Kapitoly článku:
- Úvod, Vzhled, Zavazadlový prostor, Interiér
- Vnitřní prostor, Motor, dynamika a spotřeba
- Jízdní vlastnosti a ovladatelnost, Výbava, cena a systém výbav, Accord vs. zbytek světa
- Závěr, Plusy a minusy, Technické i cenové parametry
- Kompletní fotogalerie vč. mnoha nepublikovaných snímků (86 foto)
Tourer 2,2 i-CTDi? Ano, ale...
V přechozích dvou odstavcích jsem doufám vystihl podstatnou část charakteru Hondy Accord a naleznete v nich i většinu onich "ale". Mám-li to v krátkosti shrnout, musím říci, že Honda Accord Tourer 2,2 i-CTDi Sport je především vynikající řidičské auto s dobrým prostorem pro posádku, vynikajícím prostorem pro zavazadla, odpovídajícím jídzním komfortem a dostatečně reprezentativním vzhledem. Z jeho mechaniky excelují hlavně řízení a brzdy. A motor. Jde opravdu o špičku současných dieselů, to co ztrácí na výkonu, dohání vychytaným charakterem a opravdu kultivovaným a tichým chodem. S žádným jiným čtyřválcovým dieselem jsem nikdy nejezdil tak rád. Motor BMW 320d je v některých směrech možná i lepší, ale v BMW působí se svými čtyřmi válci a 100-120 kW výkonu jako pěst na oko. K Accordu se ale stočtyřicetikoňový diesel celkem hodí.
Přesto nelze zavírat oči před některými nedostatky. V prvé řadě je třeba si říci, že jde o nejslabší motor v nabídce a jako takový je dost drahý. Dvoulitrový benzin má o 11 kW více, odpovídajícím způsobem lepší dynamiku a ačkoli si u 2,2 i-CTDI můžeme říci, že je tichý a kultivovaný až běda, oproti benzinu je to pořád horší. Za diesel si (pravda, s o něco lepší výbavou, ale na výběr nemáte) připlatíte 100 tisíc Kč, a to je dost. Druhou věcí je už omílaný problém s nedostatečnou příplatkovou výbavou a téměř pevným systémem výbav jako takovým. A to vše zakončím otazníkem nad cenou, při vší úctě ke kvalitám vozu se mi 940 tisíc Kč za průměrně vybavené kombi střední třídy se 140koňovým motorem zdá být docela dost. Ale to nechám na posouzení každého z vás.
A co je problémem číslo čtyři? Problémem číslo čtyři je, že není žádný další problém. Accord Tourer je opravdu vymáklým celkem, který má skoro všechno z toho, co má mít vůz střední třídy a přitom udělá radost každému "zapálenému" řidiči. Kdyby Honda odstranila pár ze zmíněných nedostatků, byl by Accord bez nadsázky jednou z absolutních špiček své třídy. Takto se musí spokojit s tím, že pro někoho je a pro někoho není...
Plusy:
- skvělé řízení a brzdy
- charakter a zvukový projev motoru
- příjemný a prostorný interiér
- velký a dobře řešený zavazadlový prostor
- chytré řešení sklápění zadních sedadel
Minusy:
- všudypřítomný svist turba
- málo se otevírající páté dveře
- téměř pevné kombinace motorů a výbav
Základní výbava (Sport): ABS + EBD, 8 airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, dvouose stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná tuhost bederní opěrky řidiče, čalounění sedadel v kombinaci látka-kůže, loketní opěrka vpředu a vzadu, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, kožený volant, doplňky interiéru v imitaci titanu, dešťový senzor, 16" disky kol z lehkých slitin, autorádio s CD přehrávačem a 4 repro.
Příplatková výbava: přední spoiler - spodní (13 712 Kč), zadní spojler - spodní (13 412 Kč), boční prahové spoilery (22 855 Kč), střešní ližiny (23 746 Kč), 17" litá kola (37 488 Kč).
Cena v základní výbavě (Accord Tourer 2,2 i-CTDi Sport): 829 000 Kč
Cena v testované výbavě: 940 213 Kč
Technické parametry:
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
Řadový, kapalinou chlazený vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložen vpředu napříč před přední nápravou
Největší výkon: 103 kW (140 koní) při 4000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2000 ot./min
Objem palivové nádrže: 65 litrů
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5
Mimo město: 4,8
Kombinovaná: 5,8
Emise CO2 (g/km): 153
Podvozek
Zavěšení předních kol: Dvojité lichoběžníkové závěsy
Zavěšení zadních kol: Vlečená ramena
Rozměr kol: 7Jx17
Rozměr pneumatik: 225/45 R17
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1608 kg
Užitečná hmotnost: 498 kg
Vnější rozměry
Délka: 4750 mm
Šířka: 1760 mm
Výška: 1470 mm
Rozvor náprav: 2720 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 576 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1657 l
Model |
Accord Tourer 2.0 |
Accord Tourer 2.4 |
Accord Tourer 2.2 CDTi |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
kombi/5 |
kombi/5 |
kombi/5 |
Délka (mm) |
4750 |
4750 |
4750 |
Šířka (mm) |
1760 |
1760 |
1760 |
Výška (mm) |
1470 |
1470 |
1470 |
Rozvor (mm) |
2720 |
2720 |
2720 |
Hmotnost (kg) |
1532-1615 |
1606-1652 |
1578-1632 |
Kola/pneumatiky |
195/65 R15, ocelová |
205/55 R16, litá |
195/65 R15, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
576/921 |
576/921 |
576/921 |
Palivová nádrž (l) |
65 |
65 |
65 |
Základní výbava |
Jméno výbavy |
Comfort |
Executive |
Sport |
Posilovač řízení |
● |
● |
● |
Přední okna v elektrice |
● |
● |
● |
Zadní okna v elektrice |
● |
● |
● |
Zrcátka v elektrice |
● |
● |
● |
Centrální zamykání |
● |
● |
● |
Dálkové ovládání |
● |
● |
● |
Palubní počítač |
- |
- |
- |
Airbag řidiče |
● |
● |
● |
Airbag spolujezdce |
● |
● |
● |
Boční airbagy |
● |
● |
● |
Okenní airbagy |
● |
● |
● |
ABS |
● |
● |
● |
ASR |
- |
● |
- |
Stabilizační systém (ESP) |
- |
● |
- |
Klimatizace (A/M/P) |
A |
A |
A |
Autorádio |
● |
● |
● |
Motor |
Objem ccm |
1998 |
2354 |
2204 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
114/6000 |
140/6800 |
103/4000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
190/4500 |
223/4500 |
340/2000 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/5 |
manuální/6 |
manuální/5 |
Poháněná kola |
přední |
přední |
přední |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
205 |
220 |
198 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
9,9 |
8,4 |
10,1 |
Palivo |
natural |
natural |
nafta |
Spotřeba (l/100 km) |
10,9/6,8/8,3 |
13,4/7,7/9,8 |
7,5/4,8/5,8 |
Cena (Kč) |
Základní |
729 900 |
899 900 |
829 900 |
Automat |
769 900 |
939 900 |
- |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E