Honda Accord v novém modelovém roce

Nová Honda Accord má větší individualitu a výraznější rysy díky řadě úprav designu. Všechny modely jsou nyní vybaveny nově tvarovanou maskou s novým znakem „H“ a povrchem v matně modrošedé barvě, zatímco hlubší nárazníky vpředu i vzadu zajišťují agresivnější, sportovnější vzhled.
Honda Accord v novém modelovém roce
Nová Honda Accord má větší individualitu a výraznější rysy díky řadě úprav designu. Všechny modely jsou nyní vybaveny nově tvarovanou maskou s novým znakem „H“ a povrchem v matně modrošedé barvě, zatímco hlubší nárazníky vpředu i vzadu zajišťují agresivnější, sportovnější vzhled. Podobný, přepracovaný znak „H“ se nalézá na zádi (resp. na víku zavazadlového prostoru); kryty zadních světel jsou inovovány novým horizontálním bílým zvýrazněním. Nová mikroanténa, umístěná na střeše, se vyznačuje citlivějším příjmem radiosignálu, lepší aerodynamikou a menší hlučností. 2.3litrová verze je vybavena 16palcovými litými koly obutými do pneumatik 205/50 R16.

V interiéru je použito skutečně kvalitních materiálů - například potahy sedadel byly u všech verzí nahrazeny luxusnější tkaninou. Na předních sedadlech byl změněn tvar bočních výztuh opěradla tak, aby byl usnadněn přístup k ovládání nastavení výšky a sklopení opěradel. Modely ES mají nyní loketní opěrku upevněnou na střední konzole, namísto otočné aretace potom mají snadněji nastavitelnou páčku bederní výztuhy opěradla. K dalším změnám patří nové pozadí přístrojů v šedivé metalíze a vylepšený panel nad přihrádkou v palubní desce s dřevěným povrchem.

Akcelerace modelů Accord s motory 1.8 a 2.0 l se zlepšila díky úpravě poměrů převodových stupňů, a to jak u manuální, tak u samočinné převodovky. Převodové poměry 2. a 3. stupně pětistupňové převodovky motoru 1.8 l jsou nyní 1,956 a 1,344, což představuje nárůst o 7,6 a 5,8 %. V praxi to znamená, že Accord 1.8 l nyní zrychluje z 30 na 70 km/h na třetí rychlostní stupeň za pouhých 7.4 sekund.

Podobně je upraven třetí stupeň v přepracované čtyřstupňové samočinné převodovce (nyní má poměr 0,931). Koncový převod se zvětšil na 4,785. Zrychlení se proto razantně zlepšilo, například čas potřebný k akceleraci z 55 na 90 km/h na druhý rychlostní stupeň klesl z 6.9 na 5.8 sekund. Akcelerace je tak zlepšena o více než 10 % při zařazeném 1., 2. a 3. stupni a o více než 30 % při 4. stupni.

Podvozek Hondy Accord s dvojím lichoběžníkovým předním a pětiprvkovým zadním závěsem byl oceňován pro přesnost ovládání a příkladné jízdní vlastnosti. Nyní konstruktéři ještě více doladili jízdní komfort, přesnost řízení a ovladatelnost u všech verzí s výjimkou Type-R.

Průzkum mezi zákazníky ukázal, že Accord by mohl mít komfortnější charakteristiku jízdy. Proto byla nyní změněna charakteristika nastavení tlumičů. Dalšího zdokonalení, zvláště při jízdě po dálnici, bylo dosaženo posílením zadního rámu a použitím měkčích pouzder zadních závěsů – vibrace karosérie tím byly zredukovány o plných 20 procent.

Podobně byla o 30 % posílena odolnost řízení proti přenosu vibrací úpravou geometrie předního zavěšení a použitím menšího poměru převodky řízení.

Úpravy charakteristiky posilovače řízení umožnily lineárnější pocit z řízení vozu, které je nyní více citlivé a zprostředkuje řidiči lepší kontakt s vozovkou.

Pískání brzd zvláště při nízkých teplotách je nyní zcela odstraněno zavedením upravených brzdových destiček u zadních brzd.

Základní ceny Hondy Accord:

Accord sedan 1.8 S 599 000,- Kč
Accord sedan 1.8 LS 689 000,- Kč
Accord sedan 1.8 ES 809 000,- Kč
Accord sedan 2.3 ES /manual. převodovka 889 000,- Kč
Accord sedan 2.3 ES / SSS převodovka 939 000,- Kč
Accord sedan 2.2 Type-R 989 000,- Kč

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků