Honda Civic 1.6 Sport: rudý ďábel (kompaktní test)

35 komentářů

Jirka
29. května • 20:17

Perfektní auto, hlavně ve verzi Ep2. Nádherný design, který nezestárne ještě dlouho. V třídveřové verzi sport, bych řekl optimální kompromis mezi cenou a sportovním duchem.
Auto jezdí jak motokára, s výztuhami podvozku v zadním kufru pod kobercem. Motor - klasická D16 s Vtec systémem, zde pro lepší sílu již v nízkých otáčkách. Civic tak umí jezdit s lehkou nohou i za 5,4 litru na 100km. A jednou se mi povedlo dostat průměr i na 4,7 l. Tomu už jsem ani nemohl uvěřit. Auto je spolehlivé a nenáročné na údržbu. I po skoro 20 letech se jedná o velice krásný kus japonské techniky!

bingo
1. dubna • 17:11

"...jehož osobitá mimořádnost je podtržena červenosvětelným obloukem na zádi, nemající obdoby."

to teda

Quido
2. dubna • 11:36

jo, jo, toho jsou tady ty recenze plné, dříve jsem se chechtal, ale ted mne to už nechává chladným.....

Quido
1. dubna • 13:25

U teto recenze mi chybi video - ocenil bych ho zde vice, nez kdekoli jinde....

Q

Quido
1. dubna • 11:04

K tomu prvnimu diskuznimu  prispevku: Nesrovnavejte, probuh, Fabii s Civicem!, jednak je to jina trida, a pak bych kazdemu, co vypusti takovy blabol, doporucoval se v tom projet a pak mluvit. Mel jsem tu prilezitost jet na okruhu v Brne jak s Civicem, tak s Mazdou 3, oboje s motorem 1,6 (a i jinymi auty) . S Fabkou jsem jezdil uz predtim. To se ale neda vubec srovnat!!!!

Rozhodne, co se tyka jizdnich vlastnosti pro sportovni jizdu, tak beze zbytku(!) vede Civic. Mazda je uvnitr urcite utulnějsi, mozna tissi (jen z pocitu, nemeril jsem), ale "nejede".  Civic jede, brzdi (o brzdach tu vubec nebyla rec, a ty jsou pro sportovni jizdu stejne dulezite jako motor) - a tady s tim EDB se auto pri brzdeni ani nehne(!), drzi... no proste parada!!!!
 A pak, v Civicu je fakt mista na rozdavani...
Mnoho priznivcu Hondy vytyka novym modelum mene "sportovnosti" ale zase si nasla Honda plno priznivcu, kteri nemaji tak vyhraneny postoj ke sportovnim autum. Mam pocit, ze u Hondy zvolili rozumny kompromis mezi sportovním duchem a uzitecnosti, coz se v nizsi stredni tride urcite vyplati. A myslim ze stoji taky za zminku, ze Honda Civic (sice v  petidverove verzi) si  vyslouzila 1. misto v hodnoceni "Nejpohodlnejsi auto r.2003 " - dle  casopisu What Car - a toto hodnoceni je brano bez ohledu na tridu!

Q

Mato
1. dubna • 12:33

Nieco v podobnom style som chel napisat (neide porovnat neporovnatelne ... ) - boli ste rychlejsi.

Mulder
1. dubna • 10:26

Mazda 3 byla "nejlepší ve třídě" a Civic ma "Excelentní jízdní vlastnosti". Tak ktery je lepsi ? Mimodek jste mi splnili me prani, kdyz jsem cetl test mazdy 3, tak jsem si rikal o kolik muze byt lepsi (a jestli vubec) nez Civic ... Ale stejne zase nic nevim

Petr Broža
1. dubna • 10:35

Nejenom jízdní vlastnosti dělají dobré auto.

goes
1. dubna • 10:44

Chtel bych se zeptat, zda jeste dokazete rozeznat opravdove rozdily ve kvalite podovozku, co mam moznost zkouset ja, neni uz temer rozdil, jestli clovek sedne do Fabie, Civicu, Golfu, Mazdy nebo jineho auta stejne tridy, pripadaji mi ty podvozky stejne kvalitni, tzn. stejna kvalita pri prekonavani neorovnosti, vedeni vozu v zatackach atd. Prote ty rozdily co byly kdysi se nejak smazaly. Je mi jasne, ze auta maji ruzne nastavenou tuhost podvozku, ale to nema s onou kvalitou, vedenim v zatackach mos spolecneho. Takova Octavka se nakloni, ze to cloveku pripada, ze vyleti ven, ale auto drzi stopu, to same u jine konkurence, ktera ma prozmenu podovzek tvrdy. Jasne, ze jsou vyjimky, kdy podovzek dovoli jet agresivneji, treba u tady zminovaneho CTR, ale to zas neni klasicka seriova produkce, ale odladena sportovni verze. Holt ty rozdily ve kvalite, vykonech, spotrebe, vybave atd. se natoli smazalo, ze uz asi tezko clovek najde nejake auto s opravdu jedinecnymi vlastnostmi a ze je to uz cim dal vic o designu jak interieru tak exterieru, protoze technicke rozdily jsou uz dnes dost srovnane. Co vy na to?

ACE
2. dubna • 10:58

S tou Oktávkou nemohu souhlasit, na standartních pneu začne dle mého názoru v táhlejch zatáčkách relativně brzo přetáčivej smyk a to nehodnotím dle jednoho auta. Nedej bože když je nějakejch 50-80 kg v kufru. Ta Fabka je natom v tomto ohledu lépe o Mazdě nemluvě.

Petr Broža
1. dubna • 12:04

V podstatě máte pravdu. Problémem jsou navíc konkrétní vozy: pokud do srovnávacího testu VW nasadí Golf s 15" koly a Mazda trojku s 16" s "ultra-vzorkem", je jasné, že Golf bude lépe žehlit nerovnosti a Mazda 3 bude tvrdší apod. Pak v člověku zakoření pocit, že Golf má měkčí podvozek a Mazda 3 tvrdší, přitom jsou jejich podvozky jsou srovnatelné.

Za dobré jízdní vlastnosti považuji přijatelný komfort (žehlení nerovností), dobré vedení stopy a neutrální chování v zatáčkách, stejně jako optimálně naladěné řízení (posilovač, převod, zpětná vazba atd.). Dnešní auta jsou v těchto ohledech téměř srovnatelná, ale citelné rozdíly tu stále ještě jsou.

goes
1. dubna • 13:43

cituji "Za dobré jízdní vlastnosti považuji přijatelný komfort (žehlení nerovností), dobré vedení stopy a neutrální chování v zatáčkách, stejně jako optimálně naladěné řízení (posilovač, převod, zpětná vazba atd.)."

prijatleny komfort - ten prece nema s kvalitou nic spolecneho, komfort je prece o naladeni podvozku, bud to bude krasne "plavat" po ceste a clovek nepozna jestli jede po krasnem asfaltu nebo po panelech (treba BMW vyssich rad) nebo clovek uciti kazdy kaminek co je na ceste (treba naladeni CTR, STI atd) a pritom oboji maji kvalitni podovzek. Takze je treba vzit v potaz pro jakou sortu lidi je auto delane. Rekl bych ze Honda je kapku sportovnejsi, nez treba Fabia, proto je treba mit v potaz tvrdsi naladeni a predem s tim pocitat a nesnizovat pak v hodnoceni jizdni komfort, protoze auto je smerovano na trochu jinou sortu lidi.

Co se tyce stopy a vedeni - nejezdim takove testy jako Vy, muzete dat priklad nejakeho auta, ktere na dnesni pomery ma to vedeni stopy a chovani se v ztatackach dosti "zaostale" oproti konkurenci?

Posilovace atd. - opet je to otazkou sorty auta, takovy Matiz to bude mit mekci, nez nejaky sporotvneji zalozeny vuz (doufam, ze takove ty mekke posilovace jako mela kdysi treba Brava uz dnes nejsou.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
1. dubna • 13:56

"clovek nepozna jestli jede po krasnem asfaltu nebo po panelech (treba BMW vyssich rad)" - třeba v BMW 5 to skutečně poznáte, jestli jedete po panelech nebo po asfaltu...

"muzete dat priklad nejakeho auta, ktere na dnesni pomery ma to vedeni stopy a chovani se v ztatackach dosti "zaostale" oproti konkurenci" - Peugeot 307, Citroen Xsara, korejská auta... Pokud projedu autem zatáčku dejme tomu v 90 km/h a v druhém se bojím jet 60 km/h, už to dost o podvozku vypovídá.

K posilovači: nejde jen o posilovač a jeho měkkost/tuhost, ale o jeho charakteristiku, strmost řízení apod.

Možná se vám nezdá, že mezi auty jsou rozdíly, ale pokud byste měl každý týden jiné, věřte mi, že byste změnil názor.

Pavlos
1. dubna • 15:19

ohohóóó

Napsat o 307 , že má ZAOSTALÉ CHOVÁNÍ SE V ZATÁČKÁCH, se mi Zdá trochu jako střílení od boku.

Ve firmě máme BMW 3, Peugeoty 307 Break a subjektivně jíZdní vlastnosti 307 nejsou o moc horší než BMW ( Peugeot je méně agilní, má pomalejší rakce, ale je Zase pohodlnější ).

Ve Světě Motorů byl srovnávací test MaZdy 3 a Peugeotu 307 a jíZdní vlastnosti byly srovnatelné ( MAZDA o trochu lepší = agilnější ). Takže bych se s tou 307 neoháněl.

Ferda
1. dubna • 17:06

ohohóóó

Napsat, že se P307 může rovnat BMW3 může jen někdo, kdo viděl bavoráka jen na obrázku

Pavlos
2. dubna • 9:40

hmmm

další "odborník" který ZNÁ Z VYPRÁVĚNÍ.
3 měsíce jsem jeZdil jako s náhradním voZem s 307 break na 16 kolech 205/55. Pak jsem přesedl do 3-er combi (opět 205/55 R16) a byl jsem PŘEKVAPEN malým roZdílem v jíZdních vlastnostech ( i když by vZhledem ke koncepci měl být výraZný ). On je docela roZdíl meZi 3 sedan a 3 combi. I když v BMW odvedli výbornou práci, tak combi má o trošku horší jíZdní vlastnosti než sedan. Jestli máte nějaký problém, pošlu Vám foto obou aut stojících vedle sebe.

Turbo
2. dubna • 14:25

S 307 jsem tedy nejel, ale 406 dost dlouho. Je sice starsi nez 307, ale BMW3 se to nepriblizilo ani na dohled.

robo
2. dubna • 9:38

Hoooo,

ja teda 307-ku mám a nebojím a bežne chodím do zákruty aj 100-kou a podvozok s tým nemá žiadne problémy. Ty máš 307-ku keď o tom tak "odborne" píšeš?

Huhla
2. dubna • 9:21

Nechápu o čem se tady bavíte...

Nejdřív sám p. Broža napíše že se nedaj srovnávat 2 auta s různým obutím a pak srovná 307 s bmw. Podle mých zkušeností bejvaj na 307 nějaký shit baloony, zato na bavorech najdete i dobrý gumy.

Huhla

goes
1. dubna • 14:03

"kazdy tyden jine" nebylo by lepsi "kazdy tyden jinou" ?

- jo verim, nemenim ty auta tak casto jako vy, spis tak parkrat do mesice se v necem nejaky ten usek sjedu, z cehoz se fakt moc poznat neda, navic se jedna vetsinou o auta tak 4roky a starsi a tam ty rozdily jdou poznad dost vyrazne co je a co neni kvalitni a plne s vami souhlasim...

Jirka
1. dubna • 10:58

Já bych řekl, že goes uhodil hřebík na hlavičku.

Robert
1. dubna • 7:16

Vidim, ze jste zmenili fotoaparat. To vypada na nejaky jednomegapixel za 1500,-Kc.

Snehulda
1. dubna • 8:35

Nebo spis fotacek z nejakyho mobilu

Petr Broža
1. dubna • 10:20

Manfred Strnad dodává zatím fotky pouze na papíru, takže musíme skenovat.

PJ
2. dubna • 11:02

I scan 9x13 se da poridit v neporovnatelne vyssi kvalite pri stejne datove velikosti...

goes
1. dubna • 0:25

holt kde jsou ty doby, kdy Honda delala CRXa a Civicy s motorem 1.6 a vykonem nekde uplne jinde, tech 110PS z 1.6tky je z dnesniho pohledu takovy lepsi nadprumer, ale uz to ztraci na dynamicnosti. Holt asi taky presli k tomu, aby se to lip prodavalo a sprotovni duch se nejak vytratil. A co se tyce ceny, tak ta je jako u Fabky RS, vybava je tak nejak uplne stejna, jizdni vlastnosti asi budou kapku lepsi, ale zase to ztrati na dynamicnosti. No tak uz se holt nebude dat predhodit pri srovnani RSky a Hondy, ze Honda ma lepsi sportovni verze (nepocitam ostry CTR) ale takove ty "lidove" sportacky. No tak jak koukam, uz jenom asi ALfina dokaze udelat seriove vykonejsi motory, nez ma konkurence. Ale jinak pekne auticko designem, jizdni vlastnosti budou urcite super, ale ten motor....

Olga
20. září • 21:11

Asi si Hondu nikdy nejazdil, sadni si a uvidíš,...

endy
2. června • 19:56

Mám Hondu Civic 1.6 VTEC II a mám pocit, že s jinými auty s jednašestkou pod kapotou stovku za 9,2 s neuděláš!!! Ta dynamika tam fakt je!  

W
4. dubna • 21:55

Neboj, Honda slíbila návrat k sportovnějšímu designu a motorům s pár koníky navíc, věř, že to bude zase stát za to!

kewlarsiet
8. července • 21:55

tak to teda nevies o com pises. ved tie zdochliny od VW typu 1.6Mpi roztrham s mojou Hondou 1.4 kedykolvek do psieho zradla. neviem ci si srandoval alebo to myslel vazne. ak nahodou vazne tak uprimnu sustrast.

BigHot
1. dubna • 13:10

Porovnavat je treba modely postavene v ramci vyrobni rady na stejne urovni. Tzn. "spickovou" sportovni verzi od Skody (RS) se spickovou verzi od Hondy (Type-R). A to je pak porovnani trochu jine. Oznaceni Sport ma dnes mnoho aut od vozu jako Getz atd. Je to spise marketingove oznaceni modelu, ktery si muze koupit i masovy zakaznik touzici pritom i trochu po sportovnim duchu vozu. Kdo chce exkluzivitu sahne po Type-R a nenecha se "opit rohlikem". Jinak vetsina zakazniku si koupi zrejme tu 1.4, ktera je mimochodem vykonove srovnatelna s 1.6 od VW. O kvalite se bavit nemusime. Je ovem pravda, ze Honde chybi cisty nekonvencni sportacek, ktery si na nic nehraje, typu CRX. S2000 je uz model jine tridy.

w211
2. dubna • 10:47

1.4 v civicu neni bohuzel vykonove ani pocitove plne srovnatelna s 1.6 od vw - byl to jeden z duvodu, proc jsem civica nekoupil.
krome toho, podle meho osobniho nazoru je treba srovnavat modely se srovnatelnou cenou a TypeR ma od ceny fabieRS hodne daleko :)

Sias
1. dubna • 9:36

Třeba je to tím, že teď musí dodržovat přísnější ekologický normy..

Kolik mělo CRX 1,6ka dřív? 130 koní?

goes
1. dubna • 10:26

no nejsilnejsi Civic mel kolem 170PS, presne uz nevim. SP2000 ma 240PS a normy dokaze dodrzet, Alfa ma pres 120PS z 1.6tky a taky dodrzi ekologicke limity, tak kde je problem u konkurence? Obzvlaste u sportovne ladenych aut, jake me Honda...

Sias
1. dubna • 11:41

Alfa Romeo ma sice vykon vetsi, ale kroutak mensi a splnuje "jen" Euro 3.

Honda ma vetsi kroutak, mensi vykon ale splnuje Euro4.

Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark Progression 3p
Max. výkon [hp/ot.min-1] 120/6200
Max. točivý moment [Nm/ot.min-1] 146/4200
Homologace: euro 3

Honda Civic
Max. výkon [hp/ot.min-1] 110/5600
Max. točivý moment [Nm/ot.min-1] 152/4300
Homologace: Euro 4

Doporučujeme

Články odjinud