Pro hlavní světové trhy včetně Číny počítá Honda s 40% podílem elektrických a vodíkových vozů do roku 2030, v roce 2035 má jít o 80 % a v roce 2040 pak plných sto procent. Zdroj: Honda

Pro hlavní světové trhy včetně Číny počítá Honda s 40% podílem elektrických a vodíkových vozů do roku 2030, v roce 2035 má jít o 80 % a v roce 2040 pak plných sto procent. | Zdroj: Honda

Na špici tohoto vývoje má být nová značka e:N – písmena mají znamenat pochopitelně elektřinu a novotu. V následujících pěti letech ji ponese deset nových modelů. Zdroj: Honda

Na špici tohoto vývoje má být nová značka e:N – písmena mají znamenat pochopitelně elektřinu a novotu. V následujících pěti letech ji ponese deset nových modelů. | Zdroj: Honda

Prvními vozy budou e:NS1... Zdroj: Honda

Prvními vozy budou e:NS1... | Zdroj: Honda

...a e:NP1. Technické parametry zatím neznáme. Zdroj: Honda

...a e:NP1. Technické parametry zatím neznáme. | Zdroj: Honda

Budoucnost značky e:N pak naznačuje trio konceptů futuristických tvarů, které jako by vypadly ze sci-fi filmu.  Zdroj: Honda

Budoucnost značky e:N pak naznačuje trio konceptů futuristických tvarů, které jako by vypadly ze sci-fi filmu.  | Zdroj: Honda

Na špici tohoto vývoje má být nová značka e:N – písmena mají znamenat pochopitelně elektřinu a novotu. V následujících pěti letech ji ponese deset nových modelů. Zdroj: Honda
Prvními vozy budou e:NS1... Zdroj: Honda
...a e:NP1. Technické parametry zatím neznáme. Zdroj: Honda
Budoucnost značky e:N pak naznačuje trio konceptů futuristických tvarů, které jako by vypadly ze sci-fi filmu.  Zdroj: Honda
5
Fotogalerie

Honda chystá elektrickou ofenzivu. Futuristické koncepty e:N budou jezdit do pěti let

Japonská značka představila svou vizi budoucnosti na online konferenci. Týká se hlavně Číny, ale mohla by přetéci i do zbytku světa.

Smělými plány Honda v poslední době nešetří. Do roku 2050 chce srazit smrtelné nehody svých vozů i motocyklů na nulu a ve stejném časovém horizontu má být také zcela uhlíkově neutrální. Pro hlavní světové trhy včetně Číny počítá s 40% podílem elektrických a vodíkových vozů do roku 2030, v roce 2035 má jít o 80 % a v roce 2040 pak plných sto procent. Pro Čínu pak po roce 2030 plánuje výhradně hybridy a elektromobily.

Na špici tohoto vývoje má být její nová značka e:N – písmena mají znamenat pochopitelně elektřinu a novotu. V následujících pěti letech ji ponese deset nových modelů, které jsou primárně určeny pro Čínu, ale není vyloučeno jejich rozšíření do zbytku světa. Jako první půjdou na trh modely e:NS1 a e:NP1 – v galerii jde o černo žlutý a šedý vůz. V prodeji budou již na jaře příštího roku, výrobu zajistí čínské závody Dongfeng Honda a GAC Honda.

Budoucnost značky e:N pak naznačuje trio konceptů futuristických tvarů, které jako by vypadly ze sci-fi filmu. Jde o SUV, GT a kupé, které by se mohly objevit v sériové podobě do konce aktuální dekády. Masivní elektrifikace si samozřejmě vyžádá nejen nová dealerství, ale také stabilní dodávky komponentů. Honda proto posílí svou spolupráci se strategickým partnerem CATL kvůli dostatku baterií.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud