Honda chce znovu překonat rychlostní rekord. Sekačka má uhánět přes 240 km/h

Nejrychlejší sekačka na světě možná revoluci v autoprůmyslu neudělá, ale nám dává pořád větší smysl, než rekord sedmimístného SUV na severní smyčce Nürburgringu.

Mezi fanoušky aut se často objevuje špičkování napříč příznivci jednotlivých značek. Při diskusi s majiteli vyladěných Civiců se často kde kdo otře o sekačky. Ano, Honda je vyrábí, jsou to dobré stroje. Sympatické ale je, že Japonci se těmto přezdívkám nevyhýbají a jdou jim provokativně naproti.

Minitest Honda Civic 1.6 i-DTEC: Ufoun, který vás nesežere

Minitest Honda Civic 1.6 i-DTEC: Ufoun, který vás nesežere

Třeba Civic Type-R přestavěli na pick-up se sekačkou na korbě, a hot-hatchi se pro změnu designově přiblížila automatická sekačka. V roce 2014 pak Honda zkonstruovala nejrychlejší sekačku na světě. Tehdy uháněla 188 kilometrů za hodinu.

Jenže tento rekord byl překonán a Honda si jej nechce nechat vzít. Za tímto účelem se spojili se svým partnerem z britského seriálu cestovních vozů, Team Dynamics. Do jednomístné sekačky litrový motor z motocyklu CBR1000RR Fireblade SP, který má 190 koňských sil ve třinácti tisících otáčkách.

Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Dodávka Honda N-Van míří mezi Kei cars, zaujme chybějícími sloupky B

Instalovali i šestistupňovou převodovku, závodní volant, sedadlo, odlišná kola s lepivými pneumatikami, závodní brzdy a další drobnosti. Sekačka má pro splnění rekordu být stále schopna sekat trávu, kvůli čemuž má na zádi elektromotor, který pohání nože z karbonových vláken. Cílem je překonání rychlosti 150 mil za hodinu, tedy 241 km/h.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků