Honda Accord s nový motorem

Honda uvádí na český i slovenský trh nový motor pro model Accord. Je jím atraktivní motor 2.3 l VTEC, který výrazně rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí. Nový 2.3litrový Accord v sobě spojuje vysoký výkon a pružnost při zachování vynikající hospodárnosti.
Honda Accord s nový motorem
Honda uvádí na český i slovenský trh nový motor pro model Accord. Je jím atraktivní motor 2.3 l VTEC, který výrazně rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí. Nový 2.3litrový Accord v sobě spojuje vysoký výkon a pružnost při zachování vynikající hospodárnosti.

Svojí konstrukcí a parametry je nový 2.3litrový motor SOHC VTEC podobný čtyřválci 2.0 l, který na českém i slovenském trhu nahradí. Zajímavým rysem jsou dva vyvažovací hřídele, umožňující velmi vyvážený běh. Největší výkon je 152 koní (113 kW) při 5700 ot./min, nejvyšší točivý moment činí 206 Nm při 4700 ot./min a zvláště plochá křivka točivého momentu předurčuje vynikající pružnost v pásmu nízkých a středních otáček. Díky tomu dosahuje spotřeba paliva v kombinovaném cyklu velmi příznivé hodnoty 8.7 l / 100 km. Hodnota akcelerace z 0 na 100 km/hod je pouhých 9.8 sekund.

Za to, že nový motor splňuje ty nejpřísnější ekologické limity vděčí moderní technologii, kterou ve velké míře využívá.

Nový čtyřválec 2.3 l VTEC je velmi dobře sladěn s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift nabízí řidiči volbu mezi konvenčním samočinným řazením nebo, po přesunutí řadicí páky do malé boční kulisy, manuálním řazením. Při něm řadí řidič pohybem páky vpřed (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rychlejší řazení v tomto módu zvyšuje kontrolu řidiče nad vozem.

Samočinná převodovka je vybavena poslední generací systému Grade Logic Control, které řidiči ocení zvlášť v úsecích častých zatáček. Systém totiž přizpůsobuje módy řazení aktuálním jízdním podmínkám a charakteru vozovky. Má také lineární solenoid kontrolující hydraulický tlak v převodovce, což přináší rychlejší a plynulejší řazení.

Cena Hondy Accord vybavené motorem 2.3 začíná na 889 000 Kč, Accord 2.3 je na českém trhu k dispozici jako sedan s výbavou ES.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků