Honda CBF600S: motorka pro každého (test)

Honda připravila pro rok 2004 několik motonovinek. Jednou z nejžádanějších bude bezpochyby polokapotovaná šestistovka CBF600S, která nabízí spoustu zábavy i užitku za fantastickou cenu lehce nad dvě stě tisíc (doplněno video).
Honda CBF600S: motorka pro každého (test)

Padne každému

Podle letošních statistik prodejů nových motocyklů v ČR je letos větší zájem o silnější kubatury než tomu bylo dříve, největšími taháky už tedy nejsou malé padesátky a skútry. Z velké japonské čtyřky vede u nás i ve světě Honda. Právě Honda pro letošní rok postavila nový model do třídy polokapotovaných šestistovek, který má šanci stát se bestsellerem a sesadit z trůnu dlouholetého krále v podobě Suzuki Bandit. Motocykl se montuje ve dvou verzích - jako klasický "naháč" s předním kulatým světlem (označení N) a verze s polokapotáží (S), kterou máme k dispozici my.


TIP: Stáhněte si video s Hondou CBF600S. Motorku jsme vyzkoušeli na dlouhých rovných úsecích i klikatých cestách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Uhlazené tvary této Hondě sluší, design neprovokuje ani nenudí

Nová Honda CBF600S byla postavena dle konceptu "Just Fit" neboli "padne každému". Tato motorka využívá osvědčené komponenty a je přizpůsobena pro širokou vrstvu lidí bez ohledu na jejich fyzické proporce a řidičské zkušenosti. S CBF můžete jezdit opravdu denodenně: na úřady, do práce nebo na krátké vyjížďky za holkama. Největším kouzlem je ovšem její přizpůsobivost, díky svému komfortnímu naladění motorka zvládne i delší cestu ve dvou - třeba k moři na dovolenou. Ve všech případech budete mít "pod zadkem" vždy dost výkonu na pořádné svezení. Na druhou stranu ne tolik, aby ho nezvládl motorkář-začátečník či žena-motorkářka. Poslouží ovšem i pokročilým, kteří se po letech vrací z astronomických výšin, jež nabízí supersportovní vysokoobjemové stroje, a nehledají nic radikálního a extrémního.

Srdce z Hornetu

Základem tohoto modelu je už několikrát osvědčený čtyřválcový motor o objemu 600 ccm. Ten vychází ze sportovní šestistovky CBR600F (ročník 98), vedle toho se od roku 1998 montuje do klasického naháče CB600F pod názvem Hornet, kde má výkon 97 koní. Pro Hondu CBF byl výkon snížen na 57 kW (78 koní), což prospělo lepšímu rozložení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. V praxi to znamená naprosto lineární nárůst výkonu, který je k dispozici už ve spodu, a vynikající pružnost motoru. Ten je použitelný už od tří tisíc otáček, okolo pěti a šesti tisíc se probírá podobně jako devítistovka, pokud budete chtít jezdit sportovně, stačí ho držet nad hranicí sedmi tisíc. Točit ho můžete bez problémů až k dvanácti tisícům, což už je oblast červeného pole. Výrobce uvádí vrchol výkonu v deseti a točivého momentu v osmi tisících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Potkávací světlo svítí automaticky, to druhé je dálkové --- Blikače jsou integrované

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Známý čtyřválec z Hornetu poskytuje 78 koní --- Výfuková koncovka je z nerezu

Šestistupňová převodovka pracuje jemně a hladce, pouze při zařazení jedničky před rozjezdem to trošku "klapne". Hledání neutrálu je bez problémů, k čemuž slouží i kontrolka na přístrojové desce. Překvapivé zrychlení CBF nabízí na šestý převodový stupeň, od šestistovky s tímto výkonem byste to skutečně nečekali. Maximální rychlost se pohybuje okolo 210 km/h, což není v porovnání se sportovními šestistovkami nic moc, za tak výbornou pružnost motoru to ale stojí. Na šestku můžete klouzat krajinou už od 70 - 80 km/h, pokud vás zbrzdí nějaký nedělní jezdec, stačí "chirurgicky" polechtat plyn a za dvě sekundy vám kouká na záda. Pokud se vám zachce vypálit z křižovatky jako M. Schumacher z boxů, vytočte jedničku "do krve", při zařazení dvojky tam budete mít 100 km/h, což trvá asi 3,8 sekundy. Žádné ze sériových aut prodávaných v Česku to tak rychle nedokáže. Spotřeba se pohybuje mezi pěti až osmi litry naturalu. Nádrž na 19 litrů slibuje dojezd cca 300 kilometrů.

Pohodlný posez

Honda CBF600S ovšem není žádný sportovec, nejlépe se cítí na klikatých okreskách, kde si můžete vychutnat schopnosti jejího povedeného, byť jednoduchého a ocelového rámu páteřového typu. Ačkoli pohotovostní hmotnost motocyklu je skoro 230 kilogramů, pocit těžkopádnosti vás opustí hned v první zatáčce. Motorka jde do zatáček s lehkostí a bez zaváhání, ovladatelnost je vážně dobrá. Při razantnějších průjezdech a výraznějších náklonech ovšem můžete chytnout stupačkou o zem, a to vzhledem k jejich nízkému umístění. Na druhou stranu to prospívá jezdecké pozici, která je uvolněná. Svůj kus pohodlí si na širokém sedle najde i spolujezdec. Motorka se přizpůsobí skutečně každému, a to zejména díky nastavitelnému sedlu (tři polohy) a přednímu štítku (dvě polohy). Ten chrání jezdce zhruba do 140 - 160 km/h, při rychlejší jízdě je potřeba se trošku schovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedlo je pohodlné pro jezdce i spolujezdce, který může využívat praktických držadel

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přístroje bez nápadu --- sytič na levé straně motoru - přední kotoučová brzda

Malou výtku bych měl ke zpětným zrcátkům, ve kterých vidíte spíše vaše ramena než dění na cestě. Vzhledem k tomu, že je motor plněn karburátory, při chladných rozjezdech je zapotřebí přikrmit motor sytičem. Trošku nešťastné je jeho umístění, z levé části motoru bych ho přesunul na řidítka. Brzdám z Hornetu není příliš co vytknout, v kombinaci s ABS mají údajně o něco pomalejší náběh. Systém ABS je v této třídě vůbec novinkou, k motorce si ho můžete připlatit za dvacet tisíc. Malou zmínku dlužíme i přístrojovému panelu, který se skládá z klasických analogových budíků. Oproti moderním digitálním přístrojům konkurence je to malý návrat do minulosti, svou funkci ovšem plní dobře. K dispozici máte dvě denní počítadla a hodiny - škoda že neukazují čas i po vytažení klíčku - to už je ale jenom detail.

Za ty peníze... 

Honda CBF600S zkrátka nedisponuje žádnými hi-tech výstřelky moderní doby jako je vstřikování, digitální přístrojový panel, zadní světlo z LED diod nebo výfuk svedený pod sedlo. Je to poctivá motorka na každodenní ježdění, která se nezalekne ani větších dálek. Úžasná je její užitná hodnota, za cenu 209 900 Kč dostanete skutečně hodně. Polokapotovaný Bandit od Suzuki sice stojí 194 900 Kč, koncepčně je to však o mnoho starší motorka. Na druhé straně stojí moderně pojatá Yamaha FZ6 Fazer, za tu ovšem zaplatíte 234 318 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CBF600S útočí hlavně cenou, která rozhodně není vykoupena kvalitou

Technické údaje

  • Honda CBF600S
  • Motor: řadový čtyřválec 600 ccm
  • Výkon: 57 kW (78 koní) při 10 500 ot./min
  • Točivý moment: 58 Nm při 8000 ot./min
  • Převodovka: šestistupňová
  • Brzdy: 2 x 296 mm (přední), 240 mm (zadní)
  • Pneumatiky: 120/70-17 (přední), 160/60-17 (zadní)
  • Hmotnost: 197 kg (bez náplní), 230 kg (pohotovostní)
  • Nádrž: 19 l (15,5 + 3,5 l)
  • Maximální rychlost: 210 km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 3,8 s 
  • Cena: 209 900 Kč, 
             229 900 Kč (s ABS)
  • Odkaz na web: www.honda.cz
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků