Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda přichází na trh východní Evropy s novinkou. Malý, stylový sedan s technologíí Hondy na platformě Jazzu se má prosadit na trhu, kde se "malým-velkým" autům tradičně daří. Jaká bude Honda City? Pŕedstavení vozu vám napoví.
Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda brzy zahájí výrobu nového kompaktního sedanu Honda City ve svém závodě v Turecku. Tento nový vůz bude prodáván v Turecku, Maďarsku, České republice, na Slovensku a v Polsku, a jeho výroba začne na konci letošního roku. „Sourozenec“ tohoto modelu je pod názvem Aria dostupný v Asii od konce roku 2002 a je vyráběný v Thajsku.

Honda city použivá stejnou platformu, jako 5-ti dveřový Jazz. Díky kombinaci této platformy a karoserie nabízí poměrně velký vnitřní prosotr při zachování malých vnějších rozměrů. Celková délka Hondy City je 4390 mm, což je o 560 mm více, než u modelu Jazz. K tomu je nutno dodat, že oba vozy disponují stejným rozvorem a tak u City lze očekávat poměrně velké převisy. Velkého vnitřního prostoru je odsaženo díky některým atypickým technickým provedením. Palivová nadrž je zcela nestandardně umístěna pod podlahou v přední části kabiny. Díky tomuto kroku bylo možné udělat v zavazadlovém prostoru nižší podlahu a tak toto mini auto bude disponovat zavazadelníkem o objemu 500 litrů. A díky převzatému sklápění zadních sedaček z Jazzu bude kufr velmi variabilní a rozšířitelný. Řidič tak bude moci sklápět sedadla v poměru 2:1. Díky variabilitě kufru a nízké podlaze budete moci naložit předmět o výšce až 1245 mm.

Honda City dostane motor SOHC i-DSI s objemem 1.2 l o výkonu 61kW (83 k) a točivého momentu 119 Nm při 2800 ot/min. Motor disponuje dvojici zapalovacích svíček v každém válci, což podporuje efektivitu spalování směsi díky nezávislému časování každé svíčky. To umožnilo zvýšení výkonu a snížení spotřeby při zachování velmi dobrých emisních hodnot. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 l na 100 km.

Dobrým jízdním vlastnostem bude pomáhat přední zavěšení MacPherson a zadní náprava tvaru H s torní tyčí. Kotoučové brzy na všech kolech, ABS, EBD, brzdový asistent, EPS a další budou prozměnu pomáhat většímu komfortu a bezpečí při jízdě.

Honda City se bude nabízet ve třech výbavách. S, LS a ES. Základní "S" výbava dostane přední airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, el. ovládaná okna a zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, držáky nápojů, radio s CD přehrávačem, repro, nárazníky v barvě karosérie.

LS dostane navíc kliky a zrcátka v barvě karosérie, vyhřivaná zpětná zrcátka, boční ochrané lišty, chromované vnitřní kliky, bezklíčový vstup, klimatizaci a další reproduktroy. ES k tomu všemu dostane ještě boční airbagy, 15" litá kola místo 14" plechových, sklápěcí vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek
Honda City
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků