Honda Accord: nová generace se představuje

Japonská automobilka Honda vypustila do světa první fotografie nové generace modelu Accord, který je určen pro evropský trh. Pokud jste ovšem čekali, že změny budou opravdu vidět, tak jste se hluboce mýlili. Pokud totiž nejste fandové značky, případně neznáte vůz opravdu dobře, lehce se stane, že si ani nevšimnete změny, kterou byste považovali za velký facelift, natož pak nový model.

I přes na první pohled mírnou evoluci je toho u Accordu nového více než dost. Jednotlivé části sice svým pojetím navazují na minulou generaci, ale jsou provedeny novým způsobem.

O pohon Accordu se budou starat z části současné motory beze změny a z části inovované současné agregáty. Benzínový základ bude tvořit čtyřválec 2,0 i-VTEC o výkonu 114 kW (155 k). Benzínovým vrcholem pak bude opět čtyřválec o objemu 2,4 l i-VTEC o výkonu 147 kW (200 k).

Dvoulitrový agregát tak zůstal na současné výkonnostní hodnotě, ovšem větší čtyřválec dostal 7 kW výkonu navíc, ty jsou nyní dosaženy ještě o 200 ot/min výše, tedy na hranici sedmi tisíc otáček.

Naftu pak zastoupí nová generace naftového motoru o objemu 2,2 l, který bude v počátku disponovat výkonem 110 kW (150 k), tedy o 7 kW a 10 koní více, než doposud. Hovoří se ovšem i o stejném motoru v silnější verzi o výkonu až 136 kW (185 k).

Každopádně ani nyní Hodna nenabídne opravdu silný motor pro střední třídu. Vše se točí kolem skvělých čtyřválců, ale přeci jenom doba si žádá více.

O přenos výkonu výhradně na přední kola se budou starat standardní šestistupňové manuály, které půjdou nahradit pětistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Honda Accord
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků