Honda Accord: nový nafťák vlastní konstrukce pod kapotou

Dosud se Honda Accord prodávala v Česku pouze se dvěma benzínovými čtyřválcovými motory, a sice s objemem 2.0 (114 kW/6000 ot.) a 2.4 (140 kW/6800 ot.). Tolik žádaný naftový motor však chyběl. V současné době se ale na trh dostává Accord se zcela novým nafťákem i-CTDi s objemem 2.2 l a výkonem 103 kW při 4000 ot. Maximální točivý moment má slušnou hodnotu 340 Nm při 2000 ot., samozřejmostí je common-rail druhé generace. Accord s tímto motorem zrychlí na stovku dle Autotipu za 9,5 s.

Vývoj motoru trval poměrně dlouho (osm let) a je to na něm znát. Podle první testů (např. Autotip 1/04) vyniká sametovým chodem, dobře se vytáčí až k hranici 5000 ot., z nízkých otáček zabírá téměř okamžitě a chybí turboprodleva. Svou charakteristikou je tak více podobný zážehovým motorům než vznětovým. Accord má s tímto motorem přesné a snadné řazení, což chválí nejen v testu Autotipu, ale také v prvních jízdních dojmech na Auto.cz. Udávaná spotřeba je přitom nízká, jen 5,4 l na sto km (v Autotipu naměřili 6,8 l).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na českém trhu se začíná prodávat Accord s tímto motorem jak v sedanu, tak v kombi (Tourer):

  • Sedan Sport: 789 000 Kč
  • Sedan Executive: 899 000 Kč

Accord s benzínovými motory se prodává ve výbavách 2.0 Comfort (749 000 Kč) a 2.4 Executive (899 000 Kč). Tourer je vždy o 40 tisíc dražší.

Tip: Představení Hondy Accord, srovnávací testy Hondy Accord a Renaultu Laguna

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků