Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Aby supersportovní Honda Fireblade udržela po dvouleté existenci na trhu krok s konkurencí, shodila 3 kila dolů a naopak nabrala motor, vstřikování, výfukový systém, brzdy ad. Modelový rok 2006 vrací CBR1000RR mezi elitu.
Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Litrové CBRko má nový odlehčený páteřový rám z hliníkové slitiny, ve kterém je usazen řadový čtyřválec o objemu 998 ccm. Kapalinou chlazený, čtyřdobý agregát s 16 ventily má řadu technologických prvků ze závodního stroje RC211V. Při podrobném zkoumání byste zjistili, že např. sací kanály hlavy válců mají přepracovaný tvar, výfukové kanály mají větší velikost nebo byl zvýšen kompresní poměr na 12,2:1.

Celkovému výkonu 126 kW (172 k) v 11 250 ot. také přispěly nové duální kónické ventilové pružiny instalované na sacích ventilech nebo modifikovaná řídící jednotka. Maximální točivý moment 114,5 Nm dosahuje Fireblade v 10 000 ot/min. Výkon se na asfalt přenáší pomocí šestistupňové převodovky, řetězu a zadního kola o rozměrech 190/50 ZR17, vpředu je 120/70 ZR17.

Faceliftem prošly i plasty, motocykl je po úpravách aerodynamičtější, ale i tak si zachoval původní vzhled závodního derivátu RC211V. Fireblade má o centimetr kratší rozvor (nyní 1 400 mm) a suchá hmotnost stroje je po "přísné dietě" 176 kg. Z výčtu novinek bych ještě zmínil modifikovaný elektronický tlumič řízení, který si nastavuje optimální odpor podle rychlosti jízdy.

Jezdec dále pocítí ostřejší a výkonnější přední radiální brzdy od firmy Tokico, kde kotouče mají rozměr 320 x 4,5 mm. O odpružení se stará přední obrácená vidlice s trubkami o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrálem, který nabízí 13 poloh nastavení předpětí.


Honda CBR1000RR Fireblade

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků