnaku trasu do roboty a spat, ale ten prvy sa musi preplietat
rannou zapchou z centra mesta kdezto ten druhy po 300m
zaradi 5ku a potom sa uz len "dokotula" do ciela.

Wolfi
15. června • 7:23

to traktorista...

to že to té hondě kdykoliv naprášíš nebude tím dieselem....to bude tím že máš OCTAVII 66 KW...  a moc si toho považuj a nikomu jinému to neříkej... ať vás není s těma supersportama na silnici moc.......

Lada
14. června • 22:45

Ten dvolitr nic moc. Výkon sice krásných 118Kw, ale krouták 179Nm při 5000ot. Fujtajb

tibor
15. června • 1:05

no na 2,0 je ten nm uplne normalni,nevim co myslisasi nevis,ze benzinovy motory jsou specialitou hondy a tim i jejich vytaciva vlastnostnevim v cem jezdis,ale asi to nebude zadny fujtajbl,kdyz se tak vyznas

Skyline
15. června • 8:47

 Ten prispevek od traktoristy je nejspis jen provokace, takovej dement snad nikdo byt nemuze. I kdyz je fakt, ze u majitele ochcavky by to nebylo nic divneho. Prece i hodne velky primitiv vidi, ze TDi 66 kW ma stovku za 13, zatimco tenhle civic za 8.5 a "vyprasit ho jako nic" bude nejspis "trosku" problem. Majitele ropaku a predevsim koncernovych supersportu TDi na tomto foru jsou vetsinou primitivove, kterym vztah otacky-vykon-kroutak nic nerika.

Nicmene Lada (podle dikce prispevku jednoznacne stejny clovek jako "vita") jeste porad nerozdejchal, jak jsem ho tenkrat predjel. Timto zdravim podobance z modre fobie HovnoToPojede a treba si taky jednou vydela na neco poradnyho

Traktorista
14. června • 23:32

Tak tak, není nad dýzl. Já mám Oktávku TDi 66kW - a Hondu s malým krouťákem bych vyprášil jak nic....

neregistr. Nick
18. července • 12:44

Abys vyprášil Hondu s Oktávkou (a ještě dieselovou), to bys tu oktávku musel hodně rychle ten svůj traktor tlačit Musel bys bejt superman

PG
28. června • 9:41

Tank má větší krouťák než tvůj Traktor Diesel Inside. Jestli by dal Hondě na prdel toteda nevím???

tibor
15. června • 1:06

jede traktor,jede do hor,jede do hor,orat bramborjak to,ze neoras

ajatin
14. června • 22:27

Pěkný test. Jen malinkou připomínku. Byla tu řeč o legendách - a japonských. Skoda, že nepadla alespon zmínka o Toyotě Corolle. Toto nejprodávanější auto na světě, držák a dříč s vynikajícími benzínovými motory si to vážně zaslouží.

Zdenda
14. června • 22:45

...soucasna ma s tou prvni spolecne jen jmeno, na rozdil treba od gofu [civic nevim], kde koncepce pohonu i karoserie zustala nezmenena... Ale legenda to klidne muze byt. Proc ne, ja si taky myslim, ze zigulik, co jsme meli, byl legenda [nebo teda spis puvodni fiat, pak zigul, polak, seat...]. Podle mne je pojem legenda hodne individualni, jak uz bylo naznaceno v clanku.

Frus
14. června • 16:57

Trochu nerozumiem tomu, načo je pri posilňovači nutný taký veľký veniec volantu. Kebu bol menší - možno by aj tá prává noha lepšie vošla vedľa konzoly. Hrúbka venca je, ako bolo napísané, OK.

Pol
14. června • 17:31

Podle predpisu musi byt umozneno ovladani auta urcitou silou i ikdyz posilovac nefunguje - vetsi prumer tedy umozni strmejsi rizeni pri zachovani stejne sily ridice (tedy spise te predepsane).
Take proto napriklad volanty kamionu maji stale tak obrovsky prumer - s posilovacem by tam klidne mohl byt i zavodni, ale jde o ten predpis - sila na volantu bez posilovace.

Tom
14. června • 22:27

To by me zajimalo, kolik ta sila dela. V letadle nesmi prekrocit sila na ovladaci prvek (mysleno knipl nebo berany) 150N. Ze by to odpovidalo take v autu?

Pol
15. června • 17:58

Nakladak musi byt ovladatelny silou na volantu mensi nez 600 N.
Osobak musi zatocit do zatacky o R=12m pri 10km/h silou na volantu mensi nez 250 N.

Pol
15. června • 17:54

U nakledaku nesmi ta sila presahnout 600 N.
Osobaky: "pri zataceni z prime jizdy do oblouku o polomeru 12 m rychlosti 10 km/h nesmi rucni sila na volantu prekrocit 250 N."

Snehulda
15. června • 9:14

Hmm, akorat ze dneska uz jsou skoro vsechny novy letadla fly-by-wire, takze to uz asi neplati. Jsem zvedav kdy zacnou byt auta fly-by-wire ).

Kadlos
16. června • 10:37

To zřejmě platí právě pro FBW, u řízení táhly ovládací síly občas vyskočí i mnohem výš, např. při flutteringu.

Pes
14. června • 14:43

...ke konzole - musim se pridat ke kolegovi níže, nevim, kde by mě mělo co tačit (184), to Oktavie II a Golf V musí se svou elegantní příčkou poskytovat jistě "intenzivnější kontakt"..

Dále k číslum  - maximálka je přece u všech tech-specifikací 186, zrychlení 0-100 za 10,2 s, kde se tedy honoty autora - vlastní měření??

Jinak celkem dobry test...

Petr Broža
14. června • 21:03

Tu příčku má Golf, Altea a A3, Octavia ne. Nejintenzivněji mne noha tlačila v A3, v Octavii to bylo bez problému.

Libor Zezulka
14. června • 15:12

U Octavie II jsem příčku ještě neviděl a doufám, že ani neuvidím, u Golfu tlačí, to je fakt. Pokud vás v Civicu nic netlačí, je to super. Mě tlačilo. Čísla patřila třídveřové variantě - už jsou tam správná.

Pes
14. června • 15:36

Ještě dva komentáre –
- nevím, proč by 3-dveřák měl jet pomaleji než 5D, ale to je jedno. Těch 10,2 km/h a 6.6 l/100 km jsou pro kategorii 5-dveřových HBK s motorem 1.6l myslím silně nadprůměrné - nebo ne?
Víc mě překvapila informace o údajném „dunění“ motoru nad 4.2 tis. otáček. Sám nic takového naštěstí nepozoruji. Komfort jízdy při běžné dálniční rychlosti (150 km/h) považuji přitom za velmi podstatnou informaci. Proč je tak málo informací o skutečně naměřeném hluku při různých rychlostech v kabině pro objektivní srovnání? Je měření hluku tak náročné?
PS – doufám, že zase někdo vyskočí s blbou poznámkou o Hondaklubu…J

King
16. června • 8:57

Někde je k přečtení, že 3D jede pomaleji než 5D? 3D je výrazně dynamičtější, přestože jsou převody tuším stejné, také má snad 0-100 za 9,9, tuším. Jestli má ale menší max. rychlost, to nevím. 

HondaMan
7. června • 10:04

Převody by u 3D měly být o něco kratší...

Libor Zezulka
14. června • 15:52

Dunění registroval i Petr Broža a dokonce i přítelkyně. Ale to stejně nic nedokazuje, že ano? Takže uvidíme, jestli budeme schopni poskytnout příště nějaká konkrétní čísla. Určitě by byla zajímavá.

Pes
14. června • 15:58

Klid, neni třeba nic dokazovat, já tomu věřím i bez Petra Broži a přítelkyně... ale mohla to být prostě záležitost daného kousku... Ale co prakticky znamená měření hluku by mě opravdu zajímalo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
King
16. června • 8:37

S tím duněním musím souhlasit a opravdu se projevuje u všech současných motorů 1.6, vůbec nejhorší je to u Astry. Odhlučnění motoru opravdu není spolu s podběhy nejsilnější stránkou Civiku.

panho
16. června • 10:11

no kdyz pominu ze oktavka s motorem 1.6 hovno jede tak s ni kdyz stojim na krizovatce se kolikrat divam jestli mi nezdechla protoze ten motor nejde absolutne slyset a ani skoro zadne vybrace z nej nejdou. nebo to je jiny motor zas ?

Libor Zezulka
14. června • 16:19

Uvidíme, zkusím zjistit...

Vzzzum
14. června • 13:55

Teda ten posez pana Brozi pred zadnima sedackama na zemi me fakt dostal...Takhle sedim opravdu casto.

Martin
14. června • 11:35

Zdravim. Chcel by som sa znalych spytat ako to je s kufrom a sklopenymi sedackami. Uvazujem totiz o kupe 2.0 i-VTEC, trocha ma ale zaraza ze so sklopenymi sedackami to ma dajakych 700 litrov (take mini clio dajakych 1000) - obcas tento parameter vyuzivam. Pri testovacke sa mi tento kufor zdal OK. Nie je ten rozdiel v metodike merania? Ako je to merane? Po okna? - ved vseobecne plati, ze sucasny 5D civic ma jeden z najvecsich razvorov + v clanku uvazdate ze vznikne dokonale rovna plocha. Diiiiik, za fundovanu odpoved.

Honza
17. června • 11:59

Já jsem koupil Jazz. Právě kvůli většímu kufru a lepšímu skládání zadních sedáků. Vím, má to slabší motor, nevypadá tak dospěle, ale ten vnitřek je dle mých zkoušení rozhodně lepší (Civic neudělá po sklopení zadních sedáků zcela rovnou podlahu, zato Jazz ano - a je přes 1,5 m dlouhá...)

dmx
14. června • 13:58

samozrejme ze to bude po spodnu hranu okna, neboj sa :) niektore automobilky to tak udavaju, casto som sa s tym stretol u Japonskych aut a hlavne u off-roadov kde som sa cudoval ako moze mat take obrovse auto udajne taky maly batozinovy priestor (Patrol). Civic je fakt obrovsky, ak sedia za sebou dve osoby cca 180cm, ten vzadu si moze prelozit jednu nohu cez druhu v pohode :) Ako v limuzine

King
14. června • 10:26

Musím pochválit testík, ovšem se dvěma připomínkami.  Předně - pátý stupeň vážně na dlouhou ruku není, vrtalo mi hlavou, jak se to vůbec mohlo zdát a došlo mi to až při pohledu na fotogalerii. Jakpak že má být nastavené sedadlo aby bylo možné položit zápěstí kam????  U přesně tohoto kusu jsem nic závadného při řaení dvojky nezaznamenal. Druhá věc - "masírování" hrany konzoly - konzola mě přijde poměrně chytře tvarovaná a oblá a neznám nikoho, koho tlačí, blahopřeji tedy, jste první.Jediný kontakt s ní lze mít totiž z boku, kde je ale zakřivená, nikoli ostrá, a to nemluvím  o tom, že tvrdé plasty má ve spodní části přístrojovky poblíž nohou každý výrobce, až na pár výjimek přesahujících hranici 1 000 000. Mám za to, že tudíž musí vaše pravá noha ve většině současných vozů trpět jako zvíře, protože Civic patří k těm ke končetinám nejpřátelštějším  

Libor Zezulka
14. června • 12:49

Konzola je chytře tvarovaná, ale mě tlačila. Možná sedávám na svou výšku až příliš vepředu a mám tedy pokrčené koleno, které se tím pádem dotýká míst, kterých se u jiných řidičů nedotýká. Pokud tomu tak je, mohu si rovnou sám vynadat, že nemám správně nastavené sedadlo a uvádím zavádějící informace (protože by to stejně někdo řekl za mě). Takže příště zkusím neseřizovat sedadlo podle pocitů ale knížky a snad bude vše OK.

rmira
16. června • 8:57

Dnes je obtížné najít auto, ve kterém by se vaše pravá noha nečeho nedotýkala při určitých konstelacích výšky a posunutí sedadla. Do konce minulého roku jsem jezdil ve Fiatu Uno, a s pravou nohou jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, a když jsem se hodně snažil (roznožit), dotknul jsem se až řadící páky, prostě pohoda.

Když jsem začal vybírat nové auto, byl jsem až šokován, jak moderní auta utlačují řidiče, většinou mě vysoké střední tunely omezovaly zhruba v polovině lýtka. I proto mě zaujal Civic, kde byl kontakt až ve výši kolena, což hodnotím jako příjemnější.

Po letech s Unem jsem měl pocit, že z auta skoro nevidím (ať už to byla služební Fabie nebo Civic) a jezdil jsem se sedačkou hodně nahoře a vepředu. Pak jsem samozřejmě vnímal omezení pravé nohy, ve Fabii jsem vyslověně trpěl a navíc mi tam věnec volantu zakrýval důležitou část rychloměru. Časem jsem přivykl, a sedím níž a více vzadu a je to v pohodě. Včera jsem sedl do služební Fabie, přede mnou to někdo nastavil tak nízko a dozadu, že jśem se Vůbec nedotýkal toho středového panelu a viděl jsem na tachometr a přitom se mi řídilo pohodlně, takže jsem malinko změnil svůj dosud velmi negativní pohled na Fabie. Za Hondu bych ale neměnil

 

asimov
14. června • 14:35

Seřizujte si vesele podle pocitu, oni jaksi pánové z Hondaclubu nemají rádi kritiku.......což nereflektuje vůbec japonský sebekritický přístup.   Žádné auto není dokonalé, ani Honda ne.

King
16. června • 8:45

Doufám, že sis všiml, že jsem měl k testu pouze dvě výtky, přičemž právě to tlačení mě fakt překvapilo, protože to má Civic podle mého vyřešeno opravdu dobře a není to jen můj názor. Jak autor sedí za volantem nevím, vycházel jsem z fotky figuranta, který si zápěstí na vrchol věnce nepoloží při opřených zádech nepoloží ani kdyby měl ruce jako gibbon. Ovšem pokud autor sedí hodně nakrátko jako já, tím spíš je mi divné, že se mu zdála pětka daleko. to mi prostě hlava nebere. A v tom případě mi hlava nebere taky to, proč tedy nevytknul Civiku špatný posaz za volantem, respektive nemožnost podélného seřízení volantu, které by způsob sezení vylepšilo (nebo jsem to někde přeskočil?). Pak ale nevím, jak by dosáhl na tu řadicí páku. prostě záhada . Jinak mám pocit, že jsem testu nic nevytýkal, což znamená, že s dalším hodnocením souhlasím.

King
16. června • 8:45

Doufám, že sis všiml, že jsem měl k testu pouze dvě výtky, přičemž právě to tlačení mě fakt překvapilo, protože to má Civic podle mého vyřešeno opravdu dobře a není to jen můj názor. Jak autor sedí za volantem nevím, vycházel jsem z fotky figuranta, který si zápěstí na vrchol věnce nepoloží při opřených zádech nepoloží ani kdyby měl ruce jako gibbon. Ovšem pokud autor sedí hodně nakrátko jako já, tím spíš je mi divné, že se mu zdála pětka daleko. to mi prostě hlava nebere. A v tom případě mi hlava nebere taky to, proč tedy nevytknul Civiku špatný posaz za volantem, respektive nemožnost podélného seřízení volantu, které by způsob sezení vylepšilo (nebo jsem to někde přeskočil?). Pak ale nevím, jak by dosáhl na tu řadicí páku. prostě záhada . Jinak mám pocit, že jsem testu nic nevytýkal, což znamená, že s dalším hodnocením souhlasím.

Doporučujeme

Články odjinud