Honda Accord: nový nafťák vlastní konstrukce pod kapotou

Dosud se Honda Accord prodávala v Česku pouze se dvěma benzínovými čtyřválcovými motory, a sice s objemem 2.0 (114 kW/6000 ot.) a 2.4 (140 kW/6800 ot.). Tolik žádaný naftový motor však chyběl. V současné době se ale na trh dostává Accord se zcela novým nafťákem i-CTDi s objemem 2.2 l a výkonem 103 kW při 4000 ot. Maximální točivý moment má slušnou hodnotu 340 Nm při 2000 ot., samozřejmostí je common-rail druhé generace. Accord s tímto motorem zrychlí na stovku dle Autotipu za 9,5 s.

Vývoj motoru trval poměrně dlouho (osm let) a je to na něm znát. Podle první testů (např. Autotip 1/04) vyniká sametovým chodem, dobře se vytáčí až k hranici 5000 ot., z nízkých otáček zabírá téměř okamžitě a chybí turboprodleva. Svou charakteristikou je tak více podobný zážehovým motorům než vznětovým. Accord má s tímto motorem přesné a snadné řazení, což chválí nejen v testu Autotipu, ale také v prvních jízdních dojmech na Auto.cz. Udávaná spotřeba je přitom nízká, jen 5,4 l na sto km (v Autotipu naměřili 6,8 l).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na českém trhu se začíná prodávat Accord s tímto motorem jak v sedanu, tak v kombi (Tourer):

  • Sedan Sport: 789 000 Kč
  • Sedan Executive: 899 000 Kč

Accord s benzínovými motory se prodává ve výbavách 2.0 Comfort (749 000 Kč) a 2.4 Executive (899 000 Kč). Tourer je vždy o 40 tisíc dražší.

Tip: Představení Hondy Accord, srovnávací testy Hondy Accord a Renaultu Laguna

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků