Honda chce dobýt nebe – firemním tryskáčem HondaJet

Nejde o žádný bláznivý nápad poslední doby, Honda uvažuje o výrobě letadel už dlouho. Firma vyvinula sedmimístný business jet, který chce uvést na trh příští rok.
Honda chce dobýt nebe – firemním tryskáčem HondaJet

Letecké ambice automobilky nejsou malé, Honda chce se svým letadlem získat nejméně čtvrtinový podíl na trhu firemních proudových strojů. 

Třetí největší japonská automobilka a největší světový výrobce motocyklů a motorů prochází nyní posledními fázemi získávání certifikátu na svůj sedmimístný letoun. Firma by v prvním pololetí příštího roku chtěla dostat tempo jeho výroby na 80 strojů ročně.

Honda začala přijímat zakázky na svůj tryskáč v roce 2006 a za tři dny od otevření objednávek jich měla více než stovku. Šéf Honda Aircraft Company se sídlem v Severní Karolíně na dnešním setkání s novináři aktuální počet zakázek nesdělil, uvedl však, že firma jich má na zhruba tři roky produkce.

Klepněte pro větší obrázek
HondaJet má mít tišší motor, proti konkurenci má být jeho spotřeba o 20 procent nižší a provozní náklady mají být na dvou třetinách konkurence nebo níže.

„HondaJet bude tím, čím byl Civic pro Američany v 60. letech. Naši konkurenti stále ještě vyrábějí technologií 90. let 20. století,“ řekl zakladatel a šéf Honda Aircraft Mičimasa Fudžino.

Výrobci malých firemních tryskáčů prodají kolem 200 strojů ročně. Hlavními konkurenty stroje HondaJet jsou cessny od americké firmy Textron a letadla brazilské společnosti Embraer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Honda zahájila výzkum a vývoj letadel pod vedením Fudžina už v roce 1986. 
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků