Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Aby supersportovní Honda Fireblade udržela po dvouleté existenci na trhu krok s konkurencí, shodila 3 kila dolů a naopak nabrala motor, vstřikování, výfukový systém, brzdy ad. Modelový rok 2006 vrací CBR1000RR mezi elitu.
Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Litrové CBRko má nový odlehčený páteřový rám z hliníkové slitiny, ve kterém je usazen řadový čtyřválec o objemu 998 ccm. Kapalinou chlazený, čtyřdobý agregát s 16 ventily má řadu technologických prvků ze závodního stroje RC211V. Při podrobném zkoumání byste zjistili, že např. sací kanály hlavy válců mají přepracovaný tvar, výfukové kanály mají větší velikost nebo byl zvýšen kompresní poměr na 12,2:1.

Celkovému výkonu 126 kW (172 k) v 11 250 ot. také přispěly nové duální kónické ventilové pružiny instalované na sacích ventilech nebo modifikovaná řídící jednotka. Maximální točivý moment 114,5 Nm dosahuje Fireblade v 10 000 ot/min. Výkon se na asfalt přenáší pomocí šestistupňové převodovky, řetězu a zadního kola o rozměrech 190/50 ZR17, vpředu je 120/70 ZR17.

Faceliftem prošly i plasty, motocykl je po úpravách aerodynamičtější, ale i tak si zachoval původní vzhled závodního derivátu RC211V. Fireblade má o centimetr kratší rozvor (nyní 1 400 mm) a suchá hmotnost stroje je po "přísné dietě" 176 kg. Z výčtu novinek bych ještě zmínil modifikovaný elektronický tlumič řízení, který si nastavuje optimální odpor podle rychlosti jízdy.

Jezdec dále pocítí ostřejší a výkonnější přední radiální brzdy od firmy Tokico, kde kotouče mají rozměr 320 x 4,5 mm. O odpružení se stará přední obrácená vidlice s trubkami o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrálem, který nabízí 13 poloh nastavení předpětí.


Honda CBR1000RR Fireblade

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků