Honda Accord s nový motorem

Honda uvádí na český i slovenský trh nový motor pro model Accord. Je jím atraktivní motor 2.3 l VTEC, který výrazně rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí. Nový 2.3litrový Accord v sobě spojuje vysoký výkon a pružnost při zachování vynikající hospodárnosti.
Honda Accord s nový motorem
Honda uvádí na český i slovenský trh nový motor pro model Accord. Je jím atraktivní motor 2.3 l VTEC, který výrazně rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí. Nový 2.3litrový Accord v sobě spojuje vysoký výkon a pružnost při zachování vynikající hospodárnosti.

Svojí konstrukcí a parametry je nový 2.3litrový motor SOHC VTEC podobný čtyřválci 2.0 l, který na českém i slovenském trhu nahradí. Zajímavým rysem jsou dva vyvažovací hřídele, umožňující velmi vyvážený běh. Největší výkon je 152 koní (113 kW) při 5700 ot./min, nejvyšší točivý moment činí 206 Nm při 4700 ot./min a zvláště plochá křivka točivého momentu předurčuje vynikající pružnost v pásmu nízkých a středních otáček. Díky tomu dosahuje spotřeba paliva v kombinovaném cyklu velmi příznivé hodnoty 8.7 l / 100 km. Hodnota akcelerace z 0 na 100 km/hod je pouhých 9.8 sekund.

Za to, že nový motor splňuje ty nejpřísnější ekologické limity vděčí moderní technologii, kterou ve velké míře využívá.

Nový čtyřválec 2.3 l VTEC je velmi dobře sladěn s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift nabízí řidiči volbu mezi konvenčním samočinným řazením nebo, po přesunutí řadicí páky do malé boční kulisy, manuálním řazením. Při něm řadí řidič pohybem páky vpřed (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rychlejší řazení v tomto módu zvyšuje kontrolu řidiče nad vozem.

Samočinná převodovka je vybavena poslední generací systému Grade Logic Control, které řidiči ocení zvlášť v úsecích častých zatáček. Systém totiž přizpůsobuje módy řazení aktuálním jízdním podmínkám a charakteru vozovky. Má také lineární solenoid kontrolující hydraulický tlak v převodovce, což přináší rychlejší a plynulejší řazení.

Cena Hondy Accord vybavené motorem 2.3 začíná na 889 000 Kč, Accord 2.3 je na českém trhu k dispozici jako sedan s výbavou ES.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků