Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Nové provedení amerického Accordu v hybridní verzi poprvé postrádá převodovku.
Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Převodovka je v podstatě rudimentem, táhnoucím se s vývojem automobilu od jeho počátků v hloubi 19. století po současnost, který eliminuje potíže s omezeným spektrem využitelných otáček motorů. Alternativou klasické, manuálně řazené převodové skříni je dnes celá škála moderních ústrojí od klasických automatických převodovek s kapalinovým měničem přes dvouspojkové skříně a variátory CVT až po pokusy na způsob CRS.

Test: Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC - na sportovní notu

Test: Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC - na sportovní notu

Ve všech případech jde ale jen o jakési „nutné zlo“, jež svojí povahou ovlivňuje užitné vlastnosti automobilu a je zdrojem větších či menších energetických ztrát. Americké provedení modelu Honda Accord Hybrid se ve své nové generaci bez převodovky obejde. Jeho pohonné ústrojí nese hrdé označení Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) a sestává ze zážehového motoru, páru elektromotorů a sady elektronicky řízených spojek.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Jádrem systému je zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 2,0 l, rozvody i-VTEC, výkonem 141 koní (104 kW) a točivým momentem 165 Nm pracující (jak je u mnoha hybridů současnosti zvykem) v Atkinsonově cyklu (obdoba přeplňovaného „milleru“ třeba v někdejších Mazdách Xedos 9 se sacími ventily pootevřenými i v první fázi kompresního zdvihu pístu).

Dvouspojková převodovka: geniální řešení

Dvouspojková převodovka: geniální řešení

Jeden elektromotor je určen k pohonu kol, druhý je pak pevně spojen s motorem a slouží především jako generátor. Ve většině provozních podmínek tak motor s vnitřním spalováním slouží k produkci elektrické energie pro hnací elektromotor bez přímé vazby s koly. Teprve při ustálených podmínkách ve vyšších rychlostech spojí spalovací motor s hnacími koly vícelamelová mokrá spojka. Elektronika hlídá, že se motor s koly spojí jen v oblasti jeho „ideálních“ provozních podmínek, převod nelze měnit, je pouze jeden.

Převodovky CVT: nekonečně převodů

Převodovky CVT: nekonečně převodů

Hnací elektromotor využívá také energie z li-ionových akumulátorů 1,3 kWh umístěných pod zadními sedadly. Výše popsané provedení modelu Honda Accord Hybrid se začne v USA prodávat již v průběhu tohoto měsíce, ceny mají začínat těsně pod hranicí 30 000 dolarů.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 35 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 52 397 km
Cena: 550 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 97 607 km
Cena: 320 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 65 428 km
Cena: 296 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 98 544 km
Cena: 176 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 1998
Stav: 285 536 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků