Honda Civic 1.6 Sport: rudý ďábel (kompaktní test)

O kvalitách Hondy Civic Type-R netřeba pochybovat. Kvalitám bohužel odpovídá cena. Za cenu výrazně nižší mají sportovně založení řidiči k dispozici jiný Civic s přídomkem Sport. Nakolik se Civic Sport blíží modelu Type-R jsme zjišťovali v testu.
Honda Civic 1.6 Sport: rudý ďábel (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Sportovní vzhled, výborný podvozek, motor, převodovka
  2. Interiér, užitná hodnota, bohatá výbava, parametry
  3. Designér Pavel Hušek o Hondě Civic

Nejvýkonnější z rodiny Civiků - model Type-R jsme před časem představili ve srovnávacím testu. Honda Civic Type-R s dvoulitrovým motorem o výkonu 147 kW/200k nepochybně nadchne příznivce razantní jízdy, ale sportovní zážitky přijdou v tomto vrcholném podání na docela velké peníze. Byli jsme zvědaví, co předvede výrazně levnější model Civic s motorem 1.6 VTEC (81 kW/110 k), zda snese s nejvýkonnějším Civikem srovnání a jestli Civic Sport skutečně dostojí svému označení. ¨

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportovní náturu prozradí sytá červená barva

Modely Civic nové generace prodělaly od svého uvedení na trh v letech 2000 a 2001 lehký "facelift".  Názor na proměnu modelu nám také poskytl známý český automobilový designér Pavel Hušek, jehož postřehy si můžete přečíst v samostatném materiálu. Když japonská automobilka Honda představovala novou verzi Civiku na autosalonu v Paříži v roce 2000 v pětidveřové variantě, bylo na novém modelu zřejmé výrazné ovlivnění evropskými rodinnými vozy nižší střední třídy.

Tradičně nízká sportovní honda se v nové generaci proměnila v automobil vyšší stavby karoserie s důrazem na užitnou hodnotu. Ostrá sportovní příď modelu Civic však zůstala, i když tvarově zcela přepracovaná. Na jaře 2001 se na Ženevském autosalonu představil Civic v třídveřové variantě, jímž se Honda nepokrytě přihlásila ke své sportovní tradici a její fandové si částečně oddychli. Nejnovější "facelift" ukazuje, že japonská automobilka to s návratem ke sportovnímu "image" myslí vážně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na dynamiku si Honda Civic pouze nehraje, ona
dynamická je

Třídveřový Civic umožňuje volbu ze tří benzínových pohonných jednotek. Základ tvoří "čtrnáctistovka" o výkonu 66 kW/90 k, o modelu Type-R (2,0 - 147 kW/200 k) již byla řeč. Testovanou variantu Sport pohání motor 1.6 VTEC o výkonu 81 kW/110 k. Vystačí s takovým agregátem vůz, od něhož všichni očekávají dravou dynamiku?

Excelentní jízdní vlastnosti

Při jízdě se Civikem Sport již v první zatáčce poznáte, že označení je zcela na místě. Pevný podvozek se nenakloní ani o centimetr, a díky přesnému řízení neuhne ze zvolené stopy snad ani o milimetr. Jízda v Civiku Sport 1.6 do značné míry připomíná zážitek s modelem Type-R! Akcelerace sice není z pochopitelných důvodů tak razantní, ale Civic Sport se z klidu ke stokilometrové rychlosti přesto dostane v čase pod deset sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I s 1.6 umí Civic pěkně uhánět, z 0 na 100 km/h zrychlí
pod deset sekund

Vyladění motoru a jeho sladění s pětistupňovou převodovkou je příkladné a po několika kilometrech je vám jasné, že není třeba utrácet za Type-R, když výraznou dynamiku jízdy obstará i šestnáctistovka VTEC. Vůz si však řekl o více benzínu než proklamovaných 6,6 l/100 km jízdy v kombinovaném režimu. Na tuto hodnotu je možné se dostat jen v případě, když označení Sport vypustíte ze svého jízdního projevu…

Vyhovovalo nám umístění řadicí páky vysoko těsně u volantu, se Civikem je lépe častěji řadit, i když pružný motor zvládá lenost řidiče v tomto ohledu celkem s přehledem. Dobře jsme se cítili na celém "pracovišti" řidiče díky pevnému bočnímu vedení sedadel, účelně řešené ergonomii přístrojové desky, a také díky příjemný detailům jako je kvalitní kůží obšitý volant. Bíle podkreslené "budíky" jsou u sportovního vozu samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nápis Sport prozradí, s kým máme tu čest. --- Kola z
lehkých slitin nemohou u takového vozu chybět

Černých plastů by mohlo být méně, na přístrojové desce před spolujezdcem bychom uvítali výraznější designérský nápad, který by plastovou plochu ozvláštnil. Líbila se nám decentní a přesto výrazná červeno-černá kombinace polstrování sedadel, která přirozeně ladila se zářivě červenou barvou celého vozu. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sportovní vzhled, výborný podvozek, motor, převodovka
  2. Interiér, užitná hodnota, bohatá výbava, parametry
  3. Designér Pavel Hušek o Hondě Civic
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků