Honda Brio: nový prcek pro východ

Honda již na počátku ledna letošního roku Honda vystavila na veletrhu Auto Expo 2010 v indickém metropoli koncepční studii své kompaktní novinky s prostým označením New Small Concept. Již dnes, tedy v první prosincový den malá Honda zazáří také na sedmadvacátém International Motor Expo v Thajsku. Na stánku Hondy však již neuvidíme pouhou studii, ale předprodukční provedení minivozu Honda Brio.

Ten by měl v dohledné době začít zaplavovat silnice rozvojových zemí, například v Thajsku a Indii se jeho nástup do prodejů čeká již během poloviny příštího roku. K tomu, aby se mu v očích místních řidičů podařilo nabídnout bezpečnější a komfortnější variantu cestování na mopedech, budou k nejdůležitějším a nejsledovanějším parametrům patřit vnější rozměry nového vozu. Pětidveřová Honda Brio, jež se již nemá dočkat žádných výraznějších modifikací, se vyznačuje délkou jen 3 610 mm, široká bude 1 680 mm a vysoká 1 475 mm.

Přesto si předprodukční verze modelu Brio zachovala řadu rysů původní studie, na první pohled si ale všimneme především jiného tvarování přídě s maskou chladiče. Podle mého názoru však tato modifikace zavání tím, že byla šita poněkud horkou jehlou. Na jednu stranu lépe odpovídá pojetí používanému u ostatních soudobých sériových vozů značky Honda, ale s celkovým pojetím přední části karoserie modelu Brio příliš nekoresponduje. Interiér je naproti tomu laděn překvapivě komfortně a působí hodnotným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Brio se má stát skutečně masově vyráběným vozem, jenž by měl na trzích rozvojových zemí patřit k vůbec nejlevnějším dvoustopým vozidlům. Proto možná poněkud překvapí, že právě pro Indii a Thajsko jsou připraveny poněkud specifické modely řady Brio, jež mají lépe odpovídat „potřebám místních zákazníků“. K modifikacím patří modernější pohonná jednotka se spotřebou pod 5 l/100 km a podle japonského výrobce má toto provedení představovat „kvalitní kompromis mezi jízdními výkony a cenou“. Sám Takanobu Ito, prezident Honda Motor, připouští, že při stavbě nové řady malých vozidle pro Asii budou u Hondy využívat především svých bohatých zkušeností z výroby motocyklů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Brio
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků