Honda CBR600RR: model 2007 je tu (představení)

Nová generace ostré šestky od Hondy bude lehčí a silnější. Pojďme se podívat na první oficiální informace.

Na veřejnost se dostaly první oficiální informace o nové Hondě CBR600RR. Její současná podoba již potřebuje změnu jako sůl, aby dokázala držet krok se svými nejbližšími konkurenty v podobě Yamahy R6, Suzuki GSX-R 600 nebo Kawasaki ZX-6R Ninja.

Nový motocykl CBR600RR je lehčí a výkonnější a měl by útočit na první místo v poměru výkon/hmotnost. Pod kapotou bude menší, lehčí a kompaktnější řadový čtyřválec, který by měl mít lepší průběh výkonu ve středních otáčkách a samozřejmě bude v nejvyšších otáčkách silnější než současná verze. Další odlehčení se odehrálo na rámu, převodovce, na hořčíkových válcích motoru, výfukových svodech a spoustě dalších prvků.

Modifikací prošel airbox, nasávací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zážeh a vše bylo optimalizováno pro lepší reakci na plyn. Přepracován byl i chladič motocyklu. CBR600RR strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se ladil tvar a nastavení karosérie pro lepší obtékání vzduchu. Lehce se změnila i ergonomie a jezdecká pozice jezdce. Jezdci by při řízení měl pomáhat nový elektronicky řízený tlumič řízení HESD, odvozený od většího sourozence, Hondy CBR1000RR Fireblade.

Tip: Přečtěte si redakční hodnocení supersportovní Hondy CBR1000RR Fireblade.

Technické specifikace

Model: CBR600RR
Modelový rok: 2007

Motor: kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 ccm
Výkon: 88,2 kW (120 k) v 13 500 ot/min
Kroutící moment: 66 Nm v 11 250 ot/min
Vrtání a zdvih: 67 x 42,5 mm
Kompresní poměr: 12,2:1
Rozvod a počet ventilů: DOHC, 4 ventily na válec
Převodovka: 6stupňová
Sekundární převod: řetěz
Přední odpružení: obrácená vidlice o průměru 41 mm,  možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Zadní odpružení: kyvná vidlice s centrálním tlumičem, možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Brzdy vpředu: dva kotouče o průměru 310 mm, radiální třmeny se čtyřmi pístky
Brzdy vzadu: jeden kotouč o průměru 220 mm
Pneumatiky: 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu, disky z lehkých slitin
Výška sedla: 820 mm
Sucha hmotnost: 155 kg
Barvy kapotáže: černá, červená/černá, stříbrná/černá, modrá/stříbrná

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Barevné verze

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Černá --- červená/černá --- stříbrná/černá --- modrá/stříbrná
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků