Honda Accord Tourer vs. Nissan Primera kombi (srovnavací test)

Honda Accord Tourer vs. Nissan Primera kombi (srovnavací test)

Kapitoly článku:


Bohaté funkce

Ovládání takových zařízení bývá většinou poměrně komplikované, a tak se konstruktéři snažili pomoci integrací několika tlačítek, joysticků a otočných prvků. Ani tak není ovládání všech funkcí jednoduché, po několikadenním používání však přejde řidiči do krve. Pomocí minipočítače se ovládají veškeré funkce audiosoustavy, ta má na volantu ještě separátní možnost regulace. Stejnými prostředky se řídí klimatizace a samotný palubní počítač. 

 
Budíky si zachovaly klasický kruhový tvar --- i tady je
společný displej pro řízení rádia a klimatizace, pod ním
separátní ovladače dvouzónové klimatizace

Ten má všechny obvyklé funkce a k nim – tady byla Primera zase první – přibyla i registrace historie spotřeby. Právě tak se objevují intervaly zbývající do servisních prohlídek a podobně. Displej slouží i jako monitor kamery umístěné nad číslem vzadu. Okamžitě při zařazení zpátečky se objeví pohled za vůz a po krátkém ověřování rozměrů a perspektiv je řidič schopný podle něj i couvat. Má to jeden háček – musí mít zapnutý pás, jinak se na displeji místo prostoru za autem objeví varování.

   

Při couvání s kamerou se dívá dopředu, ale je téměř vyloučen pohled dozadu okénkem, protože se zapnutými pásy to jde v Primeře jen obtížně. Měřítkem užitnosti kombíků je především velikost a využitelnost zavazadlových prostorů. Základní objem je u Hondy Accord Tourer úctyhodných 576 l. A to se  ještě pod podlahou skrývají další praktické přihrádky. Drobnou zajímavostí je, že víko spodního prostoru a tedy dno kufru, drží ve vzpřímené poloze samo.

 
Řazení funguje ukázkově --- pod podlahou zavazadlového
prostoru se dá do plastové vany umístit celá řada drobností

Kufr se dá ještě zvětšit. Honda vymyslela zajímavý systém sklápění zadních sedaček a opěradel. Není třeba nejprve vztyčit sedáky a poté položit opěradlo, ale jediným pohybem – zatažením za táhlo – udělá kloubový mechanismus oba pohyby současně sám. Primera má kufr o něco menší 465 l, sklopením, ale klasickým způsobem, se zvětší na 1670 l. Také tady se vešel do spodního patra prostor na drobnosti, ale pro přístup k němu už dno kufru nedrží ve vzpřímené poloze samo, musí se zavěsit šňůrkou.

Velké vozy se vším všudy

Jízdní komfort odpovídá rozměrům a určení obou vozidel. V Hondě Accord Tourer zůstalo cosi ze sportovnější minulosti, a tak v naladění podvozku najdeme jisté zbytky naprosté přesnosti ovládání. Stačí jen nepatrný náznak pohybu volantem a vůz ochotně reaguje. Najdeme jen velmi slabé náznaky nedotáčivosti, vyvážené vlastnosti výrazně posilují neutrální chování v zatáčkách. Nissan Primera sází na komfort a blíží se odpružením a pérováním vozům vyšší kategorie.

 
V základní poloze je dno kufru úplně rovné --- zavazadlový
prostor se může chlubit impozantními rozměry

Zejména tak, že při projíždění po silnici s terénními vlnami a horizonty se velmi důstojně houpá. Předchozí Primery s typovým označením P 10 a P 11 měly i své sportovnější deriváty GT s tvrdším podvozkem. To dnes nepřichází v úvahu. Současná Primera se vyznačuje spíše měkčím charakterem tlumení a pérování.
Netřeba zdůrazňovat, že jízdním vlastnostem obou vozů nelze vytknout nic výrazně negativního. V této cenové kategorii je ostatně něco podobného naprostou samozřejmostí.

Dlouhé rozvory napomáhají podélné stabilitě, rychlou změny směru v zatáčkách s malým poloměrem zvládá o malinko lépe honda. A to i přes použití systému multilink u Primery. Systém víceprvkové zadní nápravy byl poprvé použit u Maximy, pak postupně přešel i do Almer a teď ho má i Primera. Jeho kouzlo spočívá v tom, že zadní pevná náprava udržuje obě kola ve svislé poloze, která se ani během projíždění zatáček nemění. Nemění se tedy odklon a vzájemná poloha kola a karoserie.

 
Podobný dálkový ovladač rádia a CD přehrávače
najdeme i v jiných nissanech, tlačítko Info slouží k
přepínání funkcí palubního počítače --- sedačky jsou
spíše měkčí

Multilink se osvědčil zejména při projíždění táhlých zatáček. Tady se vůz chová velmi stabilně a ve vysokých rychlostech dává najevo, jako by se chtěl přetočit. To je ovšem jen pocit vyvolaný velkou ochotou zatočit. Multilink snese velmi vysoké rychlosti. Nissan ve svých technických podkladech píše i o tom, že náprava pomáhá zdolávat nerovný povrch. Tady už takovou výhodu multilinku neshledáváme, ale rychlé zatáčky jsou velmi příjemné.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud