Honda Accord: nový nafťák vlastní konstrukce pod kapotou

Dosud se Honda Accord prodávala v Česku pouze se dvěma benzínovými čtyřválcovými motory, a sice s objemem 2.0 (114 kW/6000 ot.) a 2.4 (140 kW/6800 ot.). Tolik žádaný naftový motor však chyběl. V současné době se ale na trh dostává Accord se zcela novým nafťákem i-CTDi s objemem 2.2 l a výkonem 103 kW při 4000 ot. Maximální točivý moment má slušnou hodnotu 340 Nm při 2000 ot., samozřejmostí je common-rail druhé generace. Accord s tímto motorem zrychlí na stovku dle Autotipu za 9,5 s.

Vývoj motoru trval poměrně dlouho (osm let) a je to na něm znát. Podle první testů (např. Autotip 1/04) vyniká sametovým chodem, dobře se vytáčí až k hranici 5000 ot., z nízkých otáček zabírá téměř okamžitě a chybí turboprodleva. Svou charakteristikou je tak více podobný zážehovým motorům než vznětovým. Accord má s tímto motorem přesné a snadné řazení, což chválí nejen v testu Autotipu, ale také v prvních jízdních dojmech na Auto.cz. Udávaná spotřeba je přitom nízká, jen 5,4 l na sto km (v Autotipu naměřili 6,8 l).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na českém trhu se začíná prodávat Accord s tímto motorem jak v sedanu, tak v kombi (Tourer):

  • Sedan Sport: 789 000 Kč
  • Sedan Executive: 899 000 Kč

Accord s benzínovými motory se prodává ve výbavách 2.0 Comfort (749 000 Kč) a 2.4 Executive (899 000 Kč). Tourer je vždy o 40 tisíc dražší.

Tip: Představení Hondy Accord, srovnávací testy Hondy Accord a Renaultu Laguna

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků