Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda přichází na trh východní Evropy s novinkou. Malý, stylový sedan s technologíí Hondy na platformě Jazzu se má prosadit na trhu, kde se "malým-velkým" autům tradičně daří. Jaká bude Honda City? Pŕedstavení vozu vám napoví.
Honda City, malý sedan pro východní Evropu

Honda brzy zahájí výrobu nového kompaktního sedanu Honda City ve svém závodě v Turecku. Tento nový vůz bude prodáván v Turecku, Maďarsku, České republice, na Slovensku a v Polsku, a jeho výroba začne na konci letošního roku. „Sourozenec“ tohoto modelu je pod názvem Aria dostupný v Asii od konce roku 2002 a je vyráběný v Thajsku.

Honda city použivá stejnou platformu, jako 5-ti dveřový Jazz. Díky kombinaci této platformy a karoserie nabízí poměrně velký vnitřní prosotr při zachování malých vnějších rozměrů. Celková délka Hondy City je 4390 mm, což je o 560 mm více, než u modelu Jazz. K tomu je nutno dodat, že oba vozy disponují stejným rozvorem a tak u City lze očekávat poměrně velké převisy. Velkého vnitřního prostoru je odsaženo díky některým atypickým technickým provedením. Palivová nadrž je zcela nestandardně umístěna pod podlahou v přední části kabiny. Díky tomuto kroku bylo možné udělat v zavazadlovém prostoru nižší podlahu a tak toto mini auto bude disponovat zavazadelníkem o objemu 500 litrů. A díky převzatému sklápění zadních sedaček z Jazzu bude kufr velmi variabilní a rozšířitelný. Řidič tak bude moci sklápět sedadla v poměru 2:1. Díky variabilitě kufru a nízké podlaze budete moci naložit předmět o výšce až 1245 mm.

Honda City dostane motor SOHC i-DSI s objemem 1.2 l o výkonu 61kW (83 k) a točivého momentu 119 Nm při 2800 ot/min. Motor disponuje dvojici zapalovacích svíček v každém válci, což podporuje efektivitu spalování směsi díky nezávislému časování každé svíčky. To umožnilo zvýšení výkonu a snížení spotřeby při zachování velmi dobrých emisních hodnot. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 l na 100 km.

Dobrým jízdním vlastnostem bude pomáhat přední zavěšení MacPherson a zadní náprava tvaru H s torní tyčí. Kotoučové brzy na všech kolech, ABS, EBD, brzdový asistent, EPS a další budou prozměnu pomáhat většímu komfortu a bezpečí při jízdě.

Honda City se bude nabízet ve třech výbavách. S, LS a ES. Základní "S" výbava dostane přední airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, el. ovládaná okna a zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, držáky nápojů, radio s CD přehrávačem, repro, nárazníky v barvě karosérie.

LS dostane navíc kliky a zrcátka v barvě karosérie, vyhřivaná zpětná zrcátka, boční ochrané lišty, chromované vnitřní kliky, bezklíčový vstup, klimatizaci a další reproduktroy. ES k tomu všemu dostane ještě boční airbagy, 15" litá kola místo 14" plechových, sklápěcí vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek
Honda City

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků