Honda CB600F Hornet: vcelku přítulný sršeň (velký test)

Honda loňský rok nasadila na trh třetí generaci šestistovky Hornet. Model prošel řadou estetických i technických úprav a v nové podobě se stává velkým konkurentem pro střední třídu naháčů. Motocykl jsme testovali na okreskách, na dálnici i na okruhu. Přečtěte si naše redakční resumé.
Honda CB600F Hornet: vcelku přítulný sršeň (velký test)
Seznam kapitol
  1. Představení modelu CB600F Hornet, posez a motor v praxi
  2. Jízdní dojmy z města, dálnice a okruhu - Brzdy, spotřeba a jízda ve dvou
  3. Závěr, plusy a minusy, technické údaje a kompletní fotogalerie

Po testu menšího motocyklu, Hondy CBF250, a seznámení se s novinkami Hondy na brněnském Masarykově okruhu jsme dostali příležitost otestovat velmi rozšířený model CB600F Hornet.

  
Honda CBF250 ---- Honda Day na Masarykově okruhu

Honda CB600F Hornet

Ostře řezané hrany Hornetu naznačují, že jde o pěkně ostrou břitvu pouličních bojovníků. V porovnání se staršími modely je jasné, že se snaží více zaujmout moderními tvary a prvky. Světlomet s čirou optikou, tvar nádrže, podsedlové plasty s integrovaným světlem nebo přepracovaná palubní deska jsou jistě módní, ale možná budou právě proto rychleji stárnout. Testovaný Hornet měl metalízu Titanium, která sice není patřičně výrazná, ale celkově se ke stroji hodí a po třetím či čtvrtém pohledu na motorku zjistíte, že má i luxusní nádech.

Jíž z dálky vypadá Hornet jako svalovec, široký výfuk, pneumatiky a nová upside-down (USD) vidlice vizáž streetfighteru jen podtrhují. Přesto však nadále evokuje pocit lehkosti a hbitosti. Tvar výfuku koresponduje s hranami plastů, ovšem ten na starších modelech vypadal víc agresivněji. Palubovka s velkým otáčkoměrem přišla o analogový tachometr a jeho místo zabral multifunkční LCD panel.

Pohonná jednotka má stále svůj prapůvod v modelu CBR600 z roku 1997. Jedná se o kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec o objemu 600 ccm. Motor se čtveřicí karburátorů Keihin a čtyřmi ventily na válec disponuje výkonem 71 kW (97 k) v 12 000 ot/min. Maximální točivý moment činí 63 Nm v 9 500 ot/min. Agregát spolupracuje s šestistupňovou převodovkou a sekundární převod tvoří řetěž.

Podvozek tvoří osvědčený rám Mono-Backbone, disponující vysokou pevností a tuhostí. Vpředu se objevila upside-down vidlice Showa o průměru 41 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrálním tlumičem. Na předním 17palcovém kole s pneumatikou 120/70 jsou dva kotouče o průměru 296 mm, vzadu je obutí 180/55 a jeden menší kotouč, 220 mm.


Honda CB600F Hornet - Sršeň, co se nebojí konkurence

Posez a motor v praxi

Hornet svoji stavbou bude vyhovovat spíše menším a středním postavám, ale ani já jsem si se svými 191 cm na pozici za řídítky nestěžoval. Posez je pohodlný, nohy a ruce v optimální poloze. Stroj by možná snesl širší řídítka pro lepší komfort, ale daní by byla menší prostupnost např. v kolonách aut. Ostatní ovládací prvky jsou jak šité na míru a poskytují dostatek komfortu i pro delší cesty. Ergonomie Hornetu padne snad každému bikerovi do ruky během pár okamžiků, nic vás nevyvede z míry a ani nepřekvapí.

Po nastartování a zařazení prvního stupně jde motor progresivně a hladce do otáček. Převodovka je přesná a skvěle odstupňovaná, během testu se mi stalo snad pouze dvakrát, že se nezařadil stupeň, který jsem chtěl. Motor se okolo 7 tis. ot. projevoval drobnými vibracemi, které nijak zvlášť nevadily. Téměř stokoňový agregát má slušný tah již od dolního spektra otáček, to pravé se ale začne odehrávat až po překročení hranice 9 000 ot. Chcete-li jet pořádnou "střelbu", musíte motor točit a točit... Své maximum má kolem 12 000 ot., takže máte poměrně slušné pásmo velkého zátahu. Dostatek síly agregátu a trocha cviku umí poslat Hornet bez problémů na zadní.

  
Pohodlné sedlo pro řidiče, spolujezdec se už tolik neusmívá - řadový čtyřválec 600 ccm, 71 kW (97 k)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení modelu CB600F Hornet, posez a motor v praxi
  2. Jízdní dojmy z města, dálnice a okruhu - Brzdy, spotřeba a jízda ve dvou
  3. Závěr, plusy a minusy, technické údaje a kompletní fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků