Honda Accord: nová generace se představuje

Japonská automobilka Honda vypustila do světa první fotografie nové generace modelu Accord, který je určen pro evropský trh. Pokud jste ovšem čekali, že změny budou opravdu vidět, tak jste se hluboce mýlili. Pokud totiž nejste fandové značky, případně neznáte vůz opravdu dobře, lehce se stane, že si ani nevšimnete změny, kterou byste považovali za velký facelift, natož pak nový model.

I přes na první pohled mírnou evoluci je toho u Accordu nového více než dost. Jednotlivé části sice svým pojetím navazují na minulou generaci, ale jsou provedeny novým způsobem.

O pohon Accordu se budou starat z části současné motory beze změny a z části inovované současné agregáty. Benzínový základ bude tvořit čtyřválec 2,0 i-VTEC o výkonu 114 kW (155 k). Benzínovým vrcholem pak bude opět čtyřválec o objemu 2,4 l i-VTEC o výkonu 147 kW (200 k).

Dvoulitrový agregát tak zůstal na současné výkonnostní hodnotě, ovšem větší čtyřválec dostal 7 kW výkonu navíc, ty jsou nyní dosaženy ještě o 200 ot/min výše, tedy na hranici sedmi tisíc otáček.

Naftu pak zastoupí nová generace naftového motoru o objemu 2,2 l, který bude v počátku disponovat výkonem 110 kW (150 k), tedy o 7 kW a 10 koní více, než doposud. Hovoří se ovšem i o stejném motoru v silnější verzi o výkonu až 136 kW (185 k).

Každopádně ani nyní Hodna nenabídne opravdu silný motor pro střední třídu. Vše se točí kolem skvělých čtyřválců, ale přeci jenom doba si žádá více.

O přenos výkonu výhradně na přední kola se budou starat standardní šestistupňové manuály, které půjdou nahradit pětistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Honda Accord
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků