Honda Accord Tourer vs. Nissan Primera kombi (srovnavací test)

Dnes otestujeme koráb jménem Honda Accord Tourer. Bez pětadvaceti centimetrů měří pět metrů, patří tedy mezi nejdelší vozy své kategorie. Porovnáme ho s Nissanem Primerou Kombi. Ten je o sedm centimetrů kratší. Vzhůru na palubu.
Honda Accord Tourer vs. Nissan Primera kombi (srovnavací test)
Seznam kapitol
  1. Elegantní Honda, odvážný Nissan, interiér, palubní deska
  2. Ovládací prvky, zavazadlový prostor, podvozek, řízení, stabilita
  3. Popis motorů, parametry, spotřeba, technické údaje, ceny

Obě auta mají základ v sedanu. Všechny tři typy karoserie byly představeny najednou. Designéři prokázali větší odvahu při navrhování Primery, u Hondy pracovali střízlivěji a lehce konzervativněji. Ovšem zejména záď Accordu Tourer je velmi působivá, hlavně díky velkým a nápadným koncovým světlům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Japonské vozy vycházejí v poslední době vstříc zejména evropským zákazníkům, oba konkurenti jsou toho důkazem. Názvy typů – tedy Honda Accord a Nissan Primera – jsou pro značky tradiční, třebaže se v další generaci výrazně liší. U Primery můžeme dokonce mluvit o revoluci v názorech Nissanu na současný automobil. Ten představil novou generaci osobních vozidel, která bychom vzhledově zařadili ještě před časem spíše do řady experimentálních konceptů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord Tourer ---  pohled na záď je vskutku
zajímavý

Primeru brzy následoval například Opel Vectra a některé další, zejména menší vozy. Primera si ale svou jedinečnost premiéry zachovala. Ne všichni tradiční zákazníci nové tvary přijali, mnozí se od značky odvrátili. Milovníci konzervativního vzhledu jsou nepochybně zklamáni, na druhé straně přibyli japonské značce sympatizanti svěžího názoru. Honda Accord si zepředu zachovala víceméně tradiční vzhled a to, co si přinesla od staršího sedanu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Zadní partie nemá ze základního typu vůbec nic. Přepracované tvary vytvářejí dojem mohutného, ale atraktivního auta jak při pohledu z boku, tak zezadu.

V interiéru nic nechybí

Honda patřila vždycky spíše k dražším autům, ne nadarmo se jí říká japonský bavorák. I tady poněkud ustoupila od sportovního naturelu a přeorientovala se k pohodlí a komfortu. Tomu odpovídá interiér – samozřejmě velmi kvalitně zpracovaný a bohatě vybavený. Z toho sportovního tu zůstaly velké klasické kruhové budíky a krátká řadicí páka. Ne zcela obvyklá je v této kategorii dvouzónová klimatizace, která patří ke standardu u všech accordů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hlavní světlomety se skládají z řady projekčních nebo
konvenčních zdrojů --- Hlavní informační panel s
centrální polohou. Tři budíky se lehce natáčejí směrem
k řidiči.

Do sady pasivní bezpečnosti patří i dvojice bočních a okenních airbagů. Zdánlivá extravagance Primery dochází největšího uplatnění právě v interiéru. Nissan se už před časem rozhodl umístit přístroje doprostřed palubní desky pod čelní sklo. Takový systém přináší obrovskou výhodu: jestliže řidič sleduje cestu před sebou a potřebuje pohlédnout na budíky, je cesta pohledu podstatně kratší než při poloze pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Všechny funkce audiosoustavy se řídí na tomto panelu.
Ty nejdůležitější ovládá centrální joystick a dva otočné
ovladače --- údaje počítače mají nejen výraznou, ale i
výtvarně zvládnutou podobu

Takto pojatý konstruktérský a designérský prvek nemá zdaleka jen efekt estetický, ale především praktický. Něco podobného bylo uplatněno v Nissanu X-Trail, ale není to jen doména nissanů, uprostřed umístěné přístroje se najdou i jinde. Například v některých velkých MPV a podobně. Další zajímavostí je velký centrální multifunkční displej. Podobné zařízení se objevuje v různých vozech, ale v Primeře bylo první a má více funkcí než bývá zvykem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Elegantní Honda, odvážný Nissan, interiér, palubní deska
  2. Ovládací prvky, zavazadlový prostor, podvozek, řízení, stabilita
  3. Popis motorů, parametry, spotřeba, technické údaje, ceny
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků