Honda Brio: nový prcek pro východ

Honda již na počátku ledna letošního roku Honda vystavila na veletrhu Auto Expo 2010 v indickém metropoli koncepční studii své kompaktní novinky s prostým označením New Small Concept. Již dnes, tedy v první prosincový den malá Honda zazáří také na sedmadvacátém International Motor Expo v Thajsku. Na stánku Hondy však již neuvidíme pouhou studii, ale předprodukční provedení minivozu Honda Brio.

Ten by měl v dohledné době začít zaplavovat silnice rozvojových zemí, například v Thajsku a Indii se jeho nástup do prodejů čeká již během poloviny příštího roku. K tomu, aby se mu v očích místních řidičů podařilo nabídnout bezpečnější a komfortnější variantu cestování na mopedech, budou k nejdůležitějším a nejsledovanějším parametrům patřit vnější rozměry nového vozu. Pětidveřová Honda Brio, jež se již nemá dočkat žádných výraznějších modifikací, se vyznačuje délkou jen 3 610 mm, široká bude 1 680 mm a vysoká 1 475 mm.

Přesto si předprodukční verze modelu Brio zachovala řadu rysů původní studie, na první pohled si ale všimneme především jiného tvarování přídě s maskou chladiče. Podle mého názoru však tato modifikace zavání tím, že byla šita poněkud horkou jehlou. Na jednu stranu lépe odpovídá pojetí používanému u ostatních soudobých sériových vozů značky Honda, ale s celkovým pojetím přední části karoserie modelu Brio příliš nekoresponduje. Interiér je naproti tomu laděn překvapivě komfortně a působí hodnotným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Brio se má stát skutečně masově vyráběným vozem, jenž by měl na trzích rozvojových zemí patřit k vůbec nejlevnějším dvoustopým vozidlům. Proto možná poněkud překvapí, že právě pro Indii a Thajsko jsou připraveny poněkud specifické modely řady Brio, jež mají lépe odpovídat „potřebám místních zákazníků“. K modifikacím patří modernější pohonná jednotka se spotřebou pod 5 l/100 km a podle japonského výrobce má toto provedení představovat „kvalitní kompromis mezi jízdními výkony a cenou“. Sám Takanobu Ito, prezident Honda Motor, připouští, že při stavbě nové řady malých vozidle pro Asii budou u Hondy využívat především svých bohatých zkušeností z výroby motocyklů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Brio
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků