Honda CBR600RR: model 2007 je tu (představení)

Nová generace ostré šestky od Hondy bude lehčí a silnější. Pojďme se podívat na první oficiální informace.

Na veřejnost se dostaly první oficiální informace o nové Hondě CBR600RR. Její současná podoba již potřebuje změnu jako sůl, aby dokázala držet krok se svými nejbližšími konkurenty v podobě Yamahy R6, Suzuki GSX-R 600 nebo Kawasaki ZX-6R Ninja.

Nový motocykl CBR600RR je lehčí a výkonnější a měl by útočit na první místo v poměru výkon/hmotnost. Pod kapotou bude menší, lehčí a kompaktnější řadový čtyřválec, který by měl mít lepší průběh výkonu ve středních otáčkách a samozřejmě bude v nejvyšších otáčkách silnější než současná verze. Další odlehčení se odehrálo na rámu, převodovce, na hořčíkových válcích motoru, výfukových svodech a spoustě dalších prvků.

Modifikací prošel airbox, nasávací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zážeh a vše bylo optimalizováno pro lepší reakci na plyn. Přepracován byl i chladič motocyklu. CBR600RR strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se ladil tvar a nastavení karosérie pro lepší obtékání vzduchu. Lehce se změnila i ergonomie a jezdecká pozice jezdce. Jezdci by při řízení měl pomáhat nový elektronicky řízený tlumič řízení HESD, odvozený od většího sourozence, Hondy CBR1000RR Fireblade.

Tip: Přečtěte si redakční hodnocení supersportovní Hondy CBR1000RR Fireblade.

Technické specifikace

Model: CBR600RR
Modelový rok: 2007

Motor: kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 ccm
Výkon: 88,2 kW (120 k) v 13 500 ot/min
Kroutící moment: 66 Nm v 11 250 ot/min
Vrtání a zdvih: 67 x 42,5 mm
Kompresní poměr: 12,2:1
Rozvod a počet ventilů: DOHC, 4 ventily na válec
Převodovka: 6stupňová
Sekundární převod: řetěz
Přední odpružení: obrácená vidlice o průměru 41 mm,  možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Zadní odpružení: kyvná vidlice s centrálním tlumičem, možnost nastavení komprese, útlumu a odskoku
Brzdy vpředu: dva kotouče o průměru 310 mm, radiální třmeny se čtyřmi pístky
Brzdy vzadu: jeden kotouč o průměru 220 mm
Pneumatiky: 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu, disky z lehkých slitin
Výška sedla: 820 mm
Sucha hmotnost: 155 kg
Barvy kapotáže: černá, červená/černá, stříbrná/černá, modrá/stříbrná

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Barevné verze

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Černá --- červená/černá --- stříbrná/černá --- modrá/stříbrná
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků