Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Aby supersportovní Honda Fireblade udržela po dvouleté existenci na trhu krok s konkurencí, shodila 3 kila dolů a naopak nabrala motor, vstřikování, výfukový systém, brzdy ad. Modelový rok 2006 vrací CBR1000RR mezi elitu.
Honda CBR1000RR Fireblade: "Ohnivé ostří" prošlo faceliftem

Litrové CBRko má nový odlehčený páteřový rám z hliníkové slitiny, ve kterém je usazen řadový čtyřválec o objemu 998 ccm. Kapalinou chlazený, čtyřdobý agregát s 16 ventily má řadu technologických prvků ze závodního stroje RC211V. Při podrobném zkoumání byste zjistili, že např. sací kanály hlavy válců mají přepracovaný tvar, výfukové kanály mají větší velikost nebo byl zvýšen kompresní poměr na 12,2:1.

Celkovému výkonu 126 kW (172 k) v 11 250 ot. také přispěly nové duální kónické ventilové pružiny instalované na sacích ventilech nebo modifikovaná řídící jednotka. Maximální točivý moment 114,5 Nm dosahuje Fireblade v 10 000 ot/min. Výkon se na asfalt přenáší pomocí šestistupňové převodovky, řetězu a zadního kola o rozměrech 190/50 ZR17, vpředu je 120/70 ZR17.

Faceliftem prošly i plasty, motocykl je po úpravách aerodynamičtější, ale i tak si zachoval původní vzhled závodního derivátu RC211V. Fireblade má o centimetr kratší rozvor (nyní 1 400 mm) a suchá hmotnost stroje je po "přísné dietě" 176 kg. Z výčtu novinek bych ještě zmínil modifikovaný elektronický tlumič řízení, který si nastavuje optimální odpor podle rychlosti jízdy.

Jezdec dále pocítí ostřejší a výkonnější přední radiální brzdy od firmy Tokico, kde kotouče mají rozměr 320 x 4,5 mm. O odpružení se stará přední obrácená vidlice s trubkami o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrálem, který nabízí 13 poloh nastavení předpětí.


Honda CBR1000RR Fireblade

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků