Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda přichází na trh východní Evropy s novinkou. Malý, stylový sedan s technologíí Hondy na platformě Jazzu se má prosadit na trhu, kde se "malým-velkým" autům tradičně daří. Jaká bude Honda City? Pŕedstavení vozu vám napoví.
Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda brzy zahájí výrobu nového kompaktního sedanu Honda City ve svém závodě v Turecku. Tento nový vůz bude prodáván v Turecku, Maďarsku, České republice, na Slovensku a v Polsku, a jeho výroba začne na konci letošního roku. „Sourozenec“ tohoto modelu je pod názvem Aria dostupný v Asii od konce roku 2002 a je vyráběný v Thajsku.

Honda city použivá stejnou platformu, jako 5-ti dveřový Jazz. Díky kombinaci této platformy a karoserie nabízí poměrně velký vnitřní prosotr při zachování malých vnějších rozměrů. Celková délka Hondy City je 4390 mm, což je o 560 mm více, než u modelu Jazz. K tomu je nutno dodat, že oba vozy disponují stejným rozvorem a tak u City lze očekávat poměrně velké převisy. Velkého vnitřního prostoru je odsaženo díky některým atypickým technickým provedením. Palivová nadrž je zcela nestandardně umístěna pod podlahou v přední části kabiny. Díky tomuto kroku bylo možné udělat v zavazadlovém prostoru nižší podlahu a tak toto mini auto bude disponovat zavazadelníkem o objemu 500 litrů. A díky převzatému sklápění zadních sedaček z Jazzu bude kufr velmi variabilní a rozšířitelný. Řidič tak bude moci sklápět sedadla v poměru 2:1. Díky variabilitě kufru a nízké podlaze budete moci naložit předmět o výšce až 1245 mm.

Honda City dostane motor SOHC i-DSI s objemem 1.2 l o výkonu 61kW (83 k) a točivého momentu 119 Nm při 2800 ot/min. Motor disponuje dvojici zapalovacích svíček v každém válci, což podporuje efektivitu spalování směsi díky nezávislému časování každé svíčky. To umožnilo zvýšení výkonu a snížení spotřeby při zachování velmi dobrých emisních hodnot. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 l na 100 km.

Dobrým jízdním vlastnostem bude pomáhat přední zavěšení MacPherson a zadní náprava tvaru H s torní tyčí. Kotoučové brzy na všech kolech, ABS, EBD, brzdový asistent, EPS a další budou prozměnu pomáhat většímu komfortu a bezpečí při jízdě.

Honda City se bude nabízet ve třech výbavách. S, LS a ES. Základní "S" výbava dostane přední airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, el. ovládaná okna a zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, držáky nápojů, radio s CD přehrávačem, repro, nárazníky v barvě karosérie.

LS dostane navíc kliky a zrcátka v barvě karosérie, vyhřivaná zpětná zrcátka, boční ochrané lišty, chromované vnitřní kliky, bezklíčový vstup, klimatizaci a další reproduktroy. ES k tomu všemu dostane ještě boční airbagy, 15" litá kola místo 14" plechových, sklápěcí vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek
Honda City
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků