Honda CBR600RR: model 2007 je tu (představení)

Nová generace ostré šestky od Hondy bude lehčí a silnější. Pojďme se podívat na první oficiální informace.

Na veřejnost se dostaly první oficiální informace o nové Hondě CBR600RR. Její současná podoba již potřebuje změnu jako sůl, aby dokázala držet krok se svými nejbližšími konkurenty v podobě Yamahy R6, Suzuki GSX-R 600 nebo Kawasaki ZX-6R Ninja.

Nový motocykl CBR600RR je lehčí a výkonnější a měl by útočit na první místo v poměru výkon/hmotnost. Pod kapotou bude menší, lehčí a kompaktnější řadový čtyřválec, který by měl mít lepší průběh výkonu ve středních otáčkách a samozřejmě bude v nejvyšších otáčkách silnější než současná verze. Další odlehčení se odehrálo na rámu, převodovce, na hořčíkových válcích motoru, výfukových svodech a spoustě dalších prvků.

Modifikací prošel airbox, nasávací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zážeh a vše bylo optimalizováno pro lepší reakci na plyn. Přepracován byl i chladič motocyklu. CBR600RR strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se ladil tvar a nastavení karosérie pro lepší obtékání vzduchu. Lehce se změnila i ergonomie a jezdecká pozice jezdce. Jezdci by při řízení měl pomáhat nový elektronicky řízený tlumič řízení HESD, odvozený od většího sourozence, Hondy CBR1000RR Fireblade.

Tip: Přečtěte si redakční hodnocení supersportovní Hondy CBR1000RR Fireblade.

Technické specifikace

Model: CBR600RR
Modelový rok: 2007

Motor: kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 ccm
Výkon: 88,2 kW (120 k) v 13 500 ot/min
Kroutící moment: 66 Nm v 11 250 ot/min
Vrtání a zdvih: 67 x 42,5 mm
Kompresní poměr: 12,2:1
Rozvod a počet ventilů: DOHC, 4 ventily na válec
Převodovka: 6stupňová
Sekundární převod: řetěz
Přední odpružení: obrácená vidlice o průměru 41 mm,  možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Zadní odpružení: kyvná vidlice s centrálním tlumičem, možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Brzdy vpředu: dva kotouče o průměru 310 mm, radiální třmeny se čtyřmi pístky
Brzdy vzadu: jeden kotouč o průměru 220 mm
Pneumatiky: 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu, disky z lehkých slitin
Výška sedla: 820 mm
Sucha hmotnost: 155 kg
Barvy kapotáže: černá, červená/černá, stříbrná/černá, modrá/stříbrná

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Barevné verze

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Černá --- červená/černá --- stříbrná/černá --- modrá/stříbrná
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků