Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi: maxikombi, maxidiesel (velký test)

Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi: maxikombi, maxidiesel (velký test)

Kapitoly článku:


Tourer 2,2 i-CTDi? Ano, ale...

V přechozích dvou odstavcích jsem doufám vystihl podstatnou část charakteru Hondy Accord a naleznete v nich i většinu onich "ale". Mám-li to v krátkosti shrnout, musím říci, že Honda Accord Tourer 2,2 i-CTDi Sport je především vynikající řidičské auto s dobrým prostorem pro posádku, vynikajícím prostorem pro zavazadla, odpovídajícím jídzním komfortem a dostatečně reprezentativním vzhledem. Z jeho mechaniky excelují hlavně řízení a brzdy. A motor. Jde opravdu o špičku současných dieselů, to co ztrácí na výkonu, dohání vychytaným charakterem a opravdu kultivovaným a tichým chodem. S žádným jiným čtyřválcovým dieselem jsem nikdy nejezdil tak rád. Motor BMW 320d je v některých směrech možná i lepší, ale v BMW působí se svými čtyřmi válci a 100-120 kW výkonu jako pěst na oko. K Accordu se ale stočtyřicetikoňový diesel celkem hodí.

Přesto nelze zavírat oči před některými nedostatky. V prvé řadě je třeba si říci, že jde o nejslabší motor v nabídce a jako takový je dost drahý. Dvoulitrový benzin má o 11 kW více, odpovídajícím způsobem lepší dynamiku a ačkoli si u 2,2 i-CTDI můžeme říci, že je tichý a kultivovaný až běda, oproti benzinu je to pořád horší. Za diesel si (pravda, s o něco lepší výbavou, ale na výběr nemáte) připlatíte 100 tisíc Kč, a to je dost. Druhou věcí je už omílaný problém s nedostatečnou příplatkovou výbavou a téměř pevným systémem výbav jako takovým. A to vše zakončím otazníkem nad cenou, při vší úctě ke kvalitám vozu se mi 940 tisíc Kč za průměrně vybavené kombi střední třídy se 140koňovým motorem zdá být docela dost. Ale to nechám na posouzení každého z vás.

A co je problémem číslo čtyři? Problémem číslo čtyři je, že není žádný další problém. Accord Tourer je opravdu vymáklým celkem, který má skoro všechno z toho, co má mít vůz střední třídy a přitom udělá radost každému "zapálenému" řidiči. Kdyby Honda odstranila pár ze zmíněných nedostatků, byl by Accord bez nadsázky jednou z absolutních špiček své třídy. Takto se musí spokojit s tím, že pro někoho je a pro někoho není...


Plusy:

  • skvělé řízení a brzdy
  • charakter a zvukový projev motoru
  • příjemný a prostorný interiér
  • velký a dobře řešený zavazadlový prostor
  • chytré řešení sklápění zadních sedadel

Minusy:

  • všudypřítomný svist turba
  • málo se otevírající páté dveře
  • téměř pevné kombinace motorů a výbav


Základní výbava (Sport):
ABS + EBD, 8 airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, dvouose stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná tuhost bederní opěrky řidiče, čalounění sedadel v kombinaci látka-kůže, loketní opěrka vpředu a vzadu, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, kožený volant, doplňky interiéru v imitaci titanu, dešťový senzor, 16" disky kol z lehkých slitin, autorádio s CD přehrávačem a 4 repro.

Příplatková výbava:
přední spoiler - spodní (13 712 Kč), zadní spojler - spodní (13 412 Kč), boční prahové spoilery (22 855 Kč), střešní ližiny (23 746 Kč), 17" litá kola (37 488 Kč).

Cena v základní výbavě (Accord Tourer 2,2 i-CTDi Sport):
829 000 Kč

Cena v testované výbavě: 940 213 Kč

 

Technické parametry:

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Řadový, kapalinou chlazený vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložen vpředu napříč před přední nápravou
Největší výkon: 103 kW (140 koní) při 4000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2000 ot./min
Objem palivové nádrže: 65 litrů
Palivo: Nafta

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5
Mimo město: 4,8
Kombinovaná: 5,8
Emise CO2 (g/km): 153

Podvozek


Zavěšení předních kol: Dvojité lichoběžníkové závěsy
Zavěšení zadních kol: Vlečená ramena
Rozměr kol: 7Jx17
Rozměr pneumatik: 225/45 R17

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1608 kg
Užitečná hmotnost: 498 kg

Vnější rozměry

Délka: 4750 mm
Šířka: 1760 mm
Výška: 1470 mm
Rozvor náprav: 2720 mm

Vnitřní rozměry


Základní objem zavazadlového prostoru: 576 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1657 l

Model Accord Tourer 2.0 Accord Tourer 2.4

Accord Tourer 2.2 CDTi

Základní parametry
Karoserie/počet dveří kombi/5 kombi/5 kombi/5
Délka (mm) 4750 4750 4750
Šířka (mm) 1760 1760 1760
Výška (mm) 1470 1470 1470
Rozvor (mm) 2720 2720 2720
Hmotnost (kg) 1532-1615 1606-1652 1578-1632
Kola/pneumatiky 195/65 R15, ocelová 205/55 R16, litá 195/65 R15, litá
Zavazadlový prostor (l) 576/921 576/921 576/921
Palivová nádrž (l) 65 65 65
Základní výbava
Jméno výbavy Comfort Executive Sport
Posilovač řízení
Přední okna v elektrice
Zadní okna v elektrice
Zrcátka v elektrice
Centrální zamykání
Dálkové ovládání
Palubní počítač - - -
Airbag řidiče
Airbag spolujezdce
Boční airbagy
Okenní airbagy
ABS
ASR - -
Stabilizační systém (ESP) - -
Klimatizace (A/M/P) A A A
Autorádio
Motor
Objem ccm 1998 2354 2204
Druh motoru zážehový zážehový vznětový, přeplňovaný
Válců/ventilů 4/4 4/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 114/6000 140/6800 103/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 190/4500 223/4500 340/2000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/6 manuální/5
Poháněná kola přední přední přední
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 205 220 198
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,9 8,4 10,1
Palivo natural natural nafta
Spotřeba (l/100 km) 10,9/6,8/8,3 13,4/7,7/9,8 7,5/4,8/5,8
Cena (Kč)
Základní 729 900 899 900 829 900
Automat 769 900 939 900 -

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud