Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda přichází na trh východní Evropy s novinkou. Malý, stylový sedan s technologíí Hondy na platformě Jazzu se má prosadit na trhu, kde se "malým-velkým" autům tradičně daří. Jaká bude Honda City? Pŕedstavení vozu vám napoví.
Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda brzy zahájí výrobu nového kompaktního sedanu Honda City ve svém závodě v Turecku. Tento nový vůz bude prodáván v Turecku, Maďarsku, České republice, na Slovensku a v Polsku, a jeho výroba začne na konci letošního roku. „Sourozenec“ tohoto modelu je pod názvem Aria dostupný v Asii od konce roku 2002 a je vyráběný v Thajsku.

Honda city použivá stejnou platformu, jako 5-ti dveřový Jazz. Díky kombinaci této platformy a karoserie nabízí poměrně velký vnitřní prosotr při zachování malých vnějších rozměrů. Celková délka Hondy City je 4390 mm, což je o 560 mm více, než u modelu Jazz. K tomu je nutno dodat, že oba vozy disponují stejným rozvorem a tak u City lze očekávat poměrně velké převisy. Velkého vnitřního prostoru je odsaženo díky některým atypickým technickým provedením. Palivová nadrž je zcela nestandardně umístěna pod podlahou v přední části kabiny. Díky tomuto kroku bylo možné udělat v zavazadlovém prostoru nižší podlahu a tak toto mini auto bude disponovat zavazadelníkem o objemu 500 litrů. A díky převzatému sklápění zadních sedaček z Jazzu bude kufr velmi variabilní a rozšířitelný. Řidič tak bude moci sklápět sedadla v poměru 2:1. Díky variabilitě kufru a nízké podlaze budete moci naložit předmět o výšce až 1245 mm.

Honda City dostane motor SOHC i-DSI s objemem 1.2 l o výkonu 61kW (83 k) a točivého momentu 119 Nm při 2800 ot/min. Motor disponuje dvojici zapalovacích svíček v každém válci, což podporuje efektivitu spalování směsi díky nezávislému časování každé svíčky. To umožnilo zvýšení výkonu a snížení spotřeby při zachování velmi dobrých emisních hodnot. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 l na 100 km.

Dobrým jízdním vlastnostem bude pomáhat přední zavěšení MacPherson a zadní náprava tvaru H s torní tyčí. Kotoučové brzy na všech kolech, ABS, EBD, brzdový asistent, EPS a další budou prozměnu pomáhat většímu komfortu a bezpečí při jízdě.

Honda City se bude nabízet ve třech výbavách. S, LS a ES. Základní "S" výbava dostane přední airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, el. ovládaná okna a zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, držáky nápojů, radio s CD přehrávačem, repro, nárazníky v barvě karosérie.

LS dostane navíc kliky a zrcátka v barvě karosérie, vyhřivaná zpětná zrcátka, boční ochrané lišty, chromované vnitřní kliky, bezklíčový vstup, klimatizaci a další reproduktroy. ES k tomu všemu dostane ještě boční airbagy, 15" litá kola místo 14" plechových, sklápěcí vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek
Honda City
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků