Honda chce znovu překonat rychlostní rekord. Sekačka má uhánět přes 240 km/h

Nejrychlejší sekačka na světě možná revoluci v autoprůmyslu neudělá, ale nám dává pořád větší smysl, než rekord sedmimístného SUV na severní smyčce Nürburgringu.

Mezi fanoušky aut se často objevuje špičkování napříč příznivci jednotlivých značek. Při diskusi s majiteli vyladěných Civiců se často kde kdo otře o sekačky. Ano, Honda je vyrábí, jsou to dobré stroje. Sympatické ale je, že Japonci se těmto přezdívkám nevyhýbají a jdou jim provokativně naproti.

Minitest Honda Civic 1.6 i-DTEC: Ufoun, který vás nesežere

Minitest Honda Civic 1.6 i-DTEC: Ufoun, který vás nesežere

Třeba Civic Type-R přestavěli na pick-up se sekačkou na korbě, a hot-hatchi se pro změnu designově přiblížila automatická sekačka. V roce 2014 pak Honda zkonstruovala nejrychlejší sekačku na světě. Tehdy uháněla 188 kilometrů za hodinu.

Jenže tento rekord byl překonán a Honda si jej nechce nechat vzít. Za tímto účelem se spojili se svým partnerem z britského seriálu cestovních vozů, Team Dynamics. Do jednomístné sekačky litrový motor z motocyklu CBR1000RR Fireblade SP, který má 190 koňských sil ve třinácti tisících otáčkách.

Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Instalovali i šestistupňovou převodovku, závodní volant, sedadlo, odlišná kola s lepivými pneumatikami, závodní brzdy a další drobnosti. Sekačka má pro splnění rekordu být stále schopna sekat trávu, kvůli čemuž má na zádi elektromotor, který pohání nože z karbonových vláken. Cílem je překonání rychlosti 150 mil za hodinu, tedy 241 km/h.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků