Honda CBF1000: univerzální voják

Honda má ve vysokoobjemové kategorii motocyklů hned několik zástupců: supersportovní Fireblade, luxusní a komfortní Gold Wing a cestovní Pan-European. Řada zákazníků ale chtěla nějaký mix všeho zmíněného a Honda jejich volání vyslyšela. Výsledkem je model CBF1000.
Honda CBF1000: univerzální voják

Design modelu polokapotovaného litrového stroje jasně nese rodové znaky a geny řady CBF. Univerzální podvozek z šestistovky se objevil i u této novinky a díky své všestrannosti snese sportovní jízdu stejně jako delší výlety po rozbitých českých silnicích. Předností bude jistě řada vychytávek a dlouhý seznam příplatkové výbavy, jako je např. ABS, výškově nastavitelné sedlo, polohovatelný větrný štít, zadní kufr o objemu 35 nebo 45 l a dvojice bočních úložných prostor o celkovém objemu 58 nebo 66 l, vyhřívané rukojeti řídítek nebo sada karbonových doplňků karosérie.

V páteřovém rámu Mono-Backbone je usazena pohonná jednotka a světe div se, jedná se o řadový čtyřválec ze supersportovního modelu CBR1000RR Fireblade. Kapalinou chlazený čtyřtaktní agregát byl naladěn na výkon "pouhých" 72 kW (98 k) v 8 000 ot/min, což snižuje procento opotřebení a poruchovosti. Maximální točivý moment je 97 Nm a motocykl jej dosahuje v 6 500 ot/min.

Výkon se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz. Sedmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu. Brzdový systém obsahuje dva kotouče o průměru 296 x 4,5 mm vpředu, na zadním kole je kotouč 240 x 6 mm. Ve výčtu technických informací ještě zmíním odpružení: vpředu je teleskopická vidlice 41 mm a má zdvih 120 mm; vzadu je kyvná vidlice se systémem Pro-Link s plynovým tlumičem HMAS, zdvih osy 120 mm.

 
Honda CBF1000

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků