Honda CBF250: nejen pro osmnáctileté začátečníky (velký test)

Není to tak dávno, co Honda rozšířila svou širokou paletu motocyklů o modely CBF, kterým od letošního roku vládne litrová verze. Na druhém konci je motocykl CBF250, který má nespornou výhodu - můžete na něm jezdit už od 18 let. Není to ale jeho jediná přednost, čím vším nás zaujal, se dočtete v našem prvním velkém testu "dospělé" motorky.
Honda CBF250: nejen pro osmnáctileté začátečníky (velký test)
Seznam kapitol
  1. Výtažek ze silničního zákona, Honda CBF250
  2. Jdeme se projet, spotřeba a jízda ve dvou
  3. Závěr, plusy a minusy, technické informace, kompletní fotogalerie

Něco málo ze silničního zákona a proč zrovna kubatura 250 ccm

Po jedné z řady novel silničního zákona bylo vydávání řidičským průkazů pro velké a silné motorky posunuto na věkovou hranici 21 let. Od patnácti let, nebo s řidičákem na skupinu B + poskup. AM, můžete jezdit na mopedech do 50 ccm, kde je celá paleta skútrů a jim podobných jednoválcových včeliček.

Tip: Přečtete si dva srovnávací testy, Peugeot 50 Trekker vs. Derbi Predator 50 a Keeway Hurricane 50 vs. Honda SCV100 Lead.

Od šestnácti máte možnost jezdit už na stopětadvackách, ale celkový výkon agregátu nesmí být větší než 11 kW. Od 18 let už je to krapet lepší, ale pořád jsme ještě nevyhráli, neboť vyhláška říká: "opravňuje pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW nebo s poměrem vykon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg..."

Stručně řečeno, můžete si koupit něco slabšího nebo si nechat seškrtit výkon podle jednoduchého vzorce: suchá hmotnost motorky * 0,16 (např.: motocykl o hmotnosti 200 kg může mít max. výkon 32 kW). "Neomezeně" je to pak až od 21 let.

Honda má v nabídce motocyklů pár variant přesně podle silničního zákona: od 16ti let můžete létat např. na XL125V (výkon přesně 11 kW) a aby jste si nemuseli nechávat zaškrtit motorku, máte možnost od 18ti skočit do sedla CBF250 s výkonem 15 kW/20k.

Motocykly řady CBF

Řada CBF vznikla s myšlenkou přinést zákazníkům univerzální motocykly pro každodenní použití. Najdeme zde polokapotáže u modelů CBF1000 a CBF600S a naháče v provedení CBF600, 500 a 250. Na první pohled u naháčů je zřejmé, že design kopíruje úspěšnou řadu CB600F Hornet, u polokapotáží je to už trochu jiná káva.

Tip: Přečtěte si jízdní dojmy z modelů CBF600S a CBF1000.

Honda CBF250

Celková koncepce motorky připomíná bratránky z řad Hornetů spíše než větší CBF. Menší dvěpade na první pohled vypadá dost podobně jako větší půllitrový sourozenec, ale druhý pohled jasně naznačí rozdíly: CBF500 má např. o válec více, jinou koncovku výfuku, odlišně tvarované sedlo nebo kotoučovou brzdu i na zadním kole.

Moderní design CBF250 působí energickým dojmem, ostře řezaná nádrž a podsedlové plasty naznačují, že nepůjde o nějaké ořezávátko. Motorka je dopracována do nejmenších detailů na výbornou, pochvalu zaslouží i přístrojové deska s digitálním palivoměrem, hodinami a denním počítadlem kilometrů. Sportovní vzhled podtrhují 17palcová hliníková litá kola s pěti paprsky. Celkový dojem mírně kazí snad jen postraní madla spolujezdce a zpětná zrcátka, která Honda používá snad už 20 let. Mírně nostalgicky působí také přední světlo a přední blatník.

Pod šestnáctilitrovou nádrží je usazen vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 249 ccm. Čtyřventilový agregát disponuje výkonem 15 kW (20,4 k) v 8 000 ot/min a maximální točivý moment 22 Nm nastupuje v 6 000 ot/min. Motor svou sílu na zadní kolo přenáší pomocí šestistupňové manuální převodovky a řetězu.

Po asfaltu rotují 17palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 100/80 vpředu a 130/70 vzadu. Nerovnosti silnic se snaží zachytit přední teleskopická vidlice o průměru 37 mm a zdvihem 130 mm, vzadu je kyvná vidlice s tlumičem Monoshock o zdvihu 100 mm. Poslední z výčtu technických informací jsou brzdy, vpředu je dvoupístkový kotouč o rozměrech 276 x 4 mm, vzadu je buben o průměru 130 mm.


Honda CBF250

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výtažek ze silničního zákona, Honda CBF250
  2. Jdeme se projet, spotřeba a jízda ve dvou
  3. Závěr, plusy a minusy, technické informace, kompletní fotogalerie
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků