Honda Accord: nový nafťák vlastní konstrukce pod kapotou

Dosud se Honda Accord prodávala v Česku pouze se dvěma benzínovými čtyřválcovými motory, a sice s objemem 2.0 (114 kW/6000 ot.) a 2.4 (140 kW/6800 ot.). Tolik žádaný naftový motor však chyběl. V současné době se ale na trh dostává Accord se zcela novým nafťákem i-CTDi s objemem 2.2 l a výkonem 103 kW při 4000 ot. Maximální točivý moment má slušnou hodnotu 340 Nm při 2000 ot., samozřejmostí je common-rail druhé generace. Accord s tímto motorem zrychlí na stovku dle Autotipu za 9,5 s.

Vývoj motoru trval poměrně dlouho (osm let) a je to na něm znát. Podle první testů (např. Autotip 1/04) vyniká sametovým chodem, dobře se vytáčí až k hranici 5000 ot., z nízkých otáček zabírá téměř okamžitě a chybí turboprodleva. Svou charakteristikou je tak více podobný zážehovým motorům než vznětovým. Accord má s tímto motorem přesné a snadné řazení, což chválí nejen v testu Autotipu, ale také v prvních jízdních dojmech na Auto.cz. Udávaná spotřeba je přitom nízká, jen 5,4 l na sto km (v Autotipu naměřili 6,8 l).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na českém trhu se začíná prodávat Accord s tímto motorem jak v sedanu, tak v kombi (Tourer):

  • Sedan Sport: 789 000 Kč
  • Sedan Executive: 899 000 Kč

Accord s benzínovými motory se prodává ve výbavách 2.0 Comfort (749 000 Kč) a 2.4 Executive (899 000 Kč). Tourer je vždy o 40 tisíc dražší.

Tip: Představení Hondy Accord, srovnávací testy Hondy Accord a Renaultu Laguna

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků