Honda Brio: nový prcek pro východ

Honda již na počátku ledna letošního roku Honda vystavila na veletrhu Auto Expo 2010 v indickém metropoli koncepční studii své kompaktní novinky s prostým označením New Small Concept. Již dnes, tedy v první prosincový den malá Honda zazáří také na sedmadvacátém International Motor Expo v Thajsku. Na stánku Hondy však již neuvidíme pouhou studii, ale předprodukční provedení minivozu Honda Brio.

Ten by měl v dohledné době začít zaplavovat silnice rozvojových zemí, například v Thajsku a Indii se jeho nástup do prodejů čeká již během poloviny příštího roku. K tomu, aby se mu v očích místních řidičů podařilo nabídnout bezpečnější a komfortnější variantu cestování na mopedech, budou k nejdůležitějším a nejsledovanějším parametrům patřit vnější rozměry nového vozu. Pětidveřová Honda Brio, jež se již nemá dočkat žádných výraznějších modifikací, se vyznačuje délkou jen 3 610 mm, široká bude 1 680 mm a vysoká 1 475 mm.

Přesto si předprodukční verze modelu Brio zachovala řadu rysů původní studie, na první pohled si ale všimneme především jiného tvarování přídě s maskou chladiče. Podle mého názoru však tato modifikace zavání tím, že byla šita poněkud horkou jehlou. Na jednu stranu lépe odpovídá pojetí používanému u ostatních soudobých sériových vozů značky Honda, ale s celkovým pojetím přední části karoserie modelu Brio příliš nekoresponduje. Interiér je naproti tomu laděn překvapivě komfortně a působí hodnotným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Brio se má stát skutečně masově vyráběným vozem, jenž by měl na trzích rozvojových zemí patřit k vůbec nejlevnějším dvoustopým vozidlům. Proto možná poněkud překvapí, že právě pro Indii a Thajsko jsou připraveny poněkud specifické modely řady Brio, jež mají lépe odpovídat „potřebám místních zákazníků“. K modifikacím patří modernější pohonná jednotka se spotřebou pod 5 l/100 km a podle japonského výrobce má toto provedení představovat „kvalitní kompromis mezi jízdními výkony a cenou“. Sám Takanobu Ito, prezident Honda Motor, připouští, že při stavbě nové řady malých vozidle pro Asii budou u Hondy využívat především svých bohatých zkušeností z výroby motocyklů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Brio

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 23 635 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků