Honda CBF1000: univerzální voják

Honda má ve vysokoobjemové kategorii motocyklů hned několik zástupců: supersportovní Fireblade, luxusní a komfortní Gold Wing a cestovní Pan-European. Řada zákazníků ale chtěla nějaký mix všeho zmíněného a Honda jejich volání vyslyšela. Výsledkem je model CBF1000.
Honda CBF1000: univerzální voják

Design modelu polokapotovaného litrového stroje jasně nese rodové znaky a geny řady CBF. Univerzální podvozek z šestistovky se objevil i u této novinky a díky své všestrannosti snese sportovní jízdu stejně jako delší výlety po rozbitých českých silnicích. Předností bude jistě řada vychytávek a dlouhý seznam příplatkové výbavy, jako je např. ABS, výškově nastavitelné sedlo, polohovatelný větrný štít, zadní kufr o objemu 35 nebo 45 l a dvojice bočních úložných prostor o celkovém objemu 58 nebo 66 l, vyhřívané rukojeti řídítek nebo sada karbonových doplňků karosérie.

V páteřovém rámu Mono-Backbone je usazena pohonná jednotka a světe div se, jedná se o řadový čtyřválec ze supersportovního modelu CBR1000RR Fireblade. Kapalinou chlazený čtyřtaktní agregát byl naladěn na výkon "pouhých" 72 kW (98 k) v 8 000 ot/min, což snižuje procento opotřebení a poruchovosti. Maximální točivý moment je 97 Nm a motocykl jej dosahuje v 6 500 ot/min.

Výkon se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz. Sedmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu. Brzdový systém obsahuje dva kotouče o průměru 296 x 4,5 mm vpředu, na zadním kole je kotouč 240 x 6 mm. Ve výčtu technických informací ještě zmíním odpružení: vpředu je teleskopická vidlice 41 mm a má zdvih 120 mm; vzadu je kyvná vidlice se systémem Pro-Link s plynovým tlumičem HMAS, zdvih osy 120 mm.

 
Honda CBF1000

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků