Honda chystá ohromnou elektrifikaci. Posledním mohykánem bude nový Civic Type R

Už v příštím roce by měly být všechny civilní modely Hondy alespoň částečně poháněny elektřinou. Sportovní hatchback bude posledním vozem s výhradně spalovacím motorem.

Baterie, elektromotory a účinné startér generátory budou za nějakou dobu nedílnou součástí každého nového vozu. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Plánem automobilky Honda je elektrifikace celého portfolia už v příštím roce – s jednou výjimkou. A tou bude ostrý hatchback Civic Type R, který by se měl napřesrok objevit už v jedenácté generaci.

Minitest Honda Civic Type R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Minitest Honda Civic Type R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Ta by měla být dle náznaků ve formě konceptu sedanu pro americký trh a v zahraničí přistižených maskovaných prototypů zřejmě o chlup konzervativnější než současná verze. Velké výrazné křídlo na zádi si však zachová. Novinka by měla mít o něco delší rozvor, po technické stránce se větší změny nečekají – stále budou poháněna přední kola, řadit budeme šestistupňovou manuální převodovkou s možností automatických meziplynů a pohon zajistí vylepšená verze přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce K20 ve verzi C1.

Výkon by měl povinně překonat současných 235 kW (320 k). Doufejme, že nová verze také dostane větší nádrž, ta současná s 46 litry musí kvůli apetitu motoru na čerpací stanici až příliš často. Větších změn se dočkáme uvnitř, automobilka hodlá zapracovat na kvalitě zpracování a hlavně na infotainmentu, který (jak britskému magazínu Autocar přiznali manažeři automobilky) ve srovnání s konkurenčními systémy typu MBUX poněkud zaostává.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 36 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků