Asi budu potřebovat silnější brýle, protože nevěřím svým očím. Že je p. Dolejš trochu vytržený z reality, to si všímám už delší dobu, ale že k tomu přidává ještě povrchnost, to už je na pováženou. V první řadě nemá sám zcela jasno, zda jde o odklon k usedlosti, nebo odklon k... Viz první titulek a pak odkaz na další stranu. Pak nelze souhlasit s tím, že by byl nový Accord usedlý. Usedlý byl Accord 5. generace, onen slavný "doutník", výrazně sportovnější, ale nevýrazný byl Accord 6. generace, v němž figurovala i verze Type-R. Současná 7. generace je dle mého názoru rozhodně výraznější a sportovnější, i když se zřetelným důrazem na luxus. Nikoli ovšem usedlejší....
Zajímavá je také informace, že Honda před šesti-sedmi lety opustila pracně budované image sportovní značky. Před šesti-sedmi lety se psal rok 1997-1998 a jediné, co se v té době stalo, bylo to, že o rok později vyjel skutečně "nesportovní" roadster S2000 a minulá generace Accordu, která byla nesrovnatelně sportovnější, než ta předchozí. Krokem vedle se dá nazvat současný civic, který linii poněkud přerušil, ale tahle minela se už údajně opakovat nebude.
Velmi povrchní je rovněž hodnocení komfortu a sportovního pojetí, stejně tak jízdní vlastnosti. Autorovi stačil dobrý dojem z pečlivě vyladěného podvozku k tomu, aby přeškatulkoval Acord na komfortní. Skutečnost je jiná - Komfort je skutečně takový, jaký u Accordu nebyl dobrých 17-18 let, ale rozhodně nebyl docílen změkčením pérování a náklony v zatáčkách. Náklony se dokonce ještě omezily a komfort je daný kvalitou tlumičů a naladěním, které odpovídá tomu, na co jsme zvyklí u Mercedesu, nebo BMW (o zbytečně tvrdém Audi nemluvím). Jízdní vlastnosti, ochota zatáčet, řízení a jízdní vlastnosti jsou opravdu, ale opravdu zřetelně lepší (a tudíž sportovnější) než u minulé generace, což spolu s úrovní komfortu staví Accord mezi elitu třídy spolu s BMW 3, M-B C a Audi A4. Jistě, jsou ve střední třídě daleko pohodlnější auta, ale žádné nespojuje komfort s takovými jízdními vlastnostmi.
Další podivná věc je popis motoru i-VTEC, u kterého zapomněl na ono "i", značící plynule proměnné časování.
Podtrženo sečteno. Accord výrazně zluxusněl, ale nezůstal nic dlužný svému sportovnímu image, což je asi ideální stav věcí. Problém je jen v tom, že by to novináři měli vědět a zmínit především. Chápu, že pro mnohé je BMW a M-B nedostižnou dvojicí, ale časy se mění a mnozí už jsou lepší, než by se mohlo zdát