Honda City 1,4: povedená hra na city (velký test)

99 komentářů

Radek
2. září • 15:00

Mám tuhle Hondu už 5 let a jsem s ní naprosto spokojený. Spolehlivá, takřka bezúdržbová, odvezla i věci, které do jiných aut nenacpete díky sklápěcím zadním sedadlům. Po zkušenostech se Škodovkami bych řekl, že by každý škodovkář měl nejprve vyzkoušet Japonce a pak by zahodil klíče od Škodovky a nechtěl o nich slyšet. Vzhhled Hondy City je možná trochu kontroverzní, ale Fábie nebo Logan popřípadě Thálie se s tímhle vozem nedají srovnávat. Jsou to prostě plečky. Aveo bych s tím také moc nesrovnával spíš Cruize. No a co se týká výbavy, tak já tuhle Hondu mám v plné palbě a jsou tam věci, které nemá ani Mazda 3 o těch ubohých Škodovkách ani nemluvě. A jestli tohle auto chcete srovnávat, tak jedině s jinými Japonci a Korejci ne s křápy typu Logan nebo Fábie. Tohle auto má svou úroveň a naprostou spolehlivost na rozdíl od jiných. Hlavně to funguje a jezdí. Když cítíte dynamiku vozu hravě natrhnete na dálnici prdel i silnějším vozům a "vymakanějším" Octáviím. Kdybych se měl rozhodnout znovu, tak za ty peníze bych šel znovu do nové Hondy City následující generace. Ta už má i vzhled, který neurazí tolik prudilů i když nová Elantra je elegantnější. Ale zase ta výbava v základu je opět někde jinde.

Jozef
3. prosince • 12:17

Síce mám na tejto Honde najazdených dosť málo km a zažil som si s nou fakt velký kopec srandy ani raz ma táto kára nezradila .Ako káždý sedan už spomenutej rady ako Logan ,Thalia a Fabča sedan má svoje muchy. Mne osobne s počiatku doslova vadilo jazdit na tých úbohych kolieskach čo tam dali od výroby ale čo by nespravili 17tky 205/40..Jazda ako na motokáre a ani pri 180 tich oproti kamionu na dialnici s nou necuklo :-D. Výbava je fakt super za túto cenu niektoré automobilky nemontujú ani posilnovač riadenia pričom Honda ma komplet okna spataky prosto všetko v elektrike . Muzika sa dala namontovat takže mi tam dopomohol subwofer.Inak fakt palec hore . 500 litrový kufor po sklopeni sedačiek vytvorý malú spalnu . Fakt bomba .. To je môj názor . A ak sú tu majtelia tohto auta poprosil by som na neaký aktivny link čo sa týka výškovonastavitelneho podvozku a neakých dekoračných vecičiek nech ju ešte trocha odlíšim . . .Ďakujem a veľa úspešných km s touto kárkov . :D

PIKACU
16. února • 21:51

a ještě něco bych dodal. city mám již čtvrtým rokem, zatím jsem měnil akorát olej. to jen pro chytráky, kteří tady vypráví o tom, jak je to strašně poruchové.

denton
4. srpna • 0:36

Súhlasím s recenziou.Mám Hondu City Cool 14 dní,dokúpil som elektrony a hmlovky.Keď ju
porovnám s Golfom IV Slovakia 1,4,rok výroby 2002 ,za ktorý som mal predtým,vôbec
zatiaľ nebanujem.Je pravda,že Golf má kvalitnejšie plasty a lepší prístup do kufra,čo je
dané karoseriou typu hatchback,ale ostatná výbava je rovnaká,dokonca City má navyše
kvazi palubný počítač,/mohol byť aj lepší/.Ale keď porovnám cenu,Golf stal skoro 560 000 Sk,s elektronami skoro 580 000, ale bez hmloviek, cez lízing vyšiel pri 50% akontácii na skoro 640 000 sk a predal som ho za niečo vyše 200 000,pričom mal najazdených iba 58000 km,tak pri cene City 459 000 aj s dokúpenými hmlovkami a eletrónami a lízingu bez navýšenia!/akcia/ ,tak nie je o čom hovoriť. A to nespomínam spotrebu,mám vyše 600 km,čiže motor ešte !surový!,mi PP ukázal nalepšiu spotrebu 5,1,synovi dokonca 4,2,na autostráde 5,5,celkove na asi 600 km som spotreboval cca 38 l benzínu.Na Golfe na plnú nádrž /55 l/ som prešiel okolo 720 km,túto istú vzdialenosť prepokladám,že prejdem pri
priem.spotrebe City 5,6-58 l/100 km čo sa po zabehnutí myslím dá dosiahnúť,ale pri 42 l
nádrži.Tak mi vychádza úspora oproti Golfu cca 13 l na 700 km a tu niet o čom hovoriť.

enzo
11. října • 21:16

Mas City 14 dní, ešte nevieš čo máš.Nechápem ako môžeš porovnávat s Golfom.City je o dve triedy nižšie a tak to aj vypadá.Spotreba nie je všetko, ale na to prideš sám.:-)
Ak si zvyknuty jazdit denne 30 km, OK. Ovšemna dlhšie trasy je City absolutne nepohodlná. Iba ak by si bol nejaký aziat s kratkymi nohami a dlhými rukami.;-)
Je to auto skôr pre dôchodcov, pri jazde nad 100 km si treba zapchat uši a zobrat volant oboma rukami, inak lahko skončíš v priekope. Ja som naletel predajcom, dodnes to lutujem. Za tú cenu som mohol mat auto o min 1 triedu vyššie s lepšími jazdnými aj bezp. vlastnostami. Je to HOnda extrem, ozaj asi do Turecka Albanska a pod. Nenechajte sa oblbnut a za tu cenu si možete kupit mnoho lepšich aut

mirek kolařík
3. srpna • 9:17

Fakt asi každý vnímáme svět jinak. Golfa jsem měl přechodně (1 rok) pučenýho od tchána (r.v.2005). Tomu autu se nedalo v principu nic vytknout - dobrý sluha na kterýho mě nenapadlo si stěžovat, ale taky sem neměl důvod ho nějak velebit. V r. 2008 jsem přesed do nové City (zaujala mě akční sleva předváděcího vozu). Dodnes mám ten přechod z Golfa do City v živé paměti a do loňska sem si ho moch i pravidelně připomínat. Loni totiž i tchán přezbrojil a ovlivněn Citinou koupil Civica. Golf byl dobrej, ale studenej, nevzbuzoval ve mě žádné emoce. City je hodně vstřícné auto, velice příjemné a pohodové na řízení, řazení i posez (!), s kterým je radost jezdit jak pomalu tak svižně. Ostrou sport-jízdu sem si City zakázal - na to stavěná není, ale jinak nevidím vůbec žádný problém s rychlými průjezdy v zatáčkách okrskových silnic. Kromě předepsaných výměn oleje jsem neinvestoval do ničeho ani korunu. Na tuhle diskusi jsem narazil náhodou, protože mám letos mrnění přezbrojit starou City za City nové generace a negativní recenze na City kterou vlastním mě fakt překvapily. Hm, popravdě jediná výtka by snad mohla směřovat k obecnému postřehu, že minulá City fakt plně nezapadá do portfolia sportovně střižených Hond typu Accord a Civic. Přeju krásné zbytek léta 2011, které doufám vydrží teplotně aspoň do konce října :-D;-)

peter
17. dubna • 10:59

Příšerné auto na které jsem naletěl a byl jsem rád, že jsem se ho zbavil.
Velice náchylné na boční vítr. Při rychlosti nad 120/km nesyšíš ani rádio.
Je to auto jen do města proto také název City. Při větší postavě značně
nepohodlné sezení.

julio
16. února • 21:39

Velice presne a vystižne. plne souhlasim,taky jsem tak dopad:-/
Cestování do prace 40 km mi prinaselo stres. Taky jsem se ho zbavil. Nemluve o ceste do Italie na dovolenou, co byla hrozna unava.Velice nepohodlne.

vendy
15. března • 18:58

Souhlasím s tím,že Honda City je co do jízdních vlastností mimořádně nepovedené auto.
Po roce provozu spojeném jen se samými potížemi/špatné řízení,poruchy posilovače,výměna řídící jednotky,výměna převodovky řízení atd,plavající zadní náprava při mírně vyšší rychlosti a poskoky do stran atd/ jsem došel k závěru,že jsem se nechal nachytat na vzhledný interier a jeho vybavení a částečně také na velmi úsporný motor/i když uváděná spotřeba se prakticky dosáhnout nedá/ a vyhodil do vzduchu 350T. Domníval jsem se mylně,že když sáhnu po značce Honda nemohu se splést.Ale omyl,mimořádně velký omyl. Teď jen přemýšlím jak se tohoto vozu zbavit a samozřejmě nemám v nejmenším úmyslu nahradit ho opět zn.Honda.Na závěr ještě uvedu dost bídné dílenské zpracování obložení kufru,je opravdu "turecké". A nic na věci nemění vstřícný a ochotný přístup servisních techniků atd.

geordie
23. listopadu • 11:32

Maš Ty pravdu, tento model vôbec nezapadá do portfolia Hondy.Jeho jazdné vlastnosti sú hrozné.Pri rýchlosti nad 100 km/hod auto absolutne nedrží smerovú stabilitu. Po krivých cestách pri vyššej rychlosti je to o držku, auto skače jak koza sedačky su tvrdé, pre vodiča absolutne malo miesta. Niekto chcel spravit z Jazu velke auto tak to aj dopadlo. Ťažisko auta je niekde inde ako ma byť, malý razvor to všetko hovorí za seba. Auto je ozaj vhodné len do mesta, prípadne na dochádzanie do práce aj to tak max 30 km.:-/ No a vodič by mal mat tak 160 cm, aby mal kratke nohy, dlhé ruky, lebo ak si posunie sedačku dozadu, na riadiacu páku takmer nedočiahne. Je pravda, že spotreba je výborná, ale nie nadarmo autu dali názov City. Honda je určite super značka, ale kto hovorí, že s týmto autom sa dá jazdit pohodlne na dlhšie trasy / nad 100 km / nehovorí pravdu.

Pavel
28. července • 21:42

Zajimal by me vas nazor na smerovou nestabilitu vozu. Mame s tim stejny problem, resil jste to s Hondou? dekuji za odpoved

ivca
9. května • 14:19

ahoj minulý týden jsem koupila, nebo spíše zaplatila zálohu na Hondu City . Zatím neměli  tetovací vůz. ale podle recenzí a toho co je navýběr se mi zdá toto auto nej . No doufám, že je . Má za tu cenu skvělou výbavu. oproti jiným autům. Tak doufám. že! je  Nebo ne ?  čekám na každý příspěvěk : Dík čau Iveta

Pavel
15. června • 16:05

A to jsi zaplatila zálohu s tím že jsi ji ani neviděla?To se mi zdá dost odvážné nebo ti na tom až zas tak nezáleží.V City jsem jel a jízda je pěkná sedačky se mi taky líbily co se mi moc nelíbilo ta palubovka s rádiem to vypadá dost lacině,ale snad se dá objednat v tmavé barvě a ne té béžovo-šedivé kombinaci.Taky světlý interiér bych nemusel.Vybírám mezi City a Fabií combi 1.2 Elegance ale asi půjdu do City - ale příští rok

Ninny
17. dubna • 21:32

Kamarad zakoupil za 310 tis.,jen chvilku vahal mezi ni a fabii,urcite tizsi a uspornejsi motor,lepsi vnitrni usporadani - sedacky apod,velka konkurence pro fabii,Honda by jen mela vic zapracovat na marketinku.

Pavel
11. dubna • 20:19

Po přečtení tohoto testu a diskuze jsem se na ni byl podívat naživo.Předtím byl můj dojem z tohoto auta jednoznačně pozitivní,až na cenu.Slušela by 350.000,-Kč za verzi Cool.Po tom co jsem ji viděl jsem na rozpacích pouze z jedné věci.Boční pohled se mi už nezdá tak vyvážený jako na fotkách.Jinak pořád super.Myslím,že bych tento "neduh" byl schopen zkousnout,kdyby cena verze Cool byla v nějaké akci za už zmiňovaných 350.000,-Kč.To je maximum co jsem ochoten za auto dát.A co se mi tak líbí?Za prvé na sedan ač je nijak nemusím vynikající variabilita interiéru.Ty nahoru sklopná sedadla - vynikající,kdo někdy přepravoval vozíčkáře nebo sám je vozíčkář jistě mi dá zapravdu,že lepší místo na vozík není ( i když takových tady asi moc nebude ).Nikdo jiný kromě Jazzu to nenabízí.To nemluvím ani o dopředu sklopných sedačkách do roviny s kufrem taky paráda.Za druhé podle recenze,které věřím skvělý motor - tichý,úsporný a v příznivé sazbě povinného ručení.Za třetí pověstná japonská spolehlivost,i když teď vyráběná v Turecku.
Argumenty o zhovadilosti otevírání kufru pouze klíčkem neberu jako argument o tom jestli bych si takové auto koupil nebo ne.I když přiznávám,mám dálkový centrál na všechny dveře včetně kufru,ale zvyknul bych si.Výhody u mě převažují.Proto si myslím,že tento "malý" sedan je vhodný jako plnohodnotné rodinné auto.Možná lepší jak nějaké combi,vždyť kolikrát převážíte televizi nebo tak velkkou škatuli aby se nevešla do kufru nebo za přední sedačky této Hondy?Pro rejpaly typu nic než 2.0 FSI není auto na dynamické cestování a předjíždění-pánové ne každý může dát za auto např.700.000,-Kč a ročně 10.000,-Kč nebo nevím kolik za povinné ručení.I když by třeba rádi,ale jaksi není z čeho.

Pavel2
12. dubna • 9:18

To Pavel:no zhovadilost to otvírání kufru je a úplně zbytečně u Jazzu je to taky.
Jinak kombi je vždy výhodnější než sedan,malý vstupní otvor nevadí jen u velkých věcí/např.televizor/ale i při skládání nákupů a pozdějším vykládání ven.Samozřejmě komu se líbí vozu typu sedan,tak určité nepohodlí klidně oželí-proti gustu.....
A že má Honda výborné motory o tom není sporu.

Pavel
12. dubna • 9:49

Nejsem nějaký fanda sedanů,ale jestli bych měl vybírat mezi stejně vybavenou Hondou City a Škodou Fabia combi 1.2HTP tak mi rozum říká ber lepší motor na ten kufr si zvykneš!

Pavel2
12. dubna • 10:00

Pokud by Ti nevadilo + 40 000 kč u Hondy city proč ne?

Pavel
12. dubna • 11:27

Podle konfigurátoru na skoda-auto Fabia combi 1.2 HTP Elegance s těmito příplatky :Autorádio Škoda SYMPHONY s CD přehrávačem (11 000 Kč)
Bez odkládací kapsy/boxu (0 Kč)
Deaktivace airbagu spolujezdce (1 500 Kč)
Elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou (5 000 Kč)
Integrovaný držák nápojů v přístrojové desce (550 Kč)
Výškově nastavitelná sedadla vpředu (1 900 Kč)
což zhruba odpovídá Hondě má cenu 386350 Kč ( asi má lepší klimu a boční airbagy )tak jakých 40.000,-Kč? I když v nějaké akci se asi dá koupit levněji to beru ale vycházím z ceníkové ceny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel2
12. dubna • 11:51

No již jsem to jednou tady psal-tempomat,ASR,elektr.kola,boční airbagy,PP,mlh.světlomety atd.Podobnou výbavu má až verze Hondy City za 409000.Jinak teď v rámci Jarní akce +CD,signalizace při couvání,tmavá skla Sunset.Takže,teď jde Fabie kombi Elegance 1.2 47 koupit s metalízou za 368000 kč.Poskládej si s podobnou výbavou Hondu city,jinak už by jsem radši šel do Civica zas tak daleko v akci cenově není.

Pavel
12. dubna • 12:11

No Civic by se mi líbil ale ten startuje na 469.000 a nějakou akci jsem na něj nenašel.

Pavel
12. dubna • 12:31

Oni se dají zmáčknout i prodejci.Když jsem kupoval nové nové auto a byl i u Hondy byla mi dána dost dobrá nabídka,dost hluboko pod oficiální cenu.Bylo to na Civic,ale zhruba před třemi léty.Akorát co mě tehdy zaráželo bylo přímo obrovské havarijní pojištění u ČP,proti škodě ve stejné ceně/zhruba 400 000 kč/+10 000 ročně.Ale to se už možná změnilo.

Luke
21. dubna • 18:07

Na Civic je momentálně asi obtížné usmlouvat výraznou slevu,protože je podle informace dealera o ně velký zájem a velmi dlouhé dodací lhůty (pokud nejde o skladovku, tak objednání v únoru = dodání na podzim). Je ale zajímavé,že při tak enormní poptávce, nejsou na silnici moc k vidění. 

Pavel
12. dubna • 12:34

Zmáčknout se dají to jo,ale že by o řekněme 70-100.000,-Kč to asi ne.Takže Civic pro mě bohužel není.

e_czech
12. dubna • 0:23

Honda City se musí vidět naživo, není to žádné "nedomrlče", ale dospělé auto. Výhradu mám k ceně, vždyť Honda Civic nestojí o mnoho více a nabízí 5. dveře, 6. rychl. st., ESP, přístroj. desku jako v letadle, aut. klima, chlaz. přihrádku, multifunkční display, DO radia na volantu, 16" kola, 6 AB, kotouče na všech kolech aj. Možná jsem jmenoval něco, co má i City - beru to z "koule"! Vyrábí se ve Swindonu (GB). Co se tyká toho, kdo co nebo kolik může dát za auto a za pov. ručení, tak k tomu mám vlastní názor ze života. Mám několik sousedů, chlapů, kteří denně (i ve svátek, pátek, sobota, neděle, velikonoce, vánoce, nový rok, 1. máj atd.) sedí v hospodě od 17:00 hod. až do zavírací hodiny, kdy je hospodský či hospodská vykopnou ven. Denně prochlastají a prokouří min. 200,-- Kč (pivo stojí 15,-- a cigarety asi 50,-- Kč). Takže by na to auto i ručení měli, kdyby nepili. Pijou totíž už od rána v práci. k obědu, svačině. Ovšem, že všechno je relatívní........

Pavel
12. dubna • 8:38

Jsou i jiné priority v životě než hospoda nebo auto.Ti tvoji sousedi ani azto nepotřebujou,když mají furt naváto ne ? Tak co řešíš ?

pavel I.
10. dubna • 12:38

Pokud nemáte chybný údaj, tak nosnost 393 kg je dost malá a jet na dovolenou a vláčet zadek po silnici asi nebude moc dobré.

Marek71
10. dubna • 15:21

To je fakt... pokiaľ taťka s mamkou vážia dobre cez metrák, povedzme dve detičky sú v tomto po nich a do kufru si chcú vziať nejakú tú basu piva a konzervy ( nebudú predsa na dovolenke utrácať za jedlo ), tak cesta do Chorvátska bude asi utrpením, to uznávam

King
10. dubna • 15:12

393 kg je bez řidiče a tuším poloviny nádrže paliva. Honda udává provozní hmotnost, ne pohotovostní. Ten virtuální řidič je myslím 80kilový. A pokud jde  ovláčení zadku po silnici, myslím že vláčet budeš všechny malé sedany, když jim naložíš kufr. Asi proto je u City sešikmený  

GTE
10. dubna • 12:27

Nemohu si pomoci, ale za téměř 380 tisíc se dá koupit daleko větší a pohodlnější vůz se stejnou či lepší výbavou. Napadá mě třeba Citroen C4... fajn, není to sedan, tak co třeba Opel Astra nebo Renault Mégane (Ten stojí jako sedan nějakých 330 + klima a rádio a jsme na těch 380ti).
Za takové peníze získá člověk 100k 1,4 16V motor, mnohem větší rozvor i pohodí, daleko větší kola a u Mégane výrazně lepší vzhled.
Toť můj názor

patrik
10. dubna • 13:47

City zacina na 340 k (bez klimy a par drobnosti), tech 380 je za verzi Cool. Jsou to cenikove ceny, ne akcni - coz jsou tvoje citovane ceny Renaultu, proste cenova valka jede na plnce pecky. Za mesic nebo dva to zase bude jinak. Podle tehle logiky je nutne varovat všechny Fabiare, ze maji rychle schovat srajtofle a prebehnout koupit si Megana nebo dokonce Scenica za smesnych 409k! Jinak: City vubec neni vyrazne mensi nebo dokonce hur vybavene nez Megane sdn 1.4 v zakladu. A uprimne: dost bych se rozmyslel, jestli si mam za 340 nebo 380 koupit bezproblemoveho Japonce s 5 lety zaruky nebo zlobiveho Francouze se 2 lety zaruky a ve vyssi sazbe povinneho ruceni za stejne velky motor. Navic jestli se nepletu jeste dostanu od Hondy metalizu v cene, takze dalsich 11 k je doma. Takze: kazdemu podle libosti, co se komu libi, ale fakticke rozdily nejsou nijak dramaticke.

GTE
13. dubna • 12:12

Nemůžu si pomoct, ale na tak malé auto mi to přijde opravdu předražené. Mégane, Astra či C4 byl jen příklad. Akce? Ta je každou chvilku, tak proč ji nevyužít?
Povinné ručení? Jesti budu platit 5 nebo 3,8 tisíce? Nevím, ale myslím, že kdo si kupuje nové auto za 400tis tohle bude řešit jen okrajově.
Metalíza zdarma? Hmmm.... to je nabídka
Ach jo.... já psal o rozvoru, prostoru, pohodlí atd. Prostě jestli utratit takové peníze za mrňouse s naroubovaným kufrem, nebo za plnohodnotného sedana bez kompromisů.

freo
12. dubna • 9:44

či aj tento turecký japonec bude bezproblémový ?
A ten design... ako z nejakého stredného východu...imho je to zvonka to isté ako Suzuki Liana sedan.

Driver
10. dubna • 12:13

ve zhodnoceni mate 63kw (183 koni).... to sem nevedel, ze to je silnejsi nez O1 RS :c)))

King
10. dubna • 11:10

Možná dělám velkou chybu, když na AR čtu jen testy, které mě zajímají, možná bych si tam podobné věci jako tady přečetl taky, ale protože je nečtu, tak se nad tím musím pozastavit na tomto místě. Nevím, jestli existuje sedan, u kterého si nemusíte dávat pozor na hlavu. Relativně malý úhel otevírání víka? Mě přijde těch 90 stupňů jako klasika. Stejně tak mi hlava nebere zmínku o tom, že třetí sedadlo vzadu je malé. Ono je totiž nalé i u aut jako Audi A6, Ford Mondeo a podobně. Ale proč to nenapsat u City... Bulvy jsem valil i na hlášku o volantu - "v zimě studí" . No to je objev, že plastový volant v zimě studí. Ony studí i ty kožené. Že se smeká více než konkurenční plasťáky nesouhlasím. A nevěřil jsem ani výtkám na kvalitu plastu palubky. Je totiž stejný jako třeba u Yarise a spol. Klasický tvrdý plast, kvůli tečkování navíc příjemný na dotek. Zrcadlení? Standadrní, pouze středový panel se odráží malinko víc. A taky nechápu, jak může mít někdo v City nedostatek místa v příčném směru. A na závěr - celková hlučnost při rychosti 110 km/h kombinací hluku od podvozku, motoru a vzduchu? To jste museli to auto řídit po pěkné kocovoně, kdy jsou uši hodně citlivé. To je s prominutím nesmysl... Tolik asi k tomu, co se mi an testu nelíbilo. A teď k tomu, co mě v testu překvapilo:
Rozplývání se na designem. když je něco méně ošklivé, než thalia a fabia, tak to ještě neznaná, že je to hezké. Myslím, že minimálně aveo a cordoba jsou hezčí. Vzhledem k tomu, jak drtivé kritice podvozku byl nedávno podroben Civic mě překvapilo, že zde nebyla zmíněna dost značná nedotáčivost City. Ještě více mě zaskočilo pochválení řízení City a dokonce zmínka o komunikativnosti.   nechápu. A když už každý test děláte na ty mraky stránek, mohli jste čtenářům přiblížit funkčnost systému i-DSI, přirovnání ke Twin Sparku je hodně přitažené za vlasy, jediné, co mají oba systémy společné je počet svíček na válec. 
A na závěr jedna pochvala - ani jedna zmínka o meziplynech - že byste se začínali lepšit?

Radek Ondrášík
10. dubna • 16:49

Zdravím, už jsem se bál, že se neukážete a nyní k věci.

1. kufr a jeho víko - to není výtka, to je konstatování faktu. Snažil jsem se maximálně uvádět srovnáni s konkurencí a tím, jak je to u ni. Co se týká víka samotného, jsou auta (neříkám, že v dané třídě) které po otevření kufru mají toto víko téměř u zadního okna. Ano, mnoho aut i v jiných a vyšších třídách má úhel +- 90 st. což ale neznamená, že je to dobře - není a není to praktické. Pár stupňů navíc, při otevírání by prostě prospělo.

2. volant - to je problém levných vozů a jejich výbavy. Jistě, každý volant studí, ovšem kožený volant a někdy i jakési pryžové se prostě prohřejí výrazně rychleji. Tyto "tvrdé baliťáky" ne, tam člověka zebou ruce ještě desítky minut. Není to opět věcí pouze City, ale téměř všech vozů, které se snaží být levné.

3. plast - nejsem žádný fanda měkčených plastů, osobně mi stačí, pokud je dostatečně měkčená loketní opěrka ve dveřích a místo, kde člověk často opírá nohu u středového tunelu a jsem spokojený. V testu jsem narážel na vizuální dojem a ten není zrovna nejlepší. Když k tomu autu přijdete, tak prostě na vás dýchne levnota, přitom jsou vozy ve stejné cenové kategorii, které i když použijí tvrdý plast, tak na to dají povrchovou úpravu, která vypadá vizuálně lépe. Toť vše.

4. to zrcadlení pak pramení od tvrdosti a poměrně velkého lesku plastů na plabuce

5. s tím místem jsem to nepochopil...

6. design - osobně se mi design City líbi a nejen mně, ale převážné části mého okolí, takže jsem tyto poznatky převedl do testu. Z malých sedanů působí v reálu výrazně dospěleji a není nijak "nakažen" tím, že by působil jako malé auto s batohem za zadním sklem. Design jako celek je prostě vyvážený, pouze mohutnější boky utopí malá kola.

7. hlučnost - tuto hodnotu neměřím žádným přístrojem, je to spíše subjektivní pocit. Ve své třídě je to plně srovnatelné s konkurenci, tedy ani skvělé, ale ani nic strašného. U malých aut je prostě hluk na místě a říkejte si co chcete. Interiérová hlučnost u těchto vozů je poměrně vysoká i při výrazně nižších rychlostech a při těch dálničních je to již poměrně silné.

8. podvozek a řízení atd. - snad nechcete, abych srovnával City s vozy jako je Civic atd. to je přece nesmysl. Srovnání vlastností je vždy v rámci třídy, tedy proti svým konkurentům. Mezi nimi je City, dle mého názoru, jistější , předvídavější, hravější a díky dobrému řízení a řazení i komunikativnější. Civic je pak něco zcela jiného, ten soupeří s vozy jako je Astra, Golf, Leon, Octavia, Megane. Proto patří City ve své třídě, opět uvádím dle mého názoru, to nejlepší. Zmíněná nedotáčivost je vrozená vlastnost každého vozu klasické koncepce "vše vpředu" a záleží pouze na tom, jak moc je tato vlastnost eliminována. Ostatně i 4x4 nebo zadokolky jsou nedotáčivé. U City jsem nezaregistroval zvýšenou nedotáčivost nad běžnou míru, proto jsem o ni nijak nepsal, navíc toto auto nepovažuji za nijak sportovní a tak i tyto vlastnosti nejsou u City nijak důležité.

9. srovnání i-DSI a Twin Spart je jenom okrajová, aby čtenář pochopil, že se jedná o systém dvojice svíček ve válci, o různé velikosti. Nejedná se tedy o systém stejnýc svíček, které by byly použity např. jako záložní, kdyby jedna nefungovala, jako se dělo v minulosti.

10. meziplyny - ale i ty bych tam napsal :) není problém, ale za celou dobu testu se mi nepodařilo vytočit pravou nohu tak, abych je tam byl schopen dávat i při akčnější jízdě, takže zůstalo pouze u běžného podřazování s meziplynem a opět - nepovažuji City za vůz, u kterého by byla tato vlastnost důležitá.

- jednouše řečeno, pokud srovnávat, tak s konkurencí a netahat do srovnání vozy vyšších tříd a opačně. Pak to postřádá smysl. Cenově proč ne, ale pokud hodnotit jízdní vlastnosti, výbavy, materiály, prostor, tak rovný s rovným.

vendy
15. března • 19:11

Zkuste si,prosím,přečíst můj příspěvek z 15.2.09 o mých víc než špatných zkušenostech s Hondou City.Možná už je to pro Vás nezajímavé,když už bude brzy na trhu nová ,prý ,podle techniků povedená Honda City.Ale těžko se tomu dá po takových trpkých zkušenostech věřit.
A taková zkušenost s touto značkou za 350T je dost síla

tonda
20. července • 16:59

Ano je to tak, buhužel i ja mam skušenosti trpké. Je to podivné auto, velice, velice nepohodlné.
Dílenské spracování a plechy to je skratka turecké dela tohkle auto Honde jenom ostudu.:-/ Nejhorší jsou jizdní vlastnosti neforemnéa tvrdé sedačky. Už nikdy víc. Chvalabohohu jsem ho štastlive prodal. :-)

PIKACU
16. února • 21:36

Nechápu, já to auto mám. mě přijde velice pohodlné, ve městském provozu celkem živé s tichým motorem.

vendy
15. března • 19:10

Zkuste si,prosím,přečíst můj příspěvek z 15.2.09 o mých víc než špatných zkušenostech s Hondou City.Možná už je to pro Vás nezajímavé,když už bude brzy na trhu nová ,prý ,podle techniků povedená Honda City.Ale těžko se tomu dá po takových trpkých zkušenostech věřit.
A taková zkušenost s touto značkou za 350T je dost síla

King
11. dubna • 11:29

Zdravím, už jsem se bál, že neodpovíte
Jak jsem psal v úvodu, dost možná výše uvedené věci vytýkáte všem autům, ale já je čtu jen tady, proto se ozývám. Pokud ale uvádíte, že zdvih kufru odpovídá standardu třídy, nechápu, proč to uvádíte zrovna u City. Pokud někdo chce malý sedan, zřejmě s tím je srozumněn a když to není jinde lepší, tak proč tím protahovat článek? Stejně tak nechápu "objev", že volant v zimě studí a že se kovové pedály smekají a podobně.  
3.&4. V "levnotě" vzhledu plastů se patrně neshodneme. Schválně se podívám, pokud už jste tu testovali nový passat, co je napsáno o plastech tam
5. Jazz/City je jedno z nejprostornějších aut v příčném směru (nechci psát nejprostornější), tak proto nechápu, jak jste se tam nevešli. Omezený posuv sedadel a volant nalepený na palubce, to je ovšem jiné story, taky se pohodlně neusadím
6. To rád slyším
7. Opět, jak jsem psal výše - možná to vytýkáte i fabii, thalii a spol, ale hlučnost City je v dané třídě asi nejmenší. Podběhy jsou odtlumeny z pohledu školní stupnice výborně, motor dobře a aerodynamika chvalitebně. takže bych ji spíš pochválil - s kým srovnáváte?
8. Ovšemže ne, jen jsem to uvedl jako další příklad vašeho poněkud zvláštního srovnávání. Řízení má lepší přinejmenším Fabia i Cordoba, s Aveem jsem neměl tu čest. A stejné je to s podvozkem. City je sice patrně nejkomfortnější malý sedan, ale jízdní vlastnosti má dle mého fabia i cordoba lepší, byť vykoupené horším komfortem. No teda, bojuju tady proti chválení Hondy, co jsem to za fanatika . Shodneme se na tom, že City je nejlepší malý sedan, ale pouze jako celek a s ohledem na jeho určení, ovšem pokud jde o jízdní vlastnosti a řízení, je to dle mého pouze průměr.
9. i-DSI není ani zdaleka jen okrajové. Možná by to zajímalo lidi víc, než to, že volant studí. V tom totiž tkví schopnost auta jet za 4,5 l, i já jsems ním jel za 5,1. Takže upřesním -  Intelligent Dual Sequential Ingition nemá dvě svíčky pro případ, co kdyby..., ale pracuje prakticky ve třech režimech, ale nikoli skokových, ale plynulých. v nízkých otáčkách, kdy spaluje chudou směs, jedna svíčka pálí výrazně dříve než druhá, čím dojde k předzážehu směsi, která tak po zážehu druhé lépe shoří a potlačuje se tak klepání. Proto se motor bez kuckání zvedá již od 1000 otáček a proto při klidné jízdě tak málo baští. Druhý režim ve středních otáčkách zkrátí interval zážehů za stejným účelem a teprve ve vysokých otáčkách pálí obě svíčky současně, pak už ale spotřeba odpovídá standardu třídy. Někdo tu v diskuzi uvedl celkem správně - k čemu malé tříválové diesely, když existuje takovýhle motor?
10. Ale no taaak .
- souhlasím, vytýkejte autům to, co jim chybí, ne čím se vyznačuje daná kategorie a pokud to zmíníte, uveďte to jako obecný fakt a ne charakteristiku auta. 
 
 
 

Radek Ondrášík
11. dubna • 16:43

Tak pokračujeme dále, jen trochu ubereme témat

- ad volant: ono je třeba některé věci opakovat donekonečna. Představte si, že zde přijde čtenář, úplně poprvé a neví, že plastové volanty studí a pro takového je to zcela nová informace. Musíte být proto tolerantní a překousnout věci, které jsou pro vás zcela jasné a prostě "přetrpět" i ty části, které jsou určeny pro širokou veřejnost.

- ad i-DSI: jak říkám, je to obdoba "alfáckého" Twin Sparku vč. funkčnosti a principu...

rmira
11. dubna • 21:13

čtenář, který přijde poprvé, se v článku také dozví, že i-DSi je "časování ventilů"

Pordok
11. dubna • 8:09

Honda uvadza, ze auto ma "Indikator priemernej spotreby". Chcel by som sa spytat, ci niekto vie, co to je? Je to nieco ako palubny pocitac?

Radek Ondrášík
11. dubna • 16:38

je to "okleštěná" verze palubního počítače.

Pordok
12. dubna • 9:31

Dakujem za odpoved. Ale mohli by ste pripadne aj napisat, coho sa tyka to oklestenie?

Pordok
10. dubna • 10:56

Dakujem za vycerpavajucu recenziu.
To auto vyzera doslova neskutocne. Teraz nemyslim jeho dizajn (aj ked ten povazujem za skor lepsi akohorsi).Pri ten cene, vybave, jazdnych vlastnostiach ale hlavne pri tych prevackovych nakladoch myslim, ze neexistuje lepsie auto v porovnatelnej triede.
Jedina vec co mi vadi, je maly nakladaci otvor kufra, ale inak nic.

anderson
10. dubna • 10:04

Ponekud vyssi cena? Podivejte se nejdrive na vybavu tehle Hondy a pak srovnejte se STEJNE vybavenou fabii (napriklad) kde priplacite i za osvetleni kufru a plastove kryty podbehu! Uz jen vsechna okna v elektrice v zakladu hovori za vse. Ale cesky hnup si stejne koupi fabku v sedanu, vzdyt prece na skodovky je vsechno levnejsi . Ovsem uz se jaksi zapomina, ze to budete menit trikrat casteji nez v Honde. Jinak recenze super  

Pavel
10. dubna • 14:32

Jo Honda City fakt má skutečně elekt.ovládání oken i vzadu,ale že jí chybí za skoro stejný peníz/Fabie sedan 1.4 Elegance 387900/boční airbagy,PP,ASR,elekt.zrcátka,tempomat,mlhovky,elektronové kola,pouze manuální klimatizace oproti Fabii o to nevíš-nauč se číst!
http://www.skoda-auto.com/cze/model/fabia/fabiasedan/equip/elegance/

Tomik010
10. dubna • 18:46

Elektricka zrcatka Honde urcite nechybi, ma je totiz i v nejnizsi vybave, coz se o Fabii rici neda  Mozna sis to spletl s elektricky sklopnými, které má verze ES, ale o tom si muzes ve Fabii jen nechat zdat. A jen namatkou k te Fabii, za metalizu musis prihodit 8.500,-, za radio s CD 11.000,-  kotouce vzadu si nekoupis (jedine s lepsim motorem nebo s ESP)...A jeste mi prosim vysvetli o co je klimatizace ve Fabii lepsi nez v City, to by me vazne zajimalo  

Pavel
10. dubna • 14:21

Podívej se o kousek výš na výbavu Fabie sedan Elegance 1.4 55kw a zjistíš ,že plácáš notné hlouposti!

Tomik010
10. dubna • 18:53

A ty se podivej taky kousek vys, ale u Hondy
Za stejne penize jako Fabie 1.4 55kW Elegance v metalize a s radiem s CD, maz uz totiz City 1.4 ES a to je jiné kafe  Ziskas lepsi motor (vyssi vykon i lepsi prubeh, nizsi spotreba, nizsi pov. ruceni), delsi zaruku o rok (u nekterych dealeru i o tri), a jeste lepsi vybavu (ma vsechno jako Fabka Elegance krome tempomatu, + navic el. okna vzadu, el. sklopna zrcatka, vzadu kotouce) a hlavne celkov modernejsi auto! Uvedom si, ze Fabii uz tahne na 8. rok

Pavel
10. dubna • 19:19

To Tomík:ono Honda City už bude mít čtyři roky.Zapoměl jsi u Fabie ASR,PP a u Hondy klíčem otevírání kufru-největší zhovadilost!

Pavel
10. dubna • 21:01

Pokud něco dávám do kufru nebo chci něco s něho vzít,tak je skutečně geniální vytahovat klíče a ještě s něma odemykat kufr.
Otravující nesmysl!Hlavně když ještě něco nesu a třeba prší-jednoduše geniální.PP ani za příplatek.

Tomik010
10. dubna • 19:33

To snad nemyslis vazne? To uz ti zbyl jenom tenhle argument s klicem? Ano mas pravdu, City ma kufr na klic a pokud to nemuzes prekousnout, a zastini to i lepsi motor a delsi zaruku, tak prosim  

ACE.
10. dubna • 9:47

za volantem, divím se že se tam vejde někdo se 2 metry. Já nemám ani 190 a už by to byl důvod, abych si city nekupoval. Do Jazzu se přitom vejdu naprosto pohodlně.

Skyline
10. dubna • 7:58

aby se Skyline nepridal, kdyz jde o Hondu
 
Takze, kdyz jsem City uz pred cca rokem a neco videl na fotkach, dost se mi libilo (tohle auto je totiz City po faceliftu a je tedy relativni novinkou i na ostatnich trzich, kde se prodava cca rok). Oproti puvodnimu modelu, ktery mel svetla z Jazze, se soucasny predek hodi k autu mnohem vic. Nicmene muj nazor je kupodivu vic kriticky, nez clanek znameho honda-kritika goese.
 
S City jsem jeste nejel, takze jen nazor na design:
Interier
Nema chybu a je jednoznacne to nejlepsi, co se v tehle tride da koupit. Se svetlym calounenim vypada tak o tridu vys, nez je. Lacine pusobici Aveo nebo Logan, nemluve o ohoblovanem prkne ve Fabii se to neda srovnat. Novy Yaris sedan ma palubku stejnou, jako "normalni" Yaris a i kdyz je dost dobra, dal bych ji az na druhe misto za City.
 
Exterier
Tady uz tak nadseny nejsem. Zatimco na fotkach se mi auto libilo dost, ve skutecnosti pusobi tak nejak "otekle". Na hnus roku Fabia/Thalia samozrejme ani zdaleka nema, ale za nejhezci ve tride ho taky nepovazuju. Nerozumim totiz tomu, co vedlo Hondu k prilepeni relativne nizkeho kufru, kdyz vyssi kufr by pusobil mnohem vyvazenejsim dojmem a jeste by byl praktictejsi. Za nejlepsi design povazuju Aveo, ktere zvenku vypada jako svebytne auto a puvod v hatchbacku neni poznat vubec. Novy Yaris sedan je pak zhruba cislo 2, ale na zivo jsem ho jeste nevidel (oproti puvodnimu Echu je to ale podle fotek milovy krok dopredu). Na tretim pak City.
 
Celkove to ale hodnotim jako povedene auto a i kdyz bych radsi videl v nabidce i 1.5 VTEC/110 k, se kterym se City nabizi na ostatnich trzich, ve sve tride je na spici s dost velkym naskokem, zvlast diky variabilite a designu interieru, technice a motoru. Proc se trapit v chrochtajici a osklive Fabii 1.4 TDi, kdyz za stejnou cenu mate tichy benzin se stejnou spotrebou? Uz vedle Jazze s 1.2 i-DSI je diesel celkem zbytecna volba a tahle "trinactka" to jeste vic podtrhuje.

patrik
10. dubna • 13:33

Zdravime Skylina Tohle tedy je drsna kritika - konkurentu City. Jestli jsem te spravne pochopil, vlastne se ti nelibi jen exterier, a z nej jenom kufr? Dobra, me se zase docela libi, pripada mi dostatecne vysoko nasazeny (vsak tech 500 litru uplne staci...) a trochu nostalgicky upomina na 90. leta s krasnymi Peugeoty a jinymi milacky. To je podle me zaroven i slabina - ten pocit "stareho" designu nekde v podvedomi. Ale uz jsem tu rikal, ze podle meho je zbytecne delat, jako by City melo ambice byt designove na spici. A kdyz ho beru jako pohodove priblizovadlo a vybornymi uzitnymi parametry, tak budu souhlasit s tvou kritikou - dava svym konkurentum pekne na frak. S tou 1.5 by se imho zbytecne zvedla cena nad 400 k, kde uz zacina byt City nekonkurenceschopny - to uz radeji trochu priplatit a rovnou Civica.

Skyline
10. dubna • 13:49

No ja nevim, pochvalil jsem Aveo zvenku a naopak ho zkritizoval za vnitrek (ten IMHO az moc tihne k provedeni Loganu, byt je zivejsi), pochvalil jsem exterier i interier Yarisu (byt interier se mi v City libi o neco vic, exterier zase o neco min) a jedine, co jsem nepochvalil za nic jsou Fabia/Thalia, ktere u me na zebricku hruzy vedly uz delsi dobu a nebyt Pokojsteru, vedou doted.
 
Uzitne vlastnosti povazuju za bezkonkurencni, a to nejen diky motoru. To ale neni duvodem k obdivu nizkeho kufru. 1.5 VTEC by mozna bylo pres 400k, ale to je konkurence taky (vzdyt Fabia sedan stoji v lepsi vybave taky daleko za 400k) a prestoze by o zadny prodejni trhak neslo, moznost vyberu se ceni. No v zasade se shodnem

Pavel
10. dubna • 14:07

To Skyline:škoda Fabie sedan Elegance/i kombi/ stojí s motorem 1.4 55w 387900kč s podstatně lepší výbavou a navíc když chci otevřít kufr nemusím běhat s klíčem!Má navíc tempomat,PP,mlhovky, hliníkové kola a taky lepší klimatizaci.

Pavel
10. dubna • 14:19

Jo a kdyby to bylo málo tak u Fabie sedan 1.4 Elegance jsou ještě navíc boční airbagy,elekt.zrcátka a třeba taková maličkost jako ASR.Rozdíl v ceně 8000 kč,no nevím kdo za ty peníze Hondu City koupí...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
patrik
10. dubna • 19:24

Ja myslim, ze hlavne City a Fabii nema moc smysl porovnavat, kazde je pocitove nekde jinde a pro jine publikum. Kdyz jsi presvedceny, ze je lepsi vrazit 380k do Fabie sdn 1,4/55 kW v plne palbe, budiz ti to prano. Akorat sem tedy pro uplnost pripis, ze ten motor ma o litr vetsi spotrebu, o vterinu pomalejsi zrychleni a o 10 km nizsi maximalku proti 1.4 DSI u City + ze je ve vyssi kategorii povinneho ruceni. Pokud jde o vybavu, nezapomen treba dodat, ze City ma vzadu kotoucove brzdy, ze ma napr. radio a elektricka okna vzadu a Fabia bubnove + misto radia jen pripravu + elektricka okna jen vpredu. No a ze s doplacenim metalizy konecna cenikova cena Fabie vyleze na 396.400,- (bez radia!). Coz uz je tesne na dohled od City ve vybave ES za 409.900, kde uz jsou i ty bocny bagy, mlhovky, vyhrivana+sklopna zrcatka, optitronove pristroje i ALU kola. - Osobne tohle neresim, protoze za 400k bych asi radeji sahnul nekam vys, nebo by se mi to auto muselo opravdu hodne moc libit. Tak

Zina
7. února • 22:52

City máme už skoro rok, spotřeba, a to jezdím převážně v Praze, je i pod 5 litrů, objem kufru 500 litrů, a to nemluvím o "vychytávce" u zadních sedadel, k tomu je nutno přičíst povinné ručení , které je do 1,3 poměrně dost nízké. Sečteno a podtrženo, auto je to nejen hezké, ale i neokoukané, velmi, a to zdůrazňuji, velmi tiché. Jsem velice spokojená a myslím, že se s Fábií nedá srovnávat.

Pavel
10. dubna • 21:08

Osobně bych tyto peníze za Fabii sedana nedal,za stejný peníz je totiž Fabie kombi,která je o mnoho praktičtější než nesmyslné malé sedany!

Tomik010
10. dubna • 19:28

Souhlas

Tomik010
10. dubna • 18:38

to Pavel: Kdyz uz tady vytahuje nejvyssi vybavu Fabie, tak by bylo slusnosti zminit ze i City ma jeste jednu vybavu a tou je ES, ktera je za 409.900,- a obsahuje samozrejme taktez bocni airbagy, mlhovky, hlinikova kola. A navic oproti Fabii ma kotouce i vzadu, radio s CD v zakladu,metaliza v cene, elektricky sklopna zrcatka (tzv. mavaci elektricky stavitelne maji totiz vsechny uz v zakladu...

Pavel
10. dubna • 19:15

Já se nehádám,ale cena 409900 kč je o 22000 kč víc než u Fabie,navíc chybí tempomat,ASR,PP a otvírání kufru je pořád klíčem,klima manuál.....A do této ceny se už taky vleze 1.4 74kw i s kotouči vzadu.
Navíc Skyline a spol.tvrdily o větší ceně Fabie,což je samozřejmě nesmysl!

patrik
10. dubna • 19:35

Jeste btw: 1.4/74 Elegance Fabia vyjde z metalizou cenikove pres 416k + nutno pocitat nejakych dalsich 10k na radio..., tak pocitejme trebs 425k, to je o 15k vic nez City. Ta motorizace uz je vykonove srovnatelna s City, ovsem dal ma handicap vyssi spotreby a vyssiho povinneho ruceni.
Pokud jde o kufr na klicek, Japonci maji zasadne ovladani kufru od ridice - ja to pokladam za spravne, jelikoz jezdim hodne po meste a nebyl bych rad, kdyby mi na svetlech mohl nejaky vandrak otevrit kufr.

Pavel
10. dubna • 20:53

Možná to nevíš,ale ve Fabii se na křižovatce do kufru ani kabiny nedostaneš,automaticky se všechno zamyká po dosažení určité rychlosti a první musíš otevřít některé dveře zevnitř!Jinak Fabie 74kw jede lépe než Honda city.

Tomik010
10. dubna • 19:27

Cena je stejna, protoze u te Fabie si zapomnel pripocist priplatek za barvu a za radio s CD  Klima ve Fabii je taky manual

Pavel
10. dubna • 20:48

Nesmyslně drahé orig.CD je celkem nesmysl,jinak klima sice není plněautomatická,ale lepší než klasický manuál.Jinak tempomat,PP a další věci nejsou k zahození.

patrik
10. dubna • 13:58

jj - peace, brother Proste je to dobry auto a cenovka odpovida. Kdo chce zavodit, pocka si na Type R. Kdo chce ohromit kolegy z prace, pocka si na Legend. (U te ceny nad 400k je imho problem ne ve Fabii {ta je proti City jasna dvojka} ale v autech vyssich trid, ktera tam ve svych zakladnich verzich uz casto pohodlne dosahnou.)

bingo
10. dubna • 10:43

No teda, tolik kritiky, uplne zirame

Markoff
9. dubna • 22:38

ble, je to strasny hnus, nechapem ako moze toto niekto nazvat peknym dizajnom, oproti tomuto je este aj Fabia sedan a Renault Thalia krasavec, Logan je ina trieda, ale tiez teda hnus, kazdopadne zatial najvyvedenejsi zadok u maleho sedanu kde nekole do oci ako prilepeny kufor mi pripada byt Chevrolet Aveo, naozaj dizajnovo vyvedene auticko na mile vzdialene menovanym + vrcholu hnusu Honda City, zozadu to vyzera pomaly ako nejaka Lada...

fuj
10. dubna • 12:44

jezis, chrobak truhlik, ty uz zamorujes svojimi nezmyselnymi blabolmi aj diskusiu na autorevue.cz ?

cernymotyl
9. dubna • 19:38

I když jsem šťastným majitelem vozu Honda (Jazz), tenhle kousek se mi nelíbí. Nedávno jsem viděl na vlastní oči Chevrolet Aveo a jeho vzhled mě mile překvapil. Vypadal skoro jako dospělé auto

paks
9. dubna • 19:41

Vyzera mozno pekne, ale tie crash testy...

patrik
9. dubna • 19:19

Na City se od chvíle ohlášeného uvedení do ČR a prvních fotek snesla kritika, dokonce i do hondařů, kterým nepasuje do stylu značky - je málo ambiciózní, málo progresivní a ten design není zrovna nejnovější. Možná ale kritici kladou na City nároky, které neodpovídají jeho určení. Především doporučuju všem, kdo City hodnotí jen podle obrázků, aby si dali tu námahu a obhlídli si ho naživo, což jsem já udělal - ve skutečnosti vypadá mnohem větší a působivější, rozhodně spíš v kategorii Octavie než Fabie. A jestli nejste Rotschildi, plánujete koupi sedanu, tak tady je opravdu dobře vybavené auto za velmi přiměřenou cenu, které vám bude věrně sloužit třeba deset let, odveze vás v pohodlí do práce, na chatu i do Chorvatska, přepraví bez odmlouvání hodně šílené porce nákladu a ještě vám nebude zbytečně tahat z kapsy peníze za benzin a opravy. Nic víc, ale taky nic míň.

julio
23. května • 22:05

nemozam s Vami suhlasiť a to z viacerých dôvodov.Auto mám rok a hodlám sa ho zbaviť čo najskôr. Najazdil som 20 tis.km. Bol som s ním aj v Chorvatsku ale cesta tam aj spat bola utrpenim. Od Octavie ma dalako ako z československa do Číny. Auto je pre vodiča absolutne nepohodlné . Takže odporučam vyskušať si ho naživo, myslím tým skušobnu jazdu. Dielenské spracovanie je skutočne turecké a tie plechy..... strach pomyslet na stret s iným autom. Po každom kamienku, či nedajbože lahkom zavadení o niečo v karosérii trvala "jama".:-/:-/
Spoje nárazníkov s karoseriou katastrofa, kvalita plastu narazníka pochybná. Na jar sa mi zadný narazník oddelil od karoserie . Hluk v kabíne pri jazde 110 a viac otrasný, nedá sa počuvať radio. Je to podla mna nakupný košík do Tesca na vzdialenosť 10 km.To jak vpadá auto zvonku je jedna vec, realita trochu smutná druha. Meno City hovorí samo za seba a nečakajte odneho nič viac.:-))

Robo
19. května • 22:38

Jsem rád že jsem si tenhle příspěvek přečet až po té, co jsem si tohle auto koupil. Protože teď, po zkušenosti s tímhle milým společníkem, musím potvrdit co autor napsal, "Od Octavie má daleko ako z Československa do Číny"....naprosto souhlasím, ale v opačném gardu než Julio patrně myslel. I když Citina není čistokrevná vyšlechtěná Honda typu Accord nebo Civic, honďácké srdce pod kapotou tepe a jízda je naprosto pohodová.... kdo je fanda do Škodovek - prosím, ať si jich užívá, ale pro mě by návrat ke Škodovkám bylo pěkně nepřijemné trauma.... fakt, raděj na to ani nemyslet a užívat si Citiny (o větších typech ani nemluvě)..... ;-);-)

Hola
9. dubna • 18:11

no maly sedany.... na takovy Seat Cordoba rozhodne jen tak nejaky nema... Tahle Honda je spolu s Thalii nejosklivejsi maly sedan, ktery jsem kdy videl (Mozna jeste Yaris sedan, ale ten u nas nastesti nejezdi)

rmira
9. dubna • 16:27

i-DSI není "časování ventilů", ale právě ten systém dvou svíček, různého časování zážehů a bohatosti směsi. Ventily jsou "časovány" systémem OHC pořád stejně....

Petr Šidák
16. listopadu • 9:15

jj, přesně tak I-DSI = Integrated Double Sequential Ignition

Ivo
9. dubna • 14:34

technické parametry-motor-výkon-61kW není 183 koní

Petr
9. dubna • 12:23

Nechci krititizovat Hondu, plati to i o Skode, Renaultu.. - stale se jim nedari najit nejaky lepsi tvar pro maly sedan (kupodivu Dacia Logan mi pripada jako nejhezci). Auto jiste splni pozadavky mensi rodiny..ale ten pohled z profilu . Je to proste divny..Ten kufr tam proste nesedi. Vzpominam na VW Vento..do roku 1997..na to se dalo divat..mozna jeste Nissan Almera..   

Mek
9. dubna • 16:04

Z profilu divný!?  - Logan nejhezčí?!!!    - Nevím, co dodat... Tahle Honda vypadá mezi malými sedany bezkonkurenčně nejlépe, na Fabii i Thalii je příliš vidět původ hatchové karoserie, no a Logan je kapitola sama pro sebe...

Cynik
9. dubna • 16:09

Podle me ma tahle mala Honda ten samy problem, jako Thalie a Fabie sedan (i kdyz Fabie podle me vypada nejlepe).

Marek71
10. dubna • 15:10

Tak to musím oponovať. Videl som ju naživo a z malých sedanov má táto Honda, podľa mňa, najvydarenejší dizajn. Neposobí tak divne ako napr. Thalia alebo Fabia sedan. Logan nehodnotím, to je krabica na kolesách, auto vyslovene zamerané na cenu a na užitnú hodnotu a je aj, podľa mňa, určené trochu inému okruhu zákazníkov. Neviem si totiž predstaviť, ako niekto, kto uvažuje nad Loganom, si dá do výberu popri tom aj túto Hondu a naopak.

Markoff
10. dubna • 19:23

ble, vsak je ten kufor neumerne velky a priplacly k autu, to si vazne myslis ze to vyzera vyvazenejsie/lepsie ako Chevrolet Aveo? (bavime sa len o dizajne, obzvlast kufri)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
10. dubna • 20:22

Tak Aveo je v pohode, len by som nesúhlasil s tvojim tvrdením ohľadom Fabie sedan a Thalie:

"ble, je to strasny hnus, nechapem ako moze toto niekto nazvat peknym dizajnom, oproti tomuto je este aj Fabia sedan a Renault Thalia krasavec"

Vážne si myslíš, že Fabia sedan a Thalia sú oproti tejto Honde krásavci ?

Mek
10. dubna • 12:03

Stejný problém jako Fabia a Thalia nemá, protože je to od základu nově navržená karoserie, a ne jen na hatchbacka násilně nalepený kufr... Nechápu, jak to může někdo nevidět?

tark
9. dubna • 16:34

Včera jsem ji viděl (vystavenou, v černé) a hodně se mi líbila.. Škoda, že má jen 61kW... :(

tark
9. dubna • 11:50

S jakými motory (a auty) byste srovnal akceleraci tohoto motoru?

pikacu
16. února • 21:55

a ještě něco bych dodal. city mám již čtvrtým rokem, zatím jsem měnil akorát olej. to jen pro chytráky, kteří tady vypráví o tom, jak je to strašně poruchové.
ps. prominte, že jsem využil váš příspěvek. jinak akcelerace je ok. ve městě. tam je to svižný auto. na dálnici samozřejmě ne.

Radek Ondrášík
9. dubna • 21:46

Konkurenci pro City jsem napsal i v testu. Za přímého konkurenta považuji Fabii sedan, Renault Thalii a nově i Chevrolet Aveo. Pak je otázkou s jakým motorem to srovnáme. S Thalii nemám žádné zkušenosti, co se týče silnějšího motoru a Aveo je moc nové na bližší seznámení. Každopádně dynamicky je to určitě nad úrovni Fabie se slabší čtrnáctkou o tom žádná. Co se týká silnější verze, tam je to složité, papírově je Fabia pružnější a je to pochopitelné. Ten výkon navíc tam je znát a ostatně měření pružnosti to i potvrdily. Motoricky je City postaveno někam mezi konkurenty, tzn. je to něco mezi 1,2 a 1,4 u Thalie a něco mezi 55 a 74 kW u Fabie a ta pružnost je přesně taková. Výhodou prito oběma jedna-čtverkám je pak v pojištění a také ve spotřebě.

Michal
14. ledna • 18:55

S Thálií bych City nesrovnával. Thalii vlastním a i když má možná??? o trošku živější motor, nemá takový prostor ve vnitř a ani takovou variabilitu sedadel. O City uvažuji, že bych si jí pořídil a i když jsem zatím v té fázi, že jsem o City pouze přečetl snad všechny testy a několikrát jsem v ní i seděl, ještě jsem v nejel. Možná, že pak budu (ne)mile překvapen o proti Thalii, ale ve skrytu duše pochybuji, že by byl výkonostně motor v Hondě horší. Zastávám názor, že Honda City je každopádně dílensky lépe zpracovaná a co do spolehlivosti bezkonkurenčně nejlepší v porovnání se Škodovkou, Renaultem, Loganem atp.

Dalibor
10. dubna • 14:47

Pan Radek Ondrašík nás svým testem opět překvapil a poučil o několika novinkách, které neví ani samotní konstruktéři tohoto modelu, označení časování ventilů nbudu ano rozvádět ale do očí bijící "Největší výkon: 61 kW (183 koní) při 5700 ot./min"...zkuste si po sobě článek někdy přečíst, děláte celé redakci jenom OSTUDU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mek
10. dubna • 20:01

Ježiš, tak se neposer, ty osIe...

tark
10. dubna • 16:30

Ostudu? Co je na překlepu špatného...

Doporučujeme

Články odjinud